Skocz do zawartości

zjechane\ po urywane \sruby pokrywy zaworow.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj odkrecalem pokrywe i taki jest tego efekt;

http://images21.fotosik.pl/68/050254d51bff6140.jpg

http://images21.fotosik.pl/68/93b837ae88443de6.jpg

http://images22.fotosik.pl/42/2e83aa0840ac6458.jpg

http://images20.fotosik.pl/118/e763625624a280c2.jpg

http://images20.fotosik.pl/118/8ec52085a9c4b804.jpg

http://images22.fotosik.pl/42/f83e80ae263fde2b.jpg

http://images22.fotosik.pl/42/fe9394f2e548b6ba.jpg

http://images21.fotosik.pl/68/893d627bfd5c69c8.jpg

Co mi zostaje? mam jakies wyjscie? ile to mnie bedzie kosztowac? jedne sie pourywaly drugie maja gwint na sobie ;/

 

Czy da sie to zrobic czy nie wiem , glowica do wymiany bo nie mam pojecia jak takie cos sie naprawia?

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano
U mnie efekt byl podobny.Tylko ze srub nie pourywalem tylko wiekszosc gwintow byla zerwana.Te gwinty sa tak delikatne ze moment sie zrywaja dokrecalem kluczem dynamometrycznym i tez sie przekrecaly.Ja zrobilem to tak: nawiercilem otwory tam gdzie byl stary gwint i na tokarce utoczylem sobie tulejki stalowe.I z drzaca reka wprasowywalem je w te wywiercone otwory zeby glowica nie pekla.Przy wierceniu uwaza bo ten material jest tak mieki ze masakra zebys sobie nie przejechal.Roboty masa ale co zrbic skoro bmw wymyslo tak kiepski patent wedlug mnie.Pozdrawiam i powodzenia
Opublikowano
ja to robilem sam bo mam tokarke w domu.I to byl moj pomysl moze jest jakis inny prosciejszy bo ten moj z tym wierceniem i wbijaniem tych tulejek to naprawde trzeba bardzo uwazac. Ale efekt rekompensuje nerwy :mrgreen: i jezdze juz z tym z 20.000 i sie nic nie dzieje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można zrobić inaczej, nagwitować większym wymiarem i wkręcić w te otwory tulejki redukcyjne. Tak się to fachowo robi ale ja osobiście bym się za to nei brał bo by mi chyba pikawa z nerwów że coś popsuje pękła.

Opublikowano (edytowane)

Sposób który podał BaX jest 100% pewny, można to zrobić samemu. Wiercisz dziury w głowicy wiertłem 9 - 9,5mm, głębokości 20mm, następnie gwintujesz na 10mm. Wkręcasz śrubę 10mm, nadmiar ucinasz. W środku powstałej tulejki metalowej wiercisz otwór 5,5mm głebokości 20mm. Następnie gwintujesz na 6mm i gotowe :) Całość powtarzasz kilka razy (tyle ile śrub)

 

Efekt murowany, gwinty nie do zjechania, jeśli oddasz do mechanika zrobią dokładnie to samo i skasują 150-200zł minimum

Edytowane przez korona
www.turboBMW.pl
Opublikowano

Syjam niestety ale twój sposób nie jest dobry bo nie zapewnia dociśnięcia pokrywy bo prędzej tą tulejkę wyciągnie chyba ze osadziłes na jakimś kleju ale to też nie gwarantuje dobrego połączenia. Gdyby było kilka takich gwintów pod rząd to wtedy by się to ujawniło a jesli są na zmianę z dobrymi gwintami to jakoś to będzie.

Nie do końca zgodzę się że te gwity są do niczego bo Szwedu część gwintów zerwał w odlewie aluminiowym ale też niektóre śruby się ukręciły a są one stalowe więc to nie swiadczy o wadzie konstrukcji. Najwyraźniej ktoś kiedyś miał za dużo siły jak to dokręcał a ten patent stosowany jest także w 6 cyl i innych i tam nie ma problemu a wręcz przeciwnie w miękki odlew wkręcone są szpilki a dokręcanie odbywa się między stalową szpilką a stalową nakrętką i jeśli nie przekroczymy momentu przy dokręcaniu to nie ma prawa się nic dziać.

