Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Oj, widzę, że kolega popada w skrajności :D a myślałęm ze sie dowiem ze 4,4 litra bierze mniej niż 2,5 :) a tu masz jednak się okazało, że nie :) a tak całkiem powaznie, to nie wypowiem się o automacie bo nie jeżzę, mogę analogicznie porónać pojemności 2,5 i 2,8 w E-39 w manualu i z pewnością w jeździe miejskiej zwlaszcza w korku 2,8 bierze więcej ok 1.5 - 2 litrów zaznacza, ze jazda w zakorkowanych ulicach, no sorki ale im wieksza pojemnosc tym wiekszy apetyt w korku , taka zasada, nie oszukasz praw fizyki :) ale natomiast w trasie i ogolnej sredniej spalanie 2.8 w porownaniu do 2,5 nie jest zbyt duze roznica ok 1 litra góra w trasie 2.8 wychodzi lepiej. a odnosnie mocy i spalania to jezdzac tymi dwoma autami o pojemnosciach 2,5 2,8 stwuierdzam ze 2,5 jest idealnym stosunkiem mocy do spalania, proporcjonalnie . jak wspomnialem mowie o manualu. Wiadomo benzyniaki w automacie poniekad posiadaja duzyyy apetyt na beznynke, duzo wiekszy niz diesel.

Ps wazne jest rowniez aby porownywac dwa auta o podobnym stanie technicznym a nie np jeden z zapchanym filtrem powietrza a drugi igiełka :) a do autora postu spalanie masz w normie

 

czyli mam rozumieć ze masz też 2.8 na co dzen i mozesz powiedzieć cos o ich spalaniu.wiesz co??rozbawiłes mnie troche...masz 2.8 ze wiesz ile ona pali?maiłem tez 528 na manualu i paliła mniej o 1.5L...tak czy inaczej ja dalej uważam ze ten silnik 170km pali za dużo...18 litrow to chyba nie malo...

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
18 l to zdecydowanie za duzo, a to ze 528 pali Ci mniej od 523 nie musi znaczyc ze wszystko jest OK z ta 523
Opublikowano

Kolego wyciagasz zbyt daleko idące wnioski, :) nie napisalem ze mam 528, mialem jakis czas i jezdziłem tym po mieście bo tylko po mieście i w korkach sie poruszam w sumie ponad 70% , obecnie od jakiegos dluzszego czasu pomykam 523i w takich samych warunkach, że tak powiem. I stwierdzam z całą stanowczością że przy takiej jeździe 523i jest oszczędniejsze z całą pewnością. Ruszasz spod świateł zaraz hamujesz itp, nie mowie o porannej jeżdzie zanim sie rozgrzeje, albo na krotkich odcinkach, owszem 2,8 w pewnych okreslonych warunkach przy wiekszym obciazeniu silnika czytaj: wyzsze zakresy obrotow i wieksze predkosci - spali tyle samo albo nieco mniej, ale w takich okreslonych warunkach nie jezdzimy zbyt czesto, a poruszamy sie zazwyczaj wlasnie w miescie czasem nieco inne odcinki. Pisze to co zaobserowwałem i tyle, nic więcej. zostałem przy 2,5 bo do tego co jeżdze czyli miasto korki itp jest dla mnie ono bardiej adekwatne przy tym mocy wystarczająco zeby czasem pojechac dynamicznie, no i opłaty nizsze bo masz granice do 2,5 litra i powyzej.

Zreszta nie na temat, i przepraszam autora postu. Do autora na krotkich odcinkach do 3 kilometrow jak auto stoi na zewnatrz moje 523 bierze ok 14 stu w manualu, automat łyknie sadze ok 2 wiecej nie przejmuj sie norma, to benzynka a nie diesel :nienie:

Opublikowano
Zreszta ...praw fizyki nie zmienisz to co ma wieksza pojemnosc musi chlać duzo :lol: co innego trasa...ale miasto i korki i krotkie odcinki im wieksza pojemnosc bierze wiecej
Opublikowano
Zreszta ...praw fizyki nie zmienisz to co ma wieksza pojemnosc musi chlać duzo :lol: co innego trasa...ale miasto i korki i krotkie odcinki im wieksza pojemnosc bierze wiecej

 

 

Idac tokiem rozumowania kolegi to 520i powinno palic około 10 litrów a gdyby robiono silnik 1.8 to moze nawet 8 litrów. Gdyby robiono 518 to smoliłby tyle co 528 z przyczyny większej ilości energii potrzebnej do ropedzenia 1.5 tony, a zeby ja uzyskać trzeba mieć "czym w piecu napalic".

