Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, gasnie mi moja 328-mka

szybciutko opisuje sytuacje

 

1. ruszam, zmieniam biegi 1 - 2 - 3 ... wlaczam luz , hamuje, auto staje wszystko ok, zarowno na gazie jak i na benzynie

 

2. ruszam, zmieniam biegi 1 - 2 - 3 ... wciskam sprzeglo , redukuje z biegu 3 na 2 hamuje silnikiem, potem wlaczam luz obroty spadaja, potem skacza az auto zgasnie

 

co moze byc przyczyna jakas sonda? przeplywomierz? prosze o pomoc i porady

 

to samo dzieje sie na gazie jak i na pb

Opublikowano
czy jest konieczne wykrecenie kolektora? tam jest malo miejsca i patrze przez szczeliny i nie moge go dojrzec... moze podasz dokladniejsza lokalizacje silniczka krokowego
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Nie wiem czy w M52 jest silnik krokowy, czy regulator obrotów (u mnie jest regulator - w M42) - ale jak go zwał, tak go zwał - bez zdjęcia kolektora raczej Ci się nie uda... u mnie to wykluczone.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

mniej więcej po środku kolektora (przynajmniej jest tak u mnie w 2,5 24v)

musisz wykręcić obudowę filtra i odkręcić rurę z przepływomierzem będziesz miał lepszy dostęp. Wciśnięty jest w gumowy uchwyt -idą od niego dwa przewody gumowe jeden wchodzi do kolektora ssącego , a drugi idzie do gumy która łączy przepływomierz z kolektorem.

E36 325i
Opublikowano
No wlasnie mam juz duzo rozkrecone i nie moge go zlokalizowac, jesli nie ma silniczka krokowego a jest ten regulator to go sie tak samo czysci jak krokowy czy odrazu wymienia ...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Regulator też się czyści...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano
mi sie zdaje ze numer 6 na ponizszym obrazku bedzie silniczkiem krokowym sa 2 weze

Zdaję się, że masz rację :wink: Ino nomenklatura nazywa to regulatorem wolnych obrotów - ostatnio mechanior cały czas mnie poprawiał :lol:

Ja tam się na tym nie znam, ale w silniku krokowym sa cztery, a nie dwa wejścia\wyjścia. A... i w regulatorze jest na pewno elektromagnes (czyściłem ostatnio) - w krokowym nie wiem (nie wiem jak działa).

No ale jedno i drugie służy temu samemu :wink:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

A prosze mi powiedzieć, gdzie jest na tym schemacie silnik krokowy :

http://rust.mine.nu/bmw/showparts.do?model=GJ41&mospid=45273&prod=19961100&btnr=13_0437&hg=13&fg=15&x=202&y=95

 

Chyba nr 16 ?

 

Na co uważać przy rozbieraniu/czyszczeniu itp.

Wziąłbym przeczyścił i pooglądał, bo u mnie czasami (bardzo rzadko, ale jednak) zdarza się, że silnik na biegu jałowym trochę nierówno pracuje i w zasadzie nie można powiązać z jakąś przyczyną (np. temp. silnika, wcześniejszą "ostrą" lub delikatną jazdą itp.) i po lekturze na forum zaczynam wnioskować, że to on może być przyczyną (świece mam nowe, przepływomierz chyba też nie, bo zdarza się to czasami, przewody też raczej nie, bo nie ma różnicy czy jest np. wilgodno itp. ...) Aha, komputer pokazuje, że wszystko jest OK.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

1. wyczyscilem regulator obrotow, lekko chodzi

2. wyczyscilem klapke przepustnicy bo brudna pononc lubi sie kleic

3. wymienilem swiece

4. filtr powietrza nowy

 

A auto nadal gasnie

Gdzie szukac przyczyny, test komputerowy nic nie wykazal.

Ponoc jeszcze moze byc przerwany potencjometr, jak go sprawdzic?

A moze przepustnica, bo nie mam juz pomyslow.

Opublikowano

W/g mnie sonda Lamda (stawiam 75%).Jak opisałeś na poczatku przy redukowaniu biegami Ci gaśnie ,wtedy silnik przez dłuższy czas kręci się bez benzyny lub gazu (odcięcie paliwa przy zdjętej nodze z gazu). Więc może warto na podmiankę założyć jakąś inną i sprawdzić co się dzieje.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
czy moze byc ta sona od innego silnika np 2,5 bo znajomy ma taka beeme, zaznaczam ze po podlaczeniu komputera nie bylo bledow, a sonde to chyba by wykazal, aha i chyba sa tam dwie sondy
Opublikowano

Niekoniecznie , może wykazać ale nie musi.Na sondzie stabilizuje się npięcie jak jest na wolnych obrotach , czy po lekkim gazowaniu.W normalnej eksploatacji , czyli jadąc ona zachowuje się troszke inaczej.Nie zaszkodzi sprawdzić przekładając , a pasować powinna.

 

Miłych prac ręcznych.

Opublikowano
na moje 23
RÓWNIEŻ STAWIAM NA 23

Jesteście pewni ?

A w takim razie co to jest "16". Jest on osobno - nie przy kolektorze i jest do niego podłączona linka od przepustnicy - jakby niezalezne sterowanie przepustnicą od pedału gazu - może regulator obrotów w zależności od załączenia klimy lub/i "drive" na automacie ?

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

jeśli chodzi o krokowy to nadal stawiam na 23 z wyglądu jest identyczny jak u mnie i jest tak samo podłączony(z jednej strony wchodzi do rury która znajduje się za przepływomierzem)

natomiast 16 może jest to silniczek od tempomatu skoro idzie od niego linka do przepustnicy...

E36 325i
Opublikowano

Właśnie sobie pooglądałem schemaciki itp. i faktycznie "16" to chyba regulator tempomatu.

Na co uważać przy rozbieraniu silnika krokowego ? Czy konstrukcja jest prosta i ciężko coś uszkodzić ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
raczej nie ma tam nic skomplikowanego zdejmujesz rury i odpinasz kostkę zasilającą, potem przynajmniej ja wsadziłem go na ok. godzinę do benzyny stroną gdzie dochodzą przewody gumowe, po godzinie małym pędzelkiem doczyściłem resztę w środku
E36 325i
Opublikowano

OK. Jak znajdę chwilkę czasu to się "pobawię"

A czy mogę coś zrobić z przepływomierzem - jak juz będę to rozbierał .. np. przeczyścić, nasmarować itp.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie moge opanowac mojego autka ciagle gasnie, opis w pierwsztm piscie tego watku,

 

1. wymienilem na inny 100% sprawny regulator obrotow

2. wyczyscilem klapke przepustnicy bo brudna pononc lubi sie kleic

3. wymienilem swiece

4. filtr powietrza nowy

5. wynienilem na inny potencjometr ten przy przepustnicy

6. wynienilem na inny 100% sprawny przeplywomierz

 

test komputerowy nie wynalazl bledow ale robiony byl w warsztacie a nie w serwisie , moze w serwisie maja bardziej przystosowany program?

 

sondy lammbda nie sprawdzalem bo nie moge dojsc do przewodow, moze ktos podpowie mi gdzie sie podpiac auto e36 m52 2,8L

 

przewody od cewek do swiec wygladaja na oko OK

 

prosze o porady

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.