Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam przebieg 120tkm (serwisowany w bmw). skrzynia mi nie padla ale z 2 na 3 i z 4na 5 przezuca z szyrpnieciem (wyczytalem gdzies na forum ze mozy to byc b-sprzeglo). gwizdzenie turbosprezarki mam przy zimnym silniku dosc glosne, przy cieplym slychac tylko przy otwarych oknach (jednak cos musi byc nie tak).

spalanie jak pisalem 9,6 jest 40% miasto, 20% droga szybkiego ruchu i reszta autostrada. (droga do polski (przez noc), kolonia-swiecko 8,1,(sredina predkosc 143), swiecko-olsztyn 8,4 (srednia predkosc 118).(dane z komputera pokladowego)

tak jak pisalem wczesniej,nie patrzcie na oszczenosci disla bo prawdziwa przyjemnosc z jazdy i mniej awaryjna da wam tylko benzyniak

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

8 litrów przy automacie w 525d to żadna tragedia, ot po prostu dobry wynik. Wiadomo, że jakbyś chciał uprawiać eko driving :D to zejdzie i na 6.5-7 na spokojnej trasie, ale wówczas pisałbyś w wątku pt. 'spalanie' i przechwalał się że super niskie osiągnąłeś, rewelacja, BMW jeździ na kropelce, itp.

 

530d może spalić niewiele więcej, a czasami może nawet ciut mniej, bo nie trzeba go cisnąć specjalnie (moment+moc dają swoje).

 

Pomijając spalanie, ja jestem takiego samego zdania jak Ty w temacie diesla i też przesiadłem się na "ekonomiczną" benzynkę. Teraz mam średnio 13.6 i jestem zadowolony, bo to jest trasa mieszana, korki, trasa, miasto większe i mniejsze, itp. Jak na ten silnik i moc, mniej żeby paliło po prostu nie chce :)

Opublikowano
Teraz mam średnio 13.6 i jestem zadowolony, bo to jest trasa mieszana, korki, trasa, miasto większe i mniejsze, itp. Jak na ten silnik i moc, mniej żeby paliło po prostu nie chce :)

 

 

Raczej tarasa autostrada droga bo ja jade misto 70% i mam w 3,0 16,9 średnio od 30tysi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz mam średnio 13.6 i jestem zadowolony, bo to jest trasa mieszana, korki, trasa, miasto większe i mniejsze, itp. Jak na ten silnik i moc, mniej żeby paliło po prostu nie chce :)

 

 

Raczej tarasa autostrada droga bo ja jade misto 70% i mam w 3,0 16,9 średnio od 30tysi

 

Dlatego właśnie jestem przeciwnikiem 3.0 w tak cięzkim aucie, bo pali więcej niż V8 :)

Opublikowano
Teraz mam średnio 13.6 i jestem zadowolony, bo to jest trasa mieszana, korki, trasa, miasto większe i mniejsze, itp. Jak na ten silnik i moc, mniej żeby paliło po prostu nie chce :)

 

 

Raczej tarasa autostrada droga bo ja jade misto 70% i mam w 3,0 16,9 średnio od 30tysi

 

Dlatego właśnie jestem przeciwnikiem 3.0 w tak cięzkim aucie, bo pali więcej niż V8 :)

 

Nie no więcej to pali na 100% w trasie , ale w mieści na 100% pali mniej dlatego wydaje mi się że 13,6 to masz głównie z trasy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie no więcej to pali na 100% w trasie , ale w mieści na 100% pali mniej dlatego wydaje mi się że 13,6 to masz głównie z trasy

 

Nie jest to średnia z warszawskich korków, niemniej kilka razy po 10-20 minut ostatnio jechalem z prędkościa 2km/h.

 

Wynik 16.6-17.2 widziałem tylko raz - kiedy codziennie, 2x dziennie robiłem trase po 12 km, na zimnym silniku, podrzucając żonke do pracy. Ale to mnie nie dziwi, w zasadzie to całkiem niezły rezultat i tak.

