Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Obecnie jestem posiadaczem BMW 323i 96r. Mam zamiar zmienić na e39 kombi. Mam tylko mały dylemat co do motoru 525tds, 530d czy może 528. Interesują mnie koszty eksploatacji, części zamiennych i awaryjność poszczególnych jednostek napędowych. Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam wszystkich użytkowników BMW.
Opublikowano

Cześć :)

 

Po pierwsze poszukaj. Bo tematów omawiających chociażby silniki czy awaryjnosc E39 jest mrowie.

 

Skoro już zdecydowałeś sie na Touringa to pewnie bedziesz cos woził, moze ciagał, moze masz duza rodzine a moze poprostu chcesz kombi bo sa tansze.

 

Jak chcesz miec kopa to wez oczywiscie 2.8, jak chcesz miec prawie takiego samego kompa jak w 2.8 wez 3.0d a jak chcesz miec auto do spokojnej jazdy - dlugie trasy to wez 2.5 tds ktory i tak jest bardzo zwawy.

 

A i jeszcze pamietaj ze roznica pomiedzy 2.5 tds a 3.0d to srednio 5-10 tys zł wiecej :)

Opublikowano

przykładowe ceny napraw w 2,5 tds:

spawanie głowicy 1000-1500 zł

pompa wtryskowa regeneracja około 3000

turbina około 2000 ( ale nie jestem pewien)

pierścienie 50 zł na cylinder

uszczelka pod głowice np firmy gaetz 150 zł ( jedna z tańszych)

chłodnica uzywana ok.1000

bendyks 80-120 zł

termostat 40 zł

Podjechali ułani pod okienko beemką siódemką.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a moze poprostu chcesz kombi bo sa tansze.

 

gdzie sa tansze? chyba w PL, bo jest mniejszy popyt na taka wersje, raczej nie sa tansze w DE - choc trzeba przyznac, ze jest ich wiekszy wybor (m.in. ze wzgledu na sprzyjajace przepisy podatkowe, a nie przez to, ze niemcy woza worki z ziemniakami w e39 touring :) )

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
a moze poprostu chcesz kombi bo sa tansze.

 

gdzie sa tansze? chyba w PL, bo jest mniejszy popyt na taka wersje, raczej nie sa tansze w DE - choc trzeba przyznac, ze jest ich wiekszy wybor (m.in. ze wzgledu na sprzyjajace przepisy podatkowe, a nie przez to, ze niemcy woza worki z ziemniakami w e39 touring :) )

 

Czy moglbys mi wyjasnic co to za sprzyjajace przepisy podatkowe zachecaja niemcow do kupowania kombi :?:

Opublikowano
Cześć :)

 

 

 

Skoro już zdecydowałeś sie na Touringa to pewnie bedziesz cos woził, moze ciagał, moze masz duza rodzine a moze poprostu chcesz kombi bo sa tansze.

 

 

Kazdy model auta nie tylko BMW w wersji Kombi jest zawsze drozszy.. ;) Tyczy sie to takze aut uzywanych.

Opublikowano

Do Bono.

Musze Cie poinformowac ze w niemcowni niestety niema sprzyjajacych przepisow podatkowych dla posiadaczy kombi :!: Ludzie kupuja kombi bo te auta sa poprostu bardziej wielozadaniowe ale niestety drozsze.

Opublikowano
a moze poprostu chcesz kombi bo sa tansze.

 

gdzie sa tansze?

 

chyba nie myślałeś że chodzi mi o Niemcy.... nie powiesz mi że kombi uzywane sa w Polsce drozsze od sedana ?...

 

Cześć :)

Skoro już zdecydowałeś sie na Touringa to pewnie bedziesz cos woził, moze ciagał, moze masz duza rodzine a moze poprostu chcesz kombi bo sa tansze.

Kazdy model auta nie tylko BMW w wersji Kombi jest zawsze drozszy.. ;) Tyczy sie to takze aut uzywanych.

 

no nie wiem, przynajmniej na Allegro tak jest no ale skoro wiesz lepiej to ja nie dyskutuje.

