Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

530i ma elastycznosc zblizona do 520d, wiec zakup 520i to ogromy kompromis.

Twierdzisz, że 520d przyspiesza np. od 80-120km/h lepiej od 3.0i?

Przyspiesza tak samo, roznica 0,1 sekudny nie rownowazy dwukrotnie wyzszych wydatkow na paliwo...

530i to super fura - szybko sie nagrzewa (dobra do wozenia dzieci do przedszkola/szkoly), super brzmi, ale zeby jezdzila trzeba krecic

 

Dane ponizej

http://www.treffseiten.de/bmw/info/daten/daten_520d_525d_530d_535d_limousine_07_09.pdf

http://www.treffseiten.de/bmw/info/daten/daten_520i_523i_525i_530i_550i_touring_07_09.pdf

Beste Maschine der Welt
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

530i ma elastycznosc zblizona do 520d, wiec zakup 520i to ogromy kompromis.

Twierdzisz, że 520d przyspiesza np. od 80-120km/h lepiej od 3.0i?

Przyspiesza tak samo, roznica 0,1 sekudny nie rownowazy dwukrotnie wyzszych wydatkow na paliwo...

530i to super fura - szybko sie nagrzewa (dobra do wozenia dzieci do przedszkola/szkoly), super brzmi, ale zeby jezdzila trzeba krecic

 

Dane ponizej

http://www.treffseiten.de/bmw/info/daten/daten_520d_525d_530d_535d_limousine_07_09.pdf

http://www.treffseiten.de/bmw/info/daten/daten_520i_523i_525i_530i_550i_touring_07_09.pdf

 

Rozumiem że biegi w 530i są zespawane i nie pozwalają na redukcję :duh: 530i nie jest rakietą, ale 520d to opcja budżetowa i jedyną pociechą jest małe spalanie i wyższość w osiągach od 520i :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No jeśli ktoś może sobie pozwolić na E65 V8 i do tego E60 2.0d do poruszania się po mieście, to jest to jakaś myśl. Tyle, że dosyć kosztowna :)

 

Raczej E90 lub pochodne w 2.0d, bo E60 i E65 w kosztach utrzymania (niezaleznie od wersji silnikowej) mogą zabić. Planuje brać używane rupiecie :) jak wcześniej więc nie bedzie tragedii w kosztach. Samo utrzymanie kosztuje, miałem 3 lata E65 więc wiem jak to wygląda.

 

 

... 520d to opcja budżetowa i jedyną pociechą jest małe spalanie i wyższość w osiągach od 520i :wink:

 

No i to jest właśnie nawjwiększa zaleta 2.0d :)

 

 

Z tego co przeczytałem w twoim podpisie sprzedałeś e65 i chcesz jeszcze raz to samo kupować?

 

Sprzedałem - teraz używa go piszacy pare postow wyżej kolega voshon :)

 

Tak, jeździłem ostatnio zarowno E91 jak i E60 (oraz troche E39) i na codzień jeżdże rożnymi taczkami jakie mam pod ręką i 7mka to jest poezja. Niestety przeciąga się zakup, bo chce brać na firmę, a żeby to miało sens - w leasing, więc na razie przeglądam mobile (bieda straszna z E65 z na prawde dobrym wyposażeniem) i pije kawke - niestety w biurze, a nie w BMW :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bo chce brać na firmę, a żeby to miało sens - w leasing, więc na razie przeglądam mobile

 

OT, w leasing z oferty mobile.de, jak to się załatwia, bo też zaczynam myśleć o zmianie?

 

Ja zamierzam kupić na mobile za własne pieniądze i potem firmie leasingowej sprzedać.

 

Tylko na razie mam z tym 2 spore problemy - euro stoi dość wysoko (do przeżycia), a na mobile aut ktore mozna kupić w netto jest jak na lekarstwo jeśli o E65 i dobre wyposażenie chodzi. Od prywatnego sprzedawcy można kupić ładne sztuki.

Opublikowano

Przyspiesza tak samo, roznica 0,1 sekudny nie rownowazy dwukrotnie wyzszych wydatkow na paliwo...

530i to super fura - szybko sie nagrzewa (dobra do wozenia dzieci do przedszkola/szkoly), super brzmi, ale zeby jezdzila trzeba krecic

Przyspiesza tak samo na ostatnim biegu. Ale 3.0i to silnik wolnossący, który swój zakres maksymalnego momentu obrotowego i mocy ma wyżej. Wystarczy redukcja i klekocik zostaje daleko w tyle ;)

Opublikowano

W serii zostaje w tyle...

