Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć przewertowałem troszkę forum w poszukiwaniu odpowiedzi.Niestety żadnych konkretów. Zatem proszę o pomysły rady co tylko wam przyjdzie do głowy.

Objawy: biały dym z wydechu. (tylko jak się rozgrzeje, po odpaleniu jest bez dymka przez jakąś chwilkę)

Miarowe ubywanie cieczy chłodzącej.

Korek wlewu oleju czysty żadnych śladów płynu w oleju.

Brak śladów oleju w cieczy chłodzącej.

Poziom cieczy w pojemniku wyrównawczym (tam gdzie się nalewa ciecz :))zmienia się w miarę pracy im cieplej tym więcej. Ale raczej to normalne (nie przekracza stanu max)

Wszystko działa jak najlepiej.

Nagrzewnica prawidłowo nagrzewa choć szybę po stronie pasażera wolniej. jednak nie zaglądałem do mikro filtra. (myślę że to problem mikro filtra)

Silnik to M30 3l od kilku miesięcy na gaziku (blos)

 

Doradźcie co mogę sprawdzić jakie mogą być przyczyny i jak się upewnić że to właśnie to.

Dodam że mieszkam obecnie w Szkocji zatem mam ograniczone możliwości.

Chciałbym rozstrzygnąć problem bez konieczności zdejmowania głowicy. Taniej by chyba było kupić następną benie a szkoda bo tę bardzo lubię i właściwie prawie wszystko jej już odnowiłem :(.

Opublikowano

na moje to niestety uszczelka pod głowicą :roll:

ubywający płyn i biały dymek :?

jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
Opublikowano
moim zdaniem jest wszystko ok ten biały dymek u mnie też sie czasem pojawia ale płynu mi nie ubywa myśle że zależy to od warunków atmosferycznych gdy jest zimno to jest ale gdy jest ciepło słońce to niema dymienia a najlepiej to wykręć świece jeżeli są wypalone na broązowo to jest wszystko ok a np. na czarno to bym to raczej stawiał bym na głowice
Opublikowano
przeciesz masz instalacje gazowa , a nie zastanawiales sie ze moze ten bialy dymek jest od zawartosci pary w spalinach , np. gorszej jakosci gaz z zawartosci pary wodnej ?
Opublikowano
To czemu nie ma śladu płynu w oleju i na odwrót.

jak wypali ci uszczelkę pomiędzy kanałem wodnym a cylindrem to taki właśnie bedzie efekt niestety :roll:

jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
Opublikowano

a może jak k komoże spalania jest woda to wówczas świeca ma jakiś inny kolor

czy moze mam przesiek w kilku cylindrach ?? :(

jak to poznać ?

Opublikowano

Kurcze czlowieku zmien uszczelke pod glowica ... Za jakis czas pojawi sie majonez i zgrzejesz auto i pojawia sie problemy ... Jak spala wode to znaczy ze uszczelka ... Jesli nie ma widokow na to w oleju ani w wodzie to tak jak ktos wczesniej wspomnial pewnie uszczelka miedzy kanalem wodnym a cylindrem pekla i tyle ... Zmien i bedzie po problemie. Auto nie ma prawo wrzucac przez wydech wody ...

 

W skrajnym przypadku glowica ...

Opublikowano
Kurcze czlowieku zmien uszczelke pod glowica ... Za jakis czas pojawi sie majonez i zgrzejesz auto i pojawia sie problemy ... Jak spala wode to znaczy ze uszczelka ... Jesli nie ma widokow na to w oleju ani w wodzie to tak jak ktos wczesniej wspomnial pewnie uszczelka miedzy kanalem wodnym a cylindrem pekla i tyle ... Zmien i bedzie po problemie. Auto nie ma prawo wrzucac przez wydech wody ...

 

W skrajnym przypadku glowica ...

dzięki bo mi juz słów brakowało :duh:

jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

sprawa znalazła swój finał uszczelki nie zmieniłem obejrzałem dokładnie zawory, świece i spaliny, oraz dokładnie kontroluje płyn. płynu już nie ubywa. świece idealne od szarości do brązu. pod pokrywą zaworów czyściuteńko. przy okazji dowiedziałem się jak banalna jest regulacja zaworów. przyczyna dymienia. GAZ po prostu katalizator jest już wspomnieniem w tutejszym gazie (Szkocja) jest sporo pary wodnej która jest też efektem spalania chyba, że się mylę. na rozgrzanym silniku wystarczy przejechać 5 km by układ odparował resztę wilgoci i ani śladu dymu. uff dobrze, że nie ruszyłem głowicy niepotrzebnie bym się napracował :) na co dzień jeżdżę po górach zatem jeśli coś by miało paść padło by szybko :)

dzięki za rady sorki za alarm ale naprawdę się zmartwiłem tym dymkiem. od pierwszego posta zrobiłem ok 4000km zarazie jest wszystko ślicznie. Jednak BMW to jest super sprzęt :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam dziś raz jeszcze!Myślałam kolego,że tak prozaiczne rzeczy jak skraplanie sie wody w zimnym układzie wydechowym a pózniej jej odparowanie to norma!!!Ja na fizyce w podstawówce to przerabiałam.Nauczyciel postawił czajnik na kuchence gazowej i wszyscy obserwowaliśmy jak zbierają sie krople wody na jego sciankach zanim się nie nagrzał.Już dawno,dawno temu dojeżdżając do pracy,z rur wydechowych samochodów tez zauważyłam jak leje sie woda(normalny)objaw.Czego dzis uczą w szkołach???No comment :cry: Wiola.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.