Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem na kupnie E39 i teraz mam delemat z jakim silnikeim wybrac???

 

czy 2000 cm3, czy 2500 cm3?????? Chodzi mi o względność ekonomiczności do mocy. Co lepeiej??? Moze ktos ma jakies porównania?

Opublikowano
Witam ja mam 2.5 i sobie chwale, 2.0 mysle ze troche slaby na ta kaste a spalanie podobne.
RAZ BMW ZAWSZE BMW
Opublikowano
Jeżeli wybierasz między 2.0, a 2.5 bierz 2.5. Darku, a czemu nie mogł by wziasc 4.0? :duh:

 

No bo chodzi mi o spalanie. Żeby nie było duze. A ile spali 4litrowy????

Opublikowano

Skorpion. Jeżdziłem taką w Niemczech pare lat do tyłu komputer pokazywał srednio ok 15 l, tyle tylko że był to egzemplarz prawie nowy.

Powiem Ci że moje 2.5l automat pali ok 14l, przy obecnej cenie paliwa za 100zł robie 180km. To w porównaniu różnica była niewielka a w mocy ogromna.

Opublikowano
Jeżeli wybierasz między 2.0, a 2.5 bierz 2.5. Darku, a czemu nie mogł by wziasc 4.0? :duh:

 

Ale 2.5i pali troszeczke mniej niz 2.8i a 4.0 to całkiem inna bajka :cool2:

Opublikowano
2.0 spali około 1 litra mniej niż 2.5. Jam mam manual i jak się kręcę koło domu to spala mi 10-11l, a na trasie w granicach 9. Jeżdżę raczej normalnie bez brawury. Jeśli chodzi o 2.0 to mój braciszek ma taka i minimalnie na tracie przy spokojnej jeździe 600km. spaliła mu 7l. Mi ciężko zejść poniżej 9l. ale zależy od stylu jazdy. Ogólnie rzecz ujmując, spalanie jest proporcjonalnie większe do osiągów.
Opublikowano
Witam. Jestem posiadaczem silnika 2.0. Tez lubie mocne auta ale tak jak u ciebie wzgledy ekonomiczne wziezly gore. Napisze tak. Silnik w zupelnosci wystarczajacy do normalnej jazdy. Jezeli trzeba przyspieszyc to tez nie jest ospaly bo 150 koni robi swoje a masa auta mu w tym nie przeszkadza, jednak trzeba mu wtedy przycisnac bo lubi obroty powyzej 3500. Ze spalaniem to roznie bywa jak to w BMW, ale jezeli jezdzisz na trasie i w dodatku spokojnie to potrafi mile zaskoczyc (udalo mi sie zejsc do 7 litrow). A tak na prawde to spala ok 8-8,5 przy jezdzie 160km/h. Po miescie tez bywa roznie. Minimum 12 a i 14 wezmie jak bedziesz jezdzil naprawde zwawo. Z tym ze podalem Ci wartosci odpowiadajace dokladnie tym cyklom uzytkowania tzn miasto lub trasa. Mialem okazje jezdzic 525 i nie ma duzej roznicyw mocy, byla to nie tylko moja opinia ale i uzytkownika tego 525 ktory jechal moja 520. Jezeli nie masz zapedow ladowac do tylu kapcia 265 i wiecej to spokojnie mozesz wziac 520. Na twoim miejscu szukalbym modeli z dwoma silnikami i wzial ten w lepszym stanie i z lepszym wyposazeniem. Pozdrawiam i mam nadzieje ze przynajmniej troche ulatwilem wybor
Opublikowano
Witam. Jestem posiadaczem silnika 2.0. Tez lubie mocne auta ale tak jak u ciebie wzgledy ekonomiczne wziezly gore. Napisze tak. Silnik w zupelnosci wystarczajacy do normalnej jazdy. Jezeli trzeba przyspieszyc to tez nie jest ospaly bo 150 koni robi swoje a masa auta mu w tym nie przeszkadza, jednak trzeba mu wtedy przycisnac bo lubi obroty powyzej 3500. Ze spalaniem to roznie bywa jak to w BMW, ale jezeli jezdzisz na trasie i w dodatku spokojnie to potrafi mile zaskoczyc (udalo mi sie zejsc do 7 litrow). A tak na prawde to spala ok 8-8,5 przy jezdzie 160km/h. Po miescie tez bywa roznie. Minimum 12 a i 14 wezmie jak bedziesz jezdzil naprawde zwawo. Z tym ze podalem Ci wartosci odpowiadajace dokladnie tym cyklom uzytkowania tzn miasto lub trasa. Mialem okazje jezdzic 525 i nie ma duzej roznicyw mocy, byla to nie tylko moja opinia ale i uzytkownika tego 525 ktory jechal moja 520. Jezeli nie masz zapedow ladowac do tylu kapcia 265 i wiecej to spokojnie mozesz wziac 520. Na twoim miejscu szukalbym modeli z dwoma silnikami i wzial ten w lepszym stanie i z lepszym wyposazeniem. Pozdrawiam i mam nadzieje ze przynajmniej troche ulatwilem wybor

 