 

Kiedyś jak sie nudziłem i robiłem sobie trasy dla sprawdzenia możliwości tego silnika jeśli o spalanie idzie, na trasie osiągnąłem wynik 8.2 po 150 przejechanych kilometrach (2-3x postój na światłach). Ale to trasa. Poza wyżej wymienionym przypadkiem nigdy nie miałem okazji zrobić 100km w pełnym korku, w zatłoczonym mieście, tak więc nie powiem Ci jednoznacznie jaki miałbym wynik, ale zakładam że 18-19 to raczej pewne.

 

Na codzień jednak mam wyniki porównywalne z osobami, które jeżdzą 530i i muszą je mocniej cisnąć żeby troche dynamiczniej jechać.

Opublikowano
Nie no więcej to pali na 100% w trasie , ale w mieści na 100% pali mniej dlatego wydaje mi się że 13,6 to masz głównie z trasy

 

Nie jest to średnia z warszawskich korków, niemniej kilka razy po 10-20 minut ostatnio jechalem z prędkościa 2km/h.

 

Wynik 16.6-17.2 widziałem tylko raz - kiedy codziennie, 2x dziennie robiłem trase po 12 km, na zimnym silniku, podrzucając żonke do pracy. Ale to mnie nie dziwi, w zasadzie to całkiem niezły rezultat i tak.

 

Kiedyś jak sie nudziłem i robiłem sobie trasy dla sprawdzenia możliwości tego silnika jeśli o spalanie idzie, na trasie osiągnąłem wynik 8.2 po 150 przejechanych kilometrach (2-3x postój na światłach). Ale to trasa. Poza wyżej wymienionym przypadkiem nigdy nie miałem okazji zrobić 100km w pełnym korku, w zatłoczonym mieście, tak więc nie powiem Ci jednoznacznie jaki miałbym wynik, ale zakładam że 18-19 to raczej pewne.

 

Na codzień jednak mam wyniki porównywalne z osobami, które jeżdzą 530i i muszą je mocniej cisnąć żeby troche dynamiczniej jechać.

 

ja główie robie codziennie te 12 km do pracy i z powrotem, myslę że z trasy miałbym 14 litrów nie więcej

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
A czy 520i to totalna porazka w e60? Wedlug danych ma chyba 9s do 100km/h Fakt ze wynik nie poraza ,ale jak na wolnossacy i ta pojemnosc to nie jest zle przy tej masie. Ciekawia mnie wasze opinie ,co do spalania pewnie podobnie do wiekszych silnikow.

Moje byle e36325 , e46328 ,e46 318CI obecnie 330CI F/L


http://ilespala.pl/obrazek/2041/3/1

Opublikowano
A czy 520i to totalna porazka w e60? Wedlug danych ma chyba 9s do 100km/h Fakt ze wynik nie poraza ,ale jak na wolnossacy i ta pojemnosc to nie jest zle przy tej masie. Ciekawia mnie wasze opinie ,co do spalania pewnie podobnie do wiekszych silnikow.

 

To się dokopałeś do tematu :norty: . Ja zmieniłem z 3,0d na 4,4i i nie narzekam. Spalanie z 9,0 na 14,0 l/100km :cry2: ale nie narzekam. Jazda jest niesamowita a obsługa, no cóż, na razie dystrybutor, ale na diesela też nie narzekałem

Opublikowano
ja raz, jak rozważałem zakup swojego, przejechałem się 520i w automacie... nie było czym jeździć... przemieszczać się może i tak, ale jeździć już nie... i to po mieście... na trasie chyba będzie jeszcze słabiej...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zalezy po co kupujesz auto, jak dla przyjemności z jazdy to 520i jej nie da, co najwyżej do spokojnego (jak na BMW) przemieszczania się...

