Skocz do zawartości

Kupno Bmw serii 8 - recenzja ogłoszeń, rady przed zakupem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dokłądnie tak, to znowu były samochód Zdziry850I tylko już nie na alpinach i blacha ryflowana zniknęła ze środka, a zaspawany szyber pewnie pozostał - hehe. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
Dokłądnie tak, to znowu były samochód Zdziry850I tylko już nie na alpinach i blacha ryflowana zniknęła ze środka, a zaspawany szyber pewnie pozostał - hehe. Pozdro.

 

to on go tak stjuningował?

miał coś jeszcze z ciekawych "modów" ? :norty:

Opublikowano
Male sprostowanie: to auto mial kolega "bemer", a "ZDZIRA 850i" nigdy nie mial/a osemki.
Opublikowano
Witam.

 

Mam kilka pytań odnośnie E31.

 

*Swego czasu otarło mi się o uszy, że nie jest to samochód dla osób wysokich(ponad 190cm wzrostu). Jak to wygląda w praktyce?

 

Jest ciasno. Moj kolega 120kg/185cm siedzi scisniety w tym aucie jak sardynka w puszcze. Jednak kolega Kuchel jakos tam jezdzi swoja CSi, a taki niski, czy drobny nie jest.

 

*Podobnie sprawa ma się z częściami zawieszenia. Słyszałem, że są strasznie drogie (koszt regeneracji przedniego zawieszenia waha się w okolicach 20 tyś. PLN).

Czy to prawda?

Nie prawda. Mozesz zrobic zawieszenie na dobrych zamiennikach i wyjdzie na pewno sporo taniej. Nawet gdybys chcial wymienic wszystko, lacznie z amortyzatorami to mysle ze zmiescisz sie w 1/4 w/w kwoty. Nowe amortyzatory Bilstein kosztuja 500zl/szt. Jesli masz EDC, to koszt regeneracji jednego amortyzatora kosztuje 190zl. Amortyzatory te mozna podobno wielokrotnie regenerowac. Zreszta zazwyczaj jest tak ze wymieniasz tylko poszczegolne elementy w zawieszeniu - te ktore sa dobre zostawiasz w spokoju. Wtedy nawet robiac na oryginalach nigdy nie zblizysz sie do kwoty 20tys. No chyba ze zapragniesz kupic nowe amortyzatory EDC, to wtedy faktycznie wyjdzie drogo.

 

*Jak wygląda awaryjność skrzyni automatycznych? Wiem poniekąd, że w modelach np. E34 bywają dość awaryjne.

840i ma ten sam problem, bo to jest ta sama skrzynia co np. w wspomnianej przez Ciebie e34. Steptronic z pierwszych lat produkcji (nie wiem jak te pozniejsze) tez mial problemy z awaryjnoscia. Zostaje jeszcze 4biegowa skrzynia 4hp24 i mysle ze ta prawidlowo eksploatowana jest nie do zdarcia, ale jak to mowia kazdy swoje chwali :wink:

 

*Jak E31 spisuje się w dłuższych trasach? Jest znaczna różnica między trybem zawieszenia Sport/Komfort?

 

To jest typowe GT (Grand Turismo), a wiec idealne auto na dalekie trasy. Po kilkugodzinnej trasie wysiadajac z auta czuje zawsze niedosyt ze to juz koniec. Jezdzac innymi autami marze tylko zeby jak najszybciej dojechac do celu :mrgreen: Patrzac z praktycznego punktu widzenia: zasieg na trasie max 600km, bagaznik 320l, do ktorego nie wejdzie zaden przedmiot o wiekszych gabarytach, ale walizki dla dwojga na tygodniowy wypad mieszcza sie idealnie na styk, do dzis doskwiera mi brak podlokietnika i podstawek na napoje (symboliczne podstawki pojawily sie dopiero pod koniec 1992r.) Tak poza tym bardzo komfortowo, cicho dopoki obchodzisz sie delikatnie z gazem, bezpiecznie podczas wyprzedzania. Calosci uzupelnia bardzo bogate wyposazenie, ASC i ABS bylo standardem, bardzo wydajna dwusferowa klimatyzacja, AUC (wykrywajacy szkodliwe substancje w powietrzu, rowniez te bezwonne), bardzo przydatna el. roleta, podgrzewane fotele i naturalnie elektrycznie regulowane i duzo takich bajerow typu samoczynne domykanie sie szyb po przekroczeniu 150km/h, szyberdachu po przekroczeniu 200km/h, el. kierownica podnoszaca sie podczas wysiadania i opuszcajaca do zapamietanej pozycji po zajeciu miejsca za sterami. Pelny OBC nie ustepujacy funkcjami duzo nowszemu e38 (pokazuje srednie spalanie, chwilowe spalanie, spalanie w litrach na godzine, zasieg, temperature zewnetrzna, srednia predkosc, ilosc paliwa w litrach w baku i duzo innych). Jest rowniez funkcja przewietrzania auta o zaprogramowanej godzinie, ale osobiscie nie testowalem tego, gdyz zeby to zadzialalo musi byc okreslona temperatura (chyba +3 stopnie), a ja zima trzymam auto w ogrzewanym garazu. Przy okazji moze testowal ktos dzialanie tego :?:

Opublikowano

[quote name="MArcin 850i

 

*Jak wygląda awaryjność skrzyni automatycznych? Wiem poniekąd' date=' że w modelach np. E34 bywają dość awaryjne. [/quote]

840i ma ten sam problem, bo to jest ta sama skrzynia co np. w wspomnianej przez Ciebie e34. Steptronic z pierwszych lat produkcji (nie wiem jak te pozniejsze) tez mial problemy z awaryjnoscia. Zostaje jeszcze 4biegowa skrzynia 4hp24 i mysle ze ta prawidlowo eksploatowana jest nie do zdarcia, ale jak to mowia kazdy swoje chwali :wink:

 

Marcin, a gdzie ja mam u siebie tego Steptronica szukać? w pierwszych latach produkcji ani w E34, ani w 840 stce nie było steptronica, a jeśli chodzi o skrzynki w E34 to było kilka różnych modeli zależnych od rocznika i silnika, a które są najbardziej awaryjne to już inna sprawa.