 

przykładowe ceny napraw w 2,5 tds:

chłodnica uzywana ok.1000

Chłodnica

 

wiku --> napisałes te ceny napraw TDS jakby kazdy kto kupi byl zmuszony albo mial zagwarantowane te wydatki i naprawy :modlitwa:

Opublikowano
Obecnie jestem posiadaczem BMW 323i 96r. Mam zamiar zmienić na e39 kombi. Mam tylko mały dylemat co do motoru 525tds, 530d czy może 528. Interesują mnie koszty eksploatacji, części zamiennych i awaryjność poszczególnych jednostek napędowych. Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam wszystkich użytkowników BMW.

Witam!

Jeśli wybierz 2,8 naprawdę będziesz zadowolony.Przejechałem napradę bardzo dużo km autem z tym silnikiem i nigdy mnie nie zawiódł.Silnik ekonomiczny jak na tą pojemność ,zrywny i o wysokiej kulturze pracy.Co do diesli to nie mogę się wypowiedzieć bo po prostu jeszcze nie miałem autka z tym silnikiem.

Pozdro!

ps.podstwa to wymiana w terminie zgodnie ze wskazaniem kompa oleju naprawdę dobrej jakości!

Opublikowano
Nie pisałem tych cen napraw w celu zniechecenia kogoś do zakupu tds. Sam jeżdżę tdsem . napisałem bo chłopak sie pytał więc niech wie w razie czego. Tak czy nie? Wpisujcie też ceny róznych napraw jakie robiliście w swoich tdsach i skąd braliście częsci. To może być pomocne w celach porównawczych żeby z nas mechaniory i sklepikarze nie zdzierali.
Podjechali ułani pod okienko beemką siódemką.
Opublikowano
co do tds, to oczywiście jak ma przebieg powyżej 240 tys, to trzeba brać pod uwagę, jesli nawet wsyztko na pierwsyz rzut oka gra, i nie było wymieniane, to wtryskiwacz 4ty -600zł, uszczelnienie pompy (doraźne 150 zł pod nastawnikiem bo tam cieknie) jak już przestanie odpalać na ciepłym i zaczniesz się męczyć,, to konieczna regeneracja, za 2-2,5 tys zł można niezła pompę znaleść,,,no cóż, najlepiej z zagranicy, po kimś kto w miarę o to dbał, w PL ludzie mają strasznie dziwne podejście, szczególnie Ci sciągający samochody, do BMW, Ściągnąć, wyżyć się przez miech albo dwa, i sprzedać jako stan idealny !! nie rozuemiem tego,, ale cóż, trzeba uważać,,,koszt części nie jest duży, biorąc pod uwagę że jak coś zmieniasz w tds to to wytrzymuje kolejne 200 tys km !!! ale nikt tego nie liczy! w oplu czy fiacie wymieniasz, i po roku już wiesz co będziesz naprawiał, no tu jest inaczej, a 116 zeta za wahacz, to nie majątek,,,grunt to zadbany orygianalny silnik, a resztę idzie przełknąć,,,pozdrawiam, jak na razie z mechanicznego punktu widzenia autko bez zarzutu, ale wiem że E39 lubią płatać figle, większe niż te w E34,,, tak przynajmniej słyszę jak rozmawiam z kimś kto ma E39 w tds
Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Opublikowano

odradzam TSD'a, m51 (na temat typowych usterek nie bede pisał);

 

 

 

silnik 3.0 M57 - znacznie lepszy i znacznie drozszy, w e-39 wywoluje jednak znaczmy halas w srodku,krótkie biegi w przpadku manuala, fajny moment obrotowy(przyspiesza jak beznyna), typowe awarie - pompa wysokiego cisnienia CR, wtryskiwacze (1300 pln sztuka), i pompy VP niestety bardzo czule na zle paliwo, turbiny cieknące.

 

 

 

silnik m52 2.8 - benzynowy, wg mnie najlepsze rzwiazanie, wysoka kultura pracy zuzycie paliwa normalne jak na bmw,osiagi ok,(przede wszystkim jest cichy) typowe usterki - cewki, przy znacznych przebiegach wysokie zuzycie oleju, czasem szwankuje elektronika (czujnki)

Najmniejsze naklady na ewentualne naprawy tego silnika.