520i są zdecydowanie tańsze w zakupie od innych E60, z czegoś to wynika. Miałem E39 520i i wiem jaka jest mega przepaśc między 3,0 dieslem

Opublikowano

Kolega mial 520i - porazka, tanio kupil i szybko sprzedal. Niby 9 sekund do paki czyli lepiej niz wiekszosc aut, ale elastycznosc fatalna i przy kazdym wyprzedzaniu pilowanie. Spalanie takie samo jak 530iA - na trasie 8 po emerycku, 10 normalna jazda, w miescie 13 w malych korkach. Wlasciwie jedyna zaleta 520i to cisza i kultura pracy, ale wydech zestrojony dla emeryta, w 530i duzo lepiej slychac silnik, ktory sie wyzej kreci.

530i ma elastycznosc zblizona do 520d, wiec zakup 520i to ogromy kompromis.

Problem jest jeszcze taki, ze wiekszosc 520i to golasy nie chodzi juz o frykasy typu skory, navi, audio etc ale rzadko maja Active Steering i Dynamic Drive.

Jak jezdzisz duzo po miescie, czesto parkujesz warto miec chociaz AS, a majac te 2 systemy jezdzisz zupelnie innym BMW, ktore prowadzi sie jak gokart.

Jezeli kupowalbym jeszcze raz E60 kupilbym albo V8 albo 530d

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
No tak...ale to chyba opcje USA...w Europie przynajmniej w koncowym okresie byly 540 i 550
Beste Maschine der Welt
Opublikowano

530i ma elastycznosc zblizona do 520d, wiec zakup 520i to ogromy kompromis.

Twierdzisz, że 520d przyspiesza np. od 80-120km/h lepiej od 3.0i?

Opublikowano

530i ma elastycznosc zblizona do 520d, wiec zakup 520i to ogromy kompromis.

Twierdzisz, że 520d przyspiesza np. od 80-120km/h lepiej od 3.0i?

 

webber wyluzuj pierwszy obrońco benzyn na forum, bo zaraz bedzie ze diesel to cale zło i mamy przez to powodz :norty:

Hmmmm
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja osobiscie majac opcje 520d i 530i, wybralbym diesla. Przede wszystkim dlatego, ze jego zakup ma sens (niskie spalanie przy niezlych osiagach). Jezdzilem 320d e91 w automacie i calkiem niezle do jazdy na codzien sie spisuje - szalenstw nie ma, ale robi robote.

 

Benzyna do 3.0i (wlacznie) w BMW to (moim zdaniem) zbedny wydatek na paliwo - co prawda nie ma turbin itp, ale z drugiej strony nie ma czym jechac - chyba ze lubimy krecic silnik wysoko i sluchac jego dzwieku (co dla mnie jest bardzo wazne i dzwiek diesla w nim mnie najbardziej przeszkadza :D ).

 

Benzyna w BMW ma sens od V8 w gore i takie jest moje osobiste zdanie. Moment jak w dieslu, nie trzeba krecic na codzien jak diesla, a jak chcemy depnac - to jest gdzie silnik wykrecic. Szkoda tylko ze dzis ceny paliw sa takie a nie inne, bo na pewno wielu forumowiczow przesiadlo by sie na V8-mki gdyby nie horrendalna cena palwa.

Opublikowano

webber wyluzuj pierwszy obrońco benzyn na forum, bo zaraz bedzie ze diesel to cale zło i mamy przez to powodz :norty:

Hehe, uderz w stół, a nożyce się odezwą. Ja jestem wyluzowany, a Ty ?:P

Opublikowano
Ja osobiscie majac opcje 520d i 530i, wybralbym diesla. Przede wszystkim dlatego, ze jego zakup ma sens (niskie spalanie przy niezlych osiagach). Jezdzilem 320d e91 w automacie i calkiem niezle do jazdy na codzien sie spisuje - szalenstw nie ma, ale robi robote.

 

Benzyna do 3.0i (wlacznie) w BMW to (moim zdaniem) zbedny wydatek na paliwo - co prawda nie ma turbin itp, ale z drugiej strony nie ma czym jechac - chyba ze lubimy krecic silnik wysoko i sluchac jego dzwieku (co dla mnie jest bardzo wazne i dzwiek diesla w nim mnie najbardziej przeszkadza :D ).

