Skocz do zawartości

co sadzicie o silniku 5.4l ?????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
  Frank napisał(a):
  velKosio napisał(a):

 

 

E38 740 to takze silnik M62 B44 , ktory po 09/98 osiagał 440Nm ( czyli juz tylko 50 Nm mniej niz 750 ) przy 3600 obrotach, czyli nizej niz M73...

 

 

mozesz mi powiedziec, czy ten silnik poszedl tez od razu do 540i E39? modele E39 z ktorego rocznika maja ten silnik na pewno?

Opublikowano
  velKosio napisał(a):
  Frank napisał(a):
  velKosio napisał(a):

 

 

E38 740 to takze silnik M62 B44 , ktory po 09/98 osiagał 440Nm ( czyli juz tylko 50 Nm mniej niz 750 ) przy 3600 obrotach, czyli nizej niz M73...

 

 

mozesz mi powiedziec, czy ten silnik poszedl tez od razu do 540i E39? modele E39 z ktorego rocznika maja ten silnik na pewno?

 

E39 540 od poczatku produkcji , czyli wg ETK od 04/95 miało silnik M62 B44 bez vanosa . Osiągał on 286 PS przy 5700 obr oraz 420 Nm osiaganych przy 3900 obr.

Od 09/98 dodano vanos i silnik M62 B44 ( spotykany czesto z dodatkowym oznaczeniem LEV) osiagał wspomniane wyzej 440Nm przy 3600 obrotach oraz 286 PS przy 5400 obr.

Dla porównania M73-

326 PS przy 5000 obr

oraz

490 Nm przy 3900 obr

Opublikowano
sprzeczka miedzy 4.0,4,4 a 5 lub 5,4l może trwać wiecznie.Jeden bedzie chwalił to,a drugi tamto.Ostatnio jezdziłem dla porównania mocy z moją betą podrasowanym Volvo 2,5l . turbo który miał tez około 300KM,i muszę wam powiedzieć że to porażka.Wogóle tam mocy tej nie czuć i się zastanawialem gdzie te koniki i niuty się podzialy.Żeby mi nie pokazał wykresu z hamowni to nie uwierzył bym ze tam jest 292km,jednak co więcej garnków to więcej garnków od razu je czuć.Więc cieszmy się chłopy ze jezdzimy wspaniałymi autkami (BMW),a nie jakimś lanosem czy cienkusem. Nie ważne czy to jest 1.6 czy 5.4l ważne jest to ze wybralismy wspaniałą markę :D -pozdrawiam wszystkich !
Opublikowano

musze przyznac, ze jest to jedna z najbardziej euforycznych wypowiedzi, jakie czytalem na temat bmw, sugerujaco wyjatkowo silny emocjonalny stosunek do auta i marki.

 

pozwole sobie miec nadzieje, ze nigdy nie zostaniesz zawiedziony przez swa ulubienice, bo od ekstazy do depresji droga krotka :)

 

pozdrawiam.

Opublikowano
to byla bystra replika, panie boczku :) nawet nie wiesz, jak trafna, bo mam juz nowa faworytke :) jest naprawde niezla i zadbana; spotkalismy sie wczoraj w wielkopolsce, polubilismy i chyba naprawde zagrala chemia, ale nie chce na razie zdradzac wszystkich szczegolow.
Opublikowano
chyba az tak kolorowo to nie jest a jak kolega mieszka w duzym miescie to spokojnie 20 nawet 23 fajnie by bylo tyle co powiedziales no i napisales srednio 13-14 ale duzo osob jezdzi tylko w miescie wiec nigdy do tylu nie zejda ale trasa to juz zupelnie inna bajka
Opublikowano

Zgadza sie, w ciezkich korkach to i 4 litrowy motor spala 20l bez problemu, ale na szczescie tylko czasami w nich musze uczestniczyc, wiekszosc przebiegu robie na dlugich trasach, wiec duzy motor jest wsakazany.

 

Nie rozumiem tylko dlaczego po co ktos, kto jezdzi w wiekszosci w miescie, w korkach kupuje auto z motorem 5.4, pomijam tu radosc z jazdy bo jest ona duzo bardziej ograniczona w tych warunkach-ten motor przyprawia o palpitacje przy predkosciach przy, ktorych wiekszosc motorow konczy swoj bieg a ten tak naprawde nabiera powietrza i daje potezne uderzenie w plecy!! To jest dlugo i szybko dystansowiec a nie mieszczuch. :cool2:

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
i widzicie mieszkanie na zadupiu jest zaletą można sobie bez namysłu kupić 5,4 bo pali średnio o dyche mniej niż wam mieszczuchom :D Tylko jest jeden mały problem bo mam wszędzie daleko.
BMW sie nie psuje
Opublikowano
  DEF napisał(a):

 

Nie rozumiem tylko dlaczego po co ktos, kto jezdzi w wiekszosci w mieście.

 

Np po to,jak co rano odpalam swoje V8 a moja żona swoje V6 w Oplu,i słysze u siebie zajebistą prace silnika a ona zwykły popierd wydobywający sie z pod maski.I ktoś kto chce kupić V12 mało go będzie interesować taka argumentacja.

