Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam

Szukam szczpeca od skrzyń automatycznych, który by sie rozeznawał w skrzyniach automatycznych BMW, konkretnie chodzi o skrzynie w E39 530D tiptronic.

 

Cześć.

W poniedziałek postaram się zapytać pewnien warsztat w Kołobrzegu..czy znają temat.

DW.

zajmują się w większości BMW

 

Marek

Opublikowano
Witam

Szukam szczpeca od skrzyń automatycznych, który by sie rozeznawał w skrzyniach automatycznych BMW, konkretnie chodzi o skrzynie w E39 530D tiptronic.

 

mialem problem ze skrzynia autom.vw passat b5 i trafilem na genialna strone www.automat.pl jeden gosc (znajacy temat) ma od kilkunastu lat serwis, terminy dosc dlugie ale ceny normalne i oczywiscie gwarancja.

 

PPHU "EDMAR"

--------------------------------------------------------------------------------

15 lat specjalizacji w naprawie

AUTOMATYCZNYCH SKRZYŃ BIEGÓW

( ASB )

--------------------------------------------------------------------------------

Nadarzyn k. Warszawy, ul. Brzozowa 14

tel. 022 729 80 15

czynne od 9.00 do 17.00

od poniedziałku do piątku

 

napisz prosze jak ci sie objawia awaria ??

Opublikowano

Witam

Mój problem jest nastepujacy zapala mi sie GETRIBEPROGRAM, wyswietla mi sie ten komunikat w momencie kiedy np.jade na 5 biegu chcem przyspieszyc wciskam pedał gazu skrzynia redukuje bieg na nizszy i w trakcie przyspieszania obroty rosnę do 4 tys i zapala sie ten komunikat ,bieg nie zostaje zmieniony na wyzszy. To jest jedno. Nastepnie co zauwazyłem że w trakcie ruszania z miejsca gaz do dechy wcisniety obroty 4 tys i w monencie zmainy bieu na wyzszy trzesie sie skrzynia takie szarpania. Ale inaczej jest jaśli jade normalnie tzn.wolno ruszam skrzynia zmienia biegi normalnie bez szarpnięć, od 1-go do -5gojezdze powoli skrzynia działa normalnie ,lecz w momenice szybiej zmiany wysokich obrotów jest kiszka przeważnnie wyswietla mi się Getribeprogram. Moge zmienic ten stan awarii wyłanczając zapłon i po chwili go włanczajac iauto jezdzi normalnie dopuki nie zechce troszke szybciej pojeżdzic, lub co mnie denerwuje to w trakcie szybkiej zmiany biegu gdy chcem wyprzedzić.

 

No i co Wy na to.

 

Oleju nie zmieniałem i nie wiem jaki jest jego stan!

Opublikowano
Witam

Szukam szczpeca od skrzyń automatycznych, który by sie rozeznawał w skrzyniach automatycznych BMW, konkretnie chodzi o skrzynie w E39 530D tiptronic.

 

Cześć.

W poniedziałek postaram się zapytać pewnien warsztat w Kołobrzegu..czy znają temat.

DW.

zajmują się w większości BMW

 

Marek

Dziekuje

Jak by udało się coś dowiedziec byłbym wdzięczny.

Opublikowano

Usterka wygląda na brak możliwości przenoszenia obciążeń przez skrzynię a konkretnie przez sprzęgła... raczej wymagana rozbiórka, oleju już nie ma sensu, moim zdaniem, wymieniać. Trzeba tylko zerknąć na jego stan i obecność (lub nieobecność) opiłków z okładzin ciernych i stopień spalenia.

Zgłoś się jak najszybciej do warsztatu wyspecjalizowanego w automatach. A tak proforma napisz ile mniej więcej masz przejechane??

Pozdrawiam

Darek

Opublikowano

do Grzegorza,

opisz swoj problem na www.automat.pl jeden z udzielajacych odpowiedzi posiada warsztat od kilkunastu lat kolo warszawy (tylko skrzynie automatyczne) a drugi od chyba 17 lat we frankfurcie www.getriebe-frankfurt.de tez polak (kitu ci nie wcisna). Odpisuja blyskawicznie.Do passata zaspiewali mi we frankfurcie 2.200 euro a wpolsce okolo 3tys zl z roczna gwarancja

powodzenia

Opublikowano
Usterka wygląda na brak możliwości przenoszenia obciążeń przez skrzynię a konkretnie przez sprzęgła... raczej wymagana rozbiórka, oleju już nie ma sensu, moim zdaniem, wymieniać. Trzeba tylko zerknąć na jego stan i obecność (lub nieobecność) opiłków z okładzin ciernych i stopień spalenia.

Zgłoś się jak najszybciej do warsztatu wyspecjalizowanego w automatach. A tak proforma napisz ile mniej więcej masz przejechane??

