Skocz do zawartości

v12 5.0l dziwne zachowanie?!


artur vision

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem z moją 750

mianowicie od 700-2000 obrotów silnik nie ma mocy tzn.jedna połowa silnika pracuje normalnie a druga na połowę "gwizdka"(czasy wtrysku między jedną stroną silnika a drugą bardzo się różnią) po przekroczeniu 2000 obr. dostaję znowu moc jaką miała do tej pory(i w tym momencie znowu wyrównują się czasy wtrysku benzyny),dodam że przy podłączeniu się do komputerów benzynowych nie ma w żadnym błędu oraz przepustnice otwierają sie równomiernie więc wykluczam EMLa(przynajmniej teoretycznie)

pozdrawiam Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem tak właśnie nie powinno być jak opisujesz :?: :?: Wiem,że w 750 był taki patent co wyłączał 6 cylindrów np.podczas postoju na światłach-tak dla oszczędnosci :wink:
http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w E32 wszystkie cylindry chodzą cały czas. W E38 chyba odłącza na postoju parę cylindrów, ale napewno nie jedną stronę (bo by telepało silnikiem). Sprawdź wtryskiwacze, bo moga być zapieczone. Najlepiej jest je wykręcić przeczyścić. Możesz je wstawić na 2 h do rozpuszczalnika, czyszcząć je co jakiś czas. Po skręceniu dolej do paliwa specjalny środek do przeczyszczania paliwa.Pompe paliwa i filtry raczej wykluczyłbym bo brakowało by jej tchu na wysokich obrotach.

Nie napisałeś jeszcze nic o LPG, masz ? Na LPG masz takie same problemy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ani w E32 ani w E38 nie ma żadnego odłączania cylindrów ani na postoju ani kiedy sie jedzie powoli nigdy to nie hemi czy jak to tam sie nazywa V12 ma pracować idealnie bezszmerowo, miałem kilka E38 wiem coś o tym ale i miałem E32 z V12 i żeczywiście było coś takiego jak niepracowanie jednej strony cylindrów było tak ,że działały i nagle przestawały działać ja wtedy zdejmowałem wtyczke z komp i wszystko wracało do normy łapał jakiś błąd było to 12 lat temi i dokładnie nie pamietam potem ją przerobiłem na M 30 3,5l i problem zniknął ale to w twoim przypadku nie rozwiazanie
BMW sie nie psuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej stawial bym choc moge sie mylic albo wlasnie na swiece lub cos z elektryka elektronika sondy przeplywomierze nawet jezeli nie wyrzuca ci EML mialem taki objaw ze nie wyrzucalo a przepustnica nie otwierala sie dobrze przycinala sie poprostu zostala poddana gruntownemu czyszczeniu i smarowniu i objaw znikl chodz u ciebie nie koniecznie to musi byc przyczyna fakt moze byc ze sondy juz padly i silnik sie lekko zalewa na wplnych obrotach nie jest wstanie przepalic ilosci paliwa jaka dostaje i sie przylewa i przestaje rowno chodzic ale szukal bym bardziej w elektryce wszystkie styki przewody kostki laczace a nie w mechanice typu kompresja nawet jak byla by bardzo slaba to powinien wmiare rowno chodzic Fakt ze oleju bedzie ubywalo i podymi troszke na niebiesko

ale obroty i moc w przypadku jak opisujesz mowia ze chodzi rowno czyli raczej sondy albo pzrepustnice nie zaszkodzi porozlaczac wszystkich stykow elektrycznych itd i przeczyscic pzresmarowac je jakims ELektrosolem i pospinac na nowo BMKI sa strasznie czule na te sprawy

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

świece kable filtry oleje są nowe, przepływomierze napewno dobre gdyż mam sekwencję sam instalację zakładałem więc nie było żadnych wystrzałów jak to się zdaża przy tradycyjnej instalacji,

sondy mam odłączone,przepustnice chodzą niby równo ale najdziwniejsze to fakt iż na jednej stronie silnika( jak mam włączony na laptopie monitoring czasu wtrysku benzyny)czasy wtryskiwaczy różni się nawet o 3-4milisek. od strony silnika pracującej normalnie i to też dziwne że w zakresie obrotów od 700-2000 a potem jest już dobrze,dotychczasowo jak było wszystko ok to wszystkie czasy na wtryskiwaczach były zbliżone.

pozdrawiam Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś czujniki temperatury dla ECU1 i ECU2?

