Skocz do zawartości

Obroty w 735iA przy 170 km/h


Michael

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ostatnio trochę pojeździłem po dobrych drogach (A4 Katowice -> Wrocław) i coś mnie nie pokoi... wydaje mi się że mam zbyt duże obroty na ostatnim biegu; zrobiłem nawet fotke.

 

http://img68.imageshack.us/img68/1521/image15jn4.jpg

 

Wiem że przy 90 km/h jest około 2000 obr... więc przy 4000 powinno być 180 km/h a nie nie całe 170 km/h :( Czuje że zapina się konwenter, czuje że wrzuca 4-ty bieg... co to może być? Czy tak powinno być?

 

Mam jeszcze zużyte kondensatorki w liczniku... na zimnym szajele a na teście przechodzi ledwo połowę liczyka... może to to? Może w rzeczywistości jechałem tyle ile licznik pokazuje przy 180 km/h?

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko maroko, ja w V12 mam 2600 obr/min przy 140 km/h - tyle pamietam. TY masz rzędówkę - stosunkowo wyższoobrotową więc Twój stosunel obtorów do prędkości jest bardzo możliwy

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

750iL E32 przy 2600 obrotów ma dokładnie 133.3 km/h na seryjnym ogumieniu .

 

 

735iA z dyfrem 3,91 (zakładam,ze Twoja jest po 09/88 bo wczesniejsze miały dyfer 3.45) przy 4000 obr na ogumieniu 235/45 17 bedzie miała 165.7 km/h.

 

Tak wynika z obliczen na podstawie przełozen skrzyni, dyfra, rozmiaru koł i obrotów silnika. Reszte dodaje licznik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

750iL E32 przy 2600 obrotów ma dokładnie 133.3 km/h na seryjnym ogumieniu .

 

 

735iA z dyfrem 3,91 (zakładam,ze Twoja jest po 09/88 bo wczesniejsze miały dyfer 3.45) przy 4000 obr na ogumieniu 235/45 17 bedzie miała 165.7 km/h.

 

Tak wynika z obliczen na podstawie przełozen skrzyni, dyfra, rozmiaru koł i obrotów silnika. Reszte dodaje licznik .

 

dzięki za profesjonalną odpowiedz; rozumiem ze te przed 09/88 to te z długą 1-ka jak 750? A czy dane techniczne na stronie BMW Klubu, dot. przyspieszen, zuzycia paliwa itp sa dla wersji z dyfrem starym czy nowym?

 

Tak sie zastanawiam czy ja nie wolalbym miec tego starego :( Choc dlugie 1 to przesada...

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy dane techniczne na stronie BMW Klubu, dot. przyspieszen, zuzycia paliwa itp sa dla wersji z dyfrem starym czy nowym?

Tak sie zastanawiam czy ja nie wolalbym miec tego starego :( Choc dlugie 1 to przesada...

Pozdrawiam

 

Dane te dotyczą dyfra 3.91. Przy 3.45 do setki 735iA "rozpędza" się w 9.8 s.

Jeśli nie jechałeś lekko z górki to masz nieprawidłowe wskazania ekonomizera moim zdaniem.

peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frank: a oblicz mi jaka bede mial v-max po swoim swapie??

 

swap to bmw 530iT m60b30 na m60b40

 

skrzynia zostaje 5 biegow manual z 530...dyfer 3.15, opony 225/55r16.

 

5 bieg to chyba 1:1

 

max RPM silnika to oblicz 6,5k

 

mozesz mi przy okazji obliczyc ile bedzie mial rpm przy 100 i 150km/h??

 

aa..jesli bedziesz mial czas to oblicz mi jeszcze co sie bedzie dzialo przy dyfrze 2.93 z 740 oraz 2.65 z TDS'a..ale nie wiem czy z TDS'a bedzie pasowal bez przekladania tylnej belki ;(

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thnx frank:

 

a mozesz mi jeszcze obliczyc przy 100 i 150km/h przy tylnym moscie 2.93?

 

pozdr.

 

a tak ps..masz do tego jakis program czy liczysz na piechote??:)

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi sie wydaje ze i tego ags bo ja w przelaczniku nie mam a,s,* a tylko A i S adaptive jest po to aby sobie sam dobieral ustawienia do mojego stylu jazdy tak jak np. teraz rusza z wiekszych przelozen i w inny sposob jak jest slisko i powoli jezdze a inaczej jak jade na trasie z ta sama predkoscia przez dluzszy czas poza tym na S mam cos takiego jak w innym aucie japoncu odlaczany over drive czyli trzyma oborty dluzej tak jakby w manualu dobre na miasto i jazde po kretych sciezkach ;) ". W trybie automatycznym moment przełączania biegów sterowany jest przez układ AGS odpowiednio do sytuacji, a w trybie sportowym można obsługiwać skrzynię biegów podobnie jak skrzynię ręczną" to cytat ze strony bmw "AGS dobiera dynamicznie odpowiedni w danej sytuacji punkt przełączenia. Dzięki temu można cieszyć się jazdą na poziomie sportów motorowych, tyle że bardziej komfortową." a to byl drugi
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thnx frank:

 

a mozesz mi jeszcze obliczyc przy 100 i 150km/h przy tylnym moscie 2.93?

 

 

jeszcze raz bo sie zamotałem:

 

przt dyfrze 3,15 i 5 biegu 1:1 -

100 km/h = 2700

150 km/h = 4000 obr

 

2,93:

100 - 2500

150 - 3700

 

 

dv32v - przy 1000 obrotow masz 51 km/h na piatce a przy 160 km/h - 3150 obr

 

jak masz przy 160 1000 obrotów to wspołczuje bo chyba cos CI nie gra..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche pojezdzilem sobie w ten weekend i troche poobserwowalem sobie moje auto.

