Skocz do zawartości

napęd na tył -jakieś rady jak sie zachowuje auto?


Rekomendowane odpowiedzi

apropos techniki jazdy to wyczytałem, że można przedłużać poślizg dociskając równocześnie prawą nogą hamulec, jadąc oczywiście z wciśniętym odpowiednio gazem. próbowałem zimą to testować, ale nic dobrego z tego nie wyszło. może ktoś z was ma to opanowane i się podzieli doświadczeniami.

 

Technika hamowania lewą nogą sprawdza się bardziej w przednionapędówkach i służy do ustawiania auta w zakręcie. Wjeżdżając szybko w zakręt często okazuje się, że się w nim nie zmieścisz, trzymając gaz klepiesz lewą nogą w hamulec i powodujesz dwie sytuacje:

1. dociążasz przód i poprawiasz przyczepnośc napędznych kół.

2. lekko blokują się tylne koła, a hamulec nie działa na przednie ponieważ jest neutralizowany przez napęd, autem lekko zarzuca w kierunku wyjścia z zakrętu. Resztę zrobią przednie koła, które go z zakrętu wyciągną.

 

W tylnonapędówce ta technika (według mnie) nie ma sensu, lepiej operować pedałem gazu. Oczywiście jeśli masz ABS technika lewej nogi nie ma wogóle sensu ani w przednim, tylnym i 4X4 napędzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Widze, ze jedni pisza o wpadaniu w poslizg a inni o wprowadzainu samochodu w poslizg. Opanowanie samochodu ktory przy predkosci 160km/h WPADA w poslizg ( bo np. pojawil sie piasek na jezdni o ktorym kierowca nie wiedzial ) raczej nie jest mozliwe ( mozna poogladac na Eurosporcie dzwony na rajdach i wyscigach ). Jezeli sami wprowadzimy samochod w poslizg to jest to oczywiscie sytuacja o wiele lepsza: po pierwsze wiemy kiedy wystapi poslizg i jestesmy na to przygotowani, po drugie jest duze prawdopodobienstwo, ze robimy to w miejscu gdzie raczej sobie krzywdy nie zrobimy jak cos sie nie uda. Jedyna rozsadna metoda nauczenia sie prowadzenia samochodu to zapisanie sie do jakiejs szkoly jazdy i treningi ile sie tylko da i na ile nas stac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wreszcie coś zrozumiałem

jeśli tył mnie wyprzedza umiejętnie kątrować i nie puszczać całkowicie gazu tylko spokojnie dozowac

musze troche potrenowac.

Jeśli wiecie gdzie w W-wie sa takie kluby to podajcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Jeśli wiecie gdzie w W-wie sa takie kluby to podajcie.

 

Np. Rajdowa Szkoła Jazdy Piotra Wróblewskiego...

Fajny gość i sporo ciekawych informacji przekazuje :cool2:.

Pozdrawiam

Rafał F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wreszcie coś zrozumiałem

jeśli tył mnie wyprzedza umiejętnie kątrować i nie puszczać całkowicie gazu tylko spokojnie dozowac

musze troche potrenowac.

Jeśli wiecie gdzie w W-wie sa takie kluby to podajcie.

 

Sęk w tym, że jak tył cię wyprzedza to jest już trochę za poźno na kontrę (zależy od prędkości). Krzysztof Hołowczyc powiedział kiedyś ważną rzecz o pozycji za kierownicą. Jest bardzo istotne aby lewą nogę trzymać piętą na podłodze (prawą też) ponieważ jesteśmy w stanie odbrać "wczesne sygnały" z podłogi o tym, że auto zaczyna się ślizgać. O tym, że w fotelu siedzimy, a nie leżymy oraz że kierownicę trzymamy obiema rękami to nawet nie wspominam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Od miesiąca jestem szczęśliwą posiadaczką BMW po 8 latach przerwy i dzisiaj po wejściu bokiem w zakręt na skrzyżowaniu w centrum Poznania doszłam do wniosku, że tylko bezpieczna jazda w ruchu publicznym już mi nie wystarczy :D

Potrzebuję kogoś kto w praktyce pokaże mi jak wykorzystać możliwości mojej Buni i oczywiście miejsca na trening.

Znacie takie miejsce w okolicach Poznania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zapewniam Was że przy 160km/h jak już fura na zakręcie (jeszcze na dodatek źle wyprofilowanym jak to w Polsce bywa) bokiem pójdzie to amator nie da rady (...)

