Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

za jakiś tydzień wyjeżdżam na pół roku do UK swoim autkiem, a jestem jeszcze początkującym kierowcą, po za tym nigdy jeszce nie zrobiłem wiecej niż 500 km w ciągu doby. No i bedzie to mój pierwszy wyjazd samochodem za granicę. W związku z tym mam pare pytań:

 

Jakie częsci/osprzęt/narzędzia mam ze sobą zabrać??

Na co uważać podczas jazdy przez niemcy/francję?

Czy wykupić jakieś ubezpieczenie?

Czy lepiej jechać tylko za dnia, a całą noc odpoczywać czy jechac z krótszymi częstymi odpoczynkami ale w nocy też?

 

Dodam że swoją beemką zrobiłem dopiero 4000 km więc asem kierownicy nie jestem (jeszcze :D)

 

dzieki za rady

Opublikowano
co do jazdy to jak tylko się z polski wydostaniesz to reszta drogi jest już prosta, łatwa i przyjemna. musisz ocenić kiedy łapie cie zmęczenie i wtedy robisz przerwe. co do stanu auta to przelicz ile kilometrów planujesz zrobić prze te pól roku i kup olej i filtry i może kup klocki i sprawdź stan tarcz. to takie podstawowe elementy a u nas kupisz taniej jak tam. przydałoby się ocenić stan układu chłodzenia czy wszystko jest na 99% pewne. reszta jak padnie to pech przecież nie weżmiesz silnika zapasowego. szerokiej drogi.
Opublikowano
Francja to zalezy czy pojedziesz autostrada(drogie) czy lokalnymi drozkami.Na lokalnych nie szarzuj bo oni jezdza przepisowo i tego samego oczekuja od ciebie.Czeste sa fotoradary.Sa zamontowane w tylnej klapie bialego kombi (czesto to Reno Megane poprzedniej generacji) choc z doswiadczenia wiem,ze mandaty nie przychodza :D Jezeli jedziesz do Cale i dalej promem to zatrzymaj sie dopiero w porcie bo czesto tam napadaja na kierowcow(nie wiem jak z osobowymi ja jezdzilem busem)

oo= [] []= oo BokiemMuszeWchodzic

http://img514.imageshack.us/img514/9429/pic03097wo4.jpg

Diesel Driver

Opublikowano
Francja to zalezy czy pojedziesz autostrada(drogie) czy lokalnymi drozkami.

 

Ja tez sie wybieram w czerwcu (promem (Calias)) do Manchesteru. Twierdzisz ze we Francji platne sa autostrady? A konkretniej czy A16, A216 sa platne?

"there's more to living than only surviving"
Opublikowano

no wybrałem trase: jade przez niemcy, holandię, belgię, potem we francji do dunkierki - tam wsiadam na prom do Dover, potem na północ anglii,

 

wyszło mi prawie 2000 km

 

od ostatniej wymiany oleju zrobiłem 4000 wiec na miejscu bedzie juz 6tyś ale tam raczej nie bede dużo jeździł (chyba), ale chyba filterek oleju sobie kupie na zapas

 

jutro sprawdze układ chłodzenia, a we wtorek chyba pojade na przegląd do mechanika jakiegoś...

Opublikowano

W Belgi uważaj na Policję. Jakie prędkości przewidujesz na drodze ? Większość przewoźników jadących do Londynu, lub Antwerpi (belgia) jedzie nocą autostradami (czyli D,NL,B). W nocy jest mało samochodów na autostradach.

 

