Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

proponuję zrobić test.Możesz spróbować odłączyć krokówkę i sprawdzić jak się auto zachowuję.Jeżeli krokówka jest zepsuta to powinieneś mieć stałe obroty,ponieważ wtedy krokówka jest zamknięta.Jeśli posiadasz normalną instalację do gazu (nie sekwencyjny) to wyciągnij mixer i zobacz jak auto chodzi.Ja u siebie miałem mixer o małej średnicy i obroty strasznie mi falowały.Auto czasami potrwafiło zgasnąć.

 

Pzdr Olek

Opublikowano
instalacje mam 4tej generacji zas regulator obrotow zamienilem z innego auta czyli jest 100% a moj tez okazal sie tez sprawny bo pracuje w tym drugim samochodzie ok
Opublikowano

faktycznie zagadka - ja skupilbym sie na elektronice silnika - tam musi byc problem (bo takie rozwiazanie jak peknieta guma od dolotu chyba nie wchodzi w rachube skoro tyle razy rozbierales wszystko - zauwazylbys) - na moj gust to cos nie tak skalibrowana jest instalacja (IV gen - wtrysk) poniewaz przy hamowaniu silnikiem wiadome jest ze nie podoawane jest paliwo (ani LPG) i jak sie zatrzymujesz to na moje oko auto dostaje za malo paliwka/gazu. - tak jakby instalacja za wolno reagowala na zmiany - ale z II strony skoro nie ma zadnych bledow w kompie - zagadka.

 

Nie pozostaje mi nic innego jak zyczyc powodzenia...i koniecznie napisz jak sie z tym uporasz co bylo przyczyna.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Witam,

sprawdź jak auto będzie chodzić bez elementów instalacji gazowej w układzie dolotowym i zobacz jak się zachowuję.

 

Olek

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Nie moge sobie poradzic z autem

Po puszczeniu nogi z gazu (na luzie) auto dziwnie sie zachowuje, obroty albo zatrzymaja sie na ok 800obr/min albo faluja tak dlugo az silnik zgasnie.

Na postoju, po przegazowaniu obroty troche faluja ale nie gasnie.

Kiedy jade, daje luz i puszczam gaz obroty faluja, auto czesto gasnie.

Kiedy jade, redukuje bieg, hamuje silnikiem, wysprzeglam i tocze sie na luzie aby podjechac do swiatel silnik prawie zawsze gasnie.

 

Podjete kroki

wymiana swiec na nowe zgodne z katalogiem bosch

wymiana przeplywomierza na inny 100% sprawny wyjety z auta ojca

wymiana regulatora wolnych obrotow (odpowiednik silnika krokowego) na inny 100% sprawny z auta ojca

wymiana potencjometru przepustnicy na inny 100% sprawny z auta ojca

przeczyszczona przepustnica

filtr powietrza nowy

 

Co dalej

dzis bylem w serwisie, podlaczyli auto pod komputer, zero bledow.

Sondy lambda ponoc pracuja jak trzeba (jedna w 80% druga w 90%)

Bylem takze zrobic analize spalin, wszystko w normie.

 

Wpinalem sie miernikiem w sondy, przeody zolty i czarny, sonda daje impulsy, nie wiem czy daje tak czesto jak trzeba ale skoro w serwisie gadaja ze sa dobre to pewnie sa.

 

Nie wiem co mam teraz zrobic, nikt nie moze sobie poradzic, a serwis proponuje wymienic komputer sterujacy praca silnika ale nie moga mi zagwarantowac czy to pomoze, proponowali jeszcze wymienic odme, nie wiem o ktrej mowili ale ponoc jest jakas odma odprowadzajaca podcisnienie ze tak powiem, mozna to sprawdzic odkrecajac korek oleju lub wyciagajac mieczyk, jesli bedzie psssyt to znaczy ze w silniku jest podcisnienie i sie dusi - u mnie pssyt nie ma.

 

Zbyt dlugo to wszystko trwa bo od 2 wrzesnia, nie mam przyjemnosci z jazdy ciagle musze trzymac noge na gazie aby silnik nie padl.

 

Jakies pomysly?

Kto pomoze?

 

ps.

Auto e-36 328 silnik m52 objawy wystepuja zarowno na gazie jak i na benzynie

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

tak, moj problem jest bardzo dziwny, zaczynam sam do siebie pisac, eh

 

auto nadal nie pracuje jak powinno, ktos zna jakiegos (prawdziwego) speca do bmw, rejony kujawsko-pomorskiego , gdanska i poznania mnie interesuja, zaplace ile trzeba byle nie gaslo (wymiana silnika mnie nie interesuje :D )

 

dodam ze swiece zalozylem nowe teraz je wykrecilem i wyczyscilem, po tygodniu znow okopcone co to moze byc

Opublikowano

A mnie zastanawia jedna rzecz .... dlaczego nikt wczesniej o to nie zapytał : ( ja nie znalazłem nic na ten temat ) kiedy Ci sie to zaczeło dziać ?? po założeniu instalacji gazowej czy moze przed a może kupiłeś już z założoną instalacją :?: Może tutaj jest gdzieś haczyk :?: ......

Faktycznie zasadzkę z autem masz straszliwą :? .....

 

Szczelność instalacji dolotowej możesz sprawdzić smarując pędzelkiem zamoczonym w benzynie miejsca połączeń węży i ew. jakieś dziwne załamania, pęknięcia na wężach, w momencie kiedy trafisz na nieszczelność obroty wzrosna na chwile..

