Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam E39 3.0d automat+tiptronic. Czytam te wszystkie posty i nie mam już pojęcia, który olej najbardziej pasuje do tej skrzyni. U mnie ze schematu wychodzi że jest to skrzynia A5S360R/390R.

Czytałem o zbyt powolnym ruszaniu oraz złym momencie przerzucania biegów i objawy wskazują na olej w skrzyni. Mnie to bardzo frustruje gdyż nie mogę znaleźć w mojej skrzyni tego korka do sprawdzania poziomu, mam tylko (chyba) 1 do spuszczania oleju.

Mam do Was 2 pytania:

1) jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni

2) jaki olej mam kupić i jakie filtry ? :modlitwa:

Wymienię sobie olej i zobaczę czy są jakieś zmiany, przejechałem tym samochodem już 50.000 km, więc czas chyba najwyższy :cool2: ...

http://img255.imageshack.us/img255/3750/m54pd.jpg

wcześniej: E32 750 V12 - to była jazda ;-)

Teraz: E39 3.0d

Opublikowano
Tak tylko ze skrzynia A5S360R była montowana do 9/1999 , a A5S390R po 1999 i do tej i do nowszej sa całkiem inne oleje. Poziom sprawdzasz na zapalpnym silniku pozycja P silnik nagrzany 30C-50C , korek masz nad poziomem miski olejowej klucz Trox, jezeli wylejesz olej tylko z miski to musisz dokupic 6 litrów, w mojej weszło 5,8 litra.
Opublikowano
Mam dokładnie z marca 1999

http://img255.imageshack.us/img255/3750/m54pd.jpg

wcześniej: E32 750 V12 - to była jazda ;-)

Teraz: E39 3.0d

Opublikowano
A wiesz może jak u mnie sprawdzić poziom tego oleju ??

http://img255.imageshack.us/img255/3750/m54pd.jpg

wcześniej: E32 750 V12 - to była jazda ;-)

Teraz: E39 3.0d

Opublikowano
Czy w tej skrzyni jest jakiś filtr, który się wymienia ? Jeżeli tak to jaki mam kupić filtr oraz ile więcej oleju trzeba wlać jeśli się ten filtr też wymienia ?

http://img255.imageshack.us/img255/3750/m54pd.jpg

wcześniej: E32 750 V12 - to była jazda ;-)

Teraz: E39 3.0d

Opublikowano
Czy w tej skrzyni jest jakiś filtr, który się wymienia ? Jeżeli tak to jaki mam kupić filtr oraz ile więcej oleju trzeba wlać jeśli się ten filtr też wymienia ?

 

Filterek to 24 11 7 557 071 , a olej to Texamatic ETL 7045 E, lub Castrol TQ Dextron III . Ja zalewałem w swojej TQ Castrola Dextron III, kupiłem 6 litrów ,a zeszło mi z miski ok 5litrów , po dolaniu 5 nowych litrów i uruchomieniu silnika nagrzania go ok 50C mudiałem dolac jeszcze 800 ml. :modlitwa:

Opublikowano

nie jestem pewien ale olej do automata jest chyba wrazliwy na temperature i "pecznieje" pod jej wplywem wiec jak juz to sprawdzac na mozliwie wystudzonej skrzynce .

:hand:

Dobre auto nie jest zle...
  • 6 miesięcy temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam!

 

A do e39 z 10.2002 roku 530dA to jaki ma być olej? Zamierzam podjechać do Sentyrza na wymianę ale od niego sie dowiedziałem tylko że olej ma być syntetyczny i zebym sie nie martwił bo oni mają odpowiedni - sęk w tym ze nie chciał zdradzić jaki. Z lektury forum wiem ze mozna łatwo skrzynke załatwic wlewając zły olej, a moj kolega co u nich zmieniał twierdzi ze owszem leją syntetyk ale mają w beczkach wyłącznie jakiś MOBIL ATF klasy DEXTRON III bodajże, a z tego co Wy piszecie to powinien być wlewany jakiś ESSO LT cos tam ten zielony LongLife dostepny wylacznie w ASO. Moze ktos z Was juz u nich zmieniał w 530d olej :?: Leją tylko swoje czy mozna z własnym podjechac? :modlitwa:

 

No i jakie wrazenia po wymianie? Lepiej? Gorzej :duh: ?