Opublikowano

"I ktoś kto chce kupić V12 mało go będzie interesować taka argumentacja".

 

Moj post odnosil sie tylko i wylacznie do praktyczego zuzycia paliwa przez taki motor w ciezkich korkach a co za tym idzie jego ogolnej praktycznosci w takich warunakch, a nie osobistych doznan, ktore te warunki zancznie ograniczaja. Jak ktos chce miec auto z takim motorem to napeno je kupi, ale przynajmniej ze swiadomoscia, ze jak chce poczuc ten motorek i adrenalinke w 100% to najlepiej zrobic to za miastem.

Podro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Panowie, hehehe, silniki o konstrukcjach wielocylindrowych V8, V12 powstawaly dawno temu, i nie widze powodu zeby nie jezdzic takim autem po miescie.

 

W Waszym mysleniu pokutuje troche myslenie facetow od malocylindrowych malolitrazowek - ze ten duzy silnik z dwunastoma cylindrami, to sie zaraz w miescie popsuje, bo ma ich jakos tak duzo, za duzo nawet chyba, bo na trase to bylby lepszy. A w miescie to sie zameczy ten kolos.

 

hehehehe

Silnik jak silnik, jeden malutki, meczacy sie z dwoma cylindrami, inny wiekszy.

V12 nie popsuje sie w miescie, nie zameczy sie, bedzie sobie pracowal i jechal. Nie ma zadnego powodu, poza ekonomią, żeby sie obawiac takiego silnika w miescie.

Opublikowano (edytowane)

Hej,

A kto mowil o tym, ze ten silnik sie popsuje czy bedzie meczyl sie w miescie, mowilismy tylko i wylacznie pod katem ekonomi wiec nie dopisuj jakis histori-od 95 roku nie mialem auta ponizej 2.5l i szesciu garkow i z praktyki wydaje mi sie, ze kupno auta o 5litrach do jazd typowo miejskich jest malo praktyczne i tyle, a czy ktos chce takie auto czy nie to jego prywatny wybor i kaprys i nic mi do tego.

Ps: Mam nadzieje, ze tez juz za pare miechow bede mial swoje 12 garow tylko, ze marzy mi sie Alpina w 6 litrach. To jest prawdziwa Bestyjka.

Pozdro

Edytowane przez DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
  DEF napisał(a):

.... i z praktyki wydaje mi sie, ze kupno auta o 5litrach do jazd typowo miejskich jest malo praktyczne i tyle....

 

hehehehe

no wlasnie o tym dokladnie pisalem, co pokazujesz teraz, ten typ myslenia.

Jesli zapomnimy o kosztach paliwa, to to, co napisales nie ma zadnego sensu.

Jakie malo praktyczne, wytlumacz co to znaczy ?

 

Ja na przyklad uważam że V12 w miescie jest najbardziej praktyczna, bo wiemy jak meczą korki, halas, smrod. A tak siedzimy sobie w V12, silnika jakby nie bylo, kazde ruszenie aksamitnie popycha nas do przodu, bez wibracji, klima nas chlodzi, wygodne fotele jak to w V12. No aż sie nie chce wyjeżdżać z tego korka, wczasy prawie :mrgreen:

 

Przez lata kryzysu i marnej ekonomii ludzie nie mysla racjonalnie o autach, tylko miarą naszego zabiedzenia, co widać w postach.

Opublikowano
  Boogie napisał(a):
  DEF napisał(a):

.... i z praktyki wydaje mi sie, ze kupno auta o 5litrach do jazd typowo miejskich jest malo praktyczne i tyle....

 

hehehehe

no wlasnie o tym dokladnie pisalem, co pokazujesz teraz, ten typ myslenia.

Jesli zapomnimy o kosztach paliwa, to to, co napisales nie ma zadnego sensu.

Jakie malo praktyczne, wytlumacz co to znaczy ?

 

Ja na przyklad uważam że V12 w miescie jest najbardziej praktyczna, bo wiemy jak meczą korki, halas, smrod. A tak siedzimy sobie w V12, silnika jakby nie bylo, kazde ruszenie aksamitnie popycha nas do przodu, bez wibracji, klima nas chlodzi, wygodne fotele jak to w V12. No aż sie nie chce wyjeżdżać z tego korka, wczasy prawie :mrgreen:

 

Przez lata kryzysu i marnej ekonomii ludzie nie mysla racjonalnie o autach, tylko miarą naszego zabiedzenia, co widać w postach.

