Skocz do zawartości

Drgania pedału hamulca.


Passo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Szukałem trochę, ale bezowocnie, więc zaczynam nowy temat.

W moim e39 podczas hamowania czuje jakby „bicie” pedału hamulca. I to dosyć mocno. Jak się okazuje – obserwacje pasażera – można to odczuć nie tylko na pedale hamulca, ale na całym samochodzie. Nie ma jednak tych objawów na kierownicy. Pedał sobie „skacze”, ale kierownica jakby nigdy nic.

Sprawność hamulców jest jednak bardzo dobra.

Wykluczam np. krzywe tarcze z przodu, gdyż niedawno dosłownie jakiś miesiąc temu wymieniłem tarcze i klocki z przodu na nowe i objawy bez zmian. Mam ten samochód dosyć krótko, wiec poprzedni właściciel pewnie spowodował tą usterkę. Było tak od kupna, ale wcześniej nie zwracałem na to tak uwagi, byłem przekonany, ze po wymianie tarcz i klocków się poprawi, bo były nieźle zużyte, teraz już mnie to denerwuje, ale nie wiem gdzie szukać przyczyny.

Koła? – może krzywe?

A może to wcale nie hamulce?

 

Pozdrawiam.

Respekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedał sobie „skacze”,

 

... taki jest objaw działania ABS -u - zobacz na suchym , delikatnie wciśnij hamulec , tak żeby wolno wytracał prędkość ale żeby klocki łapały - przy delikatnym wciśnięciu nie powinien pedał skakać - przy normalnym wciśnięciu powinien skakać - taka jest zasada działania pompy ABS -u - zacisk łapie i puszcza klocki kilka razy na sek. i z tąd te skoki na pedale :wink:

* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS zaczyna działać dopiero w momencie wykrycia możliwego poślizgu kół, a nie za każdym razem. niemożliwe jest więc aby poprawnie działający ABS był wzbudzany nawet przy niewielkim hamowaniu.

jak na mój gust to stawiałbym na tarcze, ale sprawdź też czy nie masz wywalonego przedniego zawieszenia - drgania przechodzą wówczas na całą 'bude' włącznie z kierownicą.

Małżeństwo to głupota, lepiej kupic se kota ;)

http://images.spritmonitor.de/247664_5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie, nie. O tarczach pisałem. Natomiast na 1000% nie jest to ABS. Wiem jak działa ABS i wiem jak objawia ję to na pedale hamulca. I nawet wiem jak to jest w tym konkretnym samochodzie.

Nie ważne czy hamuję z duzej prędkości rzędu 200 km/h czy z 40 km/h - czuję bicie na pedale hamulca, tylko że z różną częstotliwością. Im większa prędkość tym szybciej "łupie". Coś jak bym miał ósemkę w rowerze. W zasadzie po tych przemysleniach skłaniam się w stronę kół. Ale czy nie czuł bym czegoś w czasie jazdy, bez hamowania? ...hm :doh:

Respekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myślę że to ABS, ale -miałem kiedyś e28 i kupiłem nowe tarcze i kolego nauczka nigdy z trasy nie myje się auta no chyba że wjechałem w kałużę pokrzywiły sie nowiutkie niemieckie tarcze, potem kupiłem polskie producent gdzieś okolice Częstochowy i ukłon w jego stronę jezdziłem na nich do końca :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie efekt wskazuje ze krzywe tarcze ale pownna tez lekko kierownica drgać . swoją drogą moze byc cos wybite na zawieszeniu . jezeli masz podejrzenia do kół to zamień na próbe przód z tyłem i sprawdź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - prosze dać spokój tarczom, bo, jak napisałem w poście zaczynającym temat, problem występował przed wymianą jak i po wymianie tarcz i klocków. Hamulce są sprawne, i nasmarowane jak trzeba. Wiem, bo robiłem sam. Nie uważam sie za nie wiadomo kogo, ale nie robiłem tego 1 raz w życiu i nie wyobrażam sobie, co tam można źle zrobić. Nie chce mi sie wierzyć, że nowe tarcze prosto z kartonika są krzywe tak samo jak niby były krzywe stare - zuzyte tarcze. I nie czuję absolutnie zadnych drgań na kierownicy.

