Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Minęło już trochę czasu po wymianie i dalej działa jak ta lala :lol: Powiem Wam jednak szczerze, że w dalszym ciągu mam wątpliwości czy aby na pewno do skrzyni A5S390R do e39 530d leje się TEXACO ETL 7045e czy też Esso 71141 LT :roll: Ten pierwszy jest koloru czerwonego i jest to olej mineralny - wynika to z opisu na butelce oleju. Czy ktoś z Was kupował może w ASO podając nr oleju 83220026922? Jeśli tak to jakiego koloru był ten olej? Żółtego czy czerwonego? Kurcze moglibyśmy raz na zawsze wyjaśnić te wątpliwości :roll: Może ktoś pokusiłby się o sporządzenie w PDF-ie tabelki podobnej do tej tutaj

 

http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/66-15645-136704-1551/ATFCapacity.pdf

 

ale uwzględniającej również silniki diesla?

 

Pozdro

:cool2:

\

 

Wymieniałem niedawno olej w skrzynce 360R i napewno ten co był w środku był koloru żółtego.

Zalewałem Esso 71141 LT

  • Moderatorzy
Opublikowano

 

Wymieniałem niedawno olej w skrzynce 360R i napewno ten co był w środku był koloru żółtego.

Zalewałem Esso 71141 LT

 

Teraz to juz na maxa mam mętlik w głowie :duh:

 

Autko mam z 06.2000 i skrzynia jest 360R.Skrzynie 390R są montowane do silników po lifcie 193KM.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Minęło już trochę czasu po wymianie i dalej działa jak ta lala :lol: Powiem Wam jednak szczerze, że w dalszym ciągu mam wątpliwości czy aby na pewno do skrzyni A5S390R do e39 530d leje się TEXACO ETL 7045e czy też Esso 71141 LT :roll: Ten pierwszy jest koloru czerwonego i jest to olej mineralny - wynika to z opisu na butelce oleju. Czy ktoś z Was kupował może w ASO podając nr oleju 83220026922? Jeśli tak to jakiego koloru był ten olej? Żółtego czy czerwonego? Kurcze moglibyśmy raz na zawsze wyjaśnić te wątpliwości :roll: Może ktoś pokusiłby się o sporządzenie w PDF-ie tabelki podobnej do tej tutaj

 

http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/66-15645-136704-1551/ATFCapacity.pdf

 

ale uwzględniającej również silniki diesla?

 

Pozdro

:cool2:

 

Olej napewno musi być syntetyczny inaczej fabryka nie wymyśliłaby aby oleju nie wymieniać.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Minęło już trochę czasu po wymianie i dalej działa jak ta lala :lol: Powiem Wam jednak szczerze, że w dalszym ciągu mam wątpliwości czy aby na pewno do skrzyni A5S390R do e39 530d leje się TEXACO ETL 7045e czy też Esso 71141 LT :roll: Ten pierwszy jest koloru czerwonego i jest to olej mineralny - wynika to z opisu na butelce oleju. Czy ktoś z Was kupował może w ASO podając nr oleju 83220026922? Jeśli tak to jakiego koloru był ten olej? Żółtego czy czerwonego? Kurcze moglibyśmy raz na zawsze wyjaśnić te wątpliwości :roll: Może ktoś pokusiłby się o sporządzenie w PDF-ie tabelki podobnej do tej tutaj

 

http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/66-15645-136704-1551/ATFCapacity.pdf

 

ale uwzględniającej również silniki diesla?

 

Pozdro

:cool2:

\

 

Wymieniałem niedawno olej w skrzynce 360R i napewno ten co był w środku był koloru żółtego.

Zalewałem Esso 71141 LT

 

Kurcze nie pamietam jednak jakiej marki wlewałem olej!!??Ale napewno był żóły syntetyk.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

 

Autko mam z 06.2000 i skrzynia jest 360R.Skrzynie 390R są montowane do silników po lifcie 193KM.

 

Nie zmienia to faktu, że jest to dalej ta sama skrzynia GM a 360 od 390 różnią się tylko wartością max momentu jaki skrzynia może przenieść. Co do tego że MUSI być syntetyczny to polemizowałbym, pamietajmy że tak naprawde to co lejemy to nie jest olej tylko płyn, ważniejsze od tego czy mineralny czy syntetyczny jest to jaką normę DEXRON spełnia.

 

Dalej wiem, że nic nie wiem. Esso czy Texaco? Żółty czy czerwony? A może to wszystko jedno jaki kolor :jawdrop:

Opublikowano

chłopaki mam pytanie, przy jakim przebiegu wymienić olej???

mam 86 tys przebiegu i mało jezdzę i planowałem wymianę przy ok 100 tys km ale ostatnio w auto świecie bodajże wypowiadał się jakiś "specjalista" że powinno się juz przy 70 tyś km wymienić.

mam benzynę, steptronic jaka skrzynia to nie wiem, zmienia płynnie nic nie szarpie ale lepiej dmuchać na zimne, w aso oczywiście nie radzą zmieniać wogóle... to jak przy jakim przebiegu radzicie zmienić?

tylko 1.8 ale daje rade;)
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czy zrobisz to teraz czy przy 100tys to i tak niewiele zmieni jak wlejesz niewłaściwy olej :? Skoro niektórzy trzymają się zaleceń BMW o niezmienianiu oleju i potrafią machnąć 300 - 400tys na tym samym to w Twoim wypadku te 15tys km niewiele zmieni :lol: Przy 100tys bym zmieniał i już, a jeśli bardzo Cie to gryzie to zmień teraz. Byle na właściwy olej, łącznie z filtrem i w warsztacie który się na tym zna :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.