Skocz do zawartości

zmiana oleju w automacie


k631

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów zaczne nowy temat a tylko dlatego ze jest tego pełno na forum ale nie jednoznacznie dlatego nie wyzywajcie mnie że jusz było a pytanie moje jest jak w tytule jak zmienic olej w automacie -czy ciepły silnik czy zimny czy na postoju czy na chodzie a może jak gdzies czytałem uniesione jedno koło i włączony bieg ,prosze niech ktos jasno wypowie się w tej kwesti Pozdrawiam i dziekuje za wypowiedzi. :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręcasz "spust" ... zlewasz olej (najlepiej na ciepłym, bo łatwiej spływa)

 

Przy otwartym spuście i pracującym silniku (na samym końcu zlewania) wciskasz hamulec, wrzuasz R ... Wrzucasz N ... Wrzucasz D ... Wrzucasz N ... Wrzucasz D Wrzucasz R ... Wrzucasz P ... Oleju już prawie nie ma ...

 

Oczywiście czas pracy bez oleju nie może być wyjątkowo długi (bez przygazówek) ...

 

Następnie uzupełniasz Olej (chyba, że chcesz płukankę zrobić).

 

 

Miska olejowa w skrzyni: Czyścisz michę z "opiłków" , czyścisz magnesy na dnie michy, wymieniasz olej, i najlepiej od razu uszczelkę michy (nie zaszkodzi) ... ot polityka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręcasz "spust" ... zlewasz olej (najlepiej na ciepłym, bo łatwiej spływa)

 

Przy otwartym spuście i pracującym silniku (na samym końcu zlewania) wciskasz hamulec, wrzuasz R ... Wrzucasz N ... Wrzucasz D ... Wrzucasz N ... Wrzucasz D Wrzucasz R ... Wrzucasz P ... Oleju już prawie nie ma ...

 

Oczywiście czas pracy bez oleju nie może być wyjątkowo długi (bez przygazówek) ...

 

Następnie uzupełniasz Olej (chyba, że chcesz płukankę zrobić).

 

 

Miska olejowa w skrzyni: Czyścisz michę z "opiłków" , czyścisz magnesy na dnie michy, wymieniasz olej, i najlepiej od razu uszczelkę michy (nie zaszkodzi) ... ot polityka.

 

 

Super dzięki a z nalaniewaniem w ten sam sposób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaką masz skrzynię, ale u mnie jest ta z tych "niby bezobsługowych" ZHP, co to bmw pisało, że się oleju nie wymienia ... Wlewanie oleju w każdym bądź razie dokonujesz po wcześniej opisanych przeze mnie manewrach (czyli spuszczanie i czyszczenie michy) ... Zakręcasz spust, mich założona ... i wlewasz ...

 

 

I co do tej "zethapowej" skrzyni - wlew u mnie nie jest "dostępny" łatwo ... wchodzi się do niego wielką strzykawą z "cewką" w kształciue litery U ... nalewasz aż "przelejesz" czyli aż zacznie olej się przelewać ... zakręcasz wpust i po robocie.

 

P.S - da to się samemu zrobić.

 

Aha - zapomniałbym : Przy okazji spuszczania oleju : Obwąchaj go, czy nie śmierdzi spalenizną - jeśli nie , znaczy , że masz spokój na długie lata i skrzyni nic nie doskwiera ;) Jeśli śmierdzi spalenizną, to pali się coś w skrzyni (znaczy się wali) :)

 

Generalnie zabieg jest banalnie prosty, choć opis troszkę zagmatwałem.

 

Sumując:

 

Otwierasz spust, zlewasz olej, odpalasz silnik, mieszasz biegami (skrzynia działa "ciśnieniowo" olejem, więc zmiana ciśnienia w skrzyni przez zmianę biegów wyrzuci resztki oleju ... Czyścisz michę, zmieniasz filter i uszczelę, zakładasz michę, zakręcasz spust ... zalewasz do oporu.

 

VOILA !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.