 

Czas wtrysku może być uzależniony od temperatury

silnika.

 

Masz 2 ECU na pokładzie, każdy na jedną stronę silnika.

Każdy z tych ECU bierze dane o temperaturze

z innego czujnika (fizycznie jest to jeden czujnik zespolony, 2in1).

 

Jakiego masz motornica? M1.3 czy M1.7?

 

Lewe powietrze w którymś kolektorze ssącym.

 

Co do przepływek, to można je zamieniać stronami i szybko

można namierzyć czy to przepływka (po zmianie inna strona powinna

mieć inną długość wtrysków).

 

Druga sprawa do instalacja gazowa.

Jak masz podłączone instalkę do wtrysków (chodzi o

odcięcie)? Czy sygnał z ECU idzie do centralki gazu i ona

(w zależności od tego czy pracujesz na LPG czy na benzynie)

wysyła sygnał na wtryskiwacze?

 

Napisz coś więcej.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że o tym piszesz (chociaż nie zazrdoszę) ponieważ mam ten sam/podobny problem.

 

e32 v12

 

Podczas jazdy zwykle gdy dłużej jadę tą samą przedkością, powyżej 100 km/h ale zdarza się też wolniej oraz powyżej 2000 obr/min ale zdarza sie też przy niższych obrotrach.

 

W jednej chwili silnik słabnie (jadąc pod górę skrzynia od razu redukuje), zmienia się brzmienie jakby na zwykłą rzędówkę oraz wzrasta poziom hałasu.

 

Wystarczy że raz, dwa odejmę nogę z gazu a następnie znów dodam - silnik znów pracuje jak nowy.

 

Ktoś ma jakiś pomysł ?

 

Z reszą był już wątek na ten temat http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=308049&highlight=#308049

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że o tym piszesz (chociaż nie zazrdoszę) ponieważ mam ten sam/podobny problem.

 

e32 v12

 

Podczas jazdy zwykle gdy dłużej jadę tą samą przedkością, powyżej 100 km/h ale zdarza się też wolniej oraz powyżej 2000 obr/min ale zdarza sie też przy niższych obrotrach.

 

W jednej chwili silnik słabnie (jadąc pod górę skrzynia od razu redukuje), zmienia się brzmienie jakby na zwykłą rzędówkę oraz wzrasta poziom hałasu.

 

Wystarczy że raz, dwa odejmę nogę z gazu a następnie znów dodam - silnik znów pracuje jak nowy.

 

Ktoś ma jakiś pomysł ?

 

Z reszą był już wątek na ten temat http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=308049&highlight=#308049

 

 

ja mam pomysl. proponuje zedrzec niebieska farbe z kolektorow nastepnie :duh: po czym :mad2: i byc moze wszytsko wroci do normy.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pieprze rozne rzeczy, zalezy, przewaznie pomidory z oliwa z oliwek i mozzarella pieprze dla smaku. Takie lubie. A Ty?

 

Na szczescie link do zdjecia Twojego silnika nie dziala.

 

Wierze Ci ze pieprzysz pomidory z oliwkami szczegolnie gdy są one w kolorze brązowym, oliwki pomańczowe a mozzarella błękitna.

 

Co do linku działa i działał od początku tylko trzeba najechać na niego kursorem i kliknąć lewy a nie prawy klawisz (bo o ustawienia dla mańkutów jeszcze Cie nie podejrzewam)

 

A teraz na poważnie - zanim zaczniesz następnym razem złośliwie komentować "że mam sobie niebieską farbkę zdrapać to mi się naprawi" lub podobne pokemoństwa 2 X zastanów albo wróc do odrabiania lekcji.

