Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
co sadzicie o najnowszej reklamie renault, ktora zaczyna sie iz tylko jedna marka zebrala iles tam 5gwiazdkowych not w testach NCAP, a pozniej wymieniaja firmy wraz ze znaczkami na czarnym tle. zaczyna sie od mercedesa i bmw gdzie mowia "to nie ta, to nie ta, ta tez nie....". jest to chyba niezgodne z polskim prawem o reklamie a juz napewno nie bylo. a moim zdaniem wciskanie kitu ludziom ze renault jest lepsze niz bmw czy mercedes nie jest w porzadku;p no ale reklama moze wszytsko. pomijam fakt ze ncap przyznaje punktu za to ze mamy kontrolke niezapietych pasow itp.
"there's more to living than only surviving"
Opublikowano

Nie jest to akurat nie zgodne z prawem bo na końcu na sekunde wyświetlana jest tabelka z wynikami i ilością tych gwiazdek dla poszczególnej marki,co ma pelnic funkcję informacyjną,tak jak każde wyniki testow chociazby w "auto świecie",a że reklame sponsoruje zwycięzca testów - Renault ,to już chyba nic dziwnego...

pozdro

Ja chcieć,prosić o wiedzy...
Opublikowano
Reklama porównawcza jest zgodna z naszym prawem. Renault jest od lat na szczycie NCAP i to wykorzystuje. Niech BMW czy MB robią bezpieczniejsze samochody to też będą mogli się pochwalić.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
hmm ja wlasnie myslalem ze uzywanie nazw konkurencji w reklamie polskiej jest zabronione bo nigdzie wczesniej czegos takiego u nas nie widzialem. co innego reklamy np amerykanskie
"there's more to living than only surviving"
Opublikowano

przeciętne renault jest 3 razy wolniejsze niż przeciętne BMW, więc nie można się dziwić, że jest bezpieczniejsze :mrgreen:

 

co do reklamy porównawczej, to jest ona legalna, tyle, że musi odpowiadać szczególnym wymogom (patrz google: reklama porównawcza)

 

jestem przekonany o tym, że w renault przed wypuszczeniem tej reklamy, odbyto wcześniej szereg konsultacji prawnych

 

BTW - moim zdaniem i tak nie osiąga ona tego celu, który zakłada, bo fakt, że jakaś firma wypada w testach lepiej, nie oznacza, że inne firmy wypadają źle - ani przez moment nie przyszło mi do głowy, żeby zmienić samochód na francuza :wink:

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
ani przez moment nie przyszło mi do głowy, żeby zmienić samochód na francuza :wink:

 

tak jak i innym uzytkownikom forum , ale moja Mama pewnie wolałaby teraz renault....

Kupe ludzi to kupi,nie chca mieć bmw czy lexusa,tylko bezpieczny samochód......a ranault ma taki w kazdej klasie troche tez z tego wzgledu że juz w standardzie jest w cholere airbagów...esp czy innego safety -systems

pozdro

Ja chcieć,prosić o wiedzy...
Opublikowano

niektore firmy w reklamach stawiaja na wrazenia z jazdy, trakcje, moc.. inne na ekonomie, bezpieczenstwo, praktycznosc.. czesto te cechy sie lacza tylko trzeba ktoras wybrac jako wiodaca dla wizerunku, renault widac chwilowo postawilo na crashtest...

 

a jesli chodzi o reklame porownawcza na rynku polskim to nie trzeba daleko szukac - netia/tp, tele2/tp, tak wiec nie rozumiem zaskoczenia z zobaczenia takowej...

 

ps. o ile dobrze kojarze to np. bmw z4 wypadlo najlepiej z roadsterow w ncap

Opublikowano
...Kupe ludzi to kupi,nie chca mieć bmw czy lexusa,tylko bezpieczny samochód......a ranault ma taki w kazdej klasie troche tez z tego wzgledu że juz w standardzie jest w cholere airbagów...esp czy innego safety -systems

pozdro

i bardzo dobrze - im mniej BMW na drodze tym lepiej - masówka to kicha :mrgreen:

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Moze to glupie pytanie ale czy ktos wie za co wlasciwie sa przyznawane te gwiazdki? Jest gdzies opisany dokladnie sposob badan i oceny wynikow?
Opublikowano
Co ciekawe, bardzo czesto samochody oceniane w crash-testach przez Amerykanow jako bardzo bezpieczne sa uznawane za malo bezpieczne w UE (i na odwrot). No, ale to prawda, ze Renault od czasow Megane robi dosc sztywne nadwozia i w crash-testach wypada przyzwoicie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

  • Moderatorzy
Opublikowano
Panfil a czy takie super sztywne nadwozie to jest bezpieczne, wydaj mi sie, ze nie. Oczywiscie nie czepiam sie samych wynikow ale wydaje mi sie, ze mozna robic samochody bezpieczne i samochody ktore w testach dostaja duzo gwiazdek :)
Opublikowano
Panfil a czy takie super sztywne nadwozie to jest bezpieczne, wydaj mi sie, ze nie.

 

Zle sie wyrazilem - sztywna jest kabina pasazerska, strefy kontrolowanego zgniotu sa zdecydowanie mniej sztywne ;).

