Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja wiem, że olej w skrzyni gęstnieje, ale wydaje mi się, że trochę za bardzo, bo teraz przy ok -7 ledwo udało mi się wbić - później jak się ruszy, to bardzo szybko biegi chodzą normalnie.

 

Już przy ok. 0 stopni jedynka wchodzi odczuwalnie ciężej, ale tu nie ma problemu - natomiast mam wrażenie, że przy -20 na 100% nie uda mi się wrzucić biegu. Ciągle zapominam sprawdzić inne biegi - zostawiam go na wstecznym, wiec oczywiście wteczny wchodzi dość łatwo (to sprawdziłem).

 

Pytam o to też dlatego, że mam już wysoko pedał sprzęgła i zastanawiam się, czy to może mieć wpływ, czy jest jakiś lipny olej wlany do skrzyni - jak sprawdzałem po kupieniu samochodu, to olej wyglądał na nowy - idelanie czysty - w moście to samo - ale aż się boję jak pomyślę, że matoł Niemiec wlał tam jakiś minerał...

Opublikowano

Tam musi być ATF innaczej skrzynia na zimnie bedzie chodziła bardzo cieżko tak jak opisujesz że praktycznie nie da sie wbić biegu az do momentu rozgrzania.

Prawdopodonie masz zalany jakiś gęsty olej a robi się to czasmi jeżeli są wycieki z pod zimeringu wału (spotkałem sie z takimi praktykami)

pozdrawiam

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Zastanawiam się co teraz robić - czy poczekać do wymiany sprzęgła (która chyba jest już blisko) i wtedy zmienić olej i ew ten zimmering - czy zrobić to jak najszybciej? W sumie zimy już raczej nie będzie...
Opublikowano
Ja nie mówie ze masz uszkodzony zimering - spotkalem sie z takimi tylko praktykami - pozatym upusc troszkę oleju ze skrzyni wtedy zobaczysz czy masz tam ATF
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Chciałem napisać, że przy okazji zmiany sprzęgła powiem mechanikowi, żeby sprawdził ten zimmering i wymienił jeśli jest uszkodzony.

 

Niestety nie mam garażu w Warszawie, więc wszelkie naprawy "od spodu" są możliwe tylko w serwisie, albo czasem jak bywam w Krakowie (ale to krótki okres w lecie)...

 

Czy ATF jest czerwony - bo ten co jest w skrzyni raczej jest żółtawy (o ile dobrze pamiętam). Może być tak, że to ATF, ale tak stary że zblakł - mimo, że nie jest ani trochę zanieczyszczony? Po poprzednim właścicielu właśnie tego bym się spodziewał.

Opublikowano
Ja ostanio wlewałem ATF-a do wspomagania i był czerwony i wydaje mi sie że raczej nie ma możliwości żeby wyblakł, prędzej będzie mglisto czerwony, ale żółty to chyba nie da rady chyba że to HIPOL!! :idea:
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano

No nic, trzeba zmienić olej - oczywiście nie mam pojęcia jaki wlać -> tak czytałem tematy na forum i właśnie dlatego nie wiem jaki wlać. Znalazłem olej Dexron 3 który wg. opisu można lać jak jest Dexron 2 wymagany:

http://www.allegro.pl/item165731629_valvoline_super_olej_do_automatu_maxlife_atf.html - jest dość drogi, ale może to dobry kompromis pomiędzy standardowym D3 a D2...

Opublikowano
Ja dałem za D3 coś ponad 35zł. więc ten nie jest taki drogi, ale skoro masz w książce D2 a D3 może go zastapić to lej taki jaki piszą, po co kombinować.
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano

ja ostatnio wymienialem u siebie olej i mielem problem bo po sprawdzeniu jaki jest w skrzyni to na palcu czy tez na chusteczce byl bardzo zolty i wydawalo sie ze czysty myslalem ze tam jest inny niz ATF ale po zlaniu to byl zoltawo brazowy wymienilem na Valvoline Dexron3 ijest 100% lepiej wiec u ciebie tez pewnie jest ATF

pozdro

Opublikowano

Ludzie, jaki olej trzeba lać podane jest na naklejce obok korka wlewu oleju do skrzyni - i tego trzeba się trzymać a nie kombinować.

 

W większości przypadków/roczników i typów bmw z tego wątku będzie to atf dexronII/III, czyli MINERAŁ, ale trzeba się upewnić po tej naklejce.

 

To że na syntetyku lżej chodzi to fajnie, ale po pewnym czasie jak wam polecą synchronizatory to się przeprosicie z zaleceniami producenta - zwłaszcza skrzynie są wrażliwe na olejowe eksperymenty.

 

pzd.

Opublikowano

Będę zalewał Valvoline Maxlife ATF - on jest kompatybilny z Dexron II/III - przynajmniej producent tak twierdzi (a ten olej jest właśnie do skrzyń po 100000k km) - ten sam wrzucę do wspomagania, bo pewnie też już stare. Z syntetykiem nie będę ryzykował. Przy okazji zaleję most nowym Valvoline 75W90.

 

I wymienię chyba przy okazji sprzęgło bo mnie to strasznie wnerwia - niedługo kolanem po brodzie będę walił przy wysprzęglaniu :lol: Poza tym boję się o objawy jakie miałem w poprzednim samochodzie przy zużytym sprzęgle - czyli niepełne wysprzęglanie.

Opublikowano
ile wchodzi oleju do skrzyni przy E36 1.8i M43?

 

1.1 litra. W ogóle zrobili to ciekawie, bo dyfer też 1.1 litra a wspomaganie 1.2 litra - wszędzie pasowało by po 2 litry kupować - ale do skrzyni i wspomagania jest ten sam Dexron II więc kupiłem 3 litry Maxlife - co mi tam, niech wspomaganie też pije dobry olej.

