Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ja kupilem 530d w kwietniu 2006, przebieg ok.230.000km, ja zrobiłem nią teraz 70000km: oprocz zawieszenia, plynow, olejow itp, popsuł mi sie wentylator na chłodnicy klimatyzacji (800zł nowy), przewody od klimatyzacji i się podziurawiły (prawdopodobnie od tego wiatraka bo nie działał), oraz wymienilem amory i tarcze hamulcowe. Do tej pory chodzi elegancko, nie kopci zbynio, pełna moc, do 100km/h zbiera się jak w katalogu napisane. Skrzynia automatyczna chodzi jak nowa (olej wymienilem okolo 20000km temu). Po mieście pali mi jednak 13L/100km tylko że mieszkam w małej mieścinie co chwile gaz hamulec, jak jade po Gdańsku czy innym wiekszym miescie to faktycznie ok. 10litrow - wczesniej nie wierzylem ze tyle moze spalic po miescie, ale to zalezy jakie miasto. U mnie najdalsza trasa to ok.5km, co chwile go zapalam i gasze. Po trasie pali mi od 6-8litrów, -rekord 5,8l, a max 8,5litra ale kładłem mu już ostro, prawie cały czas opór

Konrad


http://www.maxmotors.pl

SKLEP MOTOCYKLOWY

  • Moderatorzy
Opublikowano
witam;

 

wlasnie bylem w serwisie.

 

 

Na kompie nic nie ma. Zero bledow. Wskazniki w normie. Wtryski wedlug kompa tez ok. A silnikiem rzuca nadal. Wedlug mechanikow trzeba dostac sie do wtryskow bo one moze leja a wskazuaj, ze wszystko ok.

 

 

Umowiony jestem na 15 stycznia na sprawdzenie wtryskow i ewentualnie wymiana wtrysku. Oraz uszczelnienie pokrywy. Poniewaz cieknie olej. Takze nie wiadomo czy mokra turbina to oznaka cieknacej turbiny czy nie zacieka od pokrywy z uszczelki i leci na tubine.

A i wymiana poduszki pod silnikiem

 

Laczny koszt z wymiana oleju w skrzyni i filtrami ma wyniesc 1500 zl. + ewnetualnie wymiana wtrysku + 1000 zl.

 

 

Co wy na to? :)

 

Chyba zaloze osobny watek meczenia z moija bmw ;) buehehe

 

1500 za wymianę olej w skrzyni ??!!

Tylko za to to trochę drogo.Olej kosztuje 22 zł za litr a wejdzie 5,5L i filtr ok.240zł.Droga robocizna!! :jawdrop: :jawdrop:

Opublikowano
moja pali 12 w mieście, jak ja kupiłem 2 lata temu w Niemcowie , miała problem ze skrzynią biegów bo to automat ,ale wiedziałem o tym i liczyłem sie z naprawą lub wymiana na inną, co tez zrobiłem kupiłem druga 530d z 2003 i przebiegiem 80 tys,po wypadku mechanicznie sprawna tak wiec wymieniłem skrzynke i taraz lata jak nówka, poza tym mam cały silnik i zawiedzenie i inne mechaniczne rzeczy tak wiec części narazie mi nnie brakuje,nic wiecej narazie się nie psuje , przebieg ma 277 tys
Opublikowano

i ja sie wypowiem odnosnie 530d i jego eksploatacji [moja to rok 99 manual]

 

- przeplywomierz [oryginal 1400 pln w ASO] - moj blad ze bardziej nie poszukalem i nie kupilem taniej :duh:

- tarcze + klocki [przod i tyl] ok 1000 pln

- wahacz tylni oryginal - 300 pln

- amortyzatory tyl [sachs] 700 pln z robocizna

- regeneracja turbiny [walek wirnik i uszczelnienia] 1500 pln

- inne pierdoly [xenony, przewody itd] i drobne rzeczy razem ok 1000 pln

 

po tych wydatkach autko w koncu jezdzi jak trzeba

dodatkowo wydalem 650 pln na zmiane oprogramowania i przyrost mocy o ok 20% i teraz jest rewelka [jezdze na tym juz ok pol roku]

 

spalanie w miescie 9 - 10 litrow

spalanie trasa 6litrow i wiecej [zalezy od ciezaru nogi]

 

podsumowując:

3.0 d to super sprawa ale kupno używki w stanie idealnym graniczy z cudem i trzeba liczyc sie z wydatkami, wystarczy jednak policzyc ile by sie wydalo kasy na samo paliwo w przypadku mocniejszego silnika benzynowego to uwazam ze i tak sie oplaca [czesc z powyzszych kosztów zalicza sie do obu silnikow] lub zwraca sie po roku gora dwóch

 

nastepna rzecz to moment obrotowy/moc, przyspieszenie i elastycznosc - silnik ten potrafi wiele na trasie co przy naszych drogach jest b wazne przy wyprzedzaniu i tu spokojnie dorownuje swojemu odpowiednikowi benzynowemu

 

pozdr

Opublikowano

Moze nie e39 ale e46....

Mam od miesiaca i jest super. Póki co sama eksploatacja (klocki, oleje, filtry).

Ale spalanie.. tak jak na trasie jest smiesznie niskie, tak w miescie, krotkie trasy, zimny silnik... :duh: 12-13 to standard.

 

Generalnie M57 to super silnik. Zobaczymy co pierwsze... tfu tfu padnie.

Przebieg 131.000 KM

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Eeee mi za litr oleju zaspiewali 60 albo 80 zl. juz nie pamietam dokladnie.

 

1500 to nie tylko za skrzynie. Uszczelnienie pokrywy od zaworow, wymiana uszczelek, uszczelka, do skrzyni, czyszczenie wtryskiwaczy i sprawdzenie wszystkich, mycie silnika /(czy nie ma innego wycieku) itd.

 

Za skrzynie lacznie 800 zl. cos takiego (uszczelka + filtr + olej + robocizna)

 

Samemu nie zrobie chocbym chcial ale poprostu nie mam warunkow pod blokiem nie da sie w zimie.

 

Co myslicie otym iz podcisnienie w silniku szfankuje i dlatego rzuca?

Przez ta uszczelke pod dkelem od zaworow?

 

Mylna teoria?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.