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Rozumiejąc wszystko dosłownie i stosując te same kryteria do wszsytkeigo i wszędzie to masz rację :lol: natomiast 2.0 litry to troche za mało jak na ciężkawą budę E-39. Panowie teoria teorią, ja znam to z praktyki i tyle
Opublikowano
Pewnie względne, mówimy w sumie cały czas o jeździe miejskiej na krotkich odcinkach o normalnej jeździe to mniejsza pojemnosc mniej weźmie stojąc w korkach i poruszjaac sie wolno i na krotkich odcinkach tego nie mozna zaprzeczyc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 km do pracy zajmuje mi ok 30 min i co mi z tej mocy...nie mam jej gdzie wykorzystac a to "tylko 150 kM i to jeszcze na LPG
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

moim skromnym zdaniem na tak krótkich odcinkach to jest normalne spalanie. Sam poruszam się 528 w manualu i na zimnym silniku mam podobne spalanie, natomiast na rozgrzanym silniku i dluższych odcinkach spalanie znacząco spada. A co do pojemności silnika i spalania, że niby znacząco niższe jest przy małych pojemnościach to się z tym absolutnie

nie zgadzam. Kiedyś jeździłem autkiem z silnikiem 1,5 16V i średnie spalanie

w miście wychodziło mi w granicach 14l/100. Teraz do pracy mam auto

z silnikiem 1,6 16V i też jakoś spalanie po mieście wychodzi

w granicach 13l. - 14l. Wysztko zatem zależy od tego jak długa trasa

i czy jest dogrzany silnik.

Pozdrawiam

Opublikowano

To 1,5 16V to pewno produkcji radzieckiej musiało być... Użytkowałem Civica 1,5 16V (najmocniejszy ówcześnie, 102 konny w tej pojemności motor) przez 11 lat, a że jestem skrupulatny, to zawsze pisałem ile i przy jakim przebiegu tankowałem... Średnia na przestrzeni tych 11 lat to 6,4 l/100km, przy czym nie mniej 2/3 ogólnego przebiegu wyłącznie w mieście... W zimie przy max. mrozach, śniegu i zaspach i kopaniu się zużycie nigdy nie przekroczyło 9-10 l. Trasa 600 km z deską windsurfingową i żaglami na dachu i to w pokrowcu to średnia 5,1 l/100km. Auto było minimalnie niewrażliwe na warunki sprzyjające zwiększeniu zużycia paliwa (temperatura otoczenia, temperatura silnika, krótkie odcinki, katowanie). BMW to dokładne przeciwieństwo... Jest jak rozpieszczona panna, zrobisz coś "nie tak" i już od razu konsekwencje :twisted2:...

Dodam, że jazda BMW (520i/110kW) na zasadzie "lizania pedału gazu" z prędkością max 90 km/h nie pozwala na uzyskanie wyniku lepszego niż 6,2-6,3 l/100km (dane z BC sprzed korekty wskazania, co oznacza rzeczywiście ok. 6,9-7,0 l/100km). Zwiększenie prędkości do ok. 120 km/h to już 8,0-8,5 l/100km. Miasto w lecie to ok. 11,5 l/100km, miasto w zimie to ok. 12,5-13,0 l/100km... Oczywiście przy z reguły rozsądnej, spokojnej jeździe i przydarzających się tylko od czasu do czasu "przebudzeniach" wskazówki obrotomierza , która wędruje pod czerwone pole...

 

pozdrawiam

 

thenygoos :twisted2:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Nie karzcie mi sie smiac prosze, ja raz sprawdzilem spalanie przy mega eko jezdzie i wyszlo mi 12,2L, ale to juz naprawde lizalem pedal i jechalem jak najwiekszy emeryt i niedzielny kierowca razem wzieci.

To jest niemozliwe by 530 palila 10L nigdy w to nie uwierze :duh:

Sprawdzcie sobie kilometry i przeliczcie sobie sami bo komp tez moze oszukiwac, u mnie pokazuje 0,5L mniej niz jest w rzeczywistosci.

