Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Szukalem na forum ale nie znalazlem zadowalajacej argumentacji :wink:

 

Czy jest jakas REALNY (mierzalny, nie wrazeniowo-zyczeniowy ;>)

sens kupowania swiec platynowych, wielolektrodowych itp?

 

Jesli jakis model szczegolnie dobrze wspolpracuje z M52B28 to jaki?

Edytowane przez Just

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Opublikowano
Swiece z platynową elektrodą stosuje się dla wydłużenia okresów między przegladami, podobno wytrzymują one 60 tys km (np. NGK V Line 30) a zwykłe dla porównania 30 tys km (np. NGK V Line 20).
Opublikowano
Oryginaly to NGK ze znaczkiem BMW. Moje doswiadczenia to takie, ze jak kupilem auto to zmienilem swiece i od tej pory auto ma dziwne szarpniecia, drgania na wolnych obrotach, faluja obroty. Niestety oryginaly poszly do kosza :mad2: tak ze jesli nic sie nie dzieje z silniczkiem i ladnie pracuje to nie ruszaj bo zepsujesz!!
Jestem jak Media Markt.... Nie dla idiotów :P
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

A jeżeli na zimnym silniku falują obroty, dopóki się nie zagrzeje to przyczyny szukać w świecach?

 

p.s. sorry za odgrzebanie starego tematu :)

Opublikowano

Sprawdź na www.realoem.com ale na 100% będą NGK BKR6EQUP (platynowe), a producent przewiduje okres między wymianami 100 000 km. koszt ok 57 zł/szt (InterCars) w w/w katalogu będziesz miał zamiennik BOSCH

 

...zamontowałem takie do mojego poprzedniego auta i nie miałem z nimi żadnego kłopotu, w E36 mam takich 6 szt. POLECAM :cool2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano

szarpniecia na zimnym silniku to raczej od lambdy bo swiece czasem maja to do siebie ze na cieplo zle moga pracowac i miec przebicie. To chyba nie ich wina.

Jesli chodzi o moje szarpanie to oddam alternator do regeneracji bo mam wahniecia napiecia o 0,5V i pojawilo sie twierdzenie ze to moze byc przyczyna moich problemow ale okaze sie z czasem :?

Jestem jak Media Markt.... Nie dla idiotów :P
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzewam kotleta (wlasnego ;) )

 

Przy szukaniu swiec w realoem natrafilem na ciekawostke: sa podane dwa rodzaje: zwykle i "high power".

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CD11&mospid=47447&btnr=12_0425&hg=12&fg=05

 

Spark plug BOSCH F 7 LDCR 12 12 9 063 428

Spark plug NGK BKR 6 EK 12 12 9 064 619

Spark plug, high power note tis si 12 05 98 (368)! ***** BOSCH FGR7DQP 12 12 0 141 871

Spark plug, high power note tis si 12 05 98 (368)! ***** NGK BKR6EQUP 12 12 9 071 003

 

Domyslam sie ze data 12.05.98 ma jakies znaczenie, ale nie wiem czy to sa swiece dla silnikow sprzed tej daty czy moze po, o ile dobrze kombinuje.

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

przy wymianie uszczelek na nowe kolega zaproponował wymianę świec na nowe (NGK), co też uczyniłem. Niestety praca silnika się pogorszyła po tej operacji tzn: na słuch silnik chodził ciszej i równomierniej, miałem też wrażenie, że zbiera się lepiej na obroty bez obciążenia ale... przy zimnym silniku na niskich biegach przy obrotach do 2,5 tyś. zdarza się mu szarpać, co przy poprzednich, starych świecach, nie miało miejsca. Przykre!

Stare świece wyrzuciłem.

Przy wyższych obrotach i/także rozgrzanym silniku, a także wyższych biegach są praktycznie nie odczuwalne.

Najbardziej przy porannym crusingu do pracy i powrocie przy stałych, niskich obrotach i zimnym silniku.

Wyczytałem tu: http://www.motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=152128&c=0&f=29&orderby=asc&start=0

"Opis problemu w skrócie:

w większości silników wyposażonych w takie cewki występuje problem z wypadaniem zapłonów podczas dużego obciążenia silnika przy małej prędkości obrotowej, czyli podczas ruszania czy przyspieszania z małej prędkości obrotowej. Efektem jest szarpanie silnika, lub złudzenie że silnik gaśnie na chwilę.

Przy biegu jałowym rezystancja mieszanki jest znacznie mniejsza, wobec czego nawet słaba iskra jest w stanie ją zapalić.

Twoje problemy według mnie na 99% są związane z defektem cewek. Spróbuj znaleźć kogoś z silnikiem M50 i sprawnymi cewkami i zrób przekładkę na próbę."

 

Z kolei tutaj stones1 napisał: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=14103&postdays=0&postorder=asc&start=20

"Prosta teoria o kablach i swiecach mowi ze gdy na starych swiecach chodzi a na nowych nie winne sa przewody, oczywiscie o ile nowe swiece sa odpowiednie."

 

REASUMUJĄC: wygląda na to, że będę zmuszony do wymiany cewek w m52 w celu eliminacji zjawiska.

Pytanie: Gdzie takie zdobędę (nowe) i jakie wydatki mnie czekają, w googlach coś b. mało na ten temat.

 

P.s. NGK BKR6EQUP to świece czteroelektrodowe, myślę że spokojnie można je używać ( miałem takie w hyundaiu accencie - było lepiej niż na jednoelektrodowych) - np znalazłem tutaj: http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350078482723

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Tak więc wymieniłem wszystkie fajki na cewkach na nowe boscha (ok 25 zł sztuka) i ..... wolne obroty stały się znacznie lepsze, spokojniejsze (nie telepie tak lewarkiem), powyżej 3000 obrotów jest znacznie lepiej, auto przyśpiesza jak oszalałe, jednak - i tu rozczarowanie- na niskich obrotach potrafi teraz szarpnąć jeszcze mocniej niż przed wymianą. Opadają ręce. :duh:

Chyba jednak zmienię znowu świece (po 3000 km)na ... no właśnie:

NGK BKR6EQUP czteroelektrodowe (ok.25 zł)

albo

beru uxf 79 P

albo

bosch'e FGR7DQP

 

Jak to nie pomoże to.... ma ktoś stare świece oryginały? :modlitwa:

A przynajmniej dobre pomysły?

 

P.s. ciekawe info: http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=55056

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.