Skocz do zawartości

[E30] BMW 318i - jak wymienić pasek rozrządu?


davciu

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem BMW 318i E30 z 1990r. i na dzień dobry należałoby wymienić pasek rozrządu. Nie dysponuje żadną książką jak należy taką czynność przeprowadić. Czy ktoś może mi napisać jak się do tego zabrać, oraz czy ograniczyć się tylko do wymiany paska, czy też przy tym wymienić rolki napinające (przebieg to 105 tys. km)? Czy to jest dość skomplikowana czyność i mozna się do tego zabrać samemu czy też lepiej zlecić to jakiemuś fachurze (tyle tylko że w mojej okolicy nie ma gościa co się konkret zna na BMW)????

Dzięki!

Edytowane przez davciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie jest to takie proste , jerzeli nie robiłes tego i nie widziąles jak to sie robi plecam kogos kto sie natym zna, koszty pomyłki są duze , co do rolek to powinienes zmienic, powinieneś sprawdzic też napinacz , tez moze byc do wymiany. Jezeli masz jednak troche pojęcia o budowie silnika i nadal bedzies chciał to zrobic sam spobuje ci to wtedy opisać. Pozdrawiam Adzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"""Kupiłem BMW 318i E30 z 1989r""" i 105 tyś? Chyba sam w to nie wierzysz ;) Przecież to jakiś zart: średnioo 7 tyś rocznie ;-) Dobre...

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z Adzikiem jeżeli jeszcze nigdy nie zmieniałeś paska to lepiej to komuś zlecić,ale jeśli zdecydujesz sie to sam robić to musisz:zdjąć plastikową obudowe wentylatora,odkręcić wisko,odkręcić koło pasowe na wale,odkręcić aluminiowy dekiel osłaniający pasek i wszystko masz już na wierzchu :)

cena dobrego baska to około70 zł rolki około 30 zł za sztuke

 

"""Kupiłem BMW 318i E30 z 1989r""" i 105 tyś? Chyba sam w to nie wierzysz Przecież to jakiś zart: średnioo 7 tyś rocznie Dobre...
ostatnio kupilem BMW z 2001 roku z przebiegiem 20.000 więc czasami cuda sie zdarzają 8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Demontaz pasa zebatego:

 

-Wymontowac wentylator i "Visco" (nakretka ma lewy gwint)

-Zdjac pokrywe rozdzielacza zaplonu

-Odkrecic kopulke rozdzielacza i zdjac z przewodami WN

-Odkrecic palec

-Zdjac pasek klinowy z alternatora

-Odkrecic kolo pasowe cieczy chlodzacej

-Spuscic ciecz chlodzaca

-Wymontowac termostat

-Zdjac dolna oslone pasa zebatego (5 srub)

-Zdjac gorna oslone pasa zebatego (4 sruby)

-Ustawic l cylinder w GMP

-Zablokowac wal korbowy w tym polozeniu (GMP)

-Poluzowac srube mocujaca kola napedowego walka rozrzadu (nie wykrecac jej)

-Zdjac pas zebaty

 

 

Montaz:

 

Przy nakladaniu pasa zebatego wal korbowy i walek rozrzadu musza sie bezwarunkowo znajdowac w GMP!

-Odkrecic pokrywe glowicy, wyjac oslone walka rozrzadu

-Sprawdzic ustawienia walka

-Dokrecic lekko srube kola walka

-Dokrecic nakretke rolki napinajacej (tak,zeby mozna byla jeszcze nia obracac)

-Nalozyc pas

-Naciagnac go

-Dokrecic rolke napinajaca

-Dokrecic kolo walka rozrzadu

-Zalozyc oslone walka i zamontowac pokrywe glowicy

-Przykrecic gorna oslone pasa i dolna

-Zamontowac termostat

-Napelnic ukl.ciecza i go odpowietrzyc

-Przykrecic kolo pasowe pompy cieczy

-Zalozyc pasek klinowy

-Zalozyc oslone walka

-Przykrecic palec

-Przykrecic kopulke

-Wkladasz przewody WN

-Montujesz wentylator i oslone

 

i po klopocie... :wink:

SPRZEDAM:

Zmieniarkę Pioneer CDX-P650

Cały komplet, nowa!

