Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich!

Wiem, że temat był poruszany wielokrotnie..ale mowa zawsze była o drganiach przy?90 km/h.

U mnie jest coś innego..a więc:

od kilku dni mam dziwne wibracje...przy prędkości 50 km/h obroty około 1800 auto dostaje

wibracji...lekko >w przód i w tył<..takie ruchy posuwisto-zwrotne???..przypomina jakby jechał po nierównej drodze..przypominającej "tarkę". Po przyspieszeniu lub zwolnienia..wypada z drgań...i dalej..znów...tak na następnym biegu. Bardzo wyraźne jest kiedy predkość..jest za mała w stosunku biegu tzn. prędkość 50km/h a bieg np. 4?...

Bylem wczoraj u mech. i oglądał łącznik gumowy wał-skrz.biegów..niby jest w kilku miejscach pęknięta, ale stwierdził, że inni jeżdżą na gorszych i nie narzekają...CO TO MOŻE BYĆ?...łożysko podporowe wału?..jakieś zwieszenie?

 

:modlitwa: Proszę o pomoc.

Opublikowano
jeśli masz zabudowany wał osłoną blaszaną to trudno będzie sprawdzić ale może podpora takie drgania tworzyć, zawieszenie raczej nie, więc stawiam na podpore
Opublikowano

a w jakim stanie masz pompe wtryskową?????????

bo jak jest już "zużyta" i nie daje odpowiedniego ciśnienia, to na niskich obrotach nie bedzie miała tyle mocy żeby pociągnąc na wysokim biegu i bedzie ci szarpać!! .

ja miałem własnie takie obiawy jak ty opisujesz.

okazało się że pompa jest "kaput" i trzeba wymienić lub zregenerować, co uczyniłem.

po zamontowaniu pompy"zregenerowanej" problem znikł :norty:

jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
Opublikowano
a w jakim stanie masz pompe wtryskową?????????

bo jak jest już "zużyta" i nie daje odpowiedniego ciśnienia, to na niskich obrotach nie bedzie miała tyle mocy żeby pociągnąc na wysokim biegu i bedzie ci szarpać!! .

ja miałem własnie takie obiawy jak ty opisujesz.

okazało się że pompa jest "kaput" i trzeba wymienić lub zregenerować, co uczyniłem.

po zamontowaniu pompy"zregenerowanej" problem znikł :norty:

 

Proszę! ... tylko nie sugeruj pompę wtryskową!

?? no nie wiem?..ale jeżeli byłaby to pompa to..podczas wpadania w drgania...auto powinno zachowywać się nadal ta samo kiedy dam ostrzej....a staje się inaczej tzn. powyżej tych obrotów wytrącam z drgań...lub puszczę pedał gazu a następnie dodam gazu. Więc pompa podczas ponownego obciążenia..powinna zachować sie podobnie...a jest OK

proszę o info.

Opublikowano
właśnie nie! bo jak dodajesz gazu to pompa podaje wyższe cisnienie i dla deko wszystko śię normuje :wink: qmasz??? tak mi to też tłumaczył mechanik, i żeczywiście miał racje :8)
jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
Opublikowano
Ja mam inny problem, i niewiem od czego to jest: jadac na wyzszym biegu, dodam dosc duzo gazu to zaczyna trzasc calym autem i to w zakresie 1500 - 2200 obr/min potem przestaje. Bardziej trzesie jadac np. pod gore niz z gory, jak jest auto obciazone. Dochodz to bardziej z tylu auta, ale generalnie trzesie calym wozem. Co to moze byc?
Opublikowano

to wygląda na przeniesienie napędu!!!

podpora wału, albo łacznik wału.

jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
Opublikowano
właśnie nie! bo jak dodajesz gazu to pompa podaje wyższe cisnienie i dla deko wszystko śię normuje :wink: qmasz??? tak mi to też tłumaczył mechanik, i żeczywiście miał racje :8)

 

więc co proponujesz?

musi być sposób, aby to sprawdzić na 100%

..przecież nie oddam pompę wtryskową na wrsztat bo mnie na wejściu skasują...z 2000 ??