 

Wiadomo, że wszystko co nowsze to bardziej zaawansowane technicznie i zarazem najbardziej narażone na awarię, ale tu masz rację skrzynia 5HP30 ma częste problemy ze wstecznym biegiem(choć ja tego narazie nie doświadczyłem-na szczęście), natomiast 4HP24 jesty technologicznie bardzo prosta wręcz archaiczna i stąd jej mniejsza awaryjność.

 

To tak jak z nowymi autami im nowsze tym bardziej problemowe.

Opublikowano

OK, to ewentualne koszta i korzyści mamy omówione. Dzięki za wyczerpujące wypowiedzi.

 

Niestety nadal boję się o miejsce. Mam 197cm wzrostu i nadal rosnę, co nasuwa pewne obawy odnośnie przestrzeni. A moim wielkim marzeniem (i planem na przyszłość) jest właśnie E31.

Opublikowano
Marcin, a gdzie ja mam u siebie tego Steptronica szukać?

 

U siebie nie znajdziesz, ale omawiamy temat e31, wiec wymienilem wszystkie skrzynie automatyczne wystepujace w osemce. Steptronic byl w 850 5,4 juz od 1994 roku (do e38 wszedl dopiero w 1996 roku :8) ) i w 840 4,4 od 1996 roku. Gdybym szukal osemki jedyna opcja to steptronic ze swoim znakomitym manualnym trybem.

Opublikowano
Mam 197cm wzrostu i nadal rosnę

 

Uuu bedzie ciezko :( Daje znikome szanse ze wytrzymasz w tym aucie wiecej jak 5 minut :( Zreszta najlepiej sam sie przekonaj i upoluj jakas osemke do przetestowania. Na naszym forum jest jeden kolega z Rzeszowa: http://www.bmw-klub.pl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=14204

Opublikowano
Te Steptroniki wcale nie są takie znakomite, w mojej E38 jest takowe ustrojstwo, ale zmiany biegów na zwykłym D w programie Sport odbywają się szybciej niż ręczna zmiana na Steptroniku.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
A tu znalazłem naszą ulubienice z myjni :mrgreen: :duh:

w realnej cenie za jaką chcą ją sprzedać

http://www.autotrader.pl/details,29181,103481005.asp

30400netto to daje nam brutto 37 000,-

Jak swoją skończę to bez skrępowania będę wołał 70 000,- :mrgreen:

 

A ta 850-ka warta jest ogladniecia i ewentualnego zakupu?

Na allegro jest po 25 tys netto.

Opublikowano
Zdecydowanie odpada, nikt z forumowiczów Ci nie powie nic dobrego na temat tego auta. Pozdro.

 

Tak jak piszę Kincek na zdjęciach wygląda jeszcze spoko ale oglądałem ją z bliską . Na szrot powinni ją wywieź !!!

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano

Dzięki za opinie! Tak myślałem, że to nic sensownego.

Auta w dobrym i bardzo dobrym stanie nie czekają zbyt długo na nowego właściciela :)

Opublikowano
Ta sztuka przez pobyt na allegro podrożała

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4502627

 

najpierw kosztowała 26 900 zł a teraz a teraz 35 900 zł

gdybym nie miał tak daleko to był podjechał i obejrzał

 

Nie podrożała tylko przedtem podawali cenę netto ,a teraz brutto.

 

W takim razie przepraszam za pomyłkę !! Ale autko wygląda nawet dosyć ciekawie ( oczywiście na zdjęciach ) ktoś może oglądał to autko ??

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano
Nie znam, trzeba byłoby się kopnąć, jak dla mnie za daleko, ale uważam to za ciekawą propozycję ma telefunken i okleinę drewnopodobną, felgi wzorem przypominają oryginalne tylko, że większe. Oryginalne radio. Tłumiki wymienione - jeden wydatek mniej(choć nie specjalnie leży mi ten wzór) Dopatrzyłem się zarysowania, albo pęknięcia na lewej lampie w zderzaku i prawy fotel jest jakoś rozdarty(porysowany).

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
Nie znam, trzeba byłoby się kopnąć, jak dla mnie za daleko, ale uważam to za ciekawą propozycję ma telefunken i okleinę drewnopodobną, felgi wzorem przypominają oryginalne tylko, że większe. Oryginalne radio. Tłumiki wymienione - jeden wydatek mniej(choć nie specjalnie leży mi ten wzór) Dopatrzyłem się zarysowania, albo pęknięcia na lewej lampie w zderzaku i prawy fotel jest jakoś rozdarty(porysowany).

 

Jak dla mnie też jest daleko a na dodatek brakuje czasu , mi też te tłumiki nie pasują , lepsze oryginalne ale co tam szkoda nie jest bliżej

Pozdrawiam,


Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.