Skocz do zawartości

co sadzicie o silniku 5.4l ?????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
miałem dwie sztuki z tym motorem byłem bardzo mile zaskoczony osiągami i w miare niewielkim spalaniem jak na tak ciężki samochód bo ponad dwie tony nic mi sie nie psuło praktycznie auto bez awaryjne, wiadomo jakieś drobne pierdołki wymieniałem ale to dosłownie kosmetyka bardzo gorąco polecam ten model z tym silnikiem ponieważ ma najlepsze w standardzie wyposażenie i jedzie jak cza :8)
BMW sie nie psuje
Opublikowano
Gratuluję wyboru :cool2: Jest czym jechać :norty: i ten dźwięk silnika tylko pozazdrościć. Odłóż sobie trochę kasy na mandaty bo tym się nie da (nie można) powoli jeżdzić :cool2:
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Hej

 

Chwalony i nadaje się do sekwencyjnego zagazowania - ale pamiętaj to V8 - czyli 8 x świeca , cewka , listwy wtryskowe .

 

Wymarzony w manualu

 

Ma wszystkie zalety i przypadłośći V8 od 3-5,4 litra ale jest z nich najszybszy

Pozdro :D

Mario

Opublikowano
Hej

 

Chwalony i nadaje się do sekwencyjnego zagazowania - ale pamiętaj to V8 - czyli 8 x świeca , cewka , listwy wtryskowe .

 

Wymarzony w manualu

 

Ma wszystkie zalety i przypadłośći V8 od 3-5,4 litra ale jest z nich najszybszy

Pozdro

Mario

 

Kolego chyba coś Ci się pokręciło 5,4l to v12 nie v8

Opublikowano (edytowane)

silnik rewelacja. skrzynki trzeba w miare delikatnie uzywac, to znaczy szczegolnie na wstecznym nie deptac ostro i przy zmianie trybu pracy nie wachlowac zbyt szybko - trzeba dac skrzynce spokojnie sie ustawic.

spalanie u mnie (wez poprawke, ze mam troche ciezsza wersje 750iL):

miasto 18-20/100

trasa 11-13/100

srednie spalanie po 3 latach eksploatacji 15,5/100.

Edytowane przez pan.boczek
http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
Hej

 

Chwalony i nadaje się do sekwencyjnego zagazowania - ale pamiętaj to V8 - czyli 8 x świeca , cewka , listwy wtryskowe .

 

Wymarzony w manualu

 

Ma wszystkie zalety i przypadłośći V8 od 3-5,4 litra ale jest z nich najszybszy

Pozdro :D

Mario

 

to juz drugi raz taka pomylka

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
silnik rewelacja. skrzynki trzeba w miare delikatnie uzywac, to znaczy szczegolnie na wstecznym nie deptac ostro i przy zmianie trybu pracy nie wachlowac zbyt szybko - trzeba dac skrzynce spokojnie sie ustawic.

spalanie u mnie (wez poprawke, ze mam troche ciezsza wersje 750iL):

miasto 18-20/100

trasa 11-13/100

srednie spalanie po 3 latach eksploatacji 15,5/100

 

boczek, ile ci to pali jakbys mogl sprawdzic gdy jedziesz szybko na autstradzie 170 km/h i wiecej?

 

bo to mnie interesuje czy wtedy spali wiecej niz moja 735 czy moze nawet mniej

ja pale okolo 13l jak nie oszczedzam i szybko pomykam na a4 z wroclawia do katowic

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

jak gonie przez Niemcy do Polski

(mieszkam w Belgii, wiec zdarza mi sie to minimum 3 razy w roku)

to jade w zasadzie tak szybko jak sie da.

malo gdzie da sie pojechac szybciej niz 200 przez dluzej

niz kilkadziesiat sekund, wiec wychodzi na to ze jade caly czas

w przedziale 160-180, czasem zwalniajac na ograniczeniach predkosci.

na chwilowe zuzycie paliwa nie ma co patrzec,

bo wskazowka co chwile przesuwa sie w zaleznosci od obciazenia,

ale na takiej trasie przez Niemcy wychodzi mi srednio 13-14/100.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
silnik rewelacja. skrzynki trzeba w miare delikatnie uzywac, to znaczy szczegolnie na wstecznym nie deptac ostro i przy zmianie trybu pracy nie wachlowac zbyt szybko - trzeba dac skrzynce spokojnie sie ustawic.

spalanie u mnie (wez poprawke, ze mam troche ciezsza wersje 750iL):

miasto 18-20/100

trasa 11-13/100

srednie spalanie po 3 latach eksploatacji 15,5/100

 

boczek, ile ci to pali jakbys mogl sprawdzic gdy jedziesz szybko na autstradzie 170 km/h i wiecej?

