Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam dzisiaj zauwazyłem ze stojąc na biegu D (oczywiście z wciśnietym hamulcem) i właczeniu grzania tylniej szyby nastepuje takie jak by szarpnięcie(zasprzęglenie), czy to jest normalne, czy napięcie samochodu(prąd) może niec jakiś związek ze skrzynia biegów(oczywiście automat) lub odwrotnie.
Opublikowano

Cześć !

Można to wytłumaczyć tym że włączając ogrzewanie tylnej szyby (urządzenie prądożerne) obciążasz akumulator tym samym także alternator stawia większy opór silnikowi, na co silnik reaguje chwilowym wzrostem obrotów stąd to szarpnięcie.Druga możliwość jest taka że masz słaby akumulator i stojąc na D z włączonymi światłami,dmuchawą ,zapalonymi światłami stop obciążasz jeszcze bardziej układ elektryczny samochodu a skrzynia (zakładam że masz 5HP18) jest sterowana elektrycznie reaguje właśnie w ten sposób na spadek napięcia. Obstawiam raczej to pierwsze.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

 

Posiadam BMW 535i w automacie i mam problem ponieważ nie chce jechać.

Na zimnym silniku pojedzie kawałek później nie jedzie, zgaszę silnik i poczekam trochę i znów pojedzie kawałek (ale bardzo słaba).

Nie wiem czy to miało jakiś wpływ na tą awarie gdyż wcześniej odpalałem z akumulatora w bmw inny samochód. Po tym odpaleniu normalnie pojechałem jeszcze 10 km i już w drodze powrotnej nie mogłem wrócić coraz bardziej słabła i nie było żadnego biegu.

Proszę o jakieś wskazówki. Dziękuję

Opublikowano
Witam dzisiaj zauwazyłem ze stojąc na biegu D (oczywiście z wciśnietym hamulcem) i właczeniu grzania tylniej szyby nastepuje takie jak by szarpnięcie(zasprzęglenie), czy to jest normalne, czy napięcie samochodu(prąd) może niec jakiś związek ze skrzynia biegów(oczywiście automat) lub odwrotnie.

 

Ble ble ble... zadna reakcja... zadna normalnosc.

NASTAWNIK - na 2 MILIONY procent.

Czy podobnie sie dzieje jak wlaczysz dmuchawe, wlaczysz podgrzewane fotele (jak masz) jak ruszasz kiera na prawo lewo, domykasz szyby (nawet juz zamkniete)...?

Jesli tak nastawnik na 4 MILIONY procent

;-)

Jak masz bumke po 94 roku mozna go regenerowac jesli przed 93 albo dobra uzywka albo nowka okolo 1700 w boschu

