Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdecydowałem się na skok o model wyżej (E60) - wchodzi lift, ceny będą szły w dół, więc poniej 100k znajdę coś dla siebie. Sprzedam tylko swojego diesla E39 (czarna karoseria + beżowa skóra, pięknośc, ale... to nie benzyna) i biorę się za zakupy.

 

Jako że lubię poznac temat - chciałbym usłyszec Wasze opinie na temat benzyn E60 (diesli też, z ciekawości). Zarówno bajki, legendy, jak i historie prawdziwe :)

 

 

Mnie np znajomy mówił, że 3.0 diesle lubią w tych modelach dosc często padac. Benzyny są z założenia bezawaryjne. Szukam 2.5 lub 3.0 - chociaż nie wiem czy warto 3.0 na nasze dziurawe, krzywe i zapchane drogi. Co polecacie w temacie?

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wiadomo jest ze im wiekszy motor tym wiekszy komfort jazdy - szybsze wlaczanie sie do ruchu, wieksze bezpieczenstwo wprzedzania poprzez skrocenie czasu manewru. Ogolnie jak wiadomo BMW nie slynie z produkcji dobrych silnikow dieslowych wiec namawialbym CIe na benzynke ... W jezdzie miejskiej diesel akurat lepiej sie sprawdza ( wysoki moment od niskich obrotow ) wiec jesli jezdzisz po miescie duzo to chyba diesel jest dobrym rozwiazaniem... Ciezko powiedziec ja mimo wszystko bym wybral benzyne :)
Opublikowano

powiem tak. kumpel kupił nóweczkę 530d oczywiście e60 i pierwsze dwa miesiące strasznie psioczył na to auto. wserwisie był 11 (słownie jedenaście razy) na lawecie. ciąge miał problemy z elektroniką auta. po wymianie auta na nowe (hmmm cuda sie jeszcze zdarzają) nie miał żadnych problemów. autko śmiga 240 pali po mieście ok 12l. ale jak mało jeździsz to lepiej chyba benzynkę taki miły 3,0 powinien sie sprawdzić. koszty zakupy mniejsze i nie trzeba ciągle bać sie o diesla (turbo, mrozy, drogie częsci w porównaniu z benzyną)

Pozdrawiam.

Tylko dla serii 7 www.7er.pl!!!
Opublikowano
ja mialem 530i E60 - teraz mam 545 E60 takze jesli masz jakies pytanka konkretne to z przyjemnoscia postaram sie na nie odpowiedziec :D
Raz BMW / / / Zawsze BMW http://img528.imageshack.us/img528/4160/motorsporticon0ms.gif
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Akurat dzis zainteresowal mnie temat 545i :) przeglądałem oferty i pomyślałem sobie, że może V8... poszło kilka pytań na priva!
Opublikowano
530D (...) pali po mieście ok 12l

 

 

 

:shock: Osobiście posiadam 530D (218KM) - e60 i w mieście pali mi niecałe 8L/100km.

Moim zdaniem 3.0L diesel w e60 to najlepszy silnik. Mało pali, ma bdb. moment obrotowy (500Nm) i bardzo dobrze się prowadzi. Koszty eksploatacji nie są duże oraz może tym autkiem poszaleć.

 

Wiadamo, że jak ktoś chce bardziej wyczynowo pojeździć to sobie kupi inną wersję silnikową, np. M5 - 507koni. Ale na Polskie warunki 3.0 L starczy.

A z drugiej strony wszystkie silniki w e60 poniżej 3 litrów palą więcej niż ten.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Diesle są ciekawe - malą palą, to chyba ich największa zaleta, dobry moment również. Kupiłem diesla, chciałem sprawdzic, nie spodobał mi sie.

 

Poza tym diesle w zakupie są droższe niż benzyny (a ja mało jeżdże, wiec roznica w cenie mi sie zwroci pewnie za 10 lat), a przy tym eksploatacja również (turbiny, wtryski, popsuc sie moze wiele, a benzyna to silnik praktycznie bezawaryjny). No i diesle maja przebieg 150 i w góre (te nie kręcone, nie po 3 dachowaniach i nie po powodzi :) ) z rocznika 03-04, a benzyne poniżej 100 mozna spokojnie znaleźc.

