Skocz do zawartości

Problem ze spryskiwaczem przedniej szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam nastepujacy problem ze spryskiwaczem przedniej szyby w 320d Touring 12.2000r - plyn z obu dysz leci bardzo slabo, struzka leci doslownie na wysokosc wycieraczek w "stanie spoczynku", a nawet pod nie :evil: . Plynu uzywam jakiegos do ok. -20*C, problem tez rozpoczal sie ok. listopada 06', wczesniej bylo dobrzem, plyn lecial az lekko na dach :wink: . Niewazne czy jest +5*C czy -10*C, jest zawsze to samo.

 

Sprawdzilem droznosc wezykow (powietrzem), przedmuchalem powietrzem z kompresora dysze spryskiwacz , wymienilem pompke spryskiwacza (uzywany orginal z E46) ...i nic :duh: . Ciagle to samo. Gdy odlacze wezyk od pierwszej dyszy i wlacze pompke to owszem plyn jest pompowany i wydaje mi sie ze wcale nie z taka mala sila ...leci praktycznie cala srednica tego wezyka.

 

Dodam ze w swoim aucie nie mam zlozonego czujnika temperatury zew. do sterowania podgrzewaniem dysz spryskiwacza (po prostu zostawiona pusta wtyczka), lecz wg mechanika z ASO nie moze to miec znaczenia ..co Wy o tym sadzicie ?

 

Ktos mial podobny problem ?

 

Dodam ze w aucie NIE mam spryskiwacza reflektorow, tylko jedna pompka przy zbiorniczku .

 

Z gory dzieki

pozdrawiam

piotres

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Ja mam podobny problem i nie wiem jak sobie z nim poradzić.

Mam E30, mam też czujnik tem. zew. ale czy w E30 odpowiada też za podgrzeanie spryskiwczy (bo mam podgrzewane)?

Mam go odłączonego, jak u Ciebie więc to może to?

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Jesli masz w e46 zaworki zwrotne przy spryskiwaczach to zobacz czy jak psikasz to nie leje sie z nich jesli sie leje to sa do wymiany
Opublikowano
Witam, właśnie przerabiałem temat spryskiwaczy w swoim aucie i powiem szczerze ze zajeło mi to prawie cały dzień. Tak jak u was z jednej dziurki leciało wiecej z drugiej mniej lub prawie nic. Wszystko rozebrane, sprawdzanie pompy, drożności rurek i padło na samą dyszę. Powszechnie wiadomo ze każda z dysz posiada regulację kąta natrysku na szybę ale jedynie w pewnym zakresie, po części można porównać to do zaworu kulowego, za duże wychylenie w którąkolwiek ze stron powoduje jego przymknięcie. Drugą sprawą jest brud zbierający sie w duszach i tu musze powiedzieć ze przedmuch powietrzem w moim przypadku nic nie dał. Cienki drucik i fizyczne "borowanie dyszy powiązane z wd40 ujawniło co w nim siedzi. Dodam iż włożenie drucika tak naprawdę nic nie da, musicie wyczuć moment w regulacji dyszy kiedy jest jej najwieksze otwarcie i dopiero wtedy walczyc z przepychaniem. Dobrze udrożniona dysza to taka kiedy biorąc wodę w usta możecie bez wiekszych problemów przepompować ją na drugą stronę każdej z dysz, jest to dobry test porównawczy ponieważ wiecie ile siły włożyliście na każdy ze spryskiwaczy co stanowi o jego drożności. Niestety nie obejdzie się tu bez zdejmowania całego mechanizmu z maski. Życzę powodzenia.
arop
Opublikowano
Witam miałem taki sam problem tzn.płyn leciał na bardzo bliską odległosc na szybke.Sadziłem ze to zatkane spryskiwacze ,ale po wykreceniu zbiorniczka od płynu, wyjeciu pompki i przeczyszczeniu wszystkiego Jesdt Ok.Bardzo dozo syfu nazbierało sie na dnie zbiorniczka i temu płyn nie leciał.Operacja zajmie okolo 30 min.
Opublikowano
Witam miałem taki sam problem tzn.płyn leciał na bardzo bliską odległosc na szybke.Sadziłem ze to zatkane spryskiwacze ,ale po wykreceniu zbiorniczka od płynu, wyjeciu pompki i przeczyszczeniu wszystkiego Jesdt Ok.Bardzo dozo syfu nazbierało sie na dnie zbiorniczka i temu płyn nie leciał.Operacja zajmie okolo 30 min.

 

Widzisz, ja zbiorniczek mam nowy, kupiony w pazdzierniku 2006r., czyli zero syfu w nim, sitko przy pompce spryskiwacza takze czysciutkie.

 

Dokladnie teraz mam to "na tapecie", najpierw sprawdzilem napiecie dochodzace do pompki i jest dobre (12-12.1v) . Teraz wyjelem cala kratke ze spryskiwaczami z maski i zalalem dysze cilitem, zdjelem trojniczki, teraz mam "gole" dysze.

 

Mam pytanko - jak dmuchne ustami w dysze od wewnatrz to na zewnetrzna strone nic nie wydostaje sie powietrza ...jak jest to u Was ? Czy to oznaka zatkanych dysz ?

 

pozdrawiam

piotres

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Może być tez że przy zamykaniu maski łamie się gdzieś przewód przez co ciśnienie jest jakie jest albo go w ogóle nie ma.

 

I u mnie dokladnie tak bylo ...szkoda ze wczesniej o tym nie napisales abtar, tak to dzis znowu w kolejnym podejsciu pracowalem nad tym od 9 do 12 ale w koncu jest OK . :D

 

Do rzeczy :

 

%5B600%3A480%5Dhttp%3A//img143.imageshack.us/img143/8962/img8394xf1.jpg

 

Ta plastikowa prowadnica z jednej strony nie byla wsunieta w taki "jezyczek" na zawiasie maski, co powodowalo zagicie wezyka po zamknieciu maski. Wlozylem ja na miejsce i jest OK :mrgreen: . Tzn. moim zdaniem i tak wezyk sie lekko zagina, ale to juz wina konstruktorow tego rozwiazania :roll2: . Cisnienie nie jest zabojcze (na otwartej masce jest duzo wieksze), ale mozna sobie w koncu pieknie umyc szybe :cool2: .

 

Aha - to czy plyn leci na dach czy na srodek szyby, to mozna sobie ustawic wkladajac czubek igly w metalowe dysze i ustawic po prostu je na wyskosci i na boki (przynajmniej w E46 tak wlasnie jest) . Moglem je tak ustawic ze plyn lecial na postoju na 2 metry za tyl auta, a moglm tak ze lecial dokladnie na srodek szyby :cool2: .

 

Dzieki za podpowiedzi.

 

Aha ...mam teraz na sprzedaz orginalna w 100% sprawna pompke spryskiwacza do E46 - tanio (35 zl) - ktos moze potrzebuje ? Dodam ze nowa w ASO to koszt 117 zl. Info na PW :mrgreen: .

 

pozdrawiam

piotres[/img]

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.