Opublikowano

heh tu jest pies pogrzebany...

sprowadzilem auto na lawecie

sabunkroalem w garazu, oplacilem, zarejestrowalem, potem pzu i do gazownika i nie wiem czy przed zalozeniem gazu tak sie dzialo i nie wiem czy to wina zle zalozonej instalacji gazowej czy silnika, gazownik wykrecal kolektor dolotowy by prawidlowo zamontowac wtryski i moze cos sle skrecil, dodam ze tam jest baardzo ciasno i ciezklo wszedzie dojsc i wszystko sprawdzic

Opublikowano

No właśnie.... ciężko Ci coś doradzić w tej sytuacji.....szkoda że wczesniej sobie troche nie pojeździłeś na benzynie...bez instalacji gazowej bo teraz nie bardzo wiadomo czego się czepiać.....

 

Posprawdzaj jeszcze szczelność układu dolotowego.....może gdzieś coś gazownicy zchrzanili.

Chyba że coś sknocili z instalacją elektryczną, nie wiem może jakieś błędne połączenie sterowników.......gdybam oczywiście

Opublikowano

tak jak mowisz , nie moze byc inaczej

1. lapie lewe powietrze

lub

2. komp od gazu jest zle podpiejty i wysyla gdzies jakis bledny sygnal

3. rozrzad lub popychacze?

innych mozliwosci nie ma (chyba)

 

1 nie udalo mi sie zlokalizowac

2 gazownik twierdzi ze wszystko ok

3 sam tego nie sprawdze , to juz ostatecznosc....

 

ps. nadmieniam ze swiece mam odymione

Opublikowano
Witam na sprawdzenie czy łapie lewe powietrze jest prosty sposób a mianowicie na stacje benzynową po samostart i na odpalonym silniku w miare delikatnie psikać w okolice podejrzane o przepuszczanie.Jeśli jest dziura to silnik zacznie wpadać na nieco większe obroty powodzenia
Opublikowano

Jeszcze jedno....

z opisu wynika ze na zimnym silniku jest okej tak ?? ( chyba ze nie doczytałem ) jak zaczyna szaleć z obrotami to odlącz zawór wolnych obrotów....moze jest jakis problem ze sterowaniem tego zaworu....

 

A tak swoja droga to do rozrządu to dobierał bym sie na końcu, najpierw bym kazał gazownikowi ( albo sam ) odpiąć zupełnie komputer od gazu i przywrócić w pierwotny stan polączeń elektrycznych....wtedy szukać usterki.

Opublikowano

zawor jest sprawny na 100% ale co do sterowania owym zaworem to trzebeby to sprawdzic, tylko jaki bedzie efekt jesli odepne zawor (mowimy o odpieciu kostki z przewodami)

chyba nie dam rady odpiac tego zaworu na wlaczonym silniku, bo trzeba trpszke rozebrac zeby do niego sie dostac jest pod kolektorem,

 

nie wiem dokladnie jak to jest na zimnym ale zdaje sie ze fajtycznie na zupelnie zimnym jest ok ale szybko to zaczyna sie dziac od zapalenia silnika i auto slabo zapala po nocy, pali za pierwszym razem ale gulgocze, musze przegazowac zeby pracowalo ok

 

gdy odpialem komp od gazu samochodu nie da rady odpalic, chyba zaplon idzie przez ten komputer i moze to jest problem ??

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

pedantycznie szukalem nieszczelnosci, i znalazla sie miedzy rurka od mieczyka a silnikiem oring byl przewany, po wymianie uklad 100szczelny a obroty nadal faluja.

 

pozostaje mi podmienic komputer sterujacy a to trzeba ponoc w komplecie z immobiliserem

 

chyba na moje auto ktos zapodał klatwe

Opublikowano
pedantycznie szukalem nieszczelnosci, i znalazla sie miedzy rurka od mieczyka a silnikiem oring byl przewany, po wymianie uklad 100szczelny a obroty nadal faluja.

 

pozostaje mi podmienic komputer sterujacy a to trzeba ponoc w komplecie z immobiliserem

 

chyba na moje auto ktos zapodał klatwe

kolego powiedz mi sprawdziles przewody palec kopulke a jak okopcone na czarno to cos z zaplonem tez tak mam u siebie i kolega patrzal i mowi ze to moze byc kopulka

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano

przeciez w M50 nie ma kopulki :) sa osobne cewki na kazy gar :)

 

Sprawdzales szczelnosc polaczenia odmy z kolektorem ??? Tam tez powinien byc oring - mi wlasnie przez to M50 falowalo i gaslo...

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
przeciez w M50 nie ma kopulki :) sa osobne cewki na kazy gar :)

 

Sprawdzales szczelnosc polaczenia odmy z kolektorem ??? Tam tez powinien byc oring - mi wlasnie przez to M50 falowalo i gaslo...

sorki nie wiedzialem

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano

zrobilem taki test,

wymontowalem przeplywomierz

w gume gdzie siedziala przeplywka wlozylem okragly kawalek plyty mdf w ktorej siedzial wezyk uszczelniony,

skrecilem to obejma ktora byla przykrecona przeplywka

dmucham w wezyk wszystko szczelne

tak zlokalizowalem te nieszczelnosc przy mieczyku, syczalo teraz guma przy przeplywce sie nadyma i trzyma cisnienie

pozdro

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

witam mam identycznie to samo!! ja sie juz zalamalem!! nie wiem co robic!! choc nie wymienilem tyle rzeczy.... a trzyma ci plyn???

u mnie spierdziela..

jak cos poradzisz to daj znac... :cry:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.