 

Pozdrawiam!

voshon

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam!

 

A do e39 z 10.2002 roku 530dA to jaki ma być olej?

 

na 99% ETL 7045E - zadzwon do aso, podaj vin i niech sprawdza w tis

 

olej taki kosztuje ok. 36 zl/l w aso, ok. 21 zl/l w intercars

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tomekpez, ty masz skrzynie zf, w 530d jest skrzynia gm

 

w aso rozne rzeczy (glupoty) mowia, m.in. to, ze sie nie wymienia oleju w skrzyni automatycznej

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
az tak techniczny to ja nie jestem, podstawowa roznica to producent, druga roznica, ktorej jestem swiadom, to to, ze twoja skrzynia zf jest zalewana olejem esso lt 71... cos tam - bardzo czesto "fachowcy" (nawet w aso - sam sie z tym spotkalem, poprosilem, aby ta osoba jednak doczytala conieco w tis) proponuja go do skrzyni gm

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Witam , nie dawno wymialem olej w skrzynie E39 528i Touring 99 , i mialem wielki dylemat z tym jaki olej zalac , ale sprawdzilem w programie BMW Tis oraz w serwisie BMW i okazalo sie ze musi to byc olej ESSO LT 71141 , Kosztuje on w ASO 80 zl za litr , albo mozna zamowic banke 20L bo w takich tylko wystepuje jak napisal program Tis ale banka ta kosztuje prawie 1000zl . Wiec znowu nie wiedzialem co zrobic olej drogi ale nie chcial bym lac byle czego szukalem wiec innych mozliwosci ale okazalo sie ze zaden inny olej nie ma takiej samej specyfikacji jak ten Esso , w BMW tez powiedzieli to samo . Wiec w koncu znalazlem hurtownie oleji w Poznaniu w Przezmierowie ktora sprzedaje ten sam olej ESSO LT 71141 w bankach tylko 20L ale za cene 380 zl wiec sie nie zastanawialem i kupilem i o dziwo sprzedawca w hurtowni powiedziale mi to samo ze od dawna szuka jakiegos innego oleju ktory by mial ta sama specyfikacje ale do dzis nie znalazl. Filtr i uszczelka tylko w serwisie no i juz jestem po wymianie weszlo w sumie 7litrow z filtrem i skrzynia chodzi cacy , zreszta w sumie chodzila dobrze ale przy 200tys km uwazam ze lepiej zmienic niz czekac az zacznie sie cos dziac .Wiec ja osobiscie nie lal bym nic innego skoro w BMW przewidzieli taki olej a nie inny bo wszystkie serwisy BMW leja tylko to . A na przyklad oleje silnikowe rozne. Reszte oleju jeszcze sprzedalem z pocalowaniem reki koledze wiec w sumie mnie wyniusl 190 zl a jak by sie uprzec to i na 3 wymiany starczy .
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zgadzam się z przedmówcą :cool2: Najlepiej wlać TEN SAM olej który był w skrzyni od nowości, tym bardziej że większość serwisów wymienia olej w ASB metodą statyczną, zatem zostaje parę litrów starego w skrzyni który się miesza z nowym. Skoro taki proces zachodzi to IMO bardzo ważnej jest zeby były to identyczne oleje, większość problemów po wymianie oleju moze się brać własnie z tego ze wlano nie ten sam olej ale olej o podobnych właściwościach. Generalnie jak dzwoniłem do warsztatów z pytaniem o olej to większość do tej skrzyni chciała lać róznej maści oleje odpowiadające klasie DEXRON III :jawdrop: Sam nie wiem czy to dobry pomysł, ja wkrótce jadę do serwisu na wymiankę i na pewno wezme ze sobą parę literków TEXACO ETL 7045e i dopilnuje zeby ten olejek wlano a nie jakiś niezidentyfikowany syntetyk :duh:
  • 4 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Sprawdziłem tabliczkę znamionową ma zielony kolor. Nr oleju to 83220026922 czyli TEXACO TEXAMATIC 7045e, na marginesie w ASO BMW ten olej ma zmieniony nr katalogowy na 83220403248, ale w dalszym ciągu jest to TEN SAM OLEJ :!: Koszt w ASO 36zł za litr, wiadomo że kupi się go taniej :norty: Do tego zestaw składający się z filtra siatkowego, uszczelki i miski olejowej wraz z korkiem za 243zł brutto. Wkrótce wymiana podziele się z Wami wrażeniami po zmianie :mrgreen:

 

Tak na marginesie, wiadomo że mamy skrzynki GM, ale moja dodatkowo jest MADE IN FRANCE :norty: I jak to ma działać bezawaryjnie skoro mamy "oplowską" skrzynię, w dodatku wyprodukowaną przez żabojadów :twisted2:

 

Pozdrawiam!

 

voshon

  • Członkowie klubu
Opublikowano

No i po kłopocie, mam nadzieje ... Olej wymieniony w warsztacie

 

www.asbpalka.eu

 

Uzyte do tego materiały to:

 

1) 7l oleju TEXACO TEXAMATIC 7045e

 

http://www.sklep.zuzu.com.pl/index.php?dzial=produkt&id_pokaz=498

 

na wymianę zeszło 6l

 

 

2) Zakupiony w Bawaria Motors zestaw składający się z uszczelki, filtra i śrubek do miski olejowej - ok. 240PLN

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=24_0996&hg=24&fg=15

 

oznaczony pod numerem "6" jako SET OIL FILTER

 

Martwi mnie tylko jedna sprawa, koleś który wymieniał olej jak zobaczył co przyniosłem to złapał się za głowę i rzucił tekstem, że ten olej to zabójca skrzyń :jawdrop: Twierdził, że kiedyś go stosował, ale szybko autka do niego wracały z popalonymi tarczkami, on zaleca żółty olej ESSO LT coś tam. Postawiłem na swoim, wymieniony na TEXACO - najwyżej jak coś dupnie to bedę miał tylko do siebie pretensje.

Olej zlewany był czarrrrny jak smoła - koleś co wymieniał twierdził że on był żółty, ale może jestem daltonistą :twisted2:

 

Mam tylko jedną uwagę ... Cała wymiana trwała niecałą godzinkę, spuścili olej, zalali 6l nowego, włączyłem silnik, pomieszałem biegami, dolali co nieco i gotowe.

Wrażenia z jazdy? Płynniejsza zmiana biegów, zero szarpania, zmiana biegów zauważalna jedynie przez zmniejszenie obrotów silnika :mrgreen:

 

Obym za rok mógł powiedzieć to samo, że dalej ta skrzynka tak bezawaryjnie chodzi :cool2:

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Minęło już trochę czasu po wymianie i dalej działa jak ta lala :lol: Powiem Wam jednak szczerze, że w dalszym ciągu mam wątpliwości czy aby na pewno do skrzyni A5S390R do e39 530d leje się TEXACO ETL 7045e czy też Esso 71141 LT :roll: Ten pierwszy jest koloru czerwonego i jest to olej mineralny - wynika to z opisu na butelce oleju. Czy ktoś z Was kupował może w ASO podając nr oleju 83220026922? Jeśli tak to jakiego koloru był ten olej? Żółtego czy czerwonego? Kurcze moglibyśmy raz na zawsze wyjaśnić te wątpliwości :roll: Może ktoś pokusiłby się o sporządzenie w PDF-ie tabelki podobnej do tej tutaj

 

http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/66-15645-136704-1551/ATFCapacity.pdf

 

ale uwzględniającej również silniki diesla?

 

Pozdro

:cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.