Skocz do zawartości

problem 530d turbo sie nie zalacza


maverickmk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - nadal mam to samo -za małe ciśnienie na turbo.Jrszcze zostala jedna sprawa-katalizator wraz z resztą wydechu.Mechanior ma to sprawdzic dziś.Dam znać , na razie v-max to z wiartem 150 km/h.

hej.

No własnie zapomniałam napisac ze zanim pojechalam do pożądnego mechanika to tez doradzali mi sprawdzic katy.

I z racji tego ze mialam troche zgniecione te 2 katy na środku, koleś wyciął mi je i wstawił strumienice,zapewniając ze pomoże. skutek byl taki ze portfel schudł mi troche, a auto wzbogaciło sie o strumienice.

Dobrze ze nie pozwoliłam mu ruszać tych katów przy samym silniku, bo z tego co sie później dowiedziałam komputer by zgłupiał i wszystko by szlak trafił. Brawa dla kolejnego mądrego mechanika :mad2:

 

W moim przypadku problem polegał na tym, że auto zwalniało jak zobaczyło górkę :duh: max wyciągało 140km/h, przyspieszało do 100 ok 20 secund :duh: i szło troche lepiej jak dawalam minimalnie gazu, bo jak dostało do podłogi to wyło i wołało o pomste do nieba :mrgreen:

A teraz osiągi są lepsze niz katalogowe bo niby powinno być 8 sec. do 100, a ma 7,2 :) i szczerze czuje sie te 200 koników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam- wreszcie sukces.Włeśnie jechałem 210km/h i to jeszcze nie był koniec. Auto chciało jeszcze ale nie bylo już gdzie. U mnie problem z brakiem mocy był związany właśnie z katalizatorami.Mam teraz dwie strumienice i dwie nieznane mi puszki.Ogólnie cały wudech był mało drożny przez zasyfiale katalizatory. Ja pare razy pieprznąłem nimi o wyboje i się posypały - pozatykały wydech i tyle.W aucie Które ma 190 tyś. km. takie sytuacje są możliwe i ja tak miałem. A już niektórym świeżbiły łapki do wymiany turbiny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 4 tyś obrotów to był max.Na niższych biegach to jeszcze jakoś jezdził ale jak mocno dawalem w pedal to było gorzej- im wyższy bieg tym bardziej odczuwalny brak mocy( jakby go coś trzymało).Zaczeło się to okolo 3 tygodni temu , a przyczyna tego bylo moje częste uderzanie wydechem o glebe.Teraz nie mam tego problemu bo wypieprzyłem sportowe sprężyny(wstawiłem standard) i auto stoi dużo wyżej. M pakiet w zawieszeniu to nie na nasze lux drogi. Pozdrawiam

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

 

ja niestety dalej mam "czeski film" ze swoim BMW

 

byłem w jednym zakładzie co robią głównie BMW - stwierdzili ze doładowanie przy wyższych obrotach jest słabe - dlatego jest ogolnie wolniejsze niz powinien [mechanik powiedzial ze samochod jezdzi jak 2,5 tds]

 

ogolnie wykluczyli turbine ale nikt nie znalazl bezposredniej przyczyny

 

wydech tez najprawdopodobniej jest OK - sprawdzalismy auto dajac sporo obrotow to z wydechu dmuchało ze hej [nie było czarnego dymu z rury]

 

po podlaczeniu do kompa i dawaniu gazu komp wykazywal niskie doladowanie turbiny

 

nie wiem czy czasem to nie moze byc winą wtryskiwaczy ale nie jstem znawcą [autko pali i pracuje pięknie]

 

aha turbine otworzylismy - wirnik jest cały,wszystko wyglada dobrze - nie ma wycieków.

 

Niestety zakład w którym byłem nie mógł stwierdzić bezpośredniej przyczyny - nie spotkali się dotychczas z takim problemem a dodatkowo słabo znają ten silnik {530d} - jedno jest pewne autko nie zapier ... tak jak powinno.