Moje 530iA 258KM - w teorii 6.7s do 100km/h (radarowego), nigdy nawet startujac "z dwoch pedalow" nie udalo sie zejsc ponizej 7 sekund

Kolega mial zawirusowane 520d, ktore (co prawda w manualu) mialo ponad 200KM i robilo zegarowe 100km/h w 7.3-7.4

Kiedy sie sprawdzilismy roznica byla minimalna, oczywiscie powyzej 150km/h 530iA odchodzilo w tempie geometrycznym, ale znowu predkosc maksymalna roznila sie o 10km. 530iA lekko przekraczal 250km/h a 520d zaczipowany docieral do 240.

 

Oczywiscie nie chce wchodzic we wplyw na zdrowie przez doping na silniku, ale z 530i nie da sie juz nic zrobic, a w 520d jest margines...

 

Prawda jest taka, ze poziom emisji NOx dla normy Euro 6 jest tak niski, ze Diesle jezeli nawet nie umra w 2014 (Euro6) to umra przy Euro7 :shock:

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

dla ludzi, którzy posmakowali V8, wszystko co ma mniej cylindrów pod maską wydaje się stać w miejscu, wyłączając z tego podwójnie doładowane 35i i 35d.

 

No ja właśnie wolałbym od 545i bardziej 535i bi-turbo.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No ja właśnie wolałbym od 545i bardziej 535i bi-turbo.

 

Wiesz ja tez tylko ze liniowy przyrost mocy ma swoja cene w postaci 2 turbin, ktore trzeba od czasu do czasu zmienic :)

 

Niestety nic mnie o tych silnikach nie wiadomo - czy te turbo sa wytrzymale czy padaja jak muchy (jak np turbo w 2.0d).

Opublikowano
No ja właśnie wolałbym od 545i bardziej 535i bi-turbo.

 

Wiesz ja tez tylko ze liniowy przyrost mocy ma swoja cene w postaci 2 turbin, ktore trzeba od czasu do czasu zmienic :)

 

Niestety nic mnie o tych silnikach nie wiadomo - czy te turbo sa wytrzymale czy padaja jak muchy (jak np turbo w 2.0d).

 

Obawiam się że za parę lat nie będzie w ogóle silników wolnossących, tak jak to się stało z dieslami i pozostanie dylemat przy kupnie - fan albo oszczędność na paliwie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obawiam się że za parę lat nie będzie w ogóle silników wolnossących, tak jak to się stało z dieslami i pozostanie dylemat przy kupnie - fan albo oszczędność na paliwie.

 

To sie zgadza - turbina jest naturalna koleja rzeczy i od tego nie uciekniemy. Niedlugo czeka nas ciekawa technologia - benzyna dzialajaca jak diesel - zaplon bez iskry. Mercedes juz takie silniki robi (tak czytalem), iskra jest tylko na wysokich obrotach. Z reszta 3 lata temu jak bralem pierwsze 745i, kolega pracujacy w DE z gosciem od sinikow Mercedesa mowil, ze testuja silniki 1.6 i 1.8 ktore beda wkladac do s klasy - wowczas sadzilem ze za duzo piwa wypil z tym inzynierem. Kilka miesiecy pozniej i oglosili to oficjalnie w mediach. Tak ze wnioskuje ze ciekawe silniki BMW i merc juz ma, ale na razie sa na poziomie testow i obnizania kosztow produkcji. Byle z tym ostatnim nie przesadzali, bo efekty spadna na nas, userow :)

Opublikowano

2.0d po miescie to rewelacja, praktycznie 2500 obrotow rzadko przekraczam.

Oczywiście czasami brakuje mocy przy 5 osobach w trasie no ale coś za coś, chociaz wszystko zalezy od puntku siedzenia :-)

 

Jechałem teraz na weekend na słowacje, jechaliśmy na 2 auta - niestety koledze sie bryczka przed wyjazdem rozdymała i musiał jechać dziewczyny hjundajem atosem 0,9 litra...

 

Myślałem ze umre po drodze... wszystkim co twierdzą za 520d nie jedzie proponuje sie przejechać atosem :norty:

Hmmmm
Opublikowano

Myślałem ze umre po drodze... wszystkim co twierdzą za 520d nie jedzie proponuje sie przejechać atosem :norty:

Dobrze, że nam roweru wodnego nie proponujesz :)

 

2.0d jedzie jak najbardziej, tyle, że wolniej od 3.0d, jeszcze wolniej od 35d i jeszcze wolniej od V8. A przy M5 to praktycznie stoi w miejscu :twisted:

 

A do miasta wolałbym coś mniejszego, np 123d, nawet może być na lekkim dopingu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.