Co do testow to sadzac po tym, jak sie zachowala moja E36 przy zderzeniu dosc podobnym do tego przeprowadzanego w crash-testach, samochody lepszej klasy nawet z polowy lat 90-tych zapewniaja juz wysoki poziom bezpieczenstwa.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
kolejne głupie pytanie - czym się różnią gwiazdki europejskie:

tylko jedna i pół

 

od amerykańskich

całkiem dobrze, bo cztery

 

aha to ladnie... to trojeczka z 97 ma jedna gwiazdke = zderzenie czolowe 18% ... strach sie bac, ciekawe czy coupe ma lepszy czy gorszy wynik.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano

Jeśli dodać do tego ogólny stan większości BMW na naszych drogach gdzie średnia wieku jest jaka jest a pochodzenie aut i ich przebieg też jest znane to moim zdaniem nie ma porównania do nowego czy nawet kilkuletniego Renault mimo, że nie lubie francuzów za ich rozwiązania i elektronike w samochodach.

A gwiazdki o czymś jednak mówią - widziałem autka z dużą ilością gwiazdek po stłuczkach i dzwonach szczególnie to widać gdy dzwon miał miejsce ze starszym konstrukcyjnie samochodem. Generalizując i upraszczając może się zdażyć, że 20 letnia siódema złoży się na fabii trudne do pojęcia ale całkiem możliwe.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

szwedu zwroc uwage ze to silnik 1.6 z jednej strony moze być

bezpieczeniejszy ze wzgledu na mniejsza mase wdzierajaca sie do kabiny a z

drugiej porzadna szóstka moze stanowic dodatkową strefę zgniotu, ratując

tym samym pasażerów...

 

Ale skąd taka rozbieżność??

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jako że pamiętałem o tym topicu pozwolę sobie go trochę odświeżyć.

Mianowicie chodzi mi o artykuł z wirtualnej polski :

 

http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?kat=1342&wid=8757371&rfbawp=1173018013.954

 

Zderzenie czołowe co prawda opel corsa małe auto ale straszne statystyki...

3 osoby z opla zginęły, a czwarta w stanie krytycznym. Z kolei kierowca i pasażer reno wyszli prawie bez szwanku.

 

Podsumowując mogę powiedzieć że corsa to nie BMW, ale co by nie było zaszło zderzenie czołowe obydwu aut. Z początku kpiłem z tej reklamy jednak wydaje mi się że coś może i w niej jest...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze nikt nigdzie w reklamie nie podaje przy jakich prędkościach robione są te badania, a prędkości są lekko śmieszne bo mało kto porusza się takimi prędkościami, chyba że po mieście w gęstym ruchu.

Po drugie to że auto akurat przy tych prędościach tak dobrze wypada w testach wcale nie znaczy że przy większych było by tak samo.

 

A obrazowo to wygląda tak: moja żona stojac na skrzyżowaniu została trafiona w róg auta po stronie kierowcy przez kobiete która ścieła zakręt. Trafiła ją bokiem, nie przodem. Efekt auto żony na lawete, ona do szpitala, skasowany przód po stronie kierowcy, wystrzelona poduszka, żona poobijana. Auto babki przerysowane wgniecione drzwi. Prędkość poruszania się auta to ok 20km/h.

Druga sytuacja, dojeżdżam do przejścia, widze pomarańczowe światło więc hamuje, widze w lusterku panike w oczach gościa co jedze za mna więc pedał w podłoge i stoje. Gość mnie trafia tak że przepchnął mnie przez przejście, widze w lusterku 'namiot' z jego maski i brak świateł, myśle sobie pięknie skasowany tył. Co się okazało, u mnie podrapany zderzak, porysowana dokładka, ZERO USTEREK, on na lawete, rozbita chłodnica, maska, światła, zderzak.

 

Bohaterowie: moje E36, żony siecento, babki jakiś pasat, koleś z pasów citroen.

 

Pozdrowienia.

 

P.S. Blacha na francuzach jest taka że strach sie oprzeć dlonią bo można załamac blache.

Opublikowano
A ja wiem swoje i tak wole choc bym nie chcial w momencie wypadku majac do wyboru siedziec w mojej e 32 750 po przy puszczam ze na czolowke to zrobil bym masa samochodu mojego z tego Reno deskorolke a jak nawet to wole zginac w BMW a nie w Zabojadzie Oczywiscie zart co do smierci w aucie ale sadze za mialbym ztym samochodem jadac w e32 z duzym silnikem mniej wiecej rowne szanse a nie wiem czy nie wieksze kolega ostatnio pracuje w servisie Renault oparl sie mocniej o pzrdni blotnik porostu usiadl jakby na nim opierajac sie masa ciala i cholera sie wgniotla i to niezle wiec wyobrazam sobie co zniego zostaje po mocniejszym dzwonie A ja I tak Stawiam NA BMW MOWTA CO CHCETA

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo tu chodzi o ochronę pieszych :mad2: .

Poza tym nie rozumiecie że takie auto do pewnego momentu MA się rozwalić absorbując energię uderzenia zostawiając przedział pasażerski nienaruszony?

 

Jaką ochrone pieszych? Coś ci się chyba pomyliło, te gwiazdki którymi chwali się renault to końcowa ocena testów których tylko jedną ze składowych jest ochrona pieszych. I tak w większości przypadków ilość gwiazdek ma małe znaczenie bo prędkości w jakich zdarzają się wypadki są na tyle znaczące że czy 4 czy 5 gwiazdek nie robi różnicy bo albo się wychodzi z mniejszymi lub większymi obrażeniami albo wcale. A nikt jeszcze nie zmierzył i pewnie nie zmierzy czy ta jedna * w jakims konkretnym przypadku miała by znaczenie na jego skutki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.