 

mam wrazenie ze jesli sie jest amatorem, to jazda z predkoscia 160 km/h na zle wyprofilowanym zakrecie to szybki sposob na samobojstwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od miesiąca jestem szczęśliwą posiadaczką BMW po 8 latach przerwy i dzisiaj po wejściu bokiem w zakręt na skrzyżowaniu w centrum Poznania doszłam do wniosku, że tylko bezpieczna jazda w ruchu publicznym już mi nie wystarczy :D

Potrzebuję kogoś kto w praktyce pokaże mi jak wykorzystać możliwości mojej Buni i oczywiście miejsca na trening.

Znacie takie miejsce w okolicach Poznania?

wklej swoją fotke w profil jak bedzie ok to chętnie ci pokaże jak wykorzystać mozliwości w bmce-mogą być wejścia bokiem tak jak mówisz, przodem lub tyłem :mrgreen: a z tyłu miejsca jest przecież dużo :norty: :norty:

pozdr

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wklej swoją fotke w profil jak bedzie ok to chętnie ci pokaże jak wykorzystać mozliwości w bmce-mogą być wejścia bokiem tak jak mówisz, przodem lub tyłem :mrgreen: a z tyłu miejsca jest przecież dużo :norty: :norty:

pozdr

 

To widze ze kolega pojechal po calosci :jawdrop: Ciekaw jestem jaka bedzie riposta :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wklej swoją fotke w profil jak bedzie ok to chętnie ci pokaże jak wykorzystać mozliwości w bmce-mogą być wejścia bokiem tak jak mówisz, przodem lub tyłem :mrgreen: a z tyłu miejsca jest przecież dużo :norty: :norty:

pozdr

 

Normalnie szok :jawdrop: teraz BeEmWu brzuch mnie boli przez Ciebie :cool2:

Kamil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BeEmWu pojechał po bandzie. Mam nadzieję, ze nie zniechęci Koleżanki :) a ja dodam od siebie (niestety co do techniki sie nie wypowiem, bo sam muszę się podszkolić, a nie będę kopiował wypowiedzi Kolegów) że po Polskich drogach ani amator ani zawodowiec nie powinien "latać" 160, a jesli chodzi o drifciki to też nie popierałbym takich zachować w ruchu ulicznym, a na jakiś zamkniętych placykach :) U mnie pod domem kiedyś był takowy, ale ogrodzili siatką... :/ i teraz można w nią wlecieć...

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Od miesiąca jestem szczęśliwą posiadaczką BMW po 8 latach przerwy i dzisiaj po wejściu bokiem w zakręt na skrzyżowaniu w centrum Poznania doszłam do wniosku, że tylko bezpieczna jazda w ruchu publicznym już mi nie wystarczy :D

Potrzebuję kogoś kto w praktyce pokaże mi jak wykorzystać możliwości mojej Buni i oczywiście miejsca na trening.

Znacie takie miejsce w okolicach Poznania?

wklej swoją fotke w profil jak bedzie ok to chętnie ci pokaże jak wykorzystać mozliwości w bmce-mogą być wejścia bokiem tak jak mówisz, przodem lub tyłem :mrgreen: a z tyłu miejsca jest przecież dużo :norty: :norty:

pozdr

Jak taki romantyk z ciebie, to propozycje randkowe wysyłaj na priv. Nast. razem polecą ostrzeżenia...

Pozdrawiam

Admin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne... jeśli w grę mają wchodzić fotki to prędzej ja będę na nie czekać :naughty:

 

a tak poważnie to zapisałam się już na kurs na Bednarach :dance:

 

słyszeliście coś o nim?

jak nasz kolega polecił to napewno jesthttp://img139.imageshack.us/img139/9783/palecgifxm2ls3.gif

 

mam nadzieje ze nauczysz sie tam kilku fajnych sztuczek i sie potem podzielisz

buziaczkihttp://img407.imageshack.us/img407/6445/usmiechsn5.gif

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

miałam podzielic się wrażeniami... więc...

 

mimo celu szkolenia, czyli nauki bezpiecznej jazdy sądziłam, że szkolenie będzie dotyczyło raczej reagowania na sytuacje awaryjne, np. wychodzenia z poślizgu... a wylądało trochę inaczej...

Szkolenie dotyczyło praktycznie bezpiecznego zachowania na drodze i nie doprowadzania do sytuacji niebezpiecznych... Te 4 godziny jazdy miały nas przekonac do zmiany nawyków i wolniejszej, bezpiecznej jazdy... Mnie niestety nie do końca przekonało...

Instruktor stwierdził, że powinnam iśc na szkolenie innego typu (którego jednak w standardowej ofercie nie mają). Pozostają tylko zajęcia indywidualne... co mnie z resztą bardzo cieszy, na pewno skorzystam :dance: mam nadzieję, że z tym samym instruktorem :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.