Najczęściej jak ktos ma wycieki spod pokrywy bo guma się zestarzała to bierze klucz i dociąga zamiast kupić komplet nowych uszczelek a potem są problemy z zerwanymi właśnie gwintami.

Jedyny sensowny i skuteczny sposób naprawy w tej sytuacji to HELICOIL (sprężynki i gwintownik oraz wkrętak występujące w handlu pod wieloma zbliżonymi do tej nazwami) a jeśli dojście jest nienajlepsze to trzeba rozkrecić podszybie lub użyć wiertarki kątowej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Syjam niestety ale twój sposób nie jest dobry bo nie zapewnia dociśnięcia pokrywy bo prędzej tą tulejkę wyciągnie chyba ze osadziłes na jakimś kleju ale to też nie gwarantuje dobrego połączenia.

 

Nic nie wyciągnie bo to są stalowe wkrętki które są w środku puste i mają wewnętrzny rozmiar właściwej śruby, a zewnętrzny właściwy do nagwintowanego otworu. Sposób z wkręcaniem śrub, obcinaniem itd. jest faktycznie bez sensu bo po co podwójna robota. Głowice trzeba wyjąć bo nie ma szans na wiercenie, gwintowanie ręcznie. Wymagana jest precyzja.

Opublikowano
BAX: Ale przeczytaj dokładnie - Syjam nie zrobił gwintu zewnętrznego tylko cylindryczne tulejki które wprasował w otwory i takie coś nie będzie trzymało dobrze jeśli aluminium się rozgrzeje i rozszerzy to tulejka nie będzie ciasno siedziała.
Opublikowano
Powiem szczerze tak nie pomyslem o tym jak koledzy sposob duzo prostszy niz moj.Ja te tulejki obstawialem jeszcze na kleju technologicznym ktory uzywa sie do kasowania luzow lozysk jak sa gniazda wybite lozysk tokarki klej twardszy wytrzymalszy niz metal. Nie wyciaga mi ich jak sie nagrzeje bo patrzylem.Ale sposob wyminiony wyzej prostszy i szybszy. A odnosnie konstrukcji jest to mozliwe ze ktos tam grzebal i przekrecil je wczesniej niz ja tam robilem i wymienialem.Trzeba naprawde uwazac poniewaz bardzo latwo przekrecic
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BAX: Ale przeczytaj dokładnie - Syjam nie zrobił gwintu zewnętrznego tylko cylindryczne tulejki które wprasował w otwory i takie coś nie będzie trzymało dobrze jeśli aluminium się rozgrzeje i rozszerzy to tulejka nie będzie ciasno siedziała.

 

Ale ja nie polemizuje z nim tylko podaje sposób jak to się fachowo robi, wkręcanie czy wbijanie czegoś w aluminiowy blok raczej nie jest dobrym pomysłem szczególnie jeżeli w tym wbijanym bloczku nie było otworu odpowietrzjacego, a otwór nie był głębszy niż długoś wbijanego elementu.

Opublikowano
Sposób z wkręcaniem śrub, obcinaniem itd. jest faktycznie bez sensu bo po co podwójna robota. Głowice trzeba wyjąć bo nie ma szans na wiercenie, gwintowanie ręcznie. Wymagana jest precyzja.

 

Sposób który podałem wielokrotnie sprawdzony i to w nie takich malutkich gwintach... Wymagana precyzja? Przy pokrywie zaworów? A po co ci dokładność do 0,1mm? Głowicy nie trzeba ściągać, pilnuj tylko żeby opiłki nie dostały się na klawiaturę (wałki, sprężyny zaworowe - najlepiej wszystko przykryć i wiercić przy odkurzaczu - wyciągnie opiłki na bierząco spod wiertła).

A może idź na łatwiznę i tam gdzie trzeba powiększ otwór i nagwintuj na 8mm (lub 7mm czy 6,5mm, można gdzieś takie śruby znaleźć)

www.turboBMW.pl
Opublikowano
Hmmm. Naprawiałem to w is'ie ale to z rok temu. Czy gwint w głowicy przechodzi na wylot? (nie pamiętam tego, a nie przypominam sobie żebym coś wiercił). Napiszcie to podam wam prostą receptę na to.
Tuning is not a crime it's a way of life!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sposób z wkręcaniem śrub, obcinaniem itd. jest faktycznie bez sensu bo po co podwójna robota. Głowice trzeba wyjąć bo nie ma szans na wiercenie, gwintowanie ręcznie. Wymagana jest precyzja.