Uważaj jako młody kierowca, noc jest zdradliwa szczególnie na autostradzie gdzie nic się nie dzieje (czasem polecą ze 3 auta lewą stroną z max prędkościami :twisted:). Pamiętaj jak cie łamie zmęczenie to prześpij się. Nawet jakbyś miał spać do rana to lepiej stracić pare godzin niż zasnąć za kierownicą. Jak masz dobre serce to proponuje kupić kilka redbuli i duży termos kawy (pij na zmiane daje niezłe ciśnienie). Jak się przejesz to za kułkiem zaraz zacznie cie łamać spanie. Ja lubie mieć orzeszki ziemne, bo jak coś przegryzam to nie śpie (co innego jakbym je zjadł garściami). Gorące ogrzewanie w samochodzie też usypia lepiej mieć średnie grzanie (lubie jak mi jest chłodno wtedy trudniej zasnąć), na twarz puść sobie chłodne powietrze (nie wiem czy masz taką możliwość w E36). Nie zalecam grzania na maxa i co jakiś czas uchylenia szyby aby się orzeźwić. To tylko Cie uśpi jak zamkniesz szybe a grzanie dalej będzie działało. Radio z dobrą muzą to podstawa. Unikaj męczących w długiej trasie utworów techno, a także spokojnych ballad. Jedziesz z kimś jeszcze ? Jeśli tak to zawsze rozmowa z drugą osobą pomaga nie zasnąć (gorzej jak Ci chrapać będzie).

Oczywiście to moje sugestie, każdy walczy inaczej ze snem, ale mam nadzieje, że Ci to pomoże.

Wiem, że Francja droga do kanału le mans (nie wiem jak to się pisze), jest bezpłatna.

Co do sprawdzenia auta to tak jak pisali poprzednicy. Dodatkowo zobacz jak tam pióra wycieraczek (dość denerwujące, jak dobrzen ie działają)

Opublikowano

Ustryk napisal:

. Twierdzisz ze we Francji platne sa autostrady? A konkretniej czy A16, A216 sa platne?

_________________

Jezeli polecisz przez Niemcy Holland Belgie i gora Francji bo Callais to ten ostatni odcinek francuskich autostrad jest free.Ostatnio slyszalem,ze belgowie maja robic platne autostrady.

oo= [] []= oo BokiemMuszeWchodzic

http://img514.imageshack.us/img514/9429/pic03097wo4.jpg

Diesel Driver

Opublikowano
Ja się podłączę. W kwietniu wyjeżdżam do Danii na 3 miesięczne zlecenie. Musze mieć jakieś ich ubezpieczenie dodatkowe ??
http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg
Opublikowano
Jakie prędkości przewidujesz na drodze?

 

myślę że ok 120-130 km/h żeby dużo mi nie palił, wolniej chyba nie ma sensu bo sie czas jazdy wydłuży...

 

Jedziesz z kimś jeszcze?

 

jade z dziewczyną, tak wiec bede miał z kim pogadać, bedzie mnie pilnowała napewno :)

 

 

ps, dzieki za rady!

Opublikowano

Witam,

na pewno sobie poradzisz i dojedziesz gdzie trzeba.

 

Ale nie na 1 raz. 1000 km na jeden etap to absolutny max. Inaczej wiele ryzykujesz.

 

 

pozdr

 

 

PS.

A i na 3-pasmowej autostradzie (np. A1 w Niemczech) naprawde trzeba być czujny przy zmianie pasa, bo liczba aut które mogą jechac i jadą z prędkościami typu 250km/h jest bardzo duża. Ja raz zajechałem takiemu drogę (oczywiście niechcący, nie spodziewałem się, że tak odległy jak mi się zdawoało, samochód w lustreku już po 4 sekundach będzie już na moim zderzaku).

:: Moje auto ::


:: Nieważne czym jedziesz, ważne dokąd ::

Opublikowano

Belgia jeszcze ma darmowe autostrady. Prędkość 120/130 to dobra średnia. Pamiętaj lepiej jechać non stop 120 niż raz popędzić szybko a raz wlec się 80km/h. Tak jak pisze drakul jak zmieniasz pas to włącz kierunkowskaz 3-5sec wcześniej, wtedy będzie widać z daleka że zmieniasz pas (zresztą po to są kierunkowskazy- sygnalizujesz Zamiar zmiany pasu). Jak nic przed tobą nie jedzie to trzymaj się najbardziej prawego pasa (nie wolno jechać środkiem jak nic nie ma po prawej stronie, Niemcy to potrafią respektować). Nie wolno też siedzieć komuś na zderzaku i mrugać światłami, za to też potrafią się dowalić mandat.

 

Poradzisz sobie na pewno. Powodzenia i szerokości.

