Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Przekopałem trochę Forum, ale nie udało mi się znaleźć nic dokładnie na ten temat...

 

Mianowicie przymierzam się do kupna E38, zapewne będą to okolice roczników 1996-1997.

Po przestudiowaniu Waszych postów + jakichś jeszcze artykułów raczej skreśliłem silnik V12 (wychodzi mi, że przyrost osiągów jest nieznaczny, kosztem dużego przyrostu spalania).

W tej sytuacji postanowiłem szukać tylko V8 4.4. Jednak widziałem już kilka ofert aut odpowiadających mi pod wszystkimi względami - poza tym że miały starszy silnik 4.0. :?

 

No i sam nie wiem... Chętnie dowiedziałbym się czegoś nt. M60B40 vs. M62B44 od osób które miały doświadczenia z tymi silnikami... Wiem że moc taka sama, że ten drugi ma nieco większy moment obrotowy. A w praktyce na ile czuje się różnicę? Interesuje mnie wszystko - osiągi, niezawodność, spalanie, itd.

 

Będę wdzięczny za jakieś info. :)

Pozdrawiam,

Michał

Opublikowano

ja polecam tobie jednak v12,srednio spalanie w mieście pomiędzy 18-22,kumpel ma 4,4 i pali moze z 2 litry mniej a osiągi są moim zdaniem nieporównywalne i ten dzwięk silnikia - obłęd!!!.Pamiętaj także ze 750 z reguły bedzię na wiekszym wapasie(tw,navi itp)

 

pozdrawiam

 

p.s.

ja swojej 750 5,4 na zamieniłbym nigdy na 4,4

Opublikowano

W zasadzie początkowo chciałem 750, ale z tego co czytam, to spalanie raczej grubo przekrocza 20l w mieście a przyspieszenie do paki raptem parę setnych lepsze.

740 dałoby mi osiągi na poziomie mojego poprzedniego auta (560SEC) a spalania spodziewam się nawet trochę mniejszego (miałem 18-19l po Warszawie).

Temu Twojemu znajomemu to nie bierze trochę za dużo?

 

Co do wypasu to ktoś mi mówił że BMW miało bardzo elastyczną politykę i można było zamówić topowy model z szybami na korby. Niestety ogłoszenia nie całkiem to potwierdzają, 750 są jednak z reguły lepiej wyposażone... :?

Opublikowano
spalanie raczej grubo przekrocza 20l w mieście a przyspieszenie do paki raptem parę setnych lepsze

ja bym powiedzial, ze spalanie rzadko przekracza 20 w miescie.

jesli chodzi o przyspieszenie, to kazdy tylko patrzy na czas do setki.

sa jeszcze inne bardziej praktyczne wartosci takie jak elastycznosc,

czy przyspieszenie np. do 200 km/h. podejrzewam, ze tam zobaczylbys wieksze roznice.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

Hm, dajecie mi do myślenia z tą 750... :D

No dobra, to sobie jeszcze rozważę - na Forum jest sporo napisane nt. 740 vs. 750.

 

Mimo wszystko jednak chętnie dowiedziałbym się czegoś więcej co do porównania V8 4.0L i 4.4L...

A może nie ma po prostu szczególnej różnicy między nimi?

Opublikowano

Witam

Jeśli chodzi o silnik 4.0 to różnica w przyspieszeniu i elastyczności podług v12 jest odczuwalna, natomiast przy 4,4 praktycznie nie czuć różnicy jest prawie tak samo mocny z dołu jak v12(różnice znikome).

Zużycie paliwa w mieście 4,4 przy dynamicznej jeździe ok 18 litrów.

Decyzja należy do ciebie, ja osobiście brałbym 4,4 albo 5,0.

Cztero litrówkę raczej bym olał.

Jeśli chodzi o wyposażenie to nie wiem jak w innych ja mam wszystko co ma 5,0 oprócz deski rozdzielczej w skórze, ale czy to aż tak ważny argument.