Przy 160 mam 4tys obr/min.

Powiedzcie mi co to jest ten "konwerter" i czy pada mi skrzynia jak na 3 i 4 biegu przy 4tys obr czuje lekki uslizg sprzegla??

Przypominam ze mam 730i automat, olej wymienialem jakies 2 miesiace temu. Ponadto czasami szrpnie przy zmianie biegow.

Czy skrzynia jest montowana na jakis poduszkach ktore moga byc juz wyrobione??

Ponadto zauwazylem ze mam, sporo brakow w zawieszeniu ale nie bede teraz smiecil tego topicu.

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane te dotyczą dyfra 3.91. Przy 3.45 do setki 735iA "rozpędza" się w 9.8 s.

Jeśli nie jechałeś lekko z górki to masz nieprawidłowe wskazania ekonomizera moim zdaniem.

 

Sądzisz ze zaniża? Z drugiej strony gdy jade 90 km/h to ciężko mi jest uzyskać okolice 8... a tyle powinno być, może i było lekko z górki ale w gruncie rzeczy to własnie nie pokoi mnie trochę to że nie widzę praktycznie różnicy w spalaniu między 120 a 170 km/h a chyba powinny one być?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez uwazam ze jesli nie jechales z gorki to zaniza:)

 

mialem 535i na manualu i wygladalo to mniej wiecej tak:

 

90km/h 8-9l

120km/h 10-11l

150km/h 14-15l

200km/h 19-20l :)

 

z gorki jechalem 250km/h :)) na autostradzie a4 z wroclawia do legnicy...za mostem jest tak ladnie z gorki ze kazda fura tam jedzie duzo szybciej :))

 

ps...do jazdy w trasie to tylko v8...pali duuuzooo mniej :))

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thnx frank:

 

a mozesz mi jeszcze obliczyc przy 100 i 150km/h przy tylnym moscie 2.93?

 

 

jeszcze raz bo sie zamotałem:

 

 

dv32v - przy 1000 obrotow masz 51 km/h na piatce a przy 160 km/h - 3150 obr

 

jak masz przy 160 1000 obrotów to wspołczuje bo chyba cos CI nie gra..

a jezdziles kiedys franek a ags to bylo 1000 obrotow a nie mi sie wydawalo bo slysze jak silnik pracuje i jak sie poruszam po prostu wczesniej mi pewnie piaty bieg zalaczyl bo gdy chce to samo zrobic na miescie to sie nei da przy takiej ostrzejszej jezdzie a wtedy jechalem spokojnie przez dluzszy czas i mi na piaty zmienil ;) i to bylo bardzo oszczedne i szybkie przemieszczanie :lol:

Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dv32v: ja jednak obstawiam ze Ci sie wydawalo...to jest po prostu fizycznie nie mozliwe...skrzynia z adaptacyjnym sterowaniem ma tylko inne sterowanie...a przelozenia ma takie same jak zwykly automat!! pewnych rzeczy sie nie da obejsc..no chyba ze jest jeszcze taka opcja ze bylo z gorki a ta skrzynia adaptacyjna odciela naped i silnik pracowal tak jakby tylko delikatnie hamowal silnikiem...ale ja w to nie wierze!!...w kazdym razie na 5 przelozeniu nie ma takiej opcji abys jechal 160 przy 1000rpm...

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cale szczescie ze nie musze tego tobie udowadniac przy normalnej dynamicznej jezdze piaty zalacza sie cos w okolicach 200 wiec jaki problem aby mi przelaczyl przy nizszej predkosci a wtedy to byla prosta krajowa 12 ci co jezdza to wiedza i na tym odcinku jest prosciutko jak po stole jechalem tak jakies kilkanscie kilometrow z predkoscia 120 i oborty jakies powyzej 2000 wyprzedzalem cos i mi przelaczyl na piaty i oborty spadly do tego tysiaca dodam ze normalnie sie rozpedzal do 180 i jakichs tam 1500-1800 zrobie kiedys zdjecia jak bedzie okazja i bedzie tak :jawdrop:
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej nagraj filmik jak przyspiesza z 1000rpm i 150km/h do 1500rpm i 180km/h :))

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thnx frank:

 

a mozesz mi jeszcze obliczyc przy 100 i 150km/h przy tylnym moscie 2.93?

 

 

jeszcze raz bo sie zamotałem:

 

 

dv32v - przy 1000 obrotow masz 51 km/h na piatce a przy 160 km/h - 3150 obr

 

jak masz przy 160 1000 obrotów to wspołczuje bo chyba cos CI nie gra..

a jezdziles kiedys franek a ags to bylo 1000 obrotow a nie mi sie wydawalo bo slysze jak silnik pracuje i jak sie poruszam po prostu wczesniej mi pewnie piaty bieg zalaczyl bo gdy chce to samo zrobic na miescie to sie nei da przy takiej ostrzejszej jezdzie a wtedy jechalem spokojnie przez dluzszy czas i mi na piaty zmienil ;) i to bylo bardzo oszczedne i szybkie przemieszczanie :lol:

 

nie wiem kto to jest franek pajacu ale powiem ci ,ze chyba miałes te 1000 obrotów jak cie na linie ciagneli 160 km/h. Ags to sterownik skrzyni i nie ma zadnego wpływu na długosc przełozen auta. JEdziłem i 540 i 740 a ty chyba tylko na obrazku widziałes. Bajki to sobie na blogu opowiadaj a nie tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.