 

V8 wlasnie wydaje sie byc przesadzona inwestycją jak na nasze drogi (srednia predkosc na komputerze to cos kolo 38km/h u mnie). Ale dowiedziec sie wiecej w temacie musze, bo moze sie skusze :)

Opublikowano

ja osobiscie nie kupil bym Bmw w dieslu raz juz mialem w 3,0 d i wcale nie jest to takie oszczedne jak sie wydaje . rano klekocze co chwile problem z wtryskami i turbina . i to nie byl tylko moj przypadek ale kazdego kto mial diesla common rail w okolicy. Fajny jak nowy ale z czasem starzenia sie stawal sie coraz mniej efektowny

 

V8 333PS - to jest prawdziwe serce jakie BMW powinno posiadac :mrgreen:

Raz BMW / / / Zawsze BMW http://img528.imageshack.us/img528/4160/motorsporticon0ms.gif
Opublikowano

Polecam ten samochodzik i w benzynie ( 530i, 545i ) oraz w dieslu ( 530d, 535d ). Pierwsze słysze żeby ktoś narzekał na tego 3 litrowego diesla, według mnie jest naprawde wart uwagi ponieważ zapewnia bardzo dobre osiągi ( szczególnie 535d ) przy bardzo niskim spalaniu. Moment obrotowy 535d to aż 580Nm :!: Wybór należy do Ciebie, mogę powiedzieć jedynie że polecam ten samochód.

 

BMW wcale nie robi złych silników wysokoprężnych naprawdę...

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

wiadomo silniki diesla w BMW sa rewelacyjne ! Patrzac na diesle innych marek . ale my mowimy o wyborze miedzy benzyna a diseslem .

Kazdy mechanik serwisu BMW to potwierdzi ze jak porownamy 530d do 530i to awaryjnosc diesla bedzie kilkukrotnie wieksza niz w benzynie.

 

Ja jedynie moge powiedziec na swoim przykladzie 330d (e46 kupiona nowa w salonie ) 530i (231 PS w e60) oraz 545 i (333PS) ze z benzyny jestem bardziej zadowolony

Raz BMW / / / Zawsze BMW http://img528.imageshack.us/img528/4160/motorsporticon0ms.gif
Opublikowano

Ja powiem tak, jestem zadowolony i z benzyn i z diesli.

 

Coupe'ye mam w benzynie i według mnie jest bardzo żwawa jak na silniczek 2 litrowy i całkowicie bezawaryjna.

Z4 również benzyna i jestem bardzo zadowolony, ubrali tam dynamike i bezawaryjność w idealne właściwości trakcyjne i piękny design.

X3 mam w dieslu i również jestem bardzo zadowolony...

 

Wszystkie samochody kupowane w ASO jako nowe, w tej chwili żaden nie ma więcej niż 40 tyś km....

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

KoKoS --> zgadzam sie, jak ktos kupuje nowke diesla z salonu to raz - bezawaryjnosc go nie interesuje (2 lata gwarancji), a dwa, nowka raczej nie padnie. Zabawa zaczyna sie od tak powiedzmy 150 tys km (powyzej 200 diesla bym nie kupil nigdy). I tu sie zaczyna awaryjnosc diesla, ciągle coś pada, ciągle są problemy.

 

Ja nowego auta nie kupie (bo mnie nie stac po prostu), tylko używane 3 letnie (2003-2005 rok). Benzyny maja tu przejechane zazwyczaj grubo ponizej 100 (nawet ponizej 50) tys, a diesle powyzej 100 (czy 150) tys.

 

Dlatego stawiam na benz.

Opublikowano
Mówi się że diesel jest o wiele bardziej żywotny od benzyny. Może to kwestia użytkowania go... :roll:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie jestem mechanikiem tylko informatykiem i się na tym zupełnie nie znam, wiem tylko, że w benzynie nie wymienia sie turbiny i wtrysków (plus bodajze mechanik wpsominał coś o jakieś pompie i czujnikach) ;)

 

Edit: chociaz fakt, moja 525d rocznik 2001 chodzi jak zloto, wtryski w stanie idealnym wedlug komputera (badane niedawno), z całego żywota padl tylko jakiś mały czujnik za pare groszy, położenia wału czy coś takiego. Ale podobno to standard.