:D

PS v8- to tylko 8 potencjalnych problemów

v12 to aż dwanaście potencjalnych problemów, no i oczywiście ważny argument na kożyść 4,4 skrzynia 5hp24 a nie 5hp30, która jak wszyscy wiemy potrafi mieć spore problemy i dość notoryczne ze wstecznym biegiem. :D

Opublikowano

piotr e38, wielkie dzięki za konkretne info :cool2:

Właśnie tego typu informacji poszukuję.

 

Jeśli ktoś może coś jeszcze dodać, to bardzo proszę :)

 

PS. a w 750 zmienili tą skrzynię w 1996, czy cały czas była ta sama?

Opublikowano
a w 750 zmienili tą skrzynię w 1996, czy cały czas była ta sama?

nie zmienili. w moim aucie z listopada 1998 wciaz ona jest.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

Witam!

W 100% zgadzam sie z kolegą Piotrem, roznice w osiagach sa naprawde znikome. Nie kupuj tylko starego silnika 4l bo to pomyłka. V12 to kocur, ale utrzyamnie i ewentualna odsprzedaz to ciezka sprawa. A ja mam np tez wyposazenie duzo wieksze niz nie jedna 750, wiadomo oprocz obszytej deski skórą. Pozdro

WW.NAVIBOCIAN.PL
Opublikowano

Po tym co napisaliście utwierdzam się że fajnie byłoby chwycić 4.4 - chociaż możliwe że ostatecznie zadecyduje stan auta i wyposażenie.

A na 4.0 się nie skuszę.

 

Swoją drogą ciekaw jestem jakie wrażenie zrobiłaby na mnie 750... Kiedyś myślałem że okolice 7s do setki to już bardzo szybkie auto, a kiedy sam takie miałem nie czułem żeby szczególnie "wciskało w fotel".

Może powinienem się przejechać Imprezą WRX STi... :)

 

@bocian, ciekawe były kolejne zmiany Twoich samochodów... ;) To chyba dowód że nie będę żałował zakupu E38.

Opublikowano

e38 , przyajmniej w moim przekonaniu to nie auto do szaleństw i wciskania w fotel,a reczej do spokojnych przejazdzek po miescie (szczegolnie jak sie ma fele 20` na poznańskich dziurach :),a 750 kupiłem nie dla tego ze ma powyzej 300 KM tylko dlatego ze znalazłem egzepmplarz w super stanie(odpukac!!)i zawsze chcialem mieć topować siodemke.

p.s.

jak kupisz siodemke musisz liczyc sie z tym ze nawet auto w b.dobry stanie bedziesz musial wlozyc kilka tysięcy(oleje,paski,klocki,jakies tulejki wachacza itp)-pamietaj o tym

Opublikowano
Po tym co napisaliście utwierdzam się że fajnie byłoby chwycić 4.4 - chociaż możliwe że ostatecznie zadecyduje stan auta i wyposażenie.

A na 4.0 się nie skuszę.

 

Swoją drogą ciekaw jestem jakie wrażenie zrobiłaby na mnie 750... Kiedyś myślałem że okolice 7s do setki to już bardzo szybkie auto, a kiedy sam takie miałem nie czułem żeby szczególnie "wciskało w fotel".

Może powinienem się przejechać Imprezą WRX STi... :)

 

@bocian, ciekawe były kolejne zmiany Twoich samochodów... ;) To chyba dowód że nie będę żałował zakupu E38.

 

tutaj nie chodzi o to ile to ma s do setki bo to sa automaty

 

takie auto z automatem pokazuje pazury jak jedziesz sobie np 50 i wcisniesz kickdown, i jestem przekonany ze taka v12 dopiero wtedy pokazuje pazury

 