Jestem skłonny pomyśleć o ABS, ale na czym mogłoby polegać uszkodzenie? Przy gwałtownym hamowaniu ABS zachowuje sie normalnie, tak jak powinien. Dla pewności zamienię koła i zobaczymy.

Respekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak rozbierzesz koło weż wymontuj tarczę i daj na tokarkę i niech ci sprawdzi a potem eliminuj resztę ale mnie całyczas wydaje się że to winaABS-u pozdro-tylko nie wiem co ci poradzić to są ciekawe rzeczy i nawet "dobry" mech. może ""uklęnąć ""przy tym :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

A ja typuję na drążek środkowy lub jakiś element met-gumowy z przodu zawieszenia- jeśli nie tarcze i wyważenie kół.

 

 

 

Pozdro

:D Mario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja typuję na drążek środkowy lub jakiś element met-gumowy z przodu zawieszenia- jeśli nie tarcze i wyważenie kół.

 

 

 

Pozdro

:D Mario

 

w e39 niema drązka środkowego, ja optuje za tarczami może tylnie to robią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A ja typuję na drążek środkowy lub jakiś element met-gumowy z przodu zawieszenia- jeśli nie tarcze i wyważenie kół.

stawiam podobnie jak MarioBigRed na nie wyważone koła, miałem podobnie, niestety w polsce porządne wyważanie kół to rzadkość, z własnego doświadczenia wiem że większość odwala chałturę, raz zakręcą kółko na maszynie przykleją odważniczek na oko i zapraszamy kolejnego klienta :mad2:

Edytowane przez rkorbut

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tego ma ABS?

ABS zaczyna działac wtedy i tylko wtedy gdy zablokujemy choc jedno koło, a na suchym asfalcie to musielibyśmy depnąć trochę w hamulec.

Czytałem gdzieś na forum, że jak wymieniać tarcze w E 39 to tylko w ASO, bo innni sobie z tym nie radzą (własnie chodzi o takie problemy potem) nie mówiąc o wymianie samemu!!?? Może się mylę.

Wymianiałem kiedyś tarcze sam w starym fordzie sierra, pomogło na 300 km. i dalej był ten sam problem.! Moze nie umiemy tego robić choć nam się wydaje że nie można nic tam źle zrobić!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niejednokrotnie spotkalem sie z nowymi niedopracowanymi tarczami, w fordzie to chyba normalka, kazda nowa tarcze po montazu trzeba sprawdzic czy nie bije, 80% tarcz idzie na tokarke przed 1 montazem (kumpel z serwisu forda tak twierdzi). jesli zawiecha jest ok, (podjedzi na stacje diagnostyczna , wytrzepia ci auto za 30zl) to zostaja tylko tarcze.pamietaj ze nasze auta waza troche i kazdy minimalny luz moze powodowac ogromne drgania. ja tak eliminuje od pol roku, tarcze, wachacze, tuleje .... i dalej bije.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam pytanie do autora. Wymieniales tarcze tylko z przodu czy z tylu tez? Ostatnio wymienialem pol zawieszenia wiec jestem troszke w temacie :) Jak przy hamowaniu bije kierownica to na 99% sa padniete tarcze z przodu, jak bije pedal hamulca to najprawdopodobniej krzywe sa tarcze z tylu. Taka informacje uzyskalem od diagnosty z 20 letnim doswiadczeniem. Niestety "na oko" nie da sie jednoznacznie stwierdzic czy tarcze sa krzywe. Mozesz tylko podjechac do zakladu ktory toczy tarcze na samochodzie, moze oni maja jakis przyrzad zeby to zmierzyc. Ale jesli masz juz tyl na wykonczeniu to lepiej od razu wymienic.

 

Pozdrawiam

 

Szwed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc właśnie wymieniałem tylko przód i też się nad tyłem zastanawiam. Ktoś już tu z resztą wspomniał o tylnych tarczach. W sumie jeszcze trochę możnaby na nich pojeździć... jak będzie trochę lepsza pogoda, to przełożę koła, a jak to nic nie da, to się rozejrzę za tarczemi. W ten sposób wyeliminuję chyba najbartdziej prawdopodobne.

Dzięki.

Respekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie odgrzać temat, chociaz jeszcze nic nie zrobielm żeby zdjagnozowac przyczynę. Mianowicie odkryłem, ze gdy jadę po bardzo gładkiej nawierzchni, bez gazu (chodzi mi o to, zeby było cicho) to mozna usłyszeć jakby rytmiczny łoskot, jakby się coś wachało w czasie jazdy. Ale trzba naprawde wytężyć słuch, nawet słaby nawiew to zagłusza. Wydaje mi sie, ze dzwiek jest intensywniejszy podczas skrecania w prawo. Ciężko to opisać, bo to bardzo porządnie wygłuszony samochód i trzeba sie naprawdę skupić. Co jest? Łożysko? Miało by to wpływ na takie zachowanie hamulców? Kiedy robiłem hamulce z przodu, to sprwadzałem i same piasty kręciły sie plynnie, jak nowe. Moze to poczatkowe objawy i bez obciążenia nie dało sie wyczuć... A moze to tył? Nie raz padło mi łożysko w samochodzie i nigdy to nie wpływało na hamulce. Tak sobie tylko gdybam. Musze się za to wziąć. Bo mam teraz obsesje na punkcie słuchania toczącego sie samochodu. :doh:
Respekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flash miałeś racje - owa blacha tarła o tarczę, delikatnie, ale dało sie to słyszeć. Jednak nie to jest przyczyną drgań podczas hamowania. Wychodzi na to, ze wielu z tych, którzy pisali mi o fabrycznie krzywych tarczach mogą teraz powiedzieć "...a nie mówiłem!?!" - to wstępna diagnoza. Odkręciłem koło, kręciłem tarcza i wszystko ładnie się kula, ale po delikatnym wciśnięciu hamulca już nie było tak różowo, bo raz sie kręciła tarcza swobidnie, a raz nie.

Za parę tygodni mam urlop, to z tym powalczę, przetoczę tarcze i zobaczymy.

Swoją drogą, jeśli potwierdzi sie podczas toczenia, ze tarcze mają bicie, to jak to jest, ze tarcze JURID dedykowane do mojego auta nawet na RealOEM, sa zrąbane fabrycznie?

Jak potwierdzę moje spostrzeżenia, to napisze jak to na prawdę było z moim e39.

Dziekuje za pomoc.

Respekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kłopoty z tarczami skłoniły mnie do poszukiwań lepszego rozwiązania i zastanawiam sie czy sławne tarcze ZIMMERMANN są warte zachodu. Jak to z nimi jest? Bo moze lepiej odpuścić toczenie tarcz, które kupiłem niedawno i zaopatrzyć się w Zimmermann'y ? I tak chcę robić tył, więc mógłbym od razu do kompletu kupić nawiercane tarcze do tyłu (wyglądałoby też lepiej :lol: )

Ale: Jak to jest z klockami do takich tarcz? Czy np mogę zostać na klockach JURID, które juz mam na samochodzie? Czy do takich, sportowych tarcz musze również kupić inne klocki? A jeśli tak, to jakie?

Słyszałem, ze droga hamowania na tych tarczach znacznie sie skraca i że nie ma tu mowy o biciu czy coś. - Prawda???

Respekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

passo tez mam ten problem z biciem pedalu, u mnie przy ostrym wcisnieciu ustaje ale przy lzejszym jest, no i kierownica tez lekko wibruje. tylko ze nie wymienialem tarcz i obstawiam je, przod - kierownica a tyl - pedal. przetocz wszytskie 4 i daj znac.

 

a i to dudnienie na rownym asfalcie przy powiedzmy malych predkosciach, najlepiej slychac na 2 czy 3 biegu. to tez mnie wku....ia i nie wiem co moze byc, zastanawiam sie na piasta ale sam nie wiem, mysle tez o podporze walu badz calym wale, trudno powiedziec, jak juz dojdziesz co bylo to napisz prosze, jak nie dojde sam to kupie chyba audi A6 w nowej budzie jak uzbieram kasy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marello za 3 tygodnie mam urlop i czeka mnie "instalacja" - ładnie zapakowane w pudełkach czekają Tarcze Zimmermann Sport + Klocki EBC Green Stuf (przód & tył) + 2 butelki płynu. Więc nic nie bede toczył, tylko wymiana i wtedy będę na 100% pewny jak to jest. Oczywiście podzielę sie wrażeniami. :twisted:
Respekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.