Opublikowano
Nie jestem mechanikiem tylko informatykiem

 

Również nie jestem mechanikiem :wink: Ale tak bynajmniej się mówi i większość tak twierdzi. Mówią że jeżeli diesel ma robione przeglądy, wymieniane oleje i nie jest butowany na zimnym to będzie bardzo długo klekotał :D

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Wszystko zależy od modelu na jaki się trafi. Ja mam to 3.0L. diesel i chodzi jak marzenie. Nic sie nie psuje, mało pali i nie mam żadnych kłopotów, dlatego OSOBIŚCIE polcam diesla. Wcześniej miałem benzynę i po 200.000 wszystko po kolei zaczynało się sypać...
  • 2 lata później...
Opublikowano (edytowane)
Ja tam wole jak silnik mruczy nie klekocze :cool2: Uzywany diesel nigdy nie wiesz czy poprzedni wlasciciel czekal 30-60s aby wystudzic i przesmarowac turbo tymbardziej w UK to naprawde rzadkosc. Wiec mozna wtopic nie mowiac juz o tym ze spotkalem sie z postami gdzie tydzien po wymianie turbiny padla nastepna :mad2: Edytowane przez eryk325e36

Moje byle e36325 , e46328 ,e46 318CI obecnie 330CI F/L


http://ilespala.pl/obrazek/2041/3/1

Opublikowano
Wspomniane na początku postu - benzyna jest tańsza w zakupie od diesla, to jakiś horrendalny mit, szczególnie w DE. Ostrze pazurki na 550i, ale ta benzyna jest duuużo droższa od 335d :duh: Oczywiście zakładając parametry identyczne ofert, czyli przebieg i +/- wyposażenie.

Jak kolega powiedzal utrzymanie diesla w deutschland jest niestety drozsze niz benzyny Steuer(podatek) ubezpieczenie tez na diesla jest wieksze tzn samo casko juz 100%

Opublikowano

Ja mam ropniaka 2.0d i jestem w miare zadowolony :) jezdze glownie po miescie gdzie 90% aut ma ponizej 100 koni wiec to zadna rozznica czy mam 163 czy 500 km. Jezdze 9 miesiecy i nic mi nie padlo, nic nie stuka - mit o awaryjności diesli bierze sie z tego ze ludzie kupuja 530d z lat 2003-2004 które mają 300-400 tysięcy najechane i przekrecone na 150.000

 

Tez sie zastanawiałem czy moze nie zmienic na wiekszy silnik - byłem wczoraj na jezdzie 535d i powiem ze jestem zawiedziony. Niby są 2 turbo ale dziury przy zmianie biegow są ogromne, dodatkowo jak wcisnie sie gaz to zanim automat załapie, zrzuci bieg i turbo załączy to mija sekunda i trafia cie tir z naprzeciwka :)

 

Osobiście brałbym 550i

Hmmmm
Opublikowano

Ad1. nieprawdą jest co piszesz, a przynajmniej nie do końca - bmw są awaryjne jak każde auto, tylko osób ktore sie na nich znają i potrafią to a/ dobrze zdiagnozować, b/ dobrze naprawić brakuje. Efekt - tysiące drobnych napraw i tygodnie w serwisie, a auto jak nie działało tak nie działa.

 

 

Ad2. kwestia wjeżdzenia się w auto - przy automacie - nawet benzynie - tez tak będzie :) w trybie sport jest zdecydowanie mniejsze opóźnienie, a w trybie manual opóźnienia nie ma.... A benzyny od 1800rpm nie pogonisz :) trzeba sie wyżej wkręcić ;D

Opublikowano

wszystko oczywiscie zalezy ile jezdzisz i czego oczekujesz od tego auta.

ja jezdze 525dA E61 i jestem troszke zawiedzony i to jako "maniak" bmw. spalanie 9,6l i zawsze jest cos do robienia (turbo, skrzynia biegow)

w spalaniu az tak duzo nie zaoszdzedzisz jak w naprawy.

W benzyniaku kultura jazdy jest zupelnie inna.

przyjemnosc dla samego ucha, jak wkrecasz na obroty 6 rzedowo polozonych "benzynowych" cylindrow nie zastapi ci zaden diesel.

BMW to napewno nie diesel (awaryjnosc przy wysokich kosztach naprawy)

juz sam powoli chce sprzedac swojego "zetora" i szukam e60/61 najlepiej 530i

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mateos przy jakim przebiegu padła Ci skrzynia i wysypało się turbo i jesze pytanie jak z dynamiką w e61 2,5d

pozdrawiam

 

a ja dodam do tego pytania dodam w jakich waruknkach masz takie spalanie? samo miasto?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.