Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam taki prblem mam bmw 530d i niestety nie ma ono kompletnie mocy tzn kreci sie tylko do 4 tys potem jakby odcina prawie wogole nie przyspiesza bylem na komputerze wykazalo ze dostaje o polowe za niskie cisnieni paliwa i tu moje pytanie ktora z pomp jest za to odpowiedzialna i moze ktos mi ja wskaze na realoem.com :modlitwa: ponadto do wymiany mam przeplywomierz ale mechanik powiedzial ze po wymianie tych dwoch rzeczy i tak turbo nie zadziala a mechanicznie turbo jest sprawne i znalazlem podona usterkeopisywana w e34 2,5tds i tam zepsuty byl przetwornik powietrzno-elektryczny czy w moim silniku tez tak moze byc i gdzie sie znajduje ten przetwornik jesli wogole wystepuje z gory dziekuje za pomoc i wszystkie rady :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:
  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
witam mam taki prblem mam bmw 530d i niestety nie ma ono kompletnie mocy tzn kreci sie tylko do 4 tys potem jakby odcina prawie wogole nie przyspiesza bylem na komputerze wykazalo ze dostaje o polowe za niskie cisnieni paliwa i tu moje pytanie ktora z pomp jest za to odpowiedzialna i moze ktos mi ja wskaze na realoem.com :modlitwa: ponadto do wymiany mam przeplywomierz ale mechanik powiedzial ze po wymianie tych dwoch rzeczy i tak turbo nie zadziala a mechanicznie turbo jest sprawne i znalazlem podona usterkeopisywana w e34 2,5tds i tam zepsuty byl przetwornik powietrzno-elektryczny czy w moim silniku tez tak moze byc i gdzie sie znajduje ten przetwornik jesli wogole wystepuje z gory dziekuje za pomoc i wszystkie rady :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

 

Nr.pompy wspomagającej 7.28217.51.0 Pierburg

Opublikowano
probowalem wpisac ten numer czesc w realoem.com ale wyskakuje ze nie ma takiej czesci

 

Ten nr to nr OE producenta, a nie bmw ;) Wpisz go np w katalogu części zamiennych ;)

 

co do elektro-powietrznika - lubi sie zasyfiać - łatwo go znaleźć nawet nie wiedząc jak wygląda ... taki psztyczek z wężykiem i kabelkami elektrycznymi ... warto rozebrać i przedmuchać/przeczyścić.

 

Skoro turbo dmucha, to musi to być on (załącza albo nie turbinę). Brak "uciągu" wynikać może w tdsach z kilku przyczyn.

 

1 - zafajdany filtr paliwa

2 - zafajdany filtr powietrza

3 - ten prztyczek elektro-powietrzny

4 - skopane paliwo

5 - przepływomierz

 

innych powodów brak

Opublikowano

Proszę o wyjaśnienie i dokładniejsze zlokalizowanie tego elektro-powietrznika.

Nie słyszałem oczymś takim w e39 530d i jestem bardzo ciekawy.

Opublikowano
dodam jeszce ze takie zaworki elktro powietrzne sa 2-a w 530d i w tds tez chyba 2 jeden steruje turbina a drugi EGR. Jeden jest praktycznie przy samej turbinie( jest do niej przykrecony na specjalnym mocowaniu, a drugi od EGR jest pod kolektorem ssacy na listwie z której wychodza kalbe do swiec żarowych. Było juz o tym pisane wiele razy ale nie załaczanie turbiny czesto spowodowane jest zasyfionym filterkirm który jest na tym zaworze sterujacym ( ja tak miałem ).

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano
Witam jeśli ktoś powiedział że masz przepływke do wymiany to przez minute nie zastanawiaj sie tylko ją wymień ona jest odpowiedzialna za prace całego silnika ,gdy przepływka jest walnięta silnik wchodzi w tryb awaryjny i dostaje wszystkiego zamało dlatego jest mułowaty. :!:
Opublikowano
akurat w tych silnikach przepływka raczej niepada tak ze silnik w chodzi w tryb awaryjny. poprostu ona wskauje wtedy cały czas jednakowa wartosc która jest optymalna przy pewnych obrotach. Nie ma jakiegos bledu na kompuie czy cos w tym stylu, trezba troche orientowac sie w diagnosie i parametrach rzeczywistych, ja to robie carsoftem i po założeniu nowej przepływki jest całkowicie inny samochód :) Ale wczesnie jezdziłem pewnie dosc długo poniewaz samochód jezdziął normalnie jedynie cienko sie zbierał od zera do 100 a pózniej to juz normalka do 230km/h jechałem na zrabanej przepływce :) Spalanie tez było w normie.

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano
panowie sukces na jednym z postow znalazlem ze jak sie odlaczy przeplywke to komputer odczytuje awarie i wlacza tryb awaryjny i odziwo u mnie to zadzialalo odlaczylem przeplywke wsiadam ruszam a tu nagle moj samochodzik chce latac turbinka sie zalacza samochodzi idze 100 razy lepiej niz z podlaczona az sam bylem zdziwiony ze przeplywka moze miec az wplyw na zalaczanie turbo a jednak no coz ja jestem szczesliwy na maksa nie dosc ze pogoda piekna :lol: tojeszcze obylo sie bez wymiany turbo teraz tylko kupic przeplywke i w droge :8)
Opublikowano
Witam jeśli ktoś powiedział że masz przepływke do wymiany to przez minute nie zastanawiaj sie tylko ją wymień ona jest odpowiedzialna za prace całego silnika ,gdy przepływka jest walnięta silnik wchodzi w tryb awaryjny i dostaje wszystkiego zamało dlatego jest mułowaty. :!:

 

 

Po co walić się na dzień dobry w koszt, skoro jedną z częstszych przyczyn nie załączania się SPRAWNEGO turbo jest właśnie zasyfienie powietrzko-elektryczek ????

 

Sprawdzenie tego to chwila, filtry warto wymienić w ogóle po zimie ... A na końcu w najdroższy wydatek ./..

Opublikowano
u mni to wyczyszczenie nie pomoglo ale pomoglo odlaczenie przeplywki :D

 

Witam zamontuj dobra przepływke bo jak będziesz tak jezdził to szybko wykończysz turbo.Poz

Opublikowano
panowie sukces na jednym z postow znalazlem ze jak sie odlaczy przeplywke to komputer odczytuje awarie i wlacza tryb awaryjny i odziwo u mnie to zadzialalo odlaczylem przeplywke wsiadam ruszam a tu nagle moj samochodzik chce latac turbinka sie zalacza samochodzi idze 100 razy lepiej niz z podlaczona az sam bylem zdziwiony ze przeplywka moze miec az wplyw na zalaczanie turbo a jednak no coz ja jestem szczesliwy na maksa nie dosc ze pogoda piekna :lol: tojeszcze obylo sie bez wymiany turbo teraz tylko kupic przeplywke i w droge :8)

Witam.

kolego proponuje ci poczekac z wymianą przepływki. Jak masz mozliwosc to wepnij sprawną zeby przetestowac czy to jest faktycznie tego wina.

Powiem ci ze poporkilo mnie i tez za radą innych wypięlam kostke od przepływki, autko tak jak mówisz, rakieta. No to mówie co mi szkodzi, raz wydam i po sprawie.

Lecz w dalszym ciągu nie jest po sprawie, przepływka mnie wyniosła 1400 zl, do tego wymieniłam elektrozawór na nowiutki i akumulator podcisnienia i ZONK.

Auto jak nie ma mocy tak nie ma :duh:

Myslalam nawet ze to nowa przepł. byla uszkodzona, ale po wymianie na inną nową jest to samo. Owszem po wypięciu auto jest nie do poznania, ale co z tego jak problem tkwi gdzies głębiej.

ogólnie ja juz mam dosyc tego mojego auta.

aha, mi komp tez wskazuje bląd o zbyt wysokim cisnieniu doładowania, i zbyt niskim ciśnieniu paliwa. jesli chodzi o doladowanie to mechanik ustawil na turbinie tak jak byc powinno, ale cisnienie paliwa nie chce mi wzrosnąc, i tu sie teraz zastanawiam czy zdecydowac sie na pompe czy moze ten przetwornik powietrzno-elektryczny?

:cry: :cry: :cry:

pozdro wszystkich i czekam tez na jakies porady.

Opublikowano
to teraz troszke mnie zalamalas jutro mam miec przeplywke i zobaczymy ale moze faktycznie bedzie tak jak mowisz hmmm :( no zamowilem tez pompe wspomoagajaca paliwa bo tak mi poradzili w serwisie po koontroli na kopmpie i to tez wymienie i zobaczymy a powiedzmi mowiac o tym przetworniku powietrzno elektrycznym masz na mysli wlasnie chyba ta pompe wspomagajaca paliwa ??? czy tak znajduje sie ona pod nadwoziem w miejscu siedzenia kierowcy
Opublikowano

do maverickmk

kolega raczej ma na mysli pompe wysokiego cisnienia,

 

do Niunia530d

w zwiazku z tym słabym cisnieniem nie myslałes ze moze padł Ci zawór regulacji cisninia lub zle steruje cisnieniem???.Jakby co to mam taki zawór do sprzrdania na 100% sprawy bo u mnie to pompa sie rozleciała ( jeden tłoczek zablokawał cała pompe i pózniej to juz masakra w silniku bo zewrało łancuch rozrzadu :( Orientowałem sie kiedys to taki zawór cos koło 650zł nowy. A jesli juz masz cisnienie doładowania ustawione jak nalezy i komp pokazuje tylko problem z cisnieniem paliwa to jedyne wyjscie cos kombinowac przy pompie czyli albo pompa albo spróbowac narazie sam zawór ponieważ on jest odpowiedzialny za cisnienie jakie wytwarza pompa (puscza paliwo na zwrot lub nie)

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano
w zwiazku z tym słabym cisnieniem nie myslałes ze moze padł Ci zawór regulacji cisninia lub zle steruje cisnieniem(...)

A jesli juz masz cisnienie doładowania ustawione jak nalezy i komp pokazuje tylko problem z cisnieniem paliwa to jedyne wyjscie cos kombinowac przy pompie czyli albo pompa albo spróbowac narazie sam zawór ponieważ on jest odpowiedzialny za cisnienie jakie wytwarza pompa (puscza paliwo na zwrot lub nie)

 

Wisz co, autko stoi cały czas u mechanika, testują je, podpinają jakies kosmiczne urządzenia w celu sprawdzenia wszystkiego i najlepsze jest to ze jak narazie wszystkie paranetry są w normie, ALE...

Jak koles ustawil mi na turbinie odpowiednie cisnienie, po przejechaniu sie z wpietym kompem parametry ni z tąd ni z owąd sie zmienily, wiec spowrotem na warsztat, rozkręcanie wszystkiego przy turbinie, przeregulowanie i znow jazda testowa.

no i doszlam do wniosku, ze cos musi zmieniac parametry bo chociaz turbo bylo ustawione prawidlowo, to wartosci sie zmienialy. Raz cisnienie bylo za niskie, a raz kosmicznie wysokie i az wrzucało tryb awaryjny.

Ale jedno własnie jest zastanawiające, bo chociaz pompa paliw. jest sprawna to wytwarza za niskie cisnienie i auto nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa. I to tez własnie wykazal komp podczas jazdy.

A jesli chodzi o ten zawór regulacji cisnienia to mechanik powiedzial mi ze jakby byl padniety to auto by nie paliło, a jak narazie pali na dotyk.

Dzisiaj rozebrali mi zbiorniki paliwa i okazalo sie ze jakis główny wężyk byl zagięty. Poprawa jest ale nie taka jak być powinna.

Narazie czekam na wiadomosci od mechanika, a musze dodac ze jest najlepszy w miescie. Mam nadzieje ze nie spisze mojej niuni na straty. :cry2:

Jakby co to dam Wam znac.

Pozdro

Opublikowano
(...) jutro mam miec przeplywke i zobaczymy ale moze faktycznie bedzie tak jak mowisz hmmm :( no zamowilem tez pompe wspomoagajaca paliwa bo tak mi poradzili w serwisie po koontroli na kopmpie i to tez wymienie i zobaczymy(...)

 

Witam.

I co, czesci przyszly? Zalozyles?

Bardzo mnie ciekawi czy chociaz u Ciebie winna byla przeplywka?

Jak autko sie sprawuje na nowej pompie? Bo mnie tez chyba czeka taka wymiana.

Czekam na dobre wiesci.

Powodzenia :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
witam po dluzszej nieobecnosc odpisuje co sdalej u mnie niestety po wymianie pompy wspomagajacej paliwo nadal nie mam odpowiedniego cisnienia paliwa pompa wymieniona na nowke i nadal nic na niskich obrotach mam 3.2 bara a na wysokich spada do 2.2 bara i nadla nie wiem co to moze byc mechnicy stwierdzili ze znowu ta sama pompa musi byc zepsuta ale nie wydaje mi sie zeby to byla ta pompa nowka w koncu moze ktos inny ma jakis pomysl co to moze byc z gorydzieki za pomoc
Opublikowano

Witam .

Pisze bo walka z moją Bunią zakonczyła sie sukcesem!!!!!!!

Jak Was to interesuje to :

*za wysokie ciśnienie doładowania było spowodowane:

- rozregulowaną turbiną,

- wyłamanym filterkiem na elektro-zaworku,

- nieszczelnym akumulatorem podciśnienia.

 

*za małe ciśnienie paliwa było spowodowane:

- zagiętym wężem w zbiorniku paliwa,

- jakis krociec mieszający paliwo między jednym a drugim zbiornikiem, i nadający im właściwą temp.

- zasyfiony filtr paliwa,

- nie sprawna do końca pompa wacum, która nie tworzyła wystarczającego podcisnienia,

 

Po wymianie tych wszystkich częsci auto jest jak nowo narodzone, acha jeszcze nowy wkład do przepływonierza.

 

mowie wam, jest super, teraz to dopiero wiem co znaczy radość z jazdy, najchętniej nie wychodziłabym z tego auta.

Pozdrówki

Opublikowano
gratulacje wiec jak bylo zbyt niskie cisnienie to jak doszli do tego ze to akurat jakis przewod zagiety w zbiorniku moze ja ma kurde to samo bo tez wymienilempompe wspomagajaca i znowu to samo
Opublikowano

u mnie zaczęli od podstaw, żeby w ostateczności wymienić pompę i inne drogie części. Więc zajrzeli do zbiornika no i okazało się że jest jakiś wąż zagięty, ale to tylko trochę podniosło ciśnienie, potem wymienili "krociec" jakiś krzyżak od którego odchodzą 4 wężyki i który miesza paliwo (KOSZT 30 Zł.) i filtr paliwa ale ciśnienie nadal nie było wystarczające. Na koniec przełozyli inną pompe wacum i okazało sie ze ta moja przepuszcza.

A u Ciebie to którą pompe wymienili? Gdzie ona sie znajduje?

Bo moja to ta pod maską, całkiem z przodu przyczepiona do silnika z dekielkiem w kształcie gwiazdy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.