 

 

Jednym slowem BMW produkuje na prawde doskonale silniki benzynowe (wykluczając kilka nieudanych konstrukcji jak np m40). Silniki 6-cio cylindrowe sa na prawde najlepsze w swej klasie, do tego sa rzedowe, co znacznie zmiejsza koszty napraw i przez to ich nie komplikuje. To tak po ktrótce...

 

pozdr

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Opublikowano
odradzam TSD'a, m51 (na temat typowych usterek nie bede pisał);

 

Nie można tak pisać, słuchaj mi 8 lat temu Poloneza też odradzali bo non stop sie bedzie psuł, gnił i dużo palił a remont silnika zrobie przy 100kkm. Fakt moj zgnił, palił latem 10 w miescie w zime 12 benzyny, na trasie palił mi 6 przy 90 km/h, zawsze zapalał od pierwszego kopa (chyba ze aku padł) i nigdy ale to prze nigdy mnie nie zawiodl na drosze jak rowniez nigdy nie stał w zadnym warsztacie. Przez 8 lat zmianielem tylko olej, klocki i tarcze. Przebieg dociagnalem do 125 kkm i silnik chodził jak marzenie jak na 12 letniego Poloneza. A jak sobie wejdziesz na motoryzacja.interia.pl to ludzie tam jada Poloneza aż miło - wiesz kto to robi .... Ludzie co go nie mieli... Zaznaczam ze kupowałem 4 letniego tego Poloneza. Jak trafisz na wyhuśtanę 3.0d lub 2.8 to bedziesz na nia wiecej narzekał niż byle jakie auto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do Bono.

Musze Cie poinformowac ze w niemcowni niestety niema sprzyjajacych przepisow podatkowych dla posiadaczy kombi :!: Ludzie kupuja kombi bo te auta sa poprostu bardziej wielozadaniowe ale niestety drozsze.

 

skoro tak piszesz to pewnie tak jest :)

 

ja slyszalem, nie weryfikowalem tego z przepisami, ze w przypadku leasingu kombi (chodzilo o przeszlosc, bo o model e39) mozna bylo wrzucac koszty rat w koszty uzyskania przychodu, czego nie mozna bylo w przypadku sedana...

 

nie bede sie spieral i glowy za to nie dam, tyle slyszalem od niemca

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Do Bono.

Musze Cie poinformowac ze w niemcowni niestety niema sprzyjajacych przepisow podatkowych dla posiadaczy kombi :!: Ludzie kupuja kombi bo te auta sa poprostu bardziej wielozadaniowe ale niestety drozsze.

 

skoro tak piszesz to pewnie tak jest :)

 

ja slyszalem, nie weryfikowalem tego z przepisami, ze w przypadku leasingu kombi (chodzilo o przeszlosc, bo o model e39) mozna bylo wrzucac koszty rat w koszty uzyskania przychodu, czego nie mozna bylo w przypadku sedana...

 

nie bede sie spieral i glowy za to nie dam, tyle slyszalem od niemca

 

Mam mala firme w niemczech jezdze e46 320d sedan i calosc wrzucam w koszta.Trzeba tylko doliczac 1% wartosci samochodu jako wirtualny dochod albo prowadzic ksiazke jazdy i udowodnic ze samochod jast uzywany w ponad 50% na cele firmy.

Opublikowano
Bartek-Carfix napisal:
odradzam TSD'a, m51 (na temat typowych usterek nie bede pisał);

napisz chetnie poczytam :shock:

 

jest mnóstwo informacji na ten tamat na forum, i pamietaj forum jest do wyrazania wlasniego zdania i ja je wlasnie wyjasnilem, le jesli koniecznie chcesz wiedziec czemu go nie lubie to napisze jak bede mial czas poniewaz jest wiele powodów

 

pozdrawiam

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Opublikowano
odradzam TSD'a, m51 (na temat typowych usterek nie bede pisał);

 

