Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chciałbym zakupic BMW 5 e34 moj problem jest taki ze nie wiem jaki wybrac silnik. Moje kryteria to:

-napewno nie disel

-wgre wchodza raczej 525, 530, 535

Jak ocenicie stosunek mocy do spalania tych silniczkow, jaki wariant bedzie najlepszy, biorac pod uwage rowniez zagazowane te silniki.

Wczesniej posiadałęm E36 318 na gazie spalanie miasto ok 13l/100 poza miastem ok 10-11l/100

Opublikowano

Masz Kolego twardy orzech do zgryzienia , wszystkie silniki rozważane przez Ciebie są godne polecenia .

 

Polecam ci silnik 2,5l VANOS (192KM) 92-95r( do 97r w kombi)jazda na benzynie spalanie 12,5 l w mieście - 7-10 na trasie(140-150 km/h). Dynamika dla mnie bardzo zadowalająca.

Ten silnik ma chyba najlepszy stosunek mocy do spalania.

 

LPG tylko sekwencja - spalanie LPG zapewne ok 1-2 litry większe niż benzyny nie wiem bo nie zakładałem gazu.

 

Innego silnika nie miałem więc się nie wypowiadam, ale do 3,0 6R i 3,5 l 6R można chyba wstawić najtańszą instalkę LPG za ok.2 tys. Do silników V8 ( 3,0l po 92r.) instalacja LPG tylko sekwencyjna za ok 5 tys ( 8 wtryskiwaczy musi kosztować) .

 

Silniki 3,0 i 3,5 l na pewno palą więcej, ale różnica najbardziej widoczna jest przy jeździe miejskiej przy małych prędkościach do 80. Na trasie przy prędkościach rzędu 140-160 km/h spalanie będzie niewiele wyższe niż 2,5l.

 

 

Życzę udanych zakupów.

Opublikowano

Tylko 2.5i 24V 192 konie, nie koniecznie musi być z vanosem bo bez vanosa jest również dobry, i ma taką samą moc :wink:

Porównując 2.5i 24V do silnika 3.0 M30B30 6Cyl(188) to osobiście bym wybrał M50 2.5i 24V(192konie), ponieważ moc prawie identyczna a spalanie mniejsze 2.5i) no chyba ze 3.0 V8 M60B30 to wtedy bym brał 3.0 :cool2:

Wiec nawet nie ma co patrzeć na 3.0 6cyl i zastanawiać sie miedzy 2.5i a 3.5i osobiście polecam ten drugi wariant czyli 3.5i :cool2:

No chyba ze znajdziesz naprawdę ładną 3.0 r6 to wtedy nie ma sie co zastanawiać :cool2:

Opublikowano
witam. ja posiadałem 525, 24v 192km. na gazie autko było zaj... tylko wada miałem zwykłą instal gaz a te silniki na gazie nie maja odciecia zapłonu i musiałem co rok robic remoncik w cenie ok 2000zł przekrecał sie silniktj. spotkanie zaworów z tłokami teraz mam 535 211km i szczerze mówiac wolniej juz jezdze nie dozynam tego samochodu. ale wydaje mi sie ze 525 szybciej wchodził na obroty. wszystko zalezy od kogo kupisz samochód i z jakim przebiegiem 535 po ok 250 tyś wymaga wyminy wałka rozrządu juz to przerabiałem sam robiłem to całkowty koszt 500zł. najlepiej kupic bez gazu i sobiepozniej zamontowac ten z wyzzej półki do 535 zamontowałem najzwyklejszą instal i jak narazie jest ok. nie mam z niaq problemów.jak szukasz 525 to znajomy ma za ok 7000złchyba z 93r po wymianie głowicy, chłodnicy i innych drobiazgów niby jest teraz do jazdy on szuka inny samochód mało litrazowy.moje gg9069971
Opublikowano
witam, polecam e34 525 R6 24V, najlepiej z vanos-em. najlepsze osiagi i stosunek mocy/zuzycia pliwa. no chyba ze na to ni epatrzysz, to M5 lub 540 :-)

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano

2.5 jest oszczedny jak na moc

 

ma chyba jedna wade, jest dosyc mulowaty na niskich obrotach i trzeba go dosc wysoko krecic, a na automacie to juz w ogole startuje kiepsko bo sie go nie da szybko wkrecic, dlatego automaty z tym silnikiem maja duzo gorsze wyniki niz manuale

 

ale na trasie automat w tym silniku jest ok :) wyprzedza sie bardzo szybko

 

nie pakuj sie w stare 530 lub 535 bo to paliwozerne stare silniki

a 530r6 to nie ma sensu w ogole brac, jak mozna miec mocniejsze 525

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Kolego 3.5litrowa r6stka to chyba najbardziej udana jednostka :mrgreen: I wcale nie jest paliwozerca!!!! Ja mam w manualu i po miescie nigdy mi jeszcze nie spalila wiecej niz 14.5litra. Na trasie pali 9l.