Pozdrawiam

Darek

 

260 tys km

Opublikowano
Zacznij od tego co jest najprostsze. U mnie było podobnie, mieli już rozbierać skrzynię ale na wszelki wypadek dolali oleju. Okazało się , że brakowało 0,7 litra. Gdy zmieniali mi wcześniej olej zrobili to na zimnym silniku, a powinni zrobić na ciepłym. Jak się okazało przy braku 0,7 litra oleju zmniejsza się ciśnienie i skrzynia nie przerzuca biegów jak powinna wchodząc automatycznie w stan awaryjny. Pamiętaj o zmianie filtra w skrzyni BARDZO WAŻNE. Jeśli to nie pomorze będziesz wiedział, że to mechanika skrzyni. Pozdrawiam :handshake:
Opublikowano
Sprawdzanie stanu oleju też robisz na ciepłym silniku. Jak sądzę u Ciebie nie ma bagnetu tylko przy skrzyni są dwa korki. Dolny do spustu, górny do kontroli stanu. Jeżeli poluzujesz górny korek i zacznie powoli wyciekać olej stan jest OK. Jeżeli nic nie będzie leciało na pewno jest za mało. A propos , kiedy wymieniałeś olej i filtr?
Opublikowano
Sprawdzanie stanu oleju też robisz na ciepłym silniku. Jak sądzę u Ciebie nie ma bagnetu tylko przy skrzyni są dwa korki. Dolny do spustu, górny do kontroli stanu. Jeżeli poluzujesz górny korek i zacznie powoli wyciekać olej stan jest OK. Jeżeli nic nie będzie leciało na pewno jest za mało. A propos , kiedy wymieniałeś olej i filtr?

 

Czyli poluzowac ten gorny nad poziomem miski oleju skrznki :P

Opublikowano
:jawdrop: Nie rób scen, że nie wymieniałeś oleju w skrzyni automatycznej. W zależności od wieku samochodu przy nowym co około 50-60 tyś, przy starszym powiedzmy więcej niż 10 lat co około 30-40 tyś. Moja propozycja jest taka. Kup olej do skrzyni ale z pół litra więcej niż w katalogu. W katalogu podana jest ilość serwisowa. Jak będziesz wymieniał filtr wejdzie na pewno więcej. Oczywiście wymiana filtra. Nie chcę skłamać ale łączny koszt za flitr i olej to lekko ponad 200zł, a uwierz mi i poczytaj o tym na forum to podstawa skrzyni automatycznej. Właśnie to jest najczęściej przyczyną powstawania usterek skrzyni.
Opublikowano
Oliwa wymieniona,nowy filtr,uszczelka ,śrubki. Oleju zleciało mi 5 l.do baniaka ,olej był bardzo brudny ,miska na dnie była czysta bez zadnych opiłków metalu. Tylko na magnesie znajdowała sie kilku milimetrowa warstwa osadu chyba grafitu. Miske wymyłem i zamontowałem wszystko od nowa. Zalałem 5 lirtów oleju TQ castrola. Tylko nie wiem czy poziom oleju sprawdzac na zapalonym silniku czy zgaszonym,aż do przelania sie przez korek kontrolny ?Odlapiłem zmieniłem kilka razy P,R,N,D rusza normalnie, ale jeszcze musze sprawdzic na drodze czy cos sie polepszyło, bo jak nie to :duh:
Opublikowano
no i co? napisz co dalej? a po ile kupowałeś tą oliwę ? i drugie pytanie, jaką oliwę ja powinienem zalać do skrzyni AUTOMATIC TRANSMISSION A5S310Z w 725 tds? aha i ile jej tam wchodzi? Dzięki
Podjechali ułani pod okienko beemką siódemką.
Opublikowano
no i co? napisz co dalej? a po ile kupowałeś tą oliwę ? i drugie pytanie, jaką oliwę ja powinienem zalać do skrzyni AUTOMATIC TRANSMISSION A5S310Z w 725 tds? aha i ile jej tam wchodzi? Dzięki

 

 

Tak jak pisałem wymieniłem wczoraj oliwe w skrzyni A5S360R ,zeszło mi ok 5 l. dolałem 5,8 litra dopiero przy tej ilosci oleju z korka sie przelewało.

W mojej zalałem TQ Dexron III Castrola 35zł. za litr. Po wymianie musze powiedziec super nie zapala sie GRTRIBEPROGRAM !!! zmienia gładko biegi ,jest ok i skrzynia chodzi jakby ciszej , albo mam omamy słuchowe ale jest OK OK naprawde. I sobie sam kurde naprawiłem :norty:

 

Co do Twojej skrzyni to jesli masz auto z rocznika 93-95 to do całego układu wchodzi 7,8 l. a jak sam filtr to 3,2 l. Bo chyba skrzynie masz ZF 5PH18 , a oliwa Texamatic 7045E lub TQ Dextron Castrola

 

PS.

Daj dokładniejsze dane auto ostatnie 7 znaków z nr.nadwozia to sprawdze dokladnie .Podeslij na priv.

Opublikowano

Witam,

mam taki problem tak Ty miałeś,tez mi pokazuje sie komunikat GETRIBEPROGRAM.Mógłbyś mi powiedzieć gdzie mozna kupic filterek oleju i uszczelke wraz z śrubami?Pytałem u nas wszędzie i nikt nie moze mi zamówić ,chcą jakiś numer który znajduje sie na filterku.Z góry dziekuje i pozdrawiam.[/b]

Opublikowano
Witam,

mam taki problem tak Ty miałeś,tez mi pokazuje sie komunikat GETRIBEPROGRAM.Mógłbyś mi powiedzieć gdzie mozna kupic filterek oleju i uszczelke wraz z śrubami?Pytałem u nas wszędzie i nikt nie moze mi zamówić ,chcą jakiś numer który znajduje sie na filterku.Z góry dziekuje i pozdrawiam.[/b]

 

 

Witaj 24117533657 nr filterka i uszczelki i srubek tylko ASO niestety.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.