Nie można tak pisać, słuchaj mi 8 lat temu Poloneza też odradzali bo non stop sie bedzie psuł, gnił i dużo palił a remont silnika zrobie przy 100kkm. Fakt moj zgnił, palił latem 10 w miescie w zime 12 benzyny, na trasie palił mi 6 przy 90 km/h, zawsze zapalał od pierwszego kopa (chyba ze aku padł) i nigdy ale to prze nigdy mnie nie zawiodl na drosze jak rowniez nigdy nie stał w zadnym warsztacie. Przez 8 lat zmianielem tylko olej, klocki i tarcze. Przebieg dociagnalem do 125 kkm i silnik chodził jak marzenie jak na 12 letniego Poloneza. A jak sobie wejdziesz na motoryzacja.interia.pl to ludzie tam jada Poloneza aż miło - wiesz kto to robi .... Ludzie co go nie mieli... Zaznaczam ze kupowałem 4 letniego tego Poloneza. Jak trafisz na wyhuśtanę 3.0d lub 2.8 to bedziesz na nia wiecej narzekał niż byle jakie auto.

 

 

Zgadza sie, nie mozna, ja wyrazilem swoje zdanie a forum jest chyba wlasnie po to by je wyrażac. Wiadomoi ze mozna trafic udanego TDS'a nie wątpie w to, ale jaki jest ich odsetek? Ja widze tylko jak do mnie ciągle przyjężdzają i jest ich na prawde sporo, a to nastwaniki w pompach, a to zawory wbite w tłoki, a to w koncu pekniete glowice. Ty jestes zadowolony i bardzo dobrze! Zycze Ci by bylo tak dlużej. Ja wyrazilem jednak swój punkt widzenia, bo po prostu widze z jaka czestotliwoscia one sie psuja, w stosunku do innych, np benzynowych.

 

 

pozdrawiam

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Opublikowano

swego czasu tez mialem ten dylemat - touring E39 - ale jaki motor?

zreszta zerknij tutaj o tym pisalem, pomyslalem sobie w ten sposob:

jako ze stac mnie na okolo 10letnie e39 - wiec na pewno trzeba bedzie zainwestowac w pakiet startowy, teraz pytanie:

gdzie pakiet startowy bedzie wyzszy - przy benzynie czy przy dieslu?

poczytalem troche na forum zarowno o 3.0d jak i o 2.8 i uznalem ze po pierwsze diesle bedzie mial spory przebieg - okolo 300.000 - nie ma sie co oszukiwac niemcy nie kupuja diesla po to zeby jezdzic nim do kosciola - te samochopdy robia przebiegi - wiec jesli uda sie znalezc diesla z nie wielkim przebiegiem to albo bedzie krecony albo cena bedzie adekwatna do przebiegu,

nastepnie jest duze prawdopodobienstwo ze do wymiana moga pojsc turbina i wtryski - oczywiscie nie jest to na 100%, ale powiedzmy ze jest to typowe dla tego diesla,

jak to wyglada przy benzynie - moim zdaniem tylko glowica jako taka + uszczelka to sa elemnty ktore moga pasc ze wzgledu na sposob uzywania i wiek samochodu, zreszta silniki rzedowe benzynowe bmw 6 cylindrowe uznawane sa za jedne z najbardziej udanych konstrukcji tego typu,

oczywiscie jest jeszcze opcja ekonomi spalania,

mi w tej chwili 528iA touring pali w miescie lekko powyzej 12 litrow - mechanik stwierdzil ze mam padniete 2 sondy, wiec po ich wymiania powinno byc mniej, faktem jest ze nie katuje samochodu i jezdze raczej spokojnie,

napewno spalanie diesel jest mniejsze, ale ja z gory zalozylem ze w gre wchodzi wtrysk lpg (miesiecznie robie min 3000km) wiec patrze na to inaczej,

pamietaj zeby miec przygotowana monete na pakiet startowy po zakupie,

jak sie zbiore to podlicze ile mnie to wyszlo, ale moge juz teraz napisac ze zdazylem juz wymienic:

-kompletne tylnie hamulce tarcza + klocki + okladziny recznego

-klocki przod

-dolny wachacz przod L + P

-olej silnik

-komplet swiec

-olej steptronic

-nabicie klimy

-komplet filtrow - paliwo/olej/kabina

-pompy wody

-termostat

-nowy plyn do chlodnicy

-2 paski

-zakupione 2 sondy - jeszcze nie zalozone

-opony zimowe + felgi

niby tylko podstawowe tematy.... ale wszystko kosztuje,

heh to sie rozpisalem - suma sumarum musisz sobie to wszystko sam przekalkulowac,

jescze taka przestroga:

ostatnio bylem u mojego znajomego ktory zajmuje sie alarmami i do firmy obok zajechala e39 530d sedan z przebiegiem okolo 400tys km po chwili przyjechali "panowe elektrycy" i samochod mial 160tys km - ten sedan szedl do komisu.....

nie ma to jak 10letni diesel z przebiegiem ponizej 200.000

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano

wiadomo że silniki benzynowe są mniej skomplikowane niż diesle :)

 

niedz --> powiedz mi w jakim celu nabijaleś klimę ? Przecież klime się nabija jak masz nieszczelny układ chyba ?. Wiem że w WV się nie nabija, czyzby BMW zrobiło inaczej ?

 

Naprawde 528iA pali Ci 12l/100km w mieście ? jeżeli tak to sprzedaję swojego TDS'a i biore 528 w manualu :) - ale to ze względu wiekszęgo kopa :P, nie to ze nie lubie jezdzic dieslem :P.

 

ostatnio bylem u mojego znajomego ktory zajmuje sie alarmami i do firmy obok zajechala e39 530d sedan z przebiegiem okolo 400tys km po chwili przyjechali "panowe elektrycy" i samochod mial 160tys km - ten sedan szedl do komisu.....

nie ma to jak 10letni diesel z przebiegiem ponizej 200.000

 

A to to normalny proceder, wystarczy wejść na Allegro i popatrzeć, panuję tam jedno zjawisko: im starsze BMW tym mniejszy przebieg :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: śmieszne - tyczy się to również innych aut :)

Opublikowano

klime nabijalem profilaktycznie, znajomy po sprowadzeniu e36 328 coupe zatarl swoj kompresor od klimy bo nie sprawdzil stanu srodka chlodzacego/oleju w ukladzie, u mnie przy wymianie gosc pokazal mi ze u mnie bylo 0,5 stanu, kosztowalo mnie to 200zl - a przynajmniej wiem w tej chwili ze klima jest swiezo nabita,

co do spalania to staram sie na biezaco uzupelniac dane tutaj, wiec w kazdej chwili mozesz zerknac, na trasie schodzi do jakies 9 - 9,6, ale faktycznie podalem troche optymistyczne spalanie, bardziej jest to troche ponizej 13 :-)

od razu zaznaczam ze staram sie jezdzic ekonomicznie i czesto sam zmieniam biegi na automacie, co nie znaczy ze nie lubie dzwieku 6 cylindrow przy 6000 obrotach/min :twisted:

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam mala firme w niemczech jezdze e46 320d sedan i calosc wrzucam w koszta.Trzeba tylko doliczac 1% wartosci samochodu jako wirtualny dochod albo prowadzic ksiazke jazdy i udowodnic ze samochod jast uzywany w ponad 50% na cele firmy.

 

przedluzanie kwestii podatkowych moze nic nie da temu co go zalozyl, ale mnie to interesuje wiec pytam...

 

rozumiem, ze zasady opodatkowania dla firm, osob prawnych, jest taka sama, rozumiem, ze takie same zasady obowiazywaly w latach powiedzmy 1997-2003, czyli kiedy robili e39 touring?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Generalnie duzo sie nie zmienilo teraz jest troszke gorzej ze wzgledu na to iz skarbowka szuka oszczednosci i troszke sie czepiaja.Trzeba troszke uwazac przy wydatkach na samochow jeszcze przed rokiem mozna bylo brac paragony za paliwo nawet od sasiada i nie bylo problemu wystarczylo ze dostawali ten 1% jako obrot firmy.Teraz tak latwo nie ma,ale da sie jeszcze zyc.Ale bardzo duzo 5 kombi smiga na taxi i latwo sie naciac.Maja okolo 400 tys.nabite a po uzdrowieniu robi sie okolo 200 i ciezko to trzasnac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.