 

Za sprawdzenie auta nie zapłaciłem ani grosza wiec nie ma tragedii - teraz pójde do droższego specjalisty ktory ma oryginalnego kompa do BMW [koszt ok 80 tys PLN ponoc :duh: ] mam nadzieje ze czlowiek nie bedzie chcial tylko ze mnie skroic i powie "wymień Pan turbine" albo coś w tym stylu tylko pożadnie zabierze sie do sprawy i OBY znalazl usterkę [mam cichą nadzieję że jest to jakaś pierdołka]

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos czuje ze moj prolem jest wlasnie bardzo podobny do mojego i tez nit nie moze znalezc przyczyny

 

Wróciłem właśnie od "droższego" Pana mechanika który jednak okazał się znać temat lepiej [przynajmniej tak mi się wydaje]

 

Podłączono autko do kompa i nie znaleziono żadnych błędów. . .

 

Jednakże podczas dawania go na obroty mechanik od razu zauważył jedną anomalię, a mianowicie przy wkręcaniu go na 3 - 4 tys obrotów zaworek [jeśli tak to można nazwać] nie pracował prawidłowo. Można to sprawdzić gołym okiem : przy turbinie jest taka membranka miedziana wyglądająca jak spodek puszki z dziurą w środku w tej dziurze umieszczony jest zaworek który przy dawaniu gazu zmienia swoje położenie [góra /dół] co z kolei powoduje zmianę odchylenia płatów wirnika turbiny [płaty mają zmienną geometrię] i tu właśnie pojawia się u mnie problem gdyż akurat tak się złożyło że w tym samym warsztacie stała 730d z tym samym motorem i tam porównaliśmy skoki [w 730d było chyba z 2 razy większe niż u mnie] więc jak rozumiem po prostu jadąc wolniej turbina jest odchylana ok ale kiedy mam wieksze obroty zaworek nie daje rady a co za tym idzie turbo nie daje wystarczającego doładowania i auto zamiast zapinac 230 leci 180 - 190 km/h

 

Sumując mój i tak już przydługi [i pewnie nudnawy] wykład pan mechanik stwierdził że turbina jest do wymiany :(

 

Zastanawia mnie tylko jedna sprawa - czy nie wystarczy wimienić tego samego zaworka okrągłego który znajduje się przy turbo i odpowiada za sterowaniem tych płatów ????

 

Wg pana mechanika ponoć ta część jest sprzedawana razem z turbo [ albo ktoś mnie chce zrobić w ch...] i nawet jesli kupie gdzieś używane to i tak nie uda się tego zgrać wszystkiego razem i bedzie chodzić nieprawidłowo ??....

 

Jeśli ktoś mi może pomóc w tej kwestii to będę wdzięczny

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos czuje ze moj prolem jest wlasnie bardzo podobny do mojego i tez nit nie moze znalezc przyczyny

A dzwoniłes pod ten numer co ci podałam???

Jesli nie ten koleś to chyba nikt ci nie pomoże, zadzwon i zapytaj, co ci szkodzi.

i oczywiście daj mi znac :)

powodzenia

 

Daj ten numer jak możesz - dowiem się może czegoś nowego i mądrego :)

 

tnx & pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

 

W koncu mój problem został naprawiony:

 

Okazało się iż przesterowanie płatami turbiny było zapieczone i nie chodziło jak należy a dokładniej od pewnego momentu po prostu chodzilo bardzo ciezko....

 

Polecam zakład V-Tronic w Szczecinie - chłopaki rozebrali turbine przeczyscili ją od wew odpowiednim płynem i rozruszali, teraz to inne autko :)

 

za rozebranie turbo zaplacilem 200 pln + jeszcze pare innych rzeczy ale to drobnostki [łącznie koszt naprawy wyszedł 300pln]

 

Panowie mają w warsztacie hamownie więc można sprawdzić moc i podłączyć do kompa w takcie jazdy :)

 

Szkoda ze do nich pierwszych nie podjechałem to zaoszczędziłbym 200 pln [Malak serwis]

 

ale cóż człowiek uczy się na błędach....

 

pozdrawiam

 

maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.