 

Benzyna w BMW ma sens od V8 w gore i takie jest moje osobiste zdanie. Moment jak w dieslu, nie trzeba krecic na codzien jak diesla, a jak chcemy depnac - to jest gdzie silnik wykrecic. Szkoda tylko ze dzis ceny paliw sa takie a nie inne, bo na pewno wielu forumowiczow przesiadlo by sie na V8-mki gdyby nie horrendalna cena palwa.

 

Tu pozwolę się nie zgodzić, choć uważam 3.0i do e60/F10 jest relatywnie słaby, to 2.0d jest kompletnym nieporozumieniem http://www.zeperfs.com/en/duel1335-2401.htm Próbowałem i jednego i drugiego na testach i diesel dwulitrowy nie jechał. :duh: Jeśli diesel to 3.0d jesli benzyna ostatecznie 3.0i lub 5.0i

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Benzyna w BMW ma sens od V8 w gore i takie jest moje osobiste zdanie. Moment jak w dieslu, nie trzeba krecic na codzien jak diesla, a jak chcemy depnac - to jest gdzie silnik wykrecic.

 

Jako użytkownik 3.0d i V8mki (od niedawna :wink: ) podpisuje się pod tą opinią obiema rękami :cool2:

Opublikowano

Benzyna do 3.0i (wlacznie) w BMW to (moim zdaniem) zbedny wydatek na paliwo - co prawda nie ma turbin itp, ale z drugiej strony nie ma czym jechac - chyba ze lubimy krecic silnik wysoko i sluchac jego dzwieku (co dla mnie jest bardzo wazne i dzwiek diesla w nim mnie najbardziej przeszkadza :D ).

Zodiac, dla ludzi, którzy posmakowali V8, wszystko co ma mniej cylindrów pod maską wydaje się stać w miejscu, wyłączając z tego podwójnie doładowane 35i i 35d. Ja ostatnio jeździłem 530xi i mimo, że przecież to auto zbiera się do setki raptem 1,7s wolniej, to różnica jest niestety olbrzymia. Jednakże niecałe 7s do 100 jest bardzo dobrym wynikiem przy takiej masie auta, a średnie spalanie zwłaszcza w ruchu miejskim jest mimo wszystko o te 2-3 litry niższe niż w V8. Zakładając, że V8 w zakupie i eksploatacji jest droższe od R6, to jednak dla tych, którzy z różnych powodów nie chcą Diesel'a jest to na pewno lepsze rozwiązanie, niż 20i.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu pozwolę się nie zgodzić, choć uważam 3.0i do e60/F10 jest relatywnie słaby, to 2.0d jest kompletnym nieporozumieniem http://www.zeperfs.com/en/duel1335-2401.htm Próbowałem i jednego i drugiego na testach i diesel dwulitrowy nie jechał. :duh: Jeśli diesel to 3.0d jesli benzyna ostatecznie 3.0i lub 5.0i

 

Wiadomo ze nie jest to demon szybkosci - ale jezdzi. A jesli masz brac auto na codzien - 3.0i albo 2.0d, to dla mnie 2.0d ma wiekszy sens - bo codzienna eksploatacja bedzie troche tansza. Zamierzam to wlasnie przetestowac, bo chce wziac jedno auto w malym dieslu - zeby jezdzilo i E65 benzyne jako drugie (V8 lub V12). Zobaczymy jak to sie spisze :)

Opublikowano
Wiadomo ze nie jest to demon szybkosci - ale jezdzi. A jesli masz brac auto na codzien - 3.0i albo 2.0d, to dla mnie 2.0d ma wiekszy sens - bo codzienna eksploatacja bedzie troche tansza. Zamierzam to wlasnie przetestowac, bo chce wziac jedno auto w malym dieslu - zeby jezdzilo i E65 benzyne jako drugie (V8 lub V12). Zobaczymy jak to sie spisze :)

No jeśli ktoś może sobie pozwolić na E65 V8 i do tego E60 2.0d do poruszania się po mieście, to jest to jakaś myśl. Tyle, że dosyć kosztowna :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.