 

bo to mnie interesuje czy wtedy spali wiecej niz moja 735 czy moze nawet mniej

ja pale okolo 13l jak nie oszczedzam i szybko pomykam na a4 z wroclawia do katowic

 

przy 180 km/h wskaznik chwilowego zuzycia pokazuje 12 L / 100km

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
silnik rewelacja. skrzynki trzeba w miare delikatnie uzywac, to znaczy szczegolnie na wstecznym nie deptac ostro i przy zmianie trybu pracy nie wachlowac zbyt szybko - trzeba dac skrzynce spokojnie sie ustawic.

spalanie u mnie (wez poprawke, ze mam troche ciezsza wersje 750iL):

miasto 18-20/100

trasa 11-13/100

srednie spalanie po 3 latach eksploatacji 15,5/100

 

boczek, ile ci to pali jakbys mogl sprawdzic gdy jedziesz szybko na autstradzie 170 km/h i wiecej?

 

bo to mnie interesuje czy wtedy spali wiecej niz moja 735 czy moze nawet mniej

ja pale okolo 13l jak nie oszczedzam i szybko pomykam na a4 z wroclawia do katowic

 

przy 180 km/h wskaznik chwilowego zuzycia pokazuje 12 L / 100km

chyba jak lecisz z gorki...hehe. tak jak juz pisalem, nie ma co patrzec na ta wskazowke. trzebaby znalezc idealnie plaska droge, bez wzniesien i spadkow i wtedy jechac te 180km/h. moze wtedy taki test bylby miarodajny. ale co z tego, ze stala predkoscia nie da sie praktycznie nigdzie jechac. nawet jak po Belgii jade z tempomatem ustawionym np. na 140, to widze jak ta wskazowka lata z prawej na lewa i odwrotnie, wraz z tym jak zmienia sie obciazenie silnika. w normalnych warunkach jadac nawet bez tempomatu co chwile zdejmuje sie noge z gazu, to znow go naciska. spalanie srednie jest tu wielkoscia, do ktorej trzeba sie odniesc, ale zakladajac oczywiscie, ze styl jazdy kierowcow porownywanych aut jest podobny.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
silnik rewelacja. skrzynki trzeba w miare delikatnie uzywac, to znaczy szczegolnie na wstecznym nie deptac ostro i przy zmianie trybu pracy nie wachlowac zbyt szybko - trzeba dac skrzynce spokojnie sie ustawic.

spalanie u mnie (wez poprawke, ze mam troche ciezsza wersje 750iL):

miasto 18-20/100

trasa 11-13/100

srednie spalanie po 3 latach eksploatacji 15,5/100

 

boczek, ile ci to pali jakbys mogl sprawdzic gdy jedziesz szybko na autstradzie 170 km/h i wiecej?

 

bo to mnie interesuje czy wtedy spali wiecej niz moja 735 czy moze nawet mniej

ja pale okolo 13l jak nie oszczedzam i szybko pomykam na a4 z wroclawia do katowic

 

przy 180 km/h wskaznik chwilowego zuzycia pokazuje 12 L / 100km

chyba jak lecisz z gorki...hehe. tak jak juz pisalem, nie ma co patrzec na ta wskazowke. trzebaby znalezc idealnie plaska droge, bez wzniesien i spadkow i wtedy jechac te 180km/h. moze wtedy taki test bylby miarodajny. ale co z tego, ze stala predkoscia nie da sie praktycznie nigdzie jechac. nawet jak po Belgii jade z tempomatem ustawionym np. na 140, to widze jak ta wskazowka lata z prawej na lewa i odwrotnie, wraz z tym jak zmienia sie obciazenie silnika. w normalnych warunkach jadac nawet bez tempomatu co chwile zdejmuje sie noge z gazu, to znow go naciska. spalanie srednie jest tu wielkoscia, do ktorej trzeba sie odniesc, ale zakladajac oczywiscie, ze styl jazdy kierowcow porownywanych aut jest podobny.

 

Przy tej prędkości duże znaczenie ma wiatr, opór powietrza rośnie w kwadracie prędkości. Przy około 120-130 opór powietrza = opór toczenia dla samochodu klasy wyższej (konkretnie czytałem że tak jest w przypadku Mercedesa klasy E, w E32 pewnie podobnie); przy 180 km/h opór powietrza to już 2,1 60% oporów a 40% to opory toczenia.