 

Powiem Ci , ze czytajac Twoj post zastanawiam sie jak to mozliwe, ze cmozna cos takiego napisca - "Jesli zapomnimy o kosztach paliwa, to to, co napisales nie ma zadnego sensu"- koszt paliwa w ruchu miejskim byl przewodnim watkiem mojego postu, sensem jego powstania czy inaczej powodem dla, ktorego go napisalem, a Ty mowisz, zeby zapomniec o tym, wiec faktycznie logika na 5!!!! Co do siedzen i klimy w V12-szczerze mowiac to jaki ma zwiazek jedno z drugim, czy w 730 czy 740 i ich nie ma, czy nie moze miec takich samych? Ja mam tylko V8 i uzywma go tylko na trasach ale nastepny razem jak bede myslal o aucie typowo miejskim to nie zapomne o BMW 7 koniecznie z V12 (ekonomia, latwosc parkowania, manewrowania z racji malych gabaretow) auto typowo miejskie, a na trasy wezme Smarta ( duza moc, duze przelozenie skrzyni, wygoda, komfort, szybkosc przemieszczania sie, niesamowite osiagi silnika),przekonales mmnie to sie nazywa praktycznosc, kurde, tylko dlaczego w krajach wysoko rozwinietych do tej poy na to nie wpadli??? Moze potrzeba szpanu za wszelka cene nie jest u nich, az tak bardzo rozwinieta??

:shock:

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
  Boogie napisał(a):
Ja na przyklad uważam że V12 w miescie jest najbardziej praktyczna, bo wiemy jak meczą korki, halas, smrod. A tak siedzimy sobie w V12, silnika jakby nie bylo, kazde ruszenie aksamitnie popycha nas do przodu, bez wibracji, klima nas chlodzi, wygodne fotele jak to w V12. No aż sie nie chce wyjeżdżać z tego korka, wczasy prawie :mrgreen:

 

Lubie V12 ale bez przesady, BMW 728 tez ma klime, takie same fotele i dwa razy mniej cylindrow raczej nie pogarsza komfortu w korkach :D

Osobiscie nie nie jezdze ani 7 ani 8 do miasta - sa za szerokie zeby zmiescic sie w miejsce parkingowe i tak dlugie ze zazwyczaj wystaja tylkiem na parkingu. Wole cos miejskiego, czym wszedzie sie wepchne :D

Opublikowano

DEF, wiem co pisze, i kolejny raz znajduje przyslowiowego babola w tym co piszesz.

 

  DEF napisał(a):

nastepny razem jak bede myslal o aucie typowo miejskim to nie zapomne o BMW 7 koniecznie z V12 (ekonomia, latwosc parkowania, manewrowania z racji malych gabaretow)

 

:shock:

 

 

A co ma V12 do latwosci parkowania, manewrowania, gabarytów ???

 

Ty wlaśnie dfryfujesz od tematu, i zaczynasz pisać od rzeczy,

 

bo tak na prawdę Twoje analizy się rozbijąją o to, czy seria 7 (!!!!) nadaje się do miasta, czy nie.

!!!

 

A tak za prawdę - to w kólko myślisz w kontekście paliwa.

A V12 choć ma 48 zaworów nawet, to nadaje się do miasta, i jego spalanie nie robi z niego silnika niedorobionego czy niesprawnego - za to robi z niego jw. napisalem notoryczne myślenie o kosztach paliwa.

 

Ciao!

Opublikowano
  marek760i napisał(a):
nic nie żadna pomyłka poyłką jest słowo(gang) co z niemieckiego znaczy bieg,

 

ta pomyłka ciagle tu krąży po forum ...

 

Gang - bieg

Klang - brzmienie/dżwięk

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano

"DEF, wiem co pisze, i kolejny raz znajduje przyslowiowego babola w tym co piszesz."

 

Widze, ze odkrecamy historie.

 

  DEF napisał(a):

nastepny razem jak bede myslal o aucie typowo miejskim to nie zapomne o BMW 7 koniecznie z V12 (ekonomia, latwosc parkowania, manewrowania z racji malych gabaretow)

 

:shock:

 

 

"A co ma V12 do latwosci parkowania, manewrowania, gabarytów ???"

 

Znamienne, ze tylko Tobie nie udalo sie polaczyc watkow, wiec Ci pomoge v12=ekonomia, Seria 7=zwrotnosc, parkownie itd, twierdze to bo sam mam 7 i poza tym, ze moze ja lubie to moge przy okazji byc obiektywny bo nie ma co ukrywac.

 

 

 

"A V12 choć ma 48 zaworów nawet, to nadaje się do miasta, i jego spalanie nie robi z niego silnika niedorobionego czy niesprawnego" -

 

Dorabiasz bardzo dziwne teorie-ja tego nie stwierdzilem i nie napisalem, autor zadal pytnaie na temat spalnia jak zauwazyles, wiec mu odpowiedzialem mu w kontekscie miasta i trasy bo taka jest moja opinia i nie tylko jak pokazal Marcin, wiec po co piszesz takie rzeczy??

 

Ja stwierdzilem, ze auto typu BMW 7 to nie jest z pewnoscia auto skonstruwane z mysla o miescie-to jak Ty to odczytales i zrozumiales to juz Twoja sprawa, ale nie mow rzeczy ktorych ja nie powiedzialem bo to swiadczy juz zupelnie o czym innym.

Zakonczylem ta bezsensowna dyskusje i obserwacje tego tematu, wiec nie trudz sie wiecej i nie marnuj miejsca na takie przepychanki!

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.