Witam! Dziekuje za opinie. Rozjasnia mi twoja wypowiedz. Czyli jak dla mnie 520 wystarczy. Pewnie jakby byłoby mnie stac to najchętnie wziąłbym 740 :mrgreen: Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Nie zgodzę się że 2,8 pali "troszeczke" mniej niż 2,8 > Wiem z autopsji ile pali 2,5 bo akim jeżdze, ddoam e silnik zdrowy itp - spala w mieście 11-13 beznyny max mówię tutaj o jeździe w mieście korki czesto sie wdepnie krotkie światła itp, czyli dla mnie 80% takiej azdy jest. @,8 sąsiada przy takiej smej jeździe, lub pdobnej spala mu 14-16 litrow , mówimy o benzynie i o pdobnm stylu jazdy, czyli czasem lub nawet częsciej niz czasem sie dociska pedał gazu, wiadomo roki miasto itp, więc róznica jest w spalaniu, ja kupiłem 523i głównie ze względu na stan ponieważ też szukałem 528, ale teraz nie zaluje, troszke niz wiecej oszczedniejsza niz 2,8 a moja 523i w manualu ma identyczne osiągi prawei co sasiada 2,8 w automacie. Jesli chcesz autko w miare ekonomiczne z elastycznym silnikiem, ktory pozwala na dosc dynamicza jazde oczywiscie bez ekscesów , bo wtedy to tylko 540 moim zdaniem. to bierz 523, chociaz te 23 km mogloby sie przydac:) szukaj auta w dobrym stanie po pierwsze
  • Członkowie klubu
Opublikowano
czy 2000 cm3, czy 2500 cm3??????

Więcej dynamiki i oszczędności da Ci motor 2.5 a najlepiej 2.8

Pozdro :8)

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Witam, ja mam zamiar kupić 523i touring z tiptronic, mam również pytanie, czy duża jest różnica w spalaniu na automacie i jaki mam olej wlać do niej, ma przebieg udokumentowany na 202 000 km. Wiem już dzięki Wam forumowiczom, że muszę do niej wlać 6,5l oleju. Następna sprawa, co to jest ten Vanos i czy w 523i rok produkcji 04.1998 to standard, jak to działa? Za odpowiedź z góry dzięki. Dodam jedynie, że auto kupuję dla komfortu i spokojnego przemieszczania się, długie trasy z żoną i dziećmi.

Pozdrawiam i życzę wszystkim mokrego yayka i smacznego dyngoosa! :D

Opublikowano

Jeżeli zastanawiasz sie nad 2,5 proponował bym silnik 2,8. Różnice w spalaniu minimalne ale za to moc troche większa.

Pozdrawiam.

Opublikowano

witam. mialem podobny dylemat jeszcze 1,5 miesiaca temu. juz nie mam poniewaz jestem w posiadaniu 528 i proponowal bym cie wlasnie taki zakupic. zreszta jak sam widzisz duzo osob ci go wlasnie poleca. spalanie naprawde nie rozniace sie duzo od 525 a moc wieksza. naprawde przyjemnosc z jazdy. 520 osobiscie nie polecam poniewaz troche za maly silnik jak dla samochodu ktore wazy niecale 2 tony. no coz. powodzenia w wyborze i kupnie. pozdrawiam...

 

Ps. mam w manualu, fajniejsza zabawa ;)

Opublikowano

Tylko 2,8. To idealny kompromis między kosztami a przyjemnością z jazdy :8). Moja przy oszczędnej jeździe potrafi spalić 7,4 litra na trasie (z włączoną klimą), ale kto kupuje BMW, żeby jeździć wolno i oszczędnie?! W mieście to już jest ponad 14 literków, ale gdybym się uparł, to byłoby gdzieś ok. 12. Tylko po co? :D :D :D

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Kolego, tylko 2,8 albo ewentualnie 2,5 :) zapomnij o 2,0. A tak naprawde to niech Twoim kryterium wyoru auta nie będzie tak bardzo pojemnośc( no byle nie 2.0), tylko stan auta, bo co ci po 2,8 w ktore beziesz muail non stop wkladac kase :mad2: Ja szukałem 2,8 ale wszystkie które ogladałem były w srednio kiepskim stanie a to cos warczało, a to sie coś załączało losowo ze tak powiem... w końcu kupiłem 2,5 silnik i to ze względu na stan i skórke jasną którą chciałem mieć :) Nie narzekam na 2,5 170km robi swoje pozatym silnik elestyczny no i nie łyka mi 14 litrow tylko powiedzmy te 12 max w miescie a zaznaczam ze jezdze w dosc duzym miescie gdzie ostatnio ciągle korki i remonty. Auto autu nie równe, patrz na stan głównie, to moja rada i zastanow sie do czego bedziesz wykorzystywal auto, czy wiecej trasa czy miasto. ale co ja Ci bede pisał tutaj kocopoły :wink: każdy ma swój gust i potrzeby, moge powiedziec napewno zapomnij o 2.0 zadna oszzędnosc, minimum to 2,5 ktore juznadaje sie do jazdy i bez problemu soie radzi, bo ma dosc mocny silnik i elastyczny czego brakuje 2,0....a najlepiej 2,8 w dobrym stanie :mrgreen: :mrgreen:
Opublikowano

z instrukcji obsługi do e 36 wynika, że silniki 2.0 i 2.5 (320i i 323i) maja IDENTYCZNE zużycie paliwa, podejrzewam że tak samo jest w przypadku e39

W związku z powyższym kupno e39 520 mającego aż o 55 Nm mniejszy moment i 20 kM słabszego wydaje sie byc bez sensu- no chyba żeby naprawdę trafiło sie na super zadbany egzemplarz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.