Skocz do zawartości

v12 5.0l dziwne zachowanie?!


artur vision

Rekomendowane odpowiedzi

"735Pawel"

 

ad. 2 Paliwo jest na listwie wtryskow jednak zastanawia mnie czy wlasnie emulator nie robi owych problemow

 

No właśnie nie chodzi czy jest na listwie. Chodzi o to

czy wtryskiwacze są otwierane impulsami elektrycznymi (po drodze właśnie wystęuje emulator i może odcinać ci co jakiś czas wtryski).

Najprościej podpinasz miernik po kolei do wszystkich wtrysków i

patrzysz czy lata napięcie (ze względu na dużą częstotliowść

i krótki czas występowania wtrysku wartości napięcia jakie pokaże

miernik będą bardzo małe /da się to zauważyć/.

Najlepiej (ja tak diagnozuję tego typu problemy) podłączyć

oscyloskop. Tam wszystko jest jasne. Nawet czasy wtrysków

można porównać między stronami V-ki.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Marek a mozesz mi powiedziec jezeli wiesz wyrzucilo mi na kompie tescie z ECU cos takiego kod bledu 001

sprzeglo konwertera momentu obrotowego

kod klopotu 63 oraz

kod bledu002

kodklopotu 16 sytemu zaplonowego

COTO jest

bo po kasacji nie wyrzucilo ponownie ale kazali mi pojezdzic troszku i zobaczyc co nalapie ECU

 

zacznijmy od tego jakiego Motronica masz 1.3 czy 1.7?

ewentualnie numer sterownika Bosch x xxx xxx 156 czy ... 352?

 

156 to M1.3

352 to M1.7

 

Czym czytane były te błędy? Często aplikacje

czytające błędy konwersują je na soje kody...

i tylko ten soft pokaże wtedy co to za błąd.

 

Tutaj masz linka do strony z kodami błędów Motroniców:

 

http://www.e38.org/e32/bmw%20code%20defaut.pdf

 

na 7 stronie masz kody błędów M1.3 (jeżeli soft do czytania błędów

nie konwersował kodó motronica to masz kilka podpowiedzi).

 

Jeżeli masz M1.3 to kod błędu 16 oznacza problem z wtryskiwaczami.

Czyli ECU podczas pracy "zaobserwował" brak podłączenia z wtryskami

paliwa. Jak w buźkę strzelił problem z emulacją wtrysków podczas

pracy na LPG (chyba, że gdzieś się kabel skończył /połączenie/ i

nie ma styku).

 

Oczywiście najpierw bierzemy się za usunięcie niestyków oraz

sprawdzenie przewodzenia wszystkich kabli i połączeń.

Elektryka na 101% ma być sprawna. Trzeba sprawdzić wszystkie masy.

w M70 wtryski pracują trójkami czyli mamy 4 punkty masowe wtryskiwaczy oraz 4 punkty "sygnałowe" wtryskiwaczami...

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mareczku a kto czegos takiego jak odnowienie zawartosci epromu moze sie zajac i do kogo z tym uderzyc bo nie wszyscy maja o tym pojecie a rowalic ECU to nie problem

 

Pozwolę się wtrącić... ale na pewno pomoże Ci ktoś kto zajmuje się chip-tuningiem i ma oryginalny wsad. Programator do EPROM-ów to ani nie drogie urzadzneie ani nie skomplikowane. Kwestia tylko żeby mieć oryginaly wsad.

 

Druga sprawa jeśli podejrzewasz jakieś uszkodzenia przepływomierzy itp... zainteresuj się tzw. STOMP-testem. Dzięki niemu bez wychodzenia z samochodu i bez podłączania kabli odczytasz chyba każdy błąd... tylko że błąd dobry komp potrafi także na bierząco odczytać np napięcie sondy l.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, najpierw posprawdzajcie te emulatory wtrysków czy nie

rozłączają wtryskiwaczy podczas pracy na benzynie...

 

Jeżeli silnik źle chodzi to miernikiem rzucić się na wtryskiwacze

i zobaczyć czy są impulsy na wtryskiwaczach (lepiej zrobić to

oscyloskopem).

 

Jeżeli potraficie to je (emulatory) odłączcie od układu i polatajcie sobie

tylko na benzynie.

 

Co do EPROMów. Najpierw musicie sprawdzić jakie ECU macie.

...156 czy ...352. Ja jakieś wkłady do ...352 mam i po tuningu też.

Prawdopodobieństwo tego, że to programy padają jest dużo

mniejsze niż to, że coś jest nie tak z elektryką układu wtryskowego.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mareczku tak jak pisalem na kompie bylem i oprocz tych bledow o jakich pisalem nic mi nie wyrzucilo wszystko co wyrzucilo to po skasowaniu nie pojawlo juz sie jako blad a samochodzik czasmi jak juz sie prawie dobrze zagrzeje ale jeszcze cieply nie jest zaczyna wpadac w dziwne wibracje jak by nie pracowala na wszystkich cylindrach ale po chwili samo mu znika jak go leciutko przegazujesz a na kompie wszystko pokazuje ze ok i wtryski i sondy i EML dziala bez zarzutow a gazu nie mam i nie zaloze nigdy jak juz jest cieply chodzi rowniutko obajw pojawia sie zaraz zanim zlapie normalna temp wiec dlatego myslalem ze moze byc cos z tymi ECU i epromem probowalem sie dostac do kom[ ale nie moge odkrecic srub obudowy zeby zobaczyc jaki jest model sterownikow auto jest juz z tym nowszym silnikiem M70 korek wlewu oleju z przodu wiec tak sobie mysle ze to jest motronic 1,7 ale jeszcze dla pewnosci sprobuje sprawdzic

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na Szczecińskiej w końcu z tym. Robert stwierdził nieszczelność uszczelki pod jednym z kolektorów dolotowych. Po prostu za zapaleniu silnika sensor daje sygnał do komputera o lewym powietrzu i minimalizuje wtrysk beznyny na całej listwie.

 

Powód niby prosty a jednak diagnoza kilku mądrym głowom trochę czasu zabrała....

 

Uszczelki już mam od Pawła735 (wielkie dzięki Paweł!!) i jade na wymianę w poniedziałek!

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

finito - sprawa zakończona. Moim kłopotom winna była wydmuchana uszczelka/dystans po jednym z kolektorów. Teraz auto śmiga jak nowe - znów odzyskałem radość z przyspieszeń ze świateł z wył trakcją i skrzynią w trybie S

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowa i oryginalna kosztuje 470 PLN a potrzebne są 4 (po 2 na strone)

 

Ja kupiłem używane od Pawła735 w doskonałym stanie w dobrej dla obydu Stron cenie i też spasowały idealnie (zrobiłem od razu 2 strony chodziaż uszkodzaona była tylko jedna)

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.