 

jedyny minus to ta skrzynia... ja bym bral 750 :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Marcin zapraszam na przejażdżkę moją 4,4 i gwarantuje że będziesz się zastanawiał nad 750ką. Miałem okazję ostatnio jechać jako kierowca kolegi 750 i owszem jazda jest super, ale nie wiem czy każda skrzynia 5hp30 ma tylko dwa tryby jazdy tak jak jego czyli zwykły D + tiptronic jeśli tak to frajda o której piszesz czyli od 50 km pedał podłoga i kikdown owszem jest, ale 5hp24 ma jeszcze jedną opcje tj. D+S i ta opcja jest jeszcze fajniejsza niż kickdown załącza się sportowy program skrzyni (nie eliminujący oczywiście opcji kikdown) i charakterystyka pracy jest naprawdę super a zarazem jazda odbywa się dużo płynniej niż na kikdown, poza tym tryb D+S jest ciągłą jazdą w sportowym stylu, a kick down jest jednorazowy tzn dość męczące jest notoryczne używanie tej funkcji i wprowadzanie skrzyni w danym momencie na najniższe możliwe przełożenie w danym momencie często aż tak bardzo nie potrzebne.

 

W opcji D+S skrzynka ustawia najbardziej optymalne przełożenie do przyspieszania a kikdown zawsze zostaje jeszcze awaryjnie

 

Pozdrawiam i zapraszam na przejażdżkę :D

Opublikowano
Marcin zapraszam na przejażdżkę moją 4,4 i gwarantuje że będziesz się zastanawiał nad 750ką. Miałem okazję ostatnio jechać jako kierowca kolegi 750 i owszem jazda jest super, ale nie wiem czy każda skrzynia 5hp30 ma tylko dwa tryby jazdy tak jak jego czyli zwykły D + tiptronic jeśli tak to frajda o której piszesz czyli od 50 km pedał podłoga i kikdown owszem jest, ale 5hp24 ma jeszcze jedną opcje tj. D+S i ta opcja jest jeszcze fajniejsza niż kickdown załącza się sportowy program skrzyni (nie eliminujący oczywiście opcji kikdown) i charakterystyka pracy jest naprawdę super a zarazem jazda odbywa się dużo płynniej niż na kikdown, poza tym tryb D+S jest ciągłą jazdą w sportowym stylu, a kick down jest jednorazowy tzn dość męczące jest notoryczne używanie tej funkcji i wprowadzanie skrzyni w danym momencie na najniższe możliwe przełożenie w danym momencie często aż tak bardzo nie potrzebne.

 

W opcji D+S skrzynka ustawia najbardziej optymalne przełożenie do przyspieszania a kikdown zawsze zostaje jeszcze awaryjnie

 

Pozdrawiam i zapraszam na przejażdżkę :D

 

przeciez wiem :) ja tez to mam, i 750 tez to bedzie miala

 

kickdown na S czy D bedzie wygladal tak samo

maxymalna redukcja i obrtoty do konca, i wtedy 750 na pewno bedzie przyspieszac szybciej, nie ma bata

 

poza tym taka 750 mozna zczipowac do 350 koni :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Ja mam 740 z M60 i jestem bardzo zadowolony ale na Twoim miejscu jak mial bym kupować V8 to juz bym kupił M62.Swoja kupiłem dwa lata temu wiec i ceny byly ciutke wyzsze i dlatego wolałem kupić w idealnym stanie M60 niż kapcia M62.To tyle jezeli chodzi o V8.

 

Jeżeli nie bedziesz zakladal gazu to ja na Twoim miejscu wzial bym jednak V12. Nie wiem dlaczego kazdy patrzy tylko na przyspieszenie do setki???? Nigdy osobiscie nie jechalem V12 ale moj znajomy ma taka 750 i dzwiek tego silnika jak odpala to poprostu poezja!!!! Z tego co mi mowil to spalanie ma moze litr do dwoch wyzsze niz ja po miescie wiec nie jest źle.Wyposażenie w 750 nie ma co mowić bedzie napewno duzo wyzsze.Oczywiscie mozna bylo wziac 740 ze wszystkim ale popatrz z tej strony jak bys mial kupe kasy i poszedl bys teraz kupic nowa E-65 to co bys kupil????? 740d czy 760???? Jak masz kase to napewno wybierzesz 760 wiec jak ktos kupowal 10 lat temu 740 to dlatego ze go nie bylo stac na 750 i jej utrzymanie.