 

Sposób który podałem wielokrotnie sprawdzony i to w nie takich malutkich gwintach... Wymagana precyzja? Przy pokrywie zaworów? A po co ci dokładność do 0,1mm? Głowicy nie trzeba ściągać

 

:duh: Druciarstwo ^2 Ciekawe jak wywiercisz dwa skrajne otwory pod szyba i nagwintujesz? Zdejmiesz maske? :duh: Ale ok, każdy ma swoje sposoby.

Opublikowano
Druciarstwo? W którym miejscu? :shock: Zawsze zamiast tego co napisałem można zostawić 400zł u mechanika. Kto bogatemu zabroni...
www.turboBMW.pl
Opublikowano
Sprawdź czy nie masz czasem maski w wersji z zawiasami które pozwalają ją ustawić w czasie serwisu pionowo - tak jak w mercedesach. Trzeba tylko pamiętac żeby podczas takiego ustawienia nie właczyć przypadkiem wycieraczek a najlepiej to wyjąc od nich bezpiecznik.
Opublikowano
Sprawdź czy nie masz czasem maski w wersji z zawiasami które pozwalają ją ustawić w czasie serwisu pionowo - tak jak w mercedesach. Trzeba tylko pamiętac żeby podczas takiego ustawienia nie właczyć przypadkiem wycieraczek a najlepiej to wyjąc od nich bezpiecznik.

 

Kowal ja mam juz sciagniete cale podszybie... czyli wicieraczki poszly na pierwszy ogien, pozniej ten plastik maskownica po tem metalowa czesc podszybia i pokrywa od wiazki kabli. teraz na drodze sa tylko kable ktorych juz nie wyjme :8) a maske zobacze.

 

http://images22.fotosik.pl/48/975272bae7e35159.jpg

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano
Możesz jeszcze spróbować najłatwiejszego sposobu - dwuskładnikowy klej do metalu, zalać nim otwory (jest bardzo żadki) i po wyschnięciu nagwintować - podobno do tego się nadaje ale ja nigdy tego nie sprawdzałem. Klej kosztuje 17zł, jedyna wada że długo schnie bo ok 16 godz
www.turboBMW.pl
Opublikowano

Troche takie wyjscie po najmniejsze lini oporu ale zawze jakies, bal bym sie wiercic i gwintowac w kleju :| raczej bym nie ufal ze to wytrzyma a wiem ze sa kleje ktore sa mocniejsze niz spawy i sa wykorzystywane w przemysle do laczenia elemetow stalowych alu itp.

Moze dzisiaj mi sie uda cos wreszcie zalatwic.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano
Przed chwila bylem u mechanika zobaczyc gdzie auto stoi na tym deszczu, podjechalem bylo otwarte (brama otwarta) widze auto na deszcze stoi sobie, to mysle pewnie przykryty silnik jest, podchodze swiece telefonem bo ma taka latarke w sobie i widze zalana deszcze odkryta klawiature, walki cale mokre wszedzie deszcz, potam sie goscia co to ma znaczyc, chyba dzwonilem i mowilem zeby zabezpieczyc auto przed deszczem. On na to ze on nie wiedzial ze podszybia niema. Szlak mnie powoli trafial. Po paru zdaniach mowi ze juz wstawia uto do hali.. pomoglem z ojcem wepchnac , gosc zaczol tlumaczyc ze oni i tak nie mogli zrobic tego tak aby opilki nie lecialy do glowicy i beda plukac caly silnik zeby wszystko splynelo wiec i wyplucza wode z silnika, czyli dochodzi mi wymiana oleju. Jestem ciekaw jak to sie odbije na moim silniku, co o tym myslicie ?

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak powiedziałem wcześniej DRUCIARSTWO^2.

 

A wymiana oleju tak czy siak cie czekała, nawet jak nie opiłki nalecą to kupa kurzu. A wode to pewnie masz teraz i w misce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.