Opublikowano

Witam,

Tez mam ten prblem jaki olej wlac do skrzyni.. dzisiaj przygladalem sie skrzyni od spodu i nic nie widzialem!!

Mam takie pytanie bo na zbiorniczku oleju do wspomagania mam naklejke zolta ATF czyli taki sam mam w skrzyni???

Pytam bo mam troche problemow z moja skrzynia i chcemjaknajszybciej w nia wlac ten olej :)

Opublikowano
Witam,

Tez mam ten prblem jaki olej wlac do skrzyni.. dzisiaj przygladalem sie skrzyni od spodu i nic nie widzialem!!

Mam takie pytanie bo na zbiorniczku oleju do wspomagania mam naklejke zolta ATF czyli taki sam mam w skrzyni???

Pytam bo mam troche problemow z moja skrzynia i chcemjaknajszybciej w nia wlac ten olej :)

 

Nie sugeruj się wspomaganiem, bo chyba wszystkie E36 mają zalecany ATF do niego, natomiast do skrzyń to różnie bywa.

 

A problem z olejem do skrzyni jest duży, bo ile ludzi tyle zdań - jedni proponują taki jak jest wymagany (zwykle Dexron II), inni są za Dexronem III, znowu inni za syntetykiem. Natomiast wszyscy są zgodni co do jednego - jaki byś olej nie nalał, to skrzynia i tak poleci - albo przez zbyt gęsty, albo przez zbyt rzadki olej.

 

Dlatego ja wziąłem Maxlife - który jest sporo droższy od zwykłego, ale za to nie powinien wpłynąć negatywnie na skrzynię - bo jest właśnie do skrzyń mających już trochę przebiegu, a wg producenta: "ATF zalecany jest do nowych lub remontowanych skrzyń automatycznych, dla których rekomendowane są oleje klasy ATF Dexron IID, ATF Dexron III/Mercon lub Chrysler/Mopar +3/+4".

Opublikowano

Między D. II i D. III nie ma chyba większych różnic bo III może być zamiennikiem II i obydwie są polecane przez BMW.

Więc ja problemu nie miałem :wink:

Co do produktów LongLife, MaxLife, SuperdHiper Nie wiadomo jakich to ja jestem jak najbardzie ANTY!! Kieś się przekonałem że, owszem są droższe ale to tylko marketing!! Właściwości mają albo bardzo zbliżone albo nawet takie same jak "zwykłe" tylko że nazwa i etykieta są bardziej chwytliwe :wink:

Wydaje mi się że skoro na etykiecie z tyłu, mały literkami jest napisane: polecane przez BMW, to o czym tu jeszcze myśleć....hyba że nie jeżdzisz BMW

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Między D. II i D. III nie ma chyba większych różnic bo III może być zamiennikiem II i obydwie są polecane przez BMW.

Więc ja problemu nie miałem :wink:

Co do produktów LongLife, MaxLife, SuperdHiper Nie wiadomo jakich to ja jestem jak najbardzie ANTY!! Kieś się przekonałem że, owszem są droższe ale to tylko marketing!! Właściwości mają albo bardzo zbliżone albo nawet takie same jak "zwykłe" tylko że nazwa i etykieta są bardziej chwytliwe :wink:

Wydaje mi się że skoro na etykiecie z tyłu, mały literkami jest napisane: polecane przez BMW, to o czym tu jeszcze myśleć....hyba że nie jeżdzisz BMW

 

Też podchodzę do tego sceptycznie - ale te 20zł (różnica na litrze pomiędzy Valvoline D3 a Maxlife jest 7zł) jestem w stanie dopłacić do maxlife, a może faktycznie okaże się lepszy. Zresztą, nawet dla minimalnej lub braku różnicy te 20zł na kilka lat jest do przejścia (20zł bo leję to też do wspomagania).

Opublikowano

No niby tak, te 7zł to nie jest fortuna

Ale ja uznaje za świętość to co nakazali Ci goście z BMW :modlitwa: :wink:

Co nie znaczy że, mówie że, robisz źle :!:

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Wszystko ok. Już wiem jaki olej ale gdzie dokładnie jest wlew. Proszę się nie śmiać ale mam BMW dopiero od niedawna i się uczę. :doh:
http://img530.imageshack.us/img530/7382/bmwx3wd9.png
Opublikowano
Wszystko ok. Już wiem jaki olej ale gdzie dokładnie jest wlew. Proszę się nie śmiać ale mam BMW dopiero od niedawna i się uczę. :doh:

 

Samochód w ogóle chyba też od niedawna, bo w każdym (prawie) jest tak samo :lol: - wlew i spust to są dwie śrubki na klucz nasadowy na obudowie skrzyni biegów.

Opublikowano

Samochód w ogóle chyba też od niedawna, bo w każdym (prawie) jest tak samo :lol: - wlew i spust to są dwie śrubki na klucz nasadowy na obudowie skrzyni biegów.

 

"Prawie" - robi wielką różnice :twisted:

http://img530.imageshack.us/img530/7382/bmwx3wd9.png
Opublikowano

Samochód w ogóle chyba też od niedawna, bo w każdym (prawie) jest tak samo :lol: - wlew i spust to są dwie śrubki na klucz nasadowy na obudowie skrzyni biegów.

 

"Prawie" - robi wielką różnice :twisted:

 

Gdybym nie napisał prawie, to zaraz znalazłby się jakiś nadgorliwiec i napisał, że w samochodzie X którego nakład był 10 sztuk, albo był produkowany 50 lat temu było inaczej. W 99% jest tak jak napisałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.