Pozdro

mialem 523i w manualu i naprawde palila b. malo,mam teraz 530 w automacie akurat teraz mam przejechane 58km,w tym wyjazdy i jazda po garazu a wtedy duzo bierze na kompie jest 16,8 ale jak jezdze tak 200km ok,to schodze do 14 czasem wiecej w zasadzie tylko miasto,ale na krotkich odcinkach zaraz po wyresetowaniu km to lepiej niepatrzec,najwiecej spalila 17 ale to bylo tylko stanie w korkach ruszanie i po 100m.swiatla srednia moze 18km/h
Opublikowano

523 automat

miasto 15-17(bez jakiegos intensywnego palowania)

trasa 11-12(przelot 170-200)

530d manual

miasto od 8-13(od zamulania, po bardzo dynamiczna jazde)

trasa 6-10(6 spalila mi przy tempomacie ustawionym na 100, 10 przy jezdzie nieregularnej, ale bardzo szybkiej)

Opublikowano
W automacie 523i bierze sporo, za duzo jak na ta pojemnosc i do tego muli, ale jesli chodzi o manual :) , to chyba tak jak kolega wspomniał wczesniej, jesli chodzi o jazdę po miescie ( dużym) jesli ktos przemieszcza się też na krotkich odcinkach, kazdy wie o czym mowa - to najbardziej oszczedny silnik z benzynowych oczywiscie. U nas w polsce problem jest taki, że ktos nie pomyślał i nie są zsynchroonizowane odpowiednio swiatła ( sygnalizacja) i niestety nie dosc ze duze korki, przynajmniej u mnie w Łodzi, to jeszcze ciagle stoisz na swiatlach :mad2: a nie da boze jakis freglesik sie ustawi na lewym pasie i jedzie 40 :mrgreen:
Opublikowano
ale powiem Wam panowie ze ostatnio byłem bardzo miło zaskoczony.523 to jedyne auto jakie mam na LPG i ostatnio w trasie na na 60L zrobiłem 540Km :norty: jakoś specjalnie oszczędnie nie jechałem i taki wynik mnie bardzo zadowolił :cool2:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

  • 5 lat później...
Opublikowano

U mnie w 523iA Touring wyglada to mniej wiecej tak:

 

Miasto (Lodz, Wawa, Berlin) - 12-14 PB albo 14-16 LPG.

 

Trasa: 90-120 km/h - 8-9 PB albo 10-11 LPG, 140-200 - 11-12 PB albo 14-17 LPG.

 

Srednie spalanie na dystansie 1000 km wychodzi okolo 11,5 PB, a gazu jakies 2-3 litry wiecej.

 

Oczywiscie typowo miejska jazda na zimnym silniku to + 2-3 litry do powyzszych wartosci.

 

Jezdze raczej dynamicznie, zwykle bez patrzenia na ekonimizer.

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano
Ale wykop...

 

No w sumie :D Ale jak znam zycie to takie tematy zawsze aktualne, wiec moze sie komus przyda :roll:

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano
Wątpię z reszta jak kogoś interesuje spalanie w aucie to bmw trochę zły wybór bo poniżej 12 w mieście żadna nie zejdzie. A żeby każdy wypisywal ile mu pali mija się z celem w necie są juz fajne stronki do wszystkich modeli aut średnie spalanie zainteresowani spalaniem tam mogą się do uczyć
Opublikowano
Ale wykop...

 

Zdobywa odznaczenie Złotej Łopaty... jak to ktoś mądry powiedział :mrgreen:

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
mi akurat 150KM wystarczy, przynajmniej póki co. średnie spalanie z ostatnich 1000 km to 11.4l, z czego 70% to jazda po mieście. w trasie wskazówka od chwilowego waha się między 7 a 9. oczywiście benzyny. w przyszłości chciałbym się przesiąść na 3.0d, ale muszę się najpierw zniżek jakichś dorobić. 2700zł rocznie to nieco za dużo :roll:
Opublikowano

Krótko i na temat:

Miasto 14-18l LPG (zależnie od stylu jazdy i odległości pokonywanych po mieście-obecnie spalanie średnio wychodzi mi 16l)

Trasa 9-12l LPG (ostatnio 300km trasa w tym 200km autostrady i 100km DK - 11l )

523i manual

 

Dlatego uważam że 16l dla 523 w automacie to normalny wynik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.