Skocz do zawartości

Zawieszenie - co trzeba wymienic ile tego wszystkiego jest??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od kilku miesięcy jestem w posiadaniu dośc ładnej e36 która urodziła się w 1993r dorastała i wychowywała się w Niemczech. Wiem że nie było jej tam źle gdyż użytkowana była przez jednego właściciela który o nią dbał.

 

Dobra ale do rzeczy. Wiem że niemieckie drogi są lepsze od naszych ale ja mam i tak zamiar wymienic wszystkie elementy zawieszenia (amortyzatory, tuleje, sworznie itd) Czy ktoś wie co dokładnie można wymienic, wiem tylko że najwiecej gumowych elementów jest z tyłu ale z przodu też ich nie brakuje

 

Za wypisanie i nazwanie tych wszystkich części z góry dziękuje :modlitwa: [/b]

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po co wymieniać coś co jest dobre jeśli nie masz problemów z samochodem i zawieszeniem, coś się dzieje nie tak to lokalizujesz usterke i naprawiasz. Napisz co jest nie tak?
Opublikowano
Po co wymieniać coś co jest dobre jeśli nie masz problemów z samochodem i zawieszeniem, coś się dzieje nie tak to lokalizujesz usterke i naprawiasz. Napisz co jest nie tak?

 

Nie do konca wszystko jest dobre (niestety) Jest kilka usterek w zawieszeniu Chocby amortyzatory może nie wszystkie 4 no ale jak juz wymieniac to komplet Sworznie z przodu tłuką ale i trzeba by też jakieś łączniki stabilizatora wymienic No to jak już sie ten cały przód rozkręci to to czemu też wahacza nie wymienic A co do tyłu to wiem o zerwanych gumach wahacza (to co jest przykręcane pod progiem) tył tańcuje jak baletnica No to pewnie i jakieś inne tuleje i gumy trzeba by wymieni po co mam dwa razy rozkrecac Chce wiedziec co mam kupic i ile kasy przygotowac

Opublikowano
podjedz na stacje diagnostyczna i na tych roznych maszynach wyjdzie co masz do wymiany. Czy swoznie, laczniki itp. Nie oplaca sie wszystkiego wymieniac. Z prozdu masz jedynie laczniki stabilizatora i dwa swoznie wahacza. I jeszcze taka tuleja jedna gumowa o ile sie nie myle.

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy więcej powagi, naprawdę. Nie ważne czy auto jeździło w PL, D, NL czy gdziekolwiek indziej. Zużycie elementów zawieszenia tak czy siak postepuje, a takie gadki że jak coś jeździ w Niemczech to ma lepsze zawiesze niż takie co jeżdzi w polsce to bajki. E36 to nawet jak by miało absurdalnie mały przebieg to i tak ma minimum 8 lat, a wtedy gumy w silentblockach jak nie były wymieniane się po prostu 'zlasuja' z upływu czasu. Tu nie ma znaczenia przebieg czy droga po której jeździło ale czas.

Większość E36 które trafia do PL i tak wymaga wkładu finansowego, a tym którzy liczą na to że kupią auto cud miód i przejadą kolejne 50kkm bez poprawek w zawieszeniu to naprawdę wielcy optymiści.

 

Wymiana 'przodu' od A do Z /amory i wszystko stalowo gumowe + drążki kier. i łączniki stab./ wyszła u mnie na ok 1500zł na częściach Sachs i Febi.

 

Pozdro.

Opublikowano

Temat niedawno przerabiany przez mnie (przod). Jesli bedziesz robic zawieche to proponuje wymienic:

- sworznie: zewnetrzne i wewnetrzne,

- tuleje wahacza,

- laczniki stabilizatora,

- sprawdzic drazki kierownicze i ew. wymienic - cale,

- i ew. te gumy od stabilizatora.

 

Pytanie tylko, czy faktycznie te rzczy kwalifikuja sie do wymiany.

Opublikowano

Dobra dzięki za pierwszą konkretną receptę na przednie zawieszenie A ktoś wie co trzeba z tyłu wymienic

 

A i jeszcze jedna sprawa, jak wspomniał kolega BaX, te elementy po takim okresie czasu nie pełnią już swojej pierwotnej funkcji więc nie piszcie już "a po co to wymieniac jak jest dobre" itd Nie chce nikogo urazic ale ja zapytałem o nazwy tych części i takiej odpowiedzi szukam a nie postów na temat czy powinienem wymienic te części czy też nie.

Opublikowano

Troche mnie ten temat zadziwia...

To rozumiem , ze po powiedzmy 10 latach w aucie trzeba wymienic wszysko od spodu co ma zwiazek z zawieszeniem?! rozumiem tuleje drazki laczniki i amory ale wachacze , sa moze one z alu ale zeby je wymienac jak zuzyte opony itd. Moj ojciec kiedys mial golfa 2 i byl po 3 wlascicielach i moj ojciec mial go tez sporo czasu i ani razu nie wymienial wachaczy. Czy aso wymienia wachacz na ktoryms przegladzie?

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Troche mnie ten temat zadziwia...

To rozumiem , ze po powiedzmy 10 latach w aucie trzeba wymienic wszysko od spodu co ma zwiazek z zawieszeniem?! rozumiem tuleje drazki laczniki i amory ale wachacze , sa moze one z alu ale zeby je wymienac jak zuzyte opony itd.

 

Wiesz, w oryginale środkowy długi sworzeń jest niewymienny, po za tym są zamienniki i zamienniki. Ja za cene samych dwóch sworzni miał bym kompletny wachacz i wtedy odpada wybijanie starych i wprasowanie nowych. Nie każdy ma dostęp do darmowej prasy, a wymienić kompletne wachacze to już dużo mniej roboty.

 

Żeby nie było niejasności, część '3'

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE11&mospid=47424&btnr=31_0242&hg=31&fg=05

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.