Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ja zastosowałem inna technike bez zdejmowania linek...heheh..żarówka jest jedna taka malutka...a jak sie dostać tam ciezka sprawa metoda prób i błedów mi pomogła...popielniczka tez jest podswietlana...wyjąłem radio i zegarek i wysunąłem przycisk od ogrzewania tylnej szyby..nastepnie wysunąłem panel od ogrzewania na tyle zeby od srodka zobaczyc srubki które śa umiejscowione na tylnej stronie panela włozyłemw otwór po radiu srubokret i heja odkrecilem srubki(trza sie nagimnastykować..nastepnie łebki od suwaków ogrzewania zdjąłem kombinerkami(recznie ciezko schodza)najlepiej chwycic przez materiał bo sie porysuja...i wtedy panel mi zszedł...wymiana żarówki to juz pikuś...wszystko ładnie poskrecałem i jak ta lala ..hehe..teraz moge sie cieszyc podswietlonymi pokretłami i popieliczką....pozdro...naprawdę taka mała niewinna żarówka a tyle włoznonego wysiłku!!!!

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif


Babcia z duszą nastolatki:)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Przyłączę się do tematu, bo długo szukałem sposobu aby naprawić tą niedogodność i jakoś znikąd nie było pomocy, każdy tylko tak ogólnikowo o tym mówił ale nikt nie chciał tego ruszyć bo twierdzili że to mnóstwo roboty.

 

więc zakasałem rękawy, przeczytałem kilka postów i ruszyłem do pracy aby wspomóc brać właścicieli BMW w dopieszczaniu swoich czterech kółek.

 

to zestaw narzędzi które będą potrzebne: dwie ręce(jedną trzymałem aparat :) ), żaróweczka nowa-sprawna, wąski wkrętak, wkrętak krzyżakowy i małe cążki.

 

http://img227.imageshack.us/img227/3760/obraz1dt0.jpg

http://img227.imageshack.us/img227/obraz1dt0.jpg/1/w640.png

 

najpierw zaczynamy od wyjęcia radia, nie będę tego opisywał bo różne radia mogą się różnie wyciągać, niemniej wyciągamy radio i jego kieszeń tak aby mieć pełen dostęp do wnętrza deski rozdzielczej.

Później wysuwamy zegarek - przypominam że można to zrobić na siłę ale lepiej wypchać go dźwignią z foto i tylko trochę nim ruszać na boki żeby zszedł z uchwytów

http://img221.imageshack.us/img221/3379/obraz2wr4.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/obraz2wr4.jpg/1/w640.png

 

http://img293.imageshack.us/img293/864/obraz3zl1.jpg

http://img293.imageshack.us/img293/obraz3zl1.jpg/1/w640.png

 

wysuwamy przycisk od ogrzewania tylnej szyby- wąski wkrętak od góry od dołu i ma wyjść.

ściągamy pokrętła od ogrzewania ( ja niepotrzebnie zdjąłem również te suwaki - później okazało się to zbędne)

 

następnie wysuwamy panel od ogrzewania na tyle żeby zobaczyć śrubki które będziemy wykręcać ( są cztery, trzy na górze - widoczne od razu i jedna od spodu - umiejscowiona na środku panela) są umiejscowione na tylnej stronie panela, wkładamy w otwór w desce po radiu wkrętaka krzyżakowego i wykręcamy śrubki.

 

ja odkręcałem tylko górne, bo jakoś nie widziałem możliwości wykręcenia tej dolnej, a raczej późniejszego jej wkręcenia.

wszystko widoczne na foto:

 

http://img143.imageshack.us/img143/8593/obraz4mb0.jpg

http://img143.imageshack.us/img143/obraz4mb0.jpg/1/w640.png

 

http://img230.imageshack.us/img230/4373/obraz5ro8.jpg

http://img230.imageshack.us/img230/obraz5ro8.jpg/1/w640.png

 

http://img135.imageshack.us/img135/5364/obraz6tg5.jpg

http://img135.imageshack.us/img135/obraz6tg5.jpg/1/w640.png

 

http://img230.imageshack.us/img230/3121/obraz7bn1.jpg

http://img230.imageshack.us/img230/obraz7bn1.jpg/1/w640.png

 

jak widać żeby odkręcić dwie ostatnie śrubki musiałem się wspomóc cążkami, a nawet tej ostatniej raczej nie da się odkręcić wkrętakiem.