Ja do swojej juz przywyklem ale czasami jest dla mnie za glosna i moze to glupio zabrzmi ale nie dosc komfortowa :D .Niby kultura pracy silnika jest wysoka ale w V12 musi byc duzo wyzsza.Po za tym jak juz kupujesz takie auto to kup takie ze lepiej sie nie da.Model 750 byl jednak topowym i co by nie mowic 740 nigdy takim nie bylo i nie bedzie.

Opublikowano

m60 lubi troszke falowac

 

z reszta m62 tak samo, a z tego co wiem to v12 ma dziwiek calkowicie jednostajny jak silnik elektryczny i nie ma mowy o minimalnych drganiach nawet

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Powiem krótko.Moim nastepnym autem bedzie albo E-38 750 albo juz E-65,66 760 i nic innego na razie dla siebie nie widze :D
Opublikowano
(...)ciekaw jestem jakie wrażenie zrobiłaby na mnie 750... Kiedyś myślałem że okolice 7s do setki to już bardzo szybkie auto, a kiedy sam takie miałem nie czułem żeby szczególnie "wciskało w fotel".

Może powinienem się przejechać Imprezą WRX STi... :)

tutaj nie chodzi o to ile to ma s do setki bo to sa automaty

 

takie auto z automatem pokazuje pazury jak jedziesz sobie np 50 i wcisniesz kickdown, i jestem przekonany ze taka v12 dopiero wtedy pokazuje pazury

Automaty czy nie, jedne są szybsze a inne wolniejsze.

Spoko, wiem na czym polega kickdown, i że auto może ładnie się zbierać grubo powyżej paki.

Chodziło mi o to, że kiedyś spodziewałem się większego wrażenia przy ruszaniu ze startu zatrzymanego samochodami tej klasy o której mówimy :)

Opublikowano

Jednym słowem zdania nt. 740 vs. 750 są mocno podzielone... :D

 

@Marcin978, @Mcpaul - co do kultury pracy, to ja akurat mam sentyment do V8 (może dlatego że jak byłem młodszy to bardzo kręciły mnie fury zza Oceanu). Nie zależy mi też na tym, żeby był szczególnie cichy.

Chciałbym natomiast móc na aucie jak najbardziej polegać, i tutaj 4.4 wydaje się górować nad 5.4 (tak ze względu na silnik jak i skrzynię)...

Opublikowano

Tylko albo aż skrzynia zależy z którj strony na to spojrzeć :D

 

Tak na marginesie kolega Boczek z tego co pamiętam niedawno robił koszyk w skrzyni i jestem ciekaw jaką dostał instrukcję użytkowania skrzynki 5hp30 od fachowców no i oczywiście ile dali gwarancji na robotę :wink:

Opublikowano
Tylko albo aż skrzynia zależy z którj strony na to spojrzeć :D

 

Tak na marginesie kolega Boczek z tego co pamiętam niedawno robił koszyk w skrzyni i jestem ciekaw jaką dostał instrukcję użytkowania skrzynki 5hp30 od fachowców no i oczywiście ile dali gwarancji na robotę :wink:

 

gwarancji na naprawe dostalem 2 lata. a z rad to najwazniejsze byly: ostrozenie z gazem na wstecznym i przy przelaczaniu miedzy trybami pracy (szczegolnie miedzy D i R) dac skrzyni czas, zeby sie spokojnie przestawila (np, zeby tloki wrocily do odpowiednich polozen).

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
taka 750 mozna zczipowac do 350 koni :)

 

a gdzie to robia? ja kiedys dzwonilem do Goduli. powiedzieli mi, ze oni moga zoptymalizowac mape wtryskow i wycisna te 25 koni wiecej, ale twierdzili, ze przy automacie, to bedzie prawie nieodczuwalne, bo konwerter i tak ta charakterystyke splaszczy...

ale jesli chodzi o samopoczucie, to takie 350 koni dobrze by zrobilo...

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
z rad to najwazniejsze byly: ostrozenie z gazem na wstecznym i przy przelaczaniu miedzy trybami pracy (szczegolnie miedzy D i R) dac skrzyni czas, zeby sie spokojnie przestawila (np, zeby tloki wrocily do odpowiednich polozen).

No to generalnie jest bardzo ważne w każdym automacie... :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.