 

Jeśli wieje wiatr sprzeciwka z prędkościa 20 km/h musimy pokonać opór powietrza równy oporowi przy prędkości 200 km/h a jeśli wieje wiatr "w plecy" 160 km/h.

 

Niemniej jednak 12l przy 180 km/h licznikowych po płaskim bez wiatru wydaje mi się w miarę realne dla E38. Przy 120 km/h ma spalanie ~10 litrów (troszkę więcej). Przy 180 km/h musi wytracic mniej-więcej tyle samo mocy na opory toczenia na jeden kilometr ale 50% więcej na pokonanie oporu powietrza. Razem jakieś 25% oporów więcej... ale sprawność silnika rośnie wraz z jego obciążeniem. Gdyby była stała takie E38 paliło by 1,25 * (spalanie przy 120 km/h) czyli ~13 litrów.

 

Mam nadzieje że nic nie pomyliłem :).

 

U mnie przy licznikowych nie całych 170 km/h też mam spalanie trochę ponad 12 i wydaje mi się że nie z górki choć pewności nigdy nie mam.

Przy 120 km/h mam podobnie jak E38 750, tylko w E38 750 sprawność przy wyższej prędkości jest lepsza niż u mnie.

 

Ogólnie to zauważyłem że auto przy prędkościach 160-180 km/h po autostradzie wcale nie pali dużo pod warunkiem że nie przyspieszamy bardzo mocno... bo gdy raz się mocno przyśpieszy zaraz wjedzie ktoś na lewy pas zdezorientowany (przecież to BMW jechało wiele wolniej, nie zbliżało się tak szybko :shock: )

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Moim skromnym zdaniem 5.4 to pomyłka, nie wiele wiecej koni od 4,4 to samo z momentem, spalanie napewno wieksze. Nie wspomne o kosztach eksploatacyjnych, wszystko razy dwa (12 swiec, dwa filtry powietrza itd itd) Fakt jest to silnik V12 i gang tego silnika jest niesamowity, jak tez cala konstrukcja tegoz motoru, ale nie ma kolosalnej roznicy miedzy 5,4L a 4,4L , nie wspominajac o spalaniu wachy. Ja nie nalezy do oszczednych i jak pedzluje swoje ktores z kolej 4,4 to wiem ze spalanie jest na poziomie 20litrow, jezdzac ekonomicznie mozna w miescie uzyskac 15litrow, trasa to przy 140km/h wychodzi 12litrow, mozna uzyskac nawet 10 ;-). Pozdrawiam
WW.NAVIBOCIAN.PL
Opublikowano
nic nie żadna pomyłka poyłką jest słowo(gang) co z niemieckiego znaczy bieg, ale to nie istotne.wracając do sprawy żadne 4,4 nie może sie równać z V12 dlaczego bo to tylko 4,4 V8 , tu nie chodzi o osiagi ani spalanie tu chodzi o zupełnie coś innego, kto ma lub jeździł 750 ten wie
BMW sie nie psuje
Opublikowano
tu nie chodzi o osiagi ani spalanie tu chodzi o zupełnie coś innego, kto ma lub jeździł 750 ten wie

:cool2:

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
  • Członkowie klubu
Opublikowano

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

4,4 to nie 5,4 - - - 5 , 4 t o 1 2 V

a ja taki zakochany w tych V8 - - -pewnie dlatego ,że nie miałem jeszcze własnej V12 he he he

 

 

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

Pozdro

Mario

Opublikowano

Wcale nie zakochany, bardziej patrze pod wzgledem ekonomicznym,praktycznym i ewentualnej odsprzedazy.Wiem ze V12 to jest poezja i miałem okazje jezdzic takim sprzetem, motor szczyt technik . Ale nie jest to zadna rewelacja pod wzgledem mocy czy przyspieszenia, o 2 setne sekundy jest szybszy od 4,4 do 100km/h, ja nie widze sensu wbijac sie w 5,4L. Jak juz to 6.0

V12 w E65 ;-) Pozdrawiam

WW.NAVIBOCIAN.PL
Opublikowano

Mowisz pewnie o przyspieszeniu de setki, a dalej???

Zresztą ta jednostka (jak i przed zmianą z 5.0 na 5.4) jest najczesciej wystepujacym silnikime 12 cylindrowym na swiecie, dodatkowo jego montarz w RR, dodatkowo podnosi prestiż i świadczy o klasie tego silnika!