 

odchylamy panel i oto jest winowajca

http://img515.imageshack.us/img515/6632/obraz8hp5.jpg

http://img515.imageshack.us/img515/obraz8hp5.jpg/1/w640.png

 

wyciągnąłem żarówkę cążkami

http://img511.imageshack.us/img511/4766/obraz9vh4.jpg

http://img511.imageshack.us/img511/obraz9vh4.jpg/1/w640.png

 

później z 15 minut męczenia się żeby włożyć w to samo miejsce nową żarówkę i sukces!!!!! :modlitwa: :clap: :dance:

 

http://img140.imageshack.us/img140/1697/obraz10ja0.jpg

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

:clap: :dance: :cool2:

 

jak już żarówka na miejscu to raz, dwa, trzy składamy wszystko analogicznie jak podczas rozkładania i jazda w nocy na miasto cieszuć się nowym podświetleniem.

 

oczywiście nie twierdzę że jakbym odkręcił tą dolną śrubkę i zdjął te suwaki to pewnie wymiana żarówki to byłby pikuś ale jak napisałem wcześniej nie widziałem sposobu aby wcisnąć tam wkrętaka żeby wykręcić śrubę a tym bardziej żeby ją później wkręcić, może po prostu miałem za długie wkrętaki.

 

życzę owocnych wymian i niepołamanych paneli podczas próby wymiany żarówki

 

POZDRAWIAM KOPERNIKUS-DSM

Opublikowano
dopiszę tylko że całą operację przeprowadziłem na wozie brata, bo jak na foto - moja to E36, w niej to już chyba wszystkie żarówki pozmieniałem :twisted: i napiszę jeszcze że jest to duże prostsze niż w e34.
Opublikowano
dopiszę tylko że całą operację przeprowadziłem na wozie brata, bo jak na foto - moja to E36, w niej to już chyba wszystkie żarówki pozmieniałem :twisted: i napiszę jeszcze że jest to duże prostsze niż w e34.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
A ja wlasnie mam problem w e36 to nie jest takie proste zdjalem pokretla wyjalem radio i nie moge wypchnac do przodu tego panelka z pokretlami to jak mam zarowke wykrecic ??? NIechce na sile bo czulem ze wylamalbym ten plastik :?: :!: :roll:
Opublikowano

w e36 po wyciągnięciu pokręteł trzeba wykręcić dwie śrubki - w pierwszym i trzecim pokrętle- później zdjąć panel i żarówka powinna być na wierzchu, nie trzeba się mączyć z wyjmowaniem radia.

A co do numerków nad zegarem w e34 to były od zakupu w Belgii i nigdy ich nie użyłem do niczego.

 

pozdro

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
czy wie ktos jak sie wymienia zarowki w panelu klimatronica ? Swieci mi sie tylko pokretlo nawiewu a pokretlo temperatury jest ciemne.
Opublikowano

panowie jak już macie panel odblokowany i wyjęte radio to wypięcie linek jest czystą przijemnością !

a pomylić ich nie można bo mają swoje kolory

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
ja zastosowałem inna technike bez zdejmowania linek...heheh..żarówka jest jedna taka malutka...a jak sie dostać tam ciezka sprawa metoda prób i błedów mi pomogła...popielniczka tez jest podswietlana...

 

czy popielniczke podswietla ta sama zarówka co panel klimy/nawiewów?

  • 1 rok później...
  • 10 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post na forum :)

 

Na wstępie dziękuję za poradnik, wzorując się na nim przeprowadziłem dziś kilkugodzinną batalię z bohaterką tematu (żarówką oczywiście ;) ).

 

Co do dolnej śrubki można ją bez problemu wykręcić, tyle tylko, że trzeba się pozbyć linek. Jak się je wypnie, to cały panel wysuwa nam się o dodatkowe kilka cm do przodu, dzięki czemu dużo łatwiej operować wkrętakiem. Jako, że nie jestem w posiadaniu cążek z cienką końcówką, a jedynie zwykłych kombinerek, to też byłem zmuszony ściągnąć przednią ściankę panelu, a do tego zdjęcie suwaków też było niezbędne :)

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam,


Czy ktoś może opisać dokładnie żarówki i ledy niezbędne do wymiany ich w panelu?


Są numery katalogowe w realoem ale jakieś oznaczenia, które pozwolą kupić w/w w sklepie elektronicznym.


Z góry dziękuję.

  • 4 lata później...
Opublikowano
Witam wszystkich rozebrałem panel bmw e34 wersja manual klima ale nie ściągnąłem przodu bo nie chciałem urwać cięgieł poziomych .. mam wielką prośbę gdzie znajdują sie żarówki pokręteł ciepła i siły dmuchawy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.