Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW M3 GTR

Szczerze mówiąc to nie wiem o co Ci chodzi z GTR DTM. GTR jest na bazie E46. GT na bazie E36. Z tego co wiem było tylko zwykłe GTR (tor wyscigowy) i GTR Street Version (dopuszczone do ruchu auto 2 osobowe o tych samych paarametrach o wyposażeniu typu klima to raczej zapomnij). O ile pamietam było produkowane od 2001 roku. Był to jeden z najszybszych aut w tej klasie. Wiele razy wygrywał wyścig "American Le Mans Series" (mam nadzieje że poprawnie to napisałem :wink: jak nie to wybaczcie).

 

BMW M3 GT

Jeśli w tym linku coś bedzie niezrozumiałe z angielszczyzny to piszcie - bez problemu przetłumaczę.

http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg
Opublikowano

Znalazłem taką listę czasów 0-140 dla około 1000 samochodów.

Wymieniono tam 7 rodzajów M3:

 

18) BMW M3 343 HP................................................9.44

20) BMW M3 CSL SmgII 360 HP...............................9.60

24) BMW M3 286 HP. (93)........................................9.78

27) BMW M3 smgII 343 HP.......................................9.81

28) BMW M3 321 HP................................................9.9 3

40) BMW M3 SMG I 321 HP......................................10.62

93) BMW M3 Sport Evo 2 238HP (91)........................12.48

 

Pierwsza cyfra to numer w rankingu. Potem znaczki, HP to konie mechaniczne, Cyfry w nawiasach to podejrzewam że rok produkcji.

Cyfry po kropkach to czas 0-140kmh. Źródło danych - nieznane.

Opublikowano

Różnice w mechanice ? Wyczytałem, że bodajże GT miało o 9 KM wiecej i 3 NM, oraz było lżejsze o 180 KG - aluminiowe drzwi, maska i chyba dach ? Proszę o weryfikacje i uzupełnienie...

 

Czy tylko występowały w brytyjskiej zieleni ?

Opublikowano
Znalazłem taką listę czasów 0-140 dla około 1000 samochodów.

Wymieniono tam 7 rodzajów M3:

 

18) BMW M3 343 HP................................................9.44

20) BMW M3 CSL SmgII 360 HP...............................9.60

24) BMW M3 286 HP. (93)........................................9.78

27) BMW M3 smgII 343 HP.......................................9.81

28) BMW M3 321 HP................................................9.9 3

40) BMW M3 SMG I 321 HP......................................10.62

93) BMW M3 Sport Evo 2 238HP (91)........................12.48

 

W czym problem?

Te pozycje powyżej to M3 z trzech generacji.

Ostatnie jest e30 M3 sportevo z silnikiem 238 KM.

A reszta to eMki z róznymi silnikami i skrzyniami.

Opublikowano
Czy tylko występowały w brytyjskiej zieleni ?

jako elementy dodatkowe miały delkatnie rozniacy sie zderzak przedni , rozporke na kielichy , tapicerke tylko w jedenej tonacji , kilka znaczków " limited edition" , spoiler na tylnej klapie wiecej sobiue nie przypominam

Różnice w mechanice ? Wyczytałem, że bodajże GT miało o 9 KM wiecej i 3 NM, oraz było lżejsze o 180 KG - aluminiowe drzwi, maska i chyba dach ? Proszę o weryfikacje i uzupełnienie...

aluminiowe drzwi , maska napewno czy dach ? tego nie wiem , ale było mocniejsze o taka wartosc jak podałes - ma tez inna elektronike niz zwykłe m3 s50b30.

ogulnie czołgowe barwy ( jak dla mnie ) , zamało roznic jak na wersje limitowana.

jak ja kocham m-powery !!
Opublikowano

"M3 evo" odnośnie e36 jest potocznym określeniem wersji 3.2 stosowanym tylko w UK.

 

wg niekórych zródeł nie tylko.

535d M-pakiet, M5 E39
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Chciałbym poruszyć temat BMW E36 w wersji M3.

Odgrzebałem starego maila, jeszcze z listy dyskusyjnej - przed tym forum :wink:

 

From: BMW Classic
Sent: Thursday, March 28, 2002 5:38 PM
Subject: [BMW Klub] E36 M3 - elaborat


Uszanowanko
Zgodnie z obietnica male co nieco dla Damiana i Wszystkich zainteresowanych
na temat E36 M3

E36 M3 3-LITRE
pojemnosc: 2990cc
moc: 286bhp/7000rpm
produkowany: pazdziernik 1992 - lipiec 1995
wyprodukowano: 29.033 sztuk
notka: produkowany jako Coupe, Limuzyna i Kabriolet. W zwiazku z przepisami
dotyczacymi emisji spalin wersja na USA wyposazona byla w silnik 240bhp ale
w zwiazku z krotszymi przelozeniami skrzyni biegow byla rownie dynamiczna
co modele europejskie.

E36 M3 GT 3-LITRE
pojemnosc: 2990cc
moc: 295bhp/7000rpm
produkowany: styczen - maj 1995
wyprodukowano: 396 sztuk
notka: nadwozie Coupe. Wypuszczony na rynek aby zakwalifikowac modele
wyscigowe do serii Le Mans 1995. Wszystkie malowane na ciemno zielony
kolor. Obnizone i twardzsze zawieszