Skocz do zawartości

Problem za automatyczna skrzynią 5PH18 w 525i z 1991r


goldek76

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

Niedawno zarejestrowałem sie na tym forum. Nie ukrywam że bardzo zalezy mi na pomocy. Mam nastepujący problem: Jezdząć moja bmką po miescie niby wszystko jest ok, skrzyna pieknie i płynnie zmienia biegi bez zadnych szarpnięc, ale jak ruszę gdzies w trasę po jakims czasie skrzynia przechodzi mi w tryb awaryjny i wyświetla sie "getriebeprogramm", :evil: oraz "betriebsanleitg". Przy dokładniejszym obserwowaniu auta zauważyłem że zaraz przed przejściem w stana awaryjny liczniki w aucie na moment jaśniej się świecą i zonk.........skrzynia nie chodzi. Podzcas jazdy w trybie awaryjnym mam dyskoteke na licznikach( to nagle gaśnie podświetlenie to sie zapala). Po zgaszeniu auta i postoju na jakies 20 minut wszystko wraca do normy.................ale tylko na chwilę. Dzis zrobiłem test i przejechałem trase 80km na trybie sportowym.........i o dziwo nic się nie dzieje do momentu zatrzymania auta. Nagle wyświetlacze przygasaja i "getriebeprogramm", :evil: Do tego pojawia sie "oelstand motor" mimo iz olej mam w normie. Najprosciej byłoby pojechac do fachowców od automatów ale niestety w moim miescie od razu chca rozbierać skrzynie a ja cos czuje ze mam chyba problem z prądem................. Bardzo prosze o pomoc :oops:

z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

ja kiedys mialem problem ze skrzynia ale jak weszla w tryb awaryjny to juz z niego nie wyszla (usterka mechaniczna) i trzeba bylo mechanika.

osobiscie radze Ci jechac do fachowca od elektroniki bo jak chca odrazu skrzynie rozbierac to pare złociszy musisz dac

mooze masz niski poziom oleju w skrzyni :?:

mooze jakies zwarcie jak wariuje podswietlanie :?:

warto sprawdzic te opcje

nic innego nie przychodzi mi do glowy

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oby nie bylo nic mechanicznego i nic powaznego ale radze jak najszybciej cos z tym zrobic i nie jezdzic bo ja jak pojezdzilem na awaryjnym :duh: to juz sie naprawiac nie oplacalo trzeba bylo druga kupic tak sie w srodku porobilo :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli zegary ci rozjasnia to wydaje mi sie ze masz problem z ladowaniem (alternator, regulator napiecia) i napiecie ci podskakuje np do 18V, skrzynia zabezpiecza sie w tryb awaryjny jesli jest napiecie za duze lub jesli jest za male, przy slabym akumulatorze i odpalaniu auta tez potrafi sie zaswiecic sloneczko na wyswietlaczu. tradycyjnie prosze o podanie na forum rozwiazania jesli sobie poradzisz, moze kiedys ktos tez bedzie mial taki problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo, że wymieniałeś olej sprawdź jego stan. Po kilkuset kilometrach trzeba sprawdzić olej w skrzyni, jego poziom. Olej dolewa się na włączonym ciepłym silniku. A filtr to wymieniałeś? No i sprawdź elektrykę, mostek diodowy na alternatorze potrafi robić różne magiczne rzeczy :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko jedno ALE - podczas dolewania silnik raczej powinien byc zimny i skrzynka tez bo ATF jest wrazliwy na temperaturke i "puchnie" pod jej wplywem co za tym idzie na zimno upchniesz wiecej oleju niz na goracym.

Pozdrawiam

Dobre auto nie jest zle...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed momentem wróciłem od elektryka............ Alternator to podobno ideał. Pięknie trzyma i nie ma spadków ani wzrostów napięcia (sprawdzał tylko miernikiem). Później postaram się sprawdzić stan oleju w skrzyni, tylko nie bardzo wiem jak to zrobić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem juz powoli myśleć o wymianie skrzyni....... Znalazłem na allegro kilka używanych. Mam w związku z tym kilka pytań. Czy ma znaczenie czy skrzynia jest wyjęta z 520, 525,5t5tds, 325 ?. Czy wazne jest tylko zeby była 5HP18?

proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem juz powoli myśleć o wymianie skrzyni.......

 

A jesteś pewien ,że ta którą kupisz będzie dobra???

 

Ja na Twoim miejscu dałbym tą , którą masz do remontu dobremu warsztatowi. Jak na moją wiedzę z forum właśnie , jest to bardziej pewne niż kupowanie innej. Przynajmniej masz pewność ,że będzie Ci jeszcze długo służyła. W skrajnym przypadku możesz dać 1000-1500 za niby dobrą skrzynię a się okaże ,że za miesiąc pójdziesz z nią do remontu.

A jeśli już Ci chodzi czy skrzynia może być np. od 325 to tak , może . Grunt by miała to samo oznaczenie.

 

I jeszcze jedna rada: sprawdź najpierw sterownik , to on może być tylko uszkodzony a to mniejszy zdecydowanie koszt niż remont całej skrzynki.

Nadal dobrze mnie się jeździ :)


Kasa dla Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Czemu kolego wpadasz w panikę i już myślisz o wymianie skrzyni ?

Wiem że taka usterka i za chwilę jej brak jest upierdliwa i trudna do zlokalizowania z własnego doświadczenia.Ta skrzynia ma sterowanie elektryczne więc zaśniedziały styk lub ułamany przewód może powodować pojawianie się tego komunikatu.Tak jak pisałem wcześniej postaraj się wyczyścić wszystkie złącza elektryczne, wjedż na kanał i wyczyść złącze przy skrzyni.Jeśli stan oleju jest w normie i skrzynia pracuje płynnie tylko czasem wchodzi w tryb awaryjny to właśnie w elektryce tkwi przyczyna tym bardziej że równolegle z tym komunikatem pojawia się ten mówiący o niskim stanie oleju w silniku chociaż jak napisałeś na bagnecie jest o.k.Też jeżdżę takim autem i gdybym za każdym razem po pojawieniu się tego komunikatu zmieniał skrzynię byłbym bankrutem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wróciłem z diagnozy komuterowej.................

Bład 42 ...Funkcja kontroli obrotów hamowania i postoju, Kontrola wyhamowania prędkosci obrotowej.

Diagnoza:Albo czujniki obrotów skrzynui biegów ( czy to mozliwe aby źle czytały dopiero przy wysokiej temperaturze?) , albo mechaniczne uszkodzenie skrzyni :evil:

Zeby sprawdzić czujniki muszę znów spuszczać olej ze skrzyni..................

Na co obstawiacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że można je sprawdzić bez ingerencji w skrzynię skoro sterownik jest pod maską to wszystkie wyprowadzenia czy to z czujników czy elektrozaworów i tak do niego prowadzą więc fachowiec znający te skrzynie dysponując schematem powinien sobie poradzić.Możliwe jest że czujnik przy wysokiej temperaturze szaleje ale dlaczego tylko podczas monotonnej jazdy?

Bo kiedy jedziesz po mieście ten problem nie występuje w trybie sport też nie

Moim zdaniem mechaniczną usterkę można wykluczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupem czujników przestań się martwić i tak wymiana to robota dla zawodowców a oni wiedzą gdzie kupić.Najpierw zrób to z czym sam sobie poradzisz bo póżniej wymienisz w efekcie końcowym oczywiście skrzynię i wszystko co tylko przyjdzie mechanikom do głowy a przyczyną będzie jeden lużny kabelek.[/img]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz potencjometr przepustnicy ... U kolegi w 525i 24V z automatem tez byl taki problem ze wchodzila w tryb awaryjny skrzynia ... Po wymianie tego jak reka odjal :) Druga sprawa ze odradzam remont automatu ... Ostatnio koledze padla ( temu od potencjometru przepustnicy ) i wolali 3000zl za remont i nie dawali gwarancji ze to bedzie jezdzic .... Szybka i prosta kalkulacja - przerobka na manual - 2000zl za wszystko ze skrzynia, sprzeglem, walem itp. Ogolnie odradzam robienie automatycznych skrzyn ..

 

 

Co do OELSTAND motor to albo czujnik poziomu oleju sie zepsul albo masz naprawde zly stan oleju i tyle :) Jesli jestes pewien czujnika to dolej oleju az przestanie piszczec ....

 

Ponadto radzilbym pojechac do kogos kto ma pojecie o elektronice bo masz za duzo problemow z elektryka ( w sumie tutaj mozna mowic juz o elektronice ). Wystarczy ze jeden z czujnikow jest walniety i sle zle pomiary do kompa i pojawiaja sie problemy. Zajmnij sie tym jak bedzie dalej kicha to zmienilbym potencjometr przepustnicy. Nastepnie jesli to nie to zmienilbym automat na manual ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszytstko brzmi pieknie ładnie.........

Dziś zrobiłem trasę na sporcie i nie ma zadnych problemów..........

Zaczynam wierzyć w walnietne czujniki obrotów.....

Czy mogę je sam wymienić???????

Pseudo fachowcy skasują mnie jak za remont skrzyni

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.