Wszelkie informacje tylko na "PW"

Tanio!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek opisał to super, z tym ze ja nie zdejmuje pokrywy zaworów i nie odkecam koła zebatego wałka rozrządu , ponieważ na kole jest znak , nie zdejmuje tez osłony terostatu, tylko spuszaczam płyn i zdejmuje wąz. To wystarcza zeby zdjąc górna pokrywe paska rozrządu. Pozdrawaim Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm fajnie kolega napisal krok po kroczku bardzo jasno i wyraziscie.

Sam sie przyznam ze tez chcialem to zrobic sam ale zrezygnowalem po pewnej opowieci mojego kolagi jak to zrobil wraz z innym kumplem.

Troszkle przestawili kolo :shock: na szczescie nie duzo :D auto troszke nie mialo mocy i przyspieszenia.Pojechalem do mechanika zajelo mu to 3 lekcje koszt 50 pln mysle ze warto.Gdy patrzalem jak to robi gosc wydaje sie bajecznie proste ale z boku jak to mowia.

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GMP - górny martwy punkt - pierwszy cylinder musi być na samej górze.

 

Ja mam pytanie dodatkowe... :)

 

Czyli czy GMP to punkt cylindra 1go w którym jakby silnik działał to była by właśnie sprężona mieszanka paliwowa i iskra by wtedy miała strzelić ??

A może to punkt w którym właśnie cylinder pozbył się spalin i za chwilę zacznie zasysać mieszanke ?? (bo to dla mnie oznacza "martwy"...)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli czy GMP to punkt cylindra 1go w którym jakby silnik działał to była by właśnie sprężona mieszanka paliwowa i iskra by wtedy miała strzelić ??

A może to punkt w którym właśnie cylinder pozbył się spalin i za chwilę zacznie zasysać mieszanke ?? (bo to dla mnie oznacza "martwy"...)

 

 

GMP to punkt w którym tłok jest u góry i zawory ssący jak i wydechowy są zamknięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy w silniku M40 przy wymianie paska wszystkie czynności wyglądają identycznie?? Jeżeli są jakieś różnice to napiszcie proszę. Napiszcie też czy przy każdej wymianie paska należy wymieniać rolki, a jeżeli nie to jak sprawdziś ich stan?? :shock:

Napiszcie proszę, bo to dla mnie dosyć "palący" temat.

ThX i PzDr.

Królowa jest tylko jedna - HAYABUSA!

Było: E-34 520i M50, E-36 318i M40, szukam E-39 3.0D M57

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej firmy rolki najlepiej stosować (poza org.BMW :wink: )??

I jak możecie napiszcie jak się dobrać do rozrządu w [M40].

Thx i PzDr.

Jak się dobrać do rozrządu ... ?

Przecież masz w tym wątku dokładnie napisane - http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=4122&postdays=0&postorder=asc&start=5

A dodatkowo przesłałem Ci dokładną instrukcję ...

Chyba, że jeszcze Ci o coś innego chodzi ?

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakich różnych silnikach ? - przecież Ci dałem M40. Jedynie, że montowanym w E30 ...

Ale i tak radzę (jak i koledzy) - wymienić u mechanika, jeżeli nie masz doświadczenia.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam wierze ze "davciu" ma w swojej bmce 105 tys zrobione.Ostatnio kuzyn ze mną przyprowadzil 318 z 86r. i miala zrobione tylko... 87 tys km!! To jest oryginalny przebieg, wszystko udokumentowane a poza tym mial ją tylko jeden dziadek ktory nie jezdził nią w ogole poniewaz mial Mercedesa C klase.pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to OK. :cool2:

Sam wymieniłeś ?

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem z pomocą kuzyna. W sumie to dosyć proste, tylko sporo rozkręcania i ciężko zblokować wszystkie punkty, ale sobie zaznaczyłem i poszło bez problemu.

ThX i PzDr.

Królowa jest tylko jedna - HAYABUSA!

Było: E-34 520i M50, E-36 318i M40, szukam E-39 3.0D M57

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Własnie wymieniłem pasek: zajeło mi to ok 3 godz. Poszło by szybciej gdybym doczytał na forum że śruby na kole pasowym (22) (wału korbowego) się nie odkręca - ale nic takiego nie było!! (i jeszcze się zastanawiałem w którą stronę!!) tylko schowane w tym kole kilka śrób (13). Na tym straciłem ok godziny!! - Także jak będziecie wymienać to uwaga na to. Większych niepsodzianek nie było - i nie jestem mechanikiem...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.