Opublikowano
jedz do kogoś kto zna się na bm'kach ! i dokładnie ci to zdiagnozuje. ja nie chce ci nic proponować konkretnego bo nie chce być za nic odpowiedzialny :roll: qmasz :wink:
jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
Opublikowano

Witam

 

Do Malpa84

 

Mialem podobna przypadklosc - samochodem trzeslo przy okreslonych obrotach ok. 1800 - 2000 na 4 i 5 biegu czyli predkosc ok. 80-110km/h i tez myslalem ze to moze wal, tarcze, kola, silnik. Wymienilem poduszki, nowe opony, nowe tarcze i pare innych rzeczy. A okazalo sie ze to ... wybita koncowka drazka kierowniczego :) Wiec sygeruje nie skupiac sie tylko na elementach napedu ale obejrzec tez zawieszenie. Koszt ok 20 zł na stacji diagnostycznej.

 

Powodzenia

Opublikowano
jedz do kogoś kto zna się na bm'kach ! i dokładnie ci to zdiagnozuje. ja nie chce ci nic proponować konkretnego bo nie chce być za nic odpowiedzialny :roll: qmasz :wink:

 

..byłem w sobotę..i nic nie stwierdził konkrotnego.

Obejrzał łącznik wału i skrzyni...i określił, że guma jest zużyta są pęknięcia....ale nie ma wielkich pęknięć. Okreslił się, że przy wymianie...trzeba jeszcz zobaczyć podpore(łożysko podporowe wału). Dopiero po tej wymianie...trzeba sprawdzić?

co Wy na to??

Opublikowano
jedz do kogoś kto zna się na bm'kach ! i dokładnie ci to zdiagnozuje. ja nie chce ci nic proponować konkretnego bo nie chce być za nic odpowiedzialny :roll: qmasz :wink:

 

..byłem w sobotę..i nic nie stwierdził konkrotnego.

Obejrzał łącznik wału i skrzyni...i określił, że guma jest zużyta są pęknięcia....ale nie ma wielkich pęknięć. Okreslił się, że przy wymianie...trzeba jeszcz zobaczyć podpore(łożysko podporowe wału). Dopiero po tej wymianie...trzeba sprawdzić?

co Wy na to??

 

czyli wynika z tego że twój mechanior też błądzi i niebardzo wie za co się złapać!? i proponuje ci metodę prób i błędów :jawdrop: może skuteczną ale kosztowną :roll: i jedyny plus tego jest taki że będziesz miał wymienionych kilka elementów na nowe :!: :wink:

jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
Opublikowano
Witam kolego zaraz zrodią ci kapitalny przyczyna jest chyba prosta, podjedz do wulkanizacji i daj sprawdzić tylne opony, napewno jedna z nich ma pęknięta siatke sprawdzić to można wzrokowo Pozdr.
Opublikowano
Witam

 

Do Malpa84

 

Mialem podobna przypadklosc - samochodem trzeslo przy okreslonych obrotach ok. 1800 - 2000 na 4 i 5 biegu czyli predkosc ok. 80-110km/h i tez myslalem ze to moze wal, tarcze, kola, silnik. Wymienilem poduszki, nowe opony, nowe tarcze i pare innych rzeczy. A okazalo sie ze to ... wybita koncowka drazka kierowniczego :) Wiec sygeruje nie skupiac sie tylko na elementach napedu ale obejrzec tez zawieszenie. Koszt ok 20 zł na stacji diagnostycznej.

 

Powodzenia

 

U mnie to dzieje sie tylko podczas dodawania gazu w wiekszej "ilosci", jak jedzie na luzie to wszystko cichutko sobie chodzi.

Teraz jeszcze sobie przypomnialem, ze usterka ta zaczela sie dziac nagle, jadac nad morze w pewnym momencie zauwazylem ta dolegliwosc. Dodaje gazu - wpada w drgania, puszczam - cisza.

Jak sprawdzic czy to lacznik czy lozysko na podporze?

Ile takie czesci moga kosztowac?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam,

 

u mnie jest podobnie jak u Marek_R i zastanawiam się czy nie jest to problem z potencjometrem gazu bo ten problem występuje w zakresie obrotów 1600-1800 a więc zakres, w którym silnik najczęściej pracuje.

 

Czy ktoś wie jak można sprawdzić ten potencjometr?

 

zdrówko

 

Dario

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.