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że o tym piszesz (chociaż nie zazrdoszę) ponieważ mam ten sam/podobny problem.

 

e32 v12

 

Podczas jazdy zwykle gdy dłużej jadę tą samą przedkością, powyżej 100 km/h ale zdarza się też wolniej oraz powyżej 2000 obr/min ale zdarza sie też przy niższych obrotrach.

 

W jednej chwili silnik słabnie (jadąc pod górę skrzynia od razu redukuje), zmienia się brzmienie jakby na zwykłą rzędówkę oraz wzrasta poziom hałasu.

 

Wystarczy że raz, dwa odejmę nogę z gazu a następnie znów dodam - silnik znów pracuje jak nowy.

 

 

nie rozumiem, zdejmujesz noge z gazu, dodajesz i silnik pracuje "jak nowy".... dobre!

 

na Twoim miejscu pomyslal bym o kablach wysokiego napiecia. Komplet na polowe silnika M70 ksoztuje 1250 zl (NGK). Obejrzyj tez kopulki.

 

 

Wrzuc na postoju N i pogazuj silnik. Zobacz jak sie wkreca i czy sie wkreca, czy nie trzesie sie po naglym odjeciu gazu.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"jak nowy" to znaczy ponownie na 12 cylindrów a nie tylko na jedną stronę

 

Na N podczas gazowania silnik pracuje bez zastrzeżeń. Wymiana kabli tez jakoś mi się nie widzi ponieważ połowa motoru wyłacza się zawsze w tych samych warunkach a nie przypadkowo - co jednak nie wskazuje na kable i kopułkę tylko na jakąs elektornikę

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Don a probowales zamienic kompy stronami albo przeplywki u mnie w strej m70 jedna pzreplywka sie przycinala i samochod zaczynal slabnoc jak dodalem gazu wymuszalem na niej tzw szybkie otwarcie i sie wzruszala i znowu bylo dobrze az do momentu wktorym chodzila w miejscu gzdie ustawienie jej bylo tzw optymalne dla predkosci okolo 120 i 2000tys /obr tak jak by w tym miejscu tak sie wyrobila ze sie zacierala najpierw zamienilem kompy i okazalo sie ze jest to samo na tej samej stronie wiec poszly przeplywki pod mlotek a mimo ze EML nie wyrzucal bledu

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze Mirek - mądrze prawisz. Kompy zamieniałem stronami i bez poprawy ale faktycznie przepływka w jednym konkretnym miejscu moze sie sypac. EML tez mi nic nie pokazuje zlego

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchaj mialem Taki obajw nie twierdze ze u ciebie musi byc to samo ale pzrepustnica ustawiala sie przy tzw normalnej jezdzie zawsze w tym samum niej wiecej wychyleniu (otwarciu ) i poprostu pozniej jak odpuszczalem gaz ona zostawala w tym miejscu jak jechalem do tad raz do tego stopnia ze jechalem dluzszy czas to tyle nazbierala paliwa i spalin powietzra ze jak przegazowale to nie byl dym z oleju tylko spalin z powietrzem taka jak Para ze jezdni nie bylo widac z tylu jak przegazowalem po paru kilometrach wszystko zniknelo a silnik rowno pracowal jak by nigdy nic zaczalem sie doszukiwac sondy przeplywomierze a to dupki dala jedna pzrepustnica poprostu sie przycinala o komp nie odbieral tego jako blad a dawa paliwa szla a biedna moja niunka nie mogla tego przepalic i ja przylewalo Nawet nakomp jak podjechalem to juz mnie wyganiali bo dwa razy na dzien i nich bylem rano i wieczorem w tych sprawch jestem troche pedantyczny i przewrazliwiony to mi powiedzieli ze jak chce szwajcarski zegrek to mam do Zurichu jechac nie dalem za wygrana i wkoncu wyszlo przepustnica lewej strony co jakis czas sie przycinala nie zawsze ale to wystarczalo na to zeby taki objaw sie pojawial Mozliwe ze u ciebie jest podobnie choc nie musi Tak byc ale jest to typowy objaw Dla naszych BMW ktore sa czule na Elektronike i elektryke