Opublikowano

moj rekord to 1300km w 11h . OPEL Vectra B 1.6 16v.

 

Srednio jechalem 140-170 . 2 tankowania po 10 min i jazda , aa i jeszcze granica PL-DE bo DE - NL to przejechalem 195 km/h

 

ograniczenie na granicy DE-NL to 120 km/h

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img179.imageshack.us/img179/4558/pict0002cl9.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img243.imageshack.us/img243/7791/pict0023rl1.jpg

 

 

Jak jedziesz w taka wyprawe to musisz miec autko igle poniewaz nie wyobrazam sobie awarii po drodze . Porazka .

 

Wez sobie redbulle i kawe w termosie .

 

Wykup sobie Asistans rowniez na wszelki wypadek.

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Opublikowano
Ja robilem juz ta trase, sporo nieprzespanych godzin,dojazd pod Londyn z predkoscia 120-140 + prom zajmie Ci ok 21 h,radze sie dobrze wyspac i zabrac ze soba kawe :). We Francji patrz dobrze na drogowskazy naprawde latwo tam zabladzic szukajac portu

http://img237.imageshack.us/img237/9199/avako1.png

Przedni napęd jest dla dziewczynek. . . :twisted2:

Opublikowano
We Francji patrz dobrze na drogowskazy naprawde latwo tam zabladzic szukajac portu

 

...i tak pewnie tam drogi są lepiej oznaczone niż u nas :duh:

Axel
Opublikowano

...i tak pewnie tam drogi są lepiej oznaczone niż u nas :duh:

 

Heh,moze to sie wyda dziwne ale mysle ze latwiej trafic do portu u nas jak we Francji,bladzenie zajelo mi okolo 1.5 h, nie twierdze ze w calej Francji tak jest bo przejechalem ja bez problemu,schody zaczely sie jak szukalem portu

http://img237.imageshack.us/img237/9199/avako1.png

Przedni napęd jest dla dziewczynek. . . :twisted2:

Opublikowano

Shodan - Ty zacznij ćwiczyć jazdę pod prąd na rondzie :mrgreen: i branie zakrętów w prawo zlewego na lewy pas :wink: ...

 

- pamiętal je światła masz przystosowane do ruchu prawo stronnego - nie byc ździwiony jak ktos Cię upomni za oślepianie ...

 

Jak będziesz na m-cu to do kafejki i dawaj znać na forum jak poszło ... szerokiej ...

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
bez obawy uwazaj kolo Dortmundu mozesz stracic szlak a jesli nie stracisz mozesz wpasc na FOTORADAR... staraj sie jak najdluzej jechac droga nr 2 nie ma tak duzo pstrykow! tankuj paliwo w holandii najtaniej, aha w belgi mozesz spotkac stacje typu radzieckiego najpierw zaplac potem wlej (22-6 rano) francja szybko minie... jak zjedziesz z promu zaparkuj w porcie i kup zaslonki na swiatla mijania... pozniej zapomnisz i moga sie czepic... pamietaj aby co pol roku wyjechac autem poza teren UK... czepiaja sie o tax... poza tym policja jest cool! milo poinformuja ewentualnie poucza... nie to co nasze ...płać i płacz! uwazaj na linie przy chodnikach sa pojedyncze i podwojne przy jednych mozesz parkowac w nocy a przy innych zaplacisz... nie zapominaj o wlanczaniu kierunkowskazu przed wjazdem na rondo ( jesli zamierzasz zjechac na ostatni wyjazd z ronda lub bedziesz zawracal) jak cos pytaj!
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

odgrzebie stary temat, bo uwazam ze jest na czasie.

czy na prom w calais mozna bezproblemowo kupic bilet nie miejscu? bo rezerwacja raczej nie ma sensu, przeciez nikt nie wie kiedy dokladnie dojedzie.

 

i jak jest z zasadami uzywania migaczy na brytyjskich rondach? nie tak jak w polsce ze dopiero przed zjazdem sie wlacza kierunkowskaz?

"there's more to living than only surviving"
Opublikowano

Bilet na prom owszem mozesz kupic przed wiazdem lecz bedzie drozej.