Mam nadzieję, że miałeś przyjemnosc przejechać sie BMW z tym silnikiem, bo jeśli nie to dalsza rozmowa jest bezcelowa.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
5.4..najlepszy silnik w 7 serii

na pytanie ktore BMW mam kupic...odpowiedz jest tylko jedna...


E 38 - p o l e c a m


a jaki silnik... nie wiem..ale stan musi byc rewelka

Opublikowano
.Wiem ze V12 to jest poezja i miałem okazje jezdzic takim sprzetem, motor szczyt technik . Ale nie jest to zadna rewelacja pod wzgledem mocy czy przyspieszenia, o 2 setne sekundy jest szybszy od 4,4 do 100km/h, ja nie widze sensu wbijac sie w 5,4L.

 

mysle, ze nie masz racji. roznica miedzy 4.4 a 5.4 jest uderzajaca i najbardziej wyczuwalna przy juz w trakcie jazdy - nie od swiatel - gwaltownym przyspieszeniu od dowolnej predkosci. ja wiem, ze to groteskowe porownanie, ale 5.4 na dole ma ciag typowy dla wielkich diesli (z wylaczeniem ich wad pochodzacych od niskiej kultury pracy i wibracji), natomiast benzynowa "osemka" jest do sredniego zakresu obrotow zdecydowanie bardziej senna.

 

prawie 100nm wiecej to nie sa zarty, maksymalny moment obrotowy w v12 jest osiagany duzo, duzo nizej, niz w 4.4 i to sie naprawde da wyczuc.

Opublikowano

napiszę tak: ja od prawie roku jeżdzę v12,tylko ze z 5-cio litrowcem i powiem wam ze nie zamieniłbym tego motoru na żaden o mniejszej pojemności.V12 to jest v12 jakby nie było 4 garnki więcej od v8 i własnie te dodatkowe garnuszki robią tą różnice w jezdzie autka. :D

Co do kosztów utrzymania autka to wcale nie jet tak tragicznie jak niektórzy opisują-da sie wytrzymać i nie trzeba zarabiać 2tys miesięcznie żeby utzrymać owe autko w stanie zadawalającym i korzystać z przyjemnej jazdy.Spalanie no cóż-miałem kiedyś fiata 125p z 2 litrowym motorem i jeżdząc nim w trasie 140-150 km/h whłaniał ze 20l,a betka przy tej prędkości jak weżmie 14 to jest góra .Jazda po mieście to juz inna bajeczka tutaj napewno weżmie ze 20,ale cóż.Jednym słowem polecam v12 :D

Opublikowano (edytowane)

 

prawie 100nm wiecej to nie sa zarty, maksymalny moment obrotowy w v12 jest osiagany duzo, duzo nizej, niz w 4.4 i to sie naprawde da wyczuc.

 

bez przesady. Piszesz o M60 B40. Ale E38 740 to takze silnik M62 B44 , ktory po 09/98 osiagał 440Nm ( czyli juz tylko 50 Nm mniej niz 750 ) przy 3600 obrotach, czyli nizej niz M73...

 

co nie zmienia faktu,ze V12 w E38 to najlepszy wybór.

 

Natomiast koledze Robertowi1108 powiem tylko tyle,ze musi pojezdzic sobie zdrową E32 740 i zmieni zdanie co do abslolutnej dominacji V12 w E32. 4 biegowa skrzynia niestety mocno psuje dynamike w tym aucie.

Edytowane przez Frank
Opublikowano

 

prawie 100nm wiecej to nie sa zarty, maksymalny moment obrotowy w v12 jest osiagany duzo, duzo nizej, niz w 4.4 i to sie naprawde da wyczuc.

 

bez przesady. Piszesz o M60 B40. Ale E38 740 to takze silnik M62 B44 , ktory po 09/98 osiagał 440Nm ( czyli juz tylko 50 Nm mniej niz 750 ) przy 3600 obrotach, czyli nizej niz M73...

 

co nie zmienia faktu,ze V12 w E38 to najlepszy wybór.

 

Natomiast koledze Robertowi1108 powiem tylko tyle,ze musi pojezdzic sobie zdrową E32 740 i zmieni zdanie co do abslolutnje dominacji V12 w E32. 4 biegowa skrzynia niestety mocno psuje dynamike w tym aucie.

 

tu zgoda. Mialem e32 750 i bylem bardzo zadowolony z osiagow, ale 740 nie da sie 750 e32, dzieki 5 biegowej skrzyni. 740 w e32 to prawdziwy szatan. Ale w e38 juz nie.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.