A propo ,AUTKO JEST DO SPRZEDANIA ,W PELNI SPRAWNE,BEZ ZADNYCH UKRYTYCH WAD I USTEREK

Czajon-kolego,polecam naprawde. :cool2:

Opublikowano

Witam. Ja też się wypowiem.

Mam E34 525i 24V (bez Vanosa), 192 KM. Zagazowany w sekwencji. Prawdą jest, że od dołu słabo ciągnie, trzeba go trochę wkręcić na obroty, ale jak już załapie tak ze 3 tyś. to jedzie nieźle. No a po 4 tyś. to już rakieta. Spalanie gazu w moim przypadku zadowalające. Przy jeździe do 120-130 km/h na trasie i w mieście (cykl mieszany) ok. 11,6 do 12 l. Przy szaleństwach na drodze (prędkość powyżej 140, obroty często w okolicach 5 tyś.) spala ok. 13, 14 l/100 km a nawet więcej. Generalnie, jadąc normalnie na zbiorniku 35 l gazu robię równo 300 km. Polecam ten silnik, nie jest to co prawda sportowe auto, nie rusza z kopyta, ale w trasie nie miałem nigdy problemu z szybkim wyprzedzaniem, czy dynamiczną jazdą.

Opublikowano

ja tez cos dorzuce..

 

mam 525i 12zaworów..mocny i oszczędny silnik..na 50l gazu robie 470km..przy normalnej jeździe..silniki 2.5 są chyba najbardziej rozsądnym wyjsciem..stosunek mocy do spalania wypada bardzo pozytywnie..

tomeek
Opublikowano
Osobiście brałem moje auto właśnie ze względu na możliwość taniego "zagazowania" - w okolicach 2000 zł. Lecz po zobaczeniu jak pięknie się kręci z samego dołu i przeczytaniu o problemach ludzi z tanimi instalacjami (wystrzały, przepływki itp) zaniechałem gazowania. Zazwyczaj mieszczę się w 15l/100 przy przewadze jazdy miejskiej. Polecam więc M30B35, w razie kłopotów lub kolejnych wyczynów naszego rządu zawsze możesz zagazować nie wydając na to połowy wartości wozu. :cool2:
Opublikowano
Ja mysle ze też 2.5 JESt najciekawszym rozwiązaniem,na trasie potrafie zejść nią do dychy gazu przy spokojnej jeździe!!! ,słyszałem durzo dobrego o tych silnikach że palą mniej niż 2.0 i są znacznie dynamiczniejsze!! , jak już wczesniej kolega klubowy pisał,nie jest to auto sportowe ale własnie na trasie najlepiej sie sprawdza i chyba tak jak kazdy nażekam na niską elastyczność do 3.5 tys/obr .
Opublikowano
M50 to bardzo dobry motor ale trzeba pamietac ze juz jest naszpikowany elektronika ... Malo to jest tematow o nierownej pracy na wolnych, niewkrecajacych sie na obroty itp... M30 jest starszy ale bardziej "rozpykany" przez ludzi ktorzy maja je naprawiac .... Mimo wszystko polecilbym m50 bo jest mniejszym pozeraczem paliwa.
Opublikowano

Odpowiedż jest prosta

520i jeśli chcesz się turlać

525i jeśli masz zamiar jeżdzić bez kuchenki gazowej

535 jeśli masz zamiar tankować kuchenke gazową.

Pozdro 600

Opublikowano
kupilem m50 2.0 24V Vanos, dzis wiem ze kupil bym ten sam silnik ale 2,5l, 150koni przy tej masie to baaaardzo malo, 2,5 ma kolo 190, wiec jest czym jezdzic, spalanie 2,5 i 2.0 jest podobne, zeby nie powiedziec ze to samo. 2.0 jest za slabym do przyjemnej jazdy.
Opublikowano

ja tez bym wybral 2,5 bo naprawde stosunek mocy do spalania jest najlepszy z motorow o ktorych mowa 188KM czy 211KM wg mnie jest stosunkowo malo do 192 osiagnietych z 2,5

ja mam 2 litry ale teraz to juz bym wybral 2,5 litra

pozdro

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Jasne, jasne...

A czy ktokolwiek zauważył że:

M50B25 ma 192 KM i 245 Nm

w porónaniu z:

M30B30 188 KM 260 Nm (Bez kat ok. 200 KM 275 Nm),

lub

M30B35 211 KM 305 Nm (bez kat ok 222 KM i 315 Nm)

????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.