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteście pewni że 12 cylindrów chodzi na jałowych obrotach , z tego co wiem to najpierw chodzi 6 a po dodaniu gazu włącza się pozostałe 6!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz bylo poruszane BMw E32 model silnika M70 chodzi od poczatku na 12 cylindrach i chodza one caly czas od momentu uruchomienia te opcje maja nowsze silniki ale w m70 12 cylindrow chodzi od momentu startu silnika nie zaleznie od obrotow czy wolne czy wysokie

Wiec to napewno nie to

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteście pewni że 12 cylindrów chodzi na jałowych obrotach , z tego co wiem to najpierw chodzi 6 a po dodaniu gazu włącza się pozostałe 6!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

..jeśli chcesz usłyszeć pracę V12 na 6-u cylindrach na biegu jałowym to podaje wskazówke jak to usłyszeć, byś mógł się przekonać, że tu wszystkie cylindry pracują bez względu na sytuację....wyjmij na chwilę bezpiecznik jednej z pompek paliwa.

W sytuacji awaryjnej V12 jedzie na 6 cylindrach!Pociagnie pozostalą część silnika i cała furę!Pali wowczas ok. 28 litrów Pb na trasie,rozpędzisz sie do góra 140 km/h a praca skrzyni automatycznej będzie piekielnie nieprzyjemna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak więc kontyuje temat - ale wcale mi sie nie poprawiło - wręcz odwrotnie.

 

To co wszesniej ( wyłacznie się częsci silnika ) okazyjnie teraz mam w standardzie.

 

Zapalając silnik na benzynie tylko około 2 sek idzie na 12 cyl a następnie wyłacza się cała jedna strona i już się nie załaczy. W tym czasie mam duży kłopot wkręcić ją na obroty aby przejść na gaz. Jak to sie uda - na gazie pracuje na wiecej niż 6 cyl ale napewno mniej niż 12. Silnik pracuje nierówno i jest trochę słabszy (ale i tak o niebo lepiej niz na benie)

 

Dziś byłem u Pawła740 z Rabki i chłopak 4h szukał błedu.

 

- Najpierw wymont i zamont pomp paliwa - wsio OK

- następnie przepływki - prawa na lewą, lewa na prawą oraz czasowa zamiana na egzenplarze z innego samochodu

- wymiana przepustnicy (czasowa) a następnie powrót do mojej i jej wyszyszczenie

- komputery zamienianie stronami - bez różnicy

 

Cały czas to samo ..... chociaż po odpięciu i ponownym podłaczeniu przepustnicy - była widoczna "poprawa" tj. silnik nie 2 a 10 sekund pracował na 12 cylindrów - a może to przypadek ....

 

Ktoś ma jakiś pomysł ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszeczkę systematyki trzeba wprowadzić w twoje wywody.

Skaczesz od tematu do tematu...

 

Masz 4 możliwości braku właściwej pracy jednego banku cylindrów.

 

1. brak iskry (zapłon)

2. brak paliwa (wtryski i ich sterowanie)

3. niewłaściwa praca przepustnicy

4. niewłaściwa praca czyjników dla tego banku cylindrów

 

w sumie znalazło by się więcej przyczyn ale zakładamy (mam nadzieję, że to sprawdziłeś) iż silnik jest sprawny. Czyli brak lewego powietrza,

kompresja na cylindrach jest.

Z tego co piszesz, można wywynioskować, iż część mechaniczna jest OK.

 

Ad1. Łatwo to sprawdzić i wykluczyć brak iskry podczas złej pracy

 

Ad2. Łatwo to sprawdzić.

 

Ad3. Łatwo to sprawdzić ale trzeba mieć wakuometr (lepiej 2, jednym też się da to sprawdzić). Wakuometr miernik podciśnienia.