Jak masz rezerwacje i spuznisz sie na prom to poplyniesz nastepnym bez zadnych doplat.

Pozdrawiam

Opublikowano

Widze ze temat odswiezony:)

 

Na poczatku napisze tylko ze dojechalem szybko i bezproblemowo, chociaz zmeczony bylem straszliwie. Jazda po lewej stronie polskim samochodem to zaden problem, bo i tak jezdzi sie glownie autostradami, a innych drogach sie nie wyprzedza (jestem ty prawie 4 miechy i nikogo nie wyprzedzilem)

 

Co do promu to zarezerwowalem bilet przez neta i okazalo sie ze dojechalem za szybko, wiec bez ceregieli wpuscili mnie na wczesniejszy prom. Jeslik sie spoznisz to po prostu poplyniesz kolejnym, bez obaw. Ja plynalem z Dunkierki.

 

Co do kierunkow na rondach to nie zgadzam sie z Toba Willi. Nawet w angielskim kodeksie drogowym sa obrazki jak to sie robi :)

 

Jak skrecasz w lewo to dajesz kierunek w lewo - normalnie,

Jak jedziesz prosto to wjezdzasz na rondo bez kierunku, a jak zjezdzasz to migasz w lewo.

Jak skrecasz w prawo to wjewdzajac na rondo (!!) dajesz kierunek w PRAWO, objezdzasz rondo do wybranego zjazdu, po czym wlaczasz kierunek w LEWO (sygnalizujesz zjazd)

 

mam nadzieje ze nie skomplikowalem tego za bardzo.

 

Oczywiscie nie wszyscy tak jezdza ale u nas (okolice Manchesteru) wiekszosc tak jezdzi.

 

Uwazaj bo wiele rond jest 2-3 pasmowe

 

jak jest 2 pasmowe to z lewego jedziesz w lewo lub prosto a z prawego w prawo lub prosto.

 

Jesli jest 3 pasmowe to z lewego w lewo, z prawego w prawo a ze srodkowego na wprost.

 

Jesli na rondzie bedzie wiecej pasow (np na duzych rondach na autostradach) to patrz na znak pionowy na jaka droge wjezdzasz (np M6) i potem patrz na pasach sa znaki poziome ktore jak po sznurku cie prowadza do odpowiedniego zjazdu.

 

Ogolnie uwazam ze ludzie w UK jezdza DUZO GORZEJ niz w polsce (chociaz moze nie ma tylu chamow), uwaga na mlodzieniaszkow w malutkich furkach jak takiego widze to noga na hamulcu :)

 

Jak masz pytania to pisz

 

Pozdrawiam wszystkich bo nie goscilem na forum od wyjazdu z polski

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

to ja jeszcze raz pozwole sobie odswiezyc ten temat ;)

 

otoz wrocilem. ;) pisze zeby pochwalic moje bmw i przy okazji powiedziec wszystkim wybierajacym sie do UK ze nie ma sie czego obawiac tylko trzeba jechac.:)

 

samochodem zrobilem 2tys wyjazd tam + 7tys w anglii przez 10tygodni + 2tys powrot. trasa taka jak w wiekszosci sie jezdzi czyli berlin - hannover - antwerpia - brugge - calais - dover - londyn - birmingham - manchester;)

 

jedyny plyn jaki mi ubyl w anglii to ten od spryskiwaczy... wiec nie ma na co narzekac, ale zaraz jade sie umowic na przeglad coby nadal autko bylo w odpowiednim stanie technicznym.

 

czy jazda po angielskich drogach jest trudna polskim samochodem? w ogole.... przestawianie moje trwalo jakies pol dnia. najtrudniejszym elementem na poczatek moga byc ronda, ale tak jak pisal jeden z przedmowcow pasy ruchu na rondach sa dobrze opisane i problemow pozniej juz nie ma ;)

 

przebieg przed wyjazdem ok 171000, teraz ponad 182000

 

a i jeszcze spalanie:

 

na trasie: 6,5/100 jadac w okolicach 130 czasem nawet przyciskajac do wiekszych predkosci

 

w anglii: 70% autostrady, 30% miasto - 7,2l

"there's more to living than only surviving"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.