Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Od razu zastrzegę, że nie bardzo wiem, gdzie można by umieścić to pytanie, więc jak cos to proszę przenieść.

 

Dziś byłem w warsztacie polecanym na tym forum na powiedzmy, że przeglądzie. Panowie przejrzeli zawieszenie, wykryli kilka uszkodzeń. Sprawdzili wszystkie płyny ustrojowe, no i wymienili płyn hamulcowy. Założyli swoje ramki pod tablice rejestracyjne bo ich o to prosiłem. Zapłaciłem 150 złotych. Czy to dużo, czy to mało - bo obiektywnie rzecz biorąc to nie wiem po prostu.

 

Wykryli panowie, że lewy przedni wahacz jest zużyty i w związku z tym:

wahacz przedni prawy + tuleja = 370,- + 80,- (Meyle)

tarcze i klocki na tył = 300,- (chyba też Meyle)

komplet osłon i odbojów amortyatorów tył = 62,-

taki plastkik pod zderzak przedni z lewej strony (51711977117) = 21,-

+ robota

wszystko ma się zamknąc w kwocie 1090,-

Chętnie poznam Wasze zdanie czy to jest rozsądna kwota? Szczerze mówiąc zawsze miałem firmowe auta i średnio mnie to obchodziło ile mają kosztować naprawy, ale w tym przypadku płacę za to i nie wiem co sądzić.

Opublikowano
Wykryli panowie, że lewy przedni wahacz jest zużyty i w związku z tym:

wahacz przedni prawy + tuleja = 370,- + 80,- (Meyle)

 

Wymieniasz prawy i lewy czy prawy (nie wiem jak w E36, ale w E34 są też góra dół) czy całą strone?

 

Na allegro wahacz ~100 + ~30 za tuleję. W Gdańsku robocizna za tuleję i wahacz 50 zł więc wg mnie to trochę drogo, nie wiem jak inne rzeczy, podaj kwotę robocizny za poszczególne elementy

 

Pozdro

Opublikowano
Wymieniam lewy (pomyliłem się :duh: ) wahacz - w e36 chyba jest jeden z każdej strony - i tuleję. Nie wiem jaki jest koszt roboty za wymianę poszczególnych elementów, podano mi kwotę za wszystko.
Opublikowano
Chętnie poznam Wasze zdanie czy to jest rozsądna kwota? Szczerze mówiąc zawsze miałem firmowe auta i średnio mnie to obchodziło ile mają kosztować naprawy, ale w tym przypadku płacę za to i nie wiem co sądzić.

 

Już pisałem... wejdź na np. www.intercars.com.pl i tam masz sklep. Zobacz ile kosztują tam teile i od tych cen odejmij 20% - i to jest rozsądna cena za daną część. Dobre warsztaty mają duuużo większe upusty, więc i tak przy tych 20% na Tobie coś im zostanie :lol:

 

Ale na "wspomniany" warsztat to musisz uważać, bo czasami potrafią dowalić z kopyta. Mam nadzieję, że piszesz o tym co ja myślę :) Poza tym byłem niemile zaskoczony, gdy telefonicznie umówiłem się na naprawę i określoną kwotę. Jak przyszło do płacenia to poprosiłem o f-rę. I tutaj zdziwko, bo Pani mówi, że w takim razie VAT musi doliczyć :nienie: Ale cóż, ciągle uczymy się biznesu...

Adi
Opublikowano

Dzięki, za odpowiedzi. Właśnie za Waszą namową sprawdziłem w Intercarsie i widzę, że za ten wahacz to wcale nie tak dużo:

 

TRW - 394,66

OCAP - 277,25

Lemforder - 471,25

FEBI - 331,86

 

Meyle nie ma ale to chyba jakość niewiele gorsza niż Lemforder. Sam już nie wiem. Jedno drożej, drugie taniej - to samo z tarczami, klockami i osłonami amortyzatorów i tuleją... Chyba tam jednak pojadę, jestem umówiony na jutro - w piątek muszę pojechać nad morze, nie dam rady nic już wymyślić do tego czasu.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

A po co wymieniać cały wahacz ?

Nie wystarczy wymiana samych sworzni (długi i krótki) ?

W IC kupowałem długi Lemfordera, kosztował mnie 53 zł, do tego krótki Meyle z allegro za 58 zł. Tuleja wahacza w IC Lemfordera kosztowała 59 zł.

 

Elementy zawieszenia kupuj Lemfordera, albo Meyle - ale tu musisz liczyć się z tym, że krótki sworzeń nie ma strefy komfortu.

Dużo o tym pisał Kowal :cool2:

 

Klocki - mnie najlepiej jeździ się na Textarach, trochę mniej na ATE.

Tarcze - kupiłbym oryginały (na przodzie mam powerdisc ATE i nie są fajne).

wg. http://www.bmw-partnerzy.pl/katalog/wahacze/ kosztuje 149 zł.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Dzięki za zainteresowanie, jadę jednak do niego - po negocjacjach zszedł z ceny za wahacz :naughty: , a za inne części chce w normie, więc nie ma się co zastanawiać. Wahacz niestety podobno jest na dodatek krzywy, więc wymiana samych sworzni nie bardzo. W każdym razie szkoda, że nie wiedziałem wcześniej o koledze sprzedającym części (Stones1), teraz mnie czas nagli więc trudno - przynajmniej już wiem gdzie uderzyć po części następnym razem - oby nie za szybko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.