 

Ad3. Czyjnik położenia wału, identyfikacja cylindra (to są 2 czujniki, które powodują wyłączenie z pracy jednego banku cylindrów)

Błędy w pracy tych czujników powinny być widoczne w błędach ECU.

 

Błędy z ECU zostały odczytane?

To co wyczytałem, to masz LPG. Musisz mieć emulator wtrysków

i odłączasz wtryski podczas pracy na LPG.

 

Jeżeli stwierdzisz problem punktu 2 (wtryski i sterowanie).

To należy ominąć emulację wtrysków...

 

Jak to porobisz i odpowiesz na te punkty wymienione wyżej

(czego nie ma a co jest w sensie iskry, paliwa, czyjników itd).

Będzie można dalej rozmawiać.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Marek a mozesz mi powiedziec jezeli wiesz wyrzucilo mi na kompie tescie z ECU cos takiego kod bledu 001

sprzeglo konwertera momentu obrotowego

kod klopotu 63 oraz

kod bledu002

kodklopotu 16 sytemu zaplonowego

COTO jest

bo po kasacji nie wyrzucilo ponownie ale kazali mi pojezdzic troszku i zobaczyc co nalapie ECU

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

1. brak iskry (zapłon)

2. brak paliwa (wtryski i ich sterowanie)

3. niewłaściwa praca przepustnicy

4. niewłaściwa praca czyjników dla tego banku cylindrów

(...)

 

ad. 1 Iskra jest na wszystkich 12 cylindrach

ad. 2 Paliwo jest na listwie wtryskow jednak zastanawia mnie czy wlasnie emulator nie robi owych problemow

ad. 3 Podmnienilem przepustnice na 100% sprawna i nie dalo to zadnego efektu

ad. 4 Z tego co wiem to czujniki odpowiadaja za zaplon, a zaplon jest OK. (mam na mysli czujniki polozenia walu oczywiscie)

 

Istotna rzecza jest jeszcze to iz w "puszce sterownikow" znalazlem "wolny" kabelek. Kabelek ten ewidentnie nie jest orginalny tylko dodany gdyz jest w gumowym peszlu (typowym jaki daja gazownicy). Z braku czasu nie moglem juz szukac w jakim miejscu powinien byc przylutowany. Mozliwe ze ten kabelek jest przyczyna calego zamieszania.

Szukasz czesci do swojego BMW??


Pisz na gg 1211423!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze Mirek - mądrze prawisz. Kompy zamieniałem stronami i bez poprawy ale faktycznie przepływka w jednym konkretnym miejscu moze sie sypac. EML tez mi nic nie pokazuje zlego

 

Ważna uwaga:

 

w e32 750 siedzą 2 typy ECU pod maską

 

Bosch x xxx xxx 156

Bosch x xxx xxx 352

 

Panowie .nie zamienić nigdy miejscami ECU o końcówce numeru ...352

w epromach są różne programy i przy wyższych obrotach można

załatwić silnik.

 

ECU ... 156 jest zamienny miejscami (te same programy).

 

Ostatnio wyciągałem epromy i odczytywałem je w czytniku pamięci.

156 miały takie same programy a 352 miały dużo zmian (około 2KB).

Później trochę poczytałem na 7-er i tam też piszą o tym by 352 nie

zamieniać bo można rozwalić autka.

 

Dodam jeszcze, że po 15-16 latach lub więcej część epromów

w ECU traci częściowo swoją zawartość. Jest wiele danych, które

po kolejnym odczycie są inne (czyli za każdym odczytem różna

zawartość). Skutkuje to często dziwnym zachowaniem silnika.

Wiadomo o co chodzi, jeżeli program sterownika silnika zmienia

swoją zawartość (zależy w jakim miejscu) to silnik nigdy dobrze nie

będzie działał. Ja u siebie miałem wadliwy eprom EML'a.

Powiem wam, że efekty działania silnika były "dziwne". Problem

rozwiązałem dawno temu i wszystko jest OK.

 

Jeżeli macie możliwość "odnowienia" zawartości epromów ECU to

polecam to w starszych maszynkach.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.