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Biernus z całym szacunkiem ale jeżeli te same objawy występują w mojej e-34 m50b25 ze skrzynią 5hp18 to też wina nastawnika ?Widziałem ten silnik wiele razy nastawnika nie ma.Owszem w tds jest tak jak napisałeś ale powyższa sytuacja występuje także przy sprawnie działającym nastawniku.
Opublikowano
wtrące i ja swoje parę groszy. Dlaczego większość jak coś sie dzieje w TDS z szarpaniem czy innymi objawami to wszyscy odrazu pompa nastawnik pompa szrot! Regeneruj! Koledzy bez urazy ale przyczyn moze być mnustwo! Owszem nastawniki padają ale nie zawsze akurat to musi być nastawnik. Ja ze swoją TDS miałem podobne problemy przy obrotach około 800 auto wpadało w wibracje. Pompa zmieniana była cała w servisie (nówka) paliła na dotyk na ciepłym zero wachań na wolnych obrotach. Tylko wibracje na budzie przy około 800 obr. Wszyscy nastawnik pompa szrot. A ja zawzięty ze nie. I co??? A to że w bosch servis podpieli. Powiedziano pompa jak nówka! no i prawdę powiedzieli było na niej zrobione około 30 000km. Nic nie zrobili nie doszli. Po pewnym czasie po moich interwencjach podpiął mnie znajomy pod kompa i pokazał się błąd zaworu recylkulacji spalin oraz coś z podciśnieniem ale nie pamiętam co i jak. W każdym razie zauważyłem ze jak na postoju wprowadzę silnik w te drgania i wcisnę hamulec minimalnie to ustają i już potem nie ma ich nawet jak hamulec zwolnię aż do momentu jak puszczę na wolne obroty i ponownie wciągnę silnik na 800 obr. Objaw dziwny!. Okazało się ze zawór recylkulacji coś rypie i padnięta była lekko poduszka pod silnikiem a do niej ida podciśnienia. Poduchę wymieniłem a czujnik przeczyściłem i problem uspokoił się. Do czego dążę a do tego że nie zawsze wina tkwi w nastawniku i w pompie. Jest mnustwo powodów i przyczyn więc lepiej najpierw ustalić dokładnie co i jak niż wsadzić sie w koszty i to nie byle jakie. Pompa od fula kosztuje regeneracja też. Pozdrawiam
Opublikowano
wtrące i ja swoje parę groszy. Dlaczego większość jak coś sie dzieje w TDS z szarpaniem czy innymi objawami to wszyscy odrazu pompa nastawnik pompa szrot! Regeneruj! Koledzy bez urazy ale przyczyn moze być mnustwo! Owszem nastawniki padają ale nie zawsze akurat to musi być nastawnik. Ja ze swoją TDS miałem podobne problemy przy obrotach około 800 auto wpadało w wibracje. Pompa zmieniana była cała w servisie (nówka) paliła na dotyk na ciepłym zero wachań na wolnych obrotach. Tylko wibracje na budzie przy około 800 obr. Wszyscy nastawnik pompa szrot. A ja zawzięty ze nie. I co??? A to że w bosch servis podpieli. Powiedziano pompa jak nówka! no i prawdę powiedzieli było na niej zrobione około 30 000km. Nic nie zrobili nie doszli. Po pewnym czasie po moich interwencjach podpiął mnie znajomy pod kompa i pokazał się błąd zaworu recylkulacji spalin oraz coś z podciśnieniem ale nie pamiętam co i jak. W każdym razie zauważyłem ze jak na postoju wprowadzę silnik w te drgania i wcisnę hamulec minimalnie to ustają i już potem nie ma ich nawet jak hamulec zwolnię aż do momentu jak puszczę na wolne obroty i ponownie wciągnę silnik na 800 obr. Objaw dziwny!. Okazało się ze zawór recylkulacji coś rypie i padnięta była lekko poduszka pod silnikiem a do niej ida podciśnienia. Poduchę wymieniłem a czujnik przeczyściłem i problem uspokoił się. Do czego dążę a do tego że nie zawsze wina tkwi w nastawniku i w pompie. Jest mnustwo powodów i przyczyn więc lepiej najpierw ustalić dokładnie co i jak niż wsadzić sie w koszty i to nie byle jakie. Pompa od fula kosztuje regeneracja też. Pozdrawiam

 

Kolego akurat tutaj w tym przypadku daje swoja glowe ze to nastawnik. Temat walkowany i znany z autopsji. Nastawnik nastawnik i jeszcze raz natawnik. Trzepanie buda to co innego... nie pomyslalbym ze to nastawnik.

Ale "pradowe" wahania obrotow to w TDS nastawnik. Czy ktos sie jeszcze nie zgodzi? :D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Ten temat jest odgrzany sprzed roku zadałem sobie trud i przejrzałem posty kolegi tomi 5 i wiesz że w żadnym z nich nie pisał o problemach z nastawnikiem czy wogóle z pompą ,czy skoro takie problemy u niego nie wystąpiły dalej obstawiasz nastawnik?
Opublikowano
ehhh. Moze i jesteś pewny ale jedno jest na bank w moim wypadku jesteś w błędzie. U MNIE TO NIE WINA NASTAWNIKA. Ale co tam może ktoś mówić że wogóle to mam motor wrak a ja wiem swoje. Szkoda tylko ze wszyscy zawsze czepiają sie pompy nie do końca uzasadnijąc i lokalizując faktyczny powód. A potem to sie okazuje ze Kowalski wsadza 2 czy 3 tys zł w pompę a usterka dalej występuje i ci wtedy??? moim zdaniem koleś który pochopnie stawią złą diagnozę powinien za taką naprawę "beknąć" i ją pokryć co do grosza i na koniec kulturalnie przeprosić!. Nie chce tu nikomu dogadywać ani z nikim sie kłócić ale po co to pisać na bank banków jak się auta nawet nie widzi ani nie osłucha bo są i tacy. He he na koniec tym optymistycznym gestem dowiedziałem sie i zostałem uświadomiony ze mam w całej nowej kompletnej pompie uwalony nastawnik hmmmm. To jeszcze zadam pytanie to co teraz jeśli tak mam pewnie zmienić samochód a może najlepiej markę???? Czy tak??? Bo po co zmieniać coś co i tak z założenia jest do D..y przez duze D???
Opublikowano
ehhh. Moze i jesteś pewny ale jedno jest na bank w moim wypadku jesteś w błędzie. U MNIE TO NIE WINA NASTAWNIKA. Ale co tam może ktoś mówić że wogóle to mam motor wrak a ja wiem swoje. Szkoda tylko ze wszyscy zawsze czepiają sie pompy nie do końca uzasadnijąc i lokalizując faktyczny powód. A potem to sie okazuje ze Kowalski wsadza 2 czy 3 tys zł w pompę a usterka dalej występuje i ci wtedy??? moim zdaniem koleś który pochopnie stawią złą diagnozę powinien za taką naprawę "beknąć" i ją pokryć co do grosza i na koniec kulturalnie przeprosić!. Nie chce tu nikomu dogadywać ani z nikim sie kłócić ale po co to pisać na bank banków jak się auta nawet nie widzi ani nie osłucha bo są i tacy. He he na koniec tym optymistycznym gestem dowiedziałem sie i zostałem uświadomiony ze mam w całej nowej kompletnej pompie uwalony nastawnik hmmmm. To jeszcze zadam pytanie to co teraz jeśli tak mam pewnie zmienić samochód a może najlepiej markę???? Czy tak??? Bo po co zmieniać coś co i tak z założenia jest do D..y przez duze D???

 

A czy ja napisalem, ze u Ciebie pompa? Sam napisales, ze autko wpada Ci w wibracje....

Napisalem, ze jesli autko REAGUJE szarpaniami na D lub R w automacie w TDS to jestem na 2 MILIONY % pewny ze to nastawnik i innej opcji nie ma.

Samochodu zmieniac nie trzeba. Trzeba kupic nastawnik ~2k, pompe BX 3400 klub nowa 3400x2. Regenerowac potencjometrycznego sie po prostu nie da jesli da to na bardzo bardzo krotka mete.

Niestety trzeba sie tez liczyc ze kupujac 15 letniego TDS-a NIE MA on przebiegu 120kkm czy 160kkm (oczywiscie sa wyjatki!).

Pompa w KAZDYM tdsie padnie/padla predzej czy pozniej i nikt i nic tego nie zmieni ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Ten temat jest odgrzany sprzed roku zadałem sobie trud i przejrzałem posty kolegi tomi 5 i wiesz że w żadnym z nich nie pisał o problemach z nastawnikiem czy wogóle z pompą ,czy skoro takie problemy u niego nie wystąpiły dalej obstawiasz nastawnik?

 

Jak nie pisal? Przeciez od tego zaczal ten post.

Szarpanie, zasprzeglanie na D... - ewidentny problem z nastawnikiem!!!. To ze dalej mu sie to dzieje, byc moze na jakis czas przestalo znaczy, ze choroba jest w poczatkowych stadium i mozna tak jezdzic naprawde dlugo. Pozniej autko zacznie tracic moc, byc moze zacznie ciezko palic...... i w koncu nie bedzie mozna jechac ;D aha nie wspomnialem o gasnacym silniku podczas krecenia kierownica lub..

To jest moje zdanie - NIKT nie musi sie zgadzac ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Ups ..moje przeoczenie ,sęk w tym że przy problemach z nastawnikiem silnik przy takim obciążeniu gaśnie,czy to przy maksymalnym skręceniu kół czy przy włączaniu D w przypadku automatu.Ja opisałem że mam ten sam objaw w ale w silniku benzynowym czyli włączone D hamulec i ogrzewanie tylnej szyby obroty silnika na chwilę wzrastają na co skrzynia reaguje delikatnym szarpnięciem dodam że jest 100% sprawna.
Opublikowano
Ups ..moje przeoczenie ,sęk w tym że przy problemach z nastawnikiem silnik przy takim obciążeniu gaśnie,czy to przy maksymalnym skręceniu kół czy przy włączaniu D w przypadku automatu.Ja opisałem że mam ten sam objaw w ale w silniku benzynowym czyli włączone D hamulec i ogrzewanie tylnej szyby obroty silnika na chwilę wzrastają na co skrzynia reaguje delikatnym szarpnięciem dodam że jest 100% sprawna.

 

Dokladnie takie objawy jak opisalem w dieslu TDS to nastawnik. W benzynce szczerze powiem nie mam pojecia moze jakis silniczek krokowy? Cos co odpowiada za wzrost obrotow biegu jalowego. Patrzyles na niego? Moze warto go chociaz wyciagnac i porzadnie przeczyscic. Jesli COS sie poprawi, co spowoduje ze postawisz diagnoze ze to TO. To wtedy ewentualnie wymiana (jesli czyszczenie w 100% nie pomoze).

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Panowie kłopotów z odpalaniem samochodu, czy na ciepłym czy na zimnym silniku nie mam, obrtoty na biegu jałowym trzyma, wskazówa nawet nie drgnie, moge kręcic kierownica włanczac radio wzmacniacz grzanie szyby i nic, dopiero jak jest na biegu wystepuje ,,szarpnięcie" ale samochod nie gaśnie, szarpnie(zaszprzęgli) i wszystko wraca do normy.
Opublikowano
Cześć !

Można to wytłumaczyć tym że włączając ogrzewanie tylnej szyby (urządzenie prądożerne) obciążasz akumulator tym samym także alternator stawia większy opór silnikowi, na co silnik reaguje chwilowym wzrostem obrotów stąd to szarpnięcie.Druga możliwość jest taka że masz słaby akumulator i stojąc na D z włączonymi światłami,dmuchawą ,zapalonymi światłami stop obciążasz jeszcze bardziej układ elektryczny samochodu a skrzynia (zakładam że masz 5HP18) jest sterowana elektrycznie reaguje właśnie w ten sposób na spadek napięcia. Obstawiam raczej to pierwsze.

 

I mi się też tak wydaję, skrzynia sterowana jest elektrycznie dostaje duży spadek napięcia i tak jak by na nowo bieg załancza.

Opublikowano
Panowie kłopotów z odpalaniem samochodu, czy na ciepłym czy na zimnym silniku nie mam, obrtoty na biegu jałowym trzyma, wskazówa nawet nie drgnie, moge kręcic kierownica włanczac radio wzmacniacz grzanie szyby i nic, dopiero jak jest na biegu wystepuje ,,szarpnięcie" ale samochod nie gaśnie, szarpnie(zaszprzęgli) i wszystko wraca do normy.

 

Jesli "szarpniecie" nie jest wynikiem reakcji na "pobor pradu" czyli uchylanie, domykanie szyb, wlaczanie klimy, (w I poscie pisales ze stalo sie to jak wlaczyles ogrzewanie tylnej szyby) w takim razie to nie nastawnik.

Pytanie jeszcze czy jesli masz na biegu + wlaczysz wszystko co mozliwe klima, radio, zaczniesz otiwerac dach, szyby cokolwiek masz elektrycznego czy czestotliwosc lub "moc" szarpniec wzrasta.. czy tez jest zupelnie niezwiazana z wlaczonymi odiornikami pradu???

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Pytanie jeszcze czy jesli masz na biegu + wlaczysz wszystko co mozliwe klima, radio, zaczniesz otiwerac dach, szyby cokolwiek masz elektrycznego czy czestotliwosc lub "moc" szarpniec wzrasta.. czy tez jest zupelnie niezwiazana z wlaczonymi odiornikami pradu???
raczej jest nie zwiazana, szarpnie ,,zaszprzegli'' i ok - jak jest na biegu. Jak na tzw. luzie czyli P i co bym nie włączył raczej nic sie nie dzieje, może troszke sie poruszy wskazówka ale nie faluje. Jeszcze raz z ciekawości i dla pewności jutro sprawdze.
Opublikowano

raczej jest nie zwiazana, szarpnie ,,zaszprzegli'' i ok - jak jest na biegu. Jak na tzw. luzie czyli P i co bym nie włączył raczej nic sie nie dzieje, może troszke sie poruszy wskazówka ale nie faluje. Jeszcze raz z ciekawości i dla pewności jutro sprawdze.

 

 

W moim aucie jest tak samo. Obroty też minimalnie sie poruszą w momencie załączenia D

Opublikowano
Biernus czemu zmieniasz zdanie dopiero teraz się przekonałeś?A może jednak nastawnik?

 

To raczej Tomi zmienia zdanie.

Skoro "zasprzeglenia" nie sa (jak napisal w ostatnim poscie) reakcja na wlaczanie urzadzen elektrycznych typu grzanie siedzen, szyby, klima, otwieranie szyberdachu w takim razie nie ma pewnosci, ze to nastawnik.

Jesli byloby tak jak wczesniej pisalem - bylby nastawnik. To chyba proste.

Zreszta pojawiajace sie klopoty z nastawnikiem "oslucha" dobry pompiarz, ktory zrobil w swpim zyciu kilka TDSow - konkretny fachowiec a nie ludki ze znaczkiem BOSCH na koszulkach.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Zrozumiałeś o co pytał tomi 5 w pierwszym poście i moją odpowiedż na jego pytanie?Daj sobie raz wytłumaczyć że reakcja skrzyni o której piszemy na chwilowy wzrost obrotów czy z silnikiem benzynowym czy z dieslem jest taka sama. Ten chwilowy wzrost obrotów jest reakcją silnika na obciążenie stąd to szarpnięcie.
Opublikowano

MarekM-535i sprawdziłem to dokładnie ta reakcja, wtedy miałem słaby akumulator dlatego może to szarpnięcie i spadek obrotów był mocniejszy dzisiaj jak próbowałem wskazówka prawie się nie rusza a skrzynia i tak zasprzęgla. można zamknąć.

Tu mały filmik ilustrujący obroty podczas grania radia włączeniu grzania tylnej szyby i opuszczaniu szyb bocznych, a później przełączania między D a R. Format 3gp( nagrywane telefonem)

http://www.4shared.com/file/34838092/7ab1abb2/20080114007.html

Opublikowano
E tam to nic sie nie dzieje. U mnie jest takie same zachowanie no może minimalnie mniejsze ale to też zależy kiedy. Raz wogóle nie ma raz jest coś jak u ciebie. Zauważyłem że im więcej włączę odbiorników tym jest ono bardziej wyczuwalne (załączenie D) Ale jest tak jak u ciebie załącza obroty sie zmniejsza minimalnie ale nic nie wacha. Ja u siebie ostatnio włączałem radio, CB Radio, światła mijania +długie+ halogeny+awaryjne+stop, dmuchawa na maks, klima podgrzewanie lusterek i szyby. Jak by tego było mało to dołożyłem kręcenie kierownicą. Ogólnie obciążyłem silnik na całego. Obroty na włączonym D nie spadały nie wachały! Tylko podczas takiego obciążenia przy włączaniu D było wyczuwalne lekko mocniej załączenie napędu i minimalnie większy spadek obrotów ale nie znacznie. Uważam ze tak ma być i nie mam zamiaru szukać dziury w całym. W sumie mam strą baterię oryginał BMW z roku 99 więc raczej na bank nie jest już rewelacyjna. Nową już zakupiłem ale jeszcze nie przekładałem. Może po wymianie na nowy i mocniejszy bo mam 80Amh a chce założyć 100Amh będzie to mniejszy spadek obrotów. Sie pożyje i zobaczy. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.