Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wiem pytanie może głupie :duh: ale jak leży oryginalnie koło zapasowe w bagażniku stroną zewnętrzna czy wewnętrzą do góry ? U mnie jest zewnętrzną do góru i bez senu bo nie można nic włożyć do koła :mrgreen: (np jakies duperele, kable, itp..) Nie wiem czy ten gwint od śruby mocującej koło u mnie chyba jest za krótki zeby dokręcic koło w innym położeniu (tzn wnęką do góry) . Jak wy macie u siebie? :wink:
Opublikowano
Wiem pytanie może głupie :duh: ale jak leży oryginalnie koło zapasowe w bagażniku stroną zewnętrzna czy wewnętrzą do góry ? U mnie jest zewnętrzną do góru i bez senu bo nie można nic włożyć do koła :mrgreen: (np jakies duperele, kable, itp..) Nie wiem czy ten gwint od śruby mocującej koło u mnie chyba jest za krótki zeby dokręcic koło w innym położeniu (tzn wnęką do góry) . Jak wy macie u siebie? :wink:

 

powinno chyba zewnetrzna strona lezec bo inaczej ta usztywniona wykladzina by sie szybko polamala

Opublikowano
Ja mam zew( czyli ta ladna strona) do gory na to dochodzi takie plastikowe kulko nakrecane na ta srube-pelni to funkcje podpory dla tapicerki.inaczej sie nie da ( z tego co pamietam ) bo jest tam na dole uchwyt co trzyma ta srube wlanie i odwrotnie to kolo nie bedzie lezec dobrze.
Opublikowano
Wiem pytanie może głupie :duh: ale jak leży oryginalnie koło zapasowe w bagażniku stroną zewnętrzna czy wewnętrzą do góry ? U mnie jest zewnętrzną do góru i bez senu bo nie można nic włożyć do koła :mrgreen: (np jakies duperele, kable, itp..) Nie wiem czy ten gwint od śruby mocującej koło u mnie chyba jest za krótki zeby dokręcic koło w innym położeniu (tzn wnęką do góry) . Jak wy macie u siebie? :wink:

 

powinno chyba zewnetrzna strona lezec bo inaczej ta usztywniona wykladzina by sie szybko polamala

 

Ale od tego i tak jest taki czarny plastik okrągły nakładany na trzpień sruby do której dokręca się koło ( ma on podtrzymywać wykładzine :mrgreen: ) W niektórych wersjach nawet jest chyba karnisterek chowany wlaśnie w koło , to chyba wkładałoby się go od góry :mrgreen: ?

Opublikowano

Odwróć koło, załóż rurkę na ten pręt z gwintem i przykręć - proste - możesz bez obaw odwrócić - wykładzina się nie połamie, bo (przynajmniej u mnie) jest nakładka na gwint, która podtrzymuje wykładzinę (tak, że nie leży ona bezpośrednio na kole). A nawet jakby jej nie było, to i tak trzeba by chyba z 50 kilo tam położyć, żeby tą usztywniającą tekturę złamać.

 

Tak na marginesie dodam, że były specjalne plastikowe schowki wkładane w koło zapasowe właśnie dla E36.

Opublikowano
tez mam ten czrny plastik ale on ma srednice ok 10cm a wewnetrzna srednica felgi jest duzo wieksza tak wiec wykladzina i tak by sie chyba zapadala
Opublikowano
tez mam ten czrny plastik ale on ma srednice ok 10cm a wewnetrzna srednica felgi jest duzo wieksza tak wiec wykladzina i tak by sie chyba zapadala

 

No ale wykładzina chyba też leży na obwodzie koła wiec i tak jej sie nic nie stanie. :mrgreen:

No to dobra spróbuje zamienić stronami bo wydawało mi sie , że gwint jest za krótki ale może mi sie przywidziało :mrgreen: bedzie fajna skrytka :wink:

Opublikowano
nie wiem jak to wygląda w innych wersjach, ale u mnie w touringu jak go kupiłem było tak że koło leży do dołu (stroną która po założeniu koła na oś jest na zewnątrz), na kole jest plastikowa nakładka wypełnijąca srodek felgi (jest ona na tyle głęboka i szeroka że zakrywa całą felgę tak że widać tylko oponę) następnie koło z tą plastikową ochroną jest przykręcane śrubą motylkową do tego gwintowanego pręta a pomiędzy tą śrubą i plastikową nakładką jest jeszcze podkładka. Na górę (na ten gwintowany pręt nakładany jest jeszcze taki plasikowy krążek. który przytrzymuje wykładzinę. I jeszcze uwaga, wykładzina jest podklejona sklejką dla większej sztywności tak że się nie zapada niezależnie do tego jak położone jest koło.
Opublikowano
Dobra sprawdzone, Nie da sie odwrotnie położyć koła bo wtedy nie da sie go docisnąć srubą motylkową bo konczy sie gwint :jawdrop: . Tak więc odpada ten pomysł a szkoda bo byłby fajny schowek.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To prawda że kończy sie gwint, ale bierzesz dwie nakrętki, wkładasz na gwint oczywiście większe nie nakrecasz tylko je zakładasz i działają jak tulejka i wtedy nakręcasz motylka i jest cacy, wykładzina trzyma sie na oponie i na tym plastiku :) Ja tak mam od 2 lat i wszystko jest ok a schowek pierwsza klasa :)
Opublikowano
To prawda że kończy sie gwint, ale bierzesz dwie nakrętki, wkładasz na gwint oczywiście większe nie nakrecasz tylko je zakładasz i działają jak tulejka i wtedy nakręcasz motylka i jest cacy, wykładzina trzyma sie na oponie i na tym plastiku :) Ja tak mam od 2 lat i wszystko jest ok a schowek pierwsza klasa :)

 

Hah dobry patent Szozdul.

Też tak u siebie zrobie!!! A że inżyniery z BMW nie pomyśleli o tym to aż wstyd :D :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Może admin dałby ten wątek do DIY :cool2:

Opublikowano
Dobra sprawdzone, Nie da sie odwrotnie położyć koła bo wtedy nie da sie go docisnąć srubą motylkową bo konczy sie gwint :jawdrop: . Tak więc odpada ten pomysł a szkoda bo byłby fajny schowek.

 

Czy moje posty są niewidzialne???

 

Odwróć koło, załóż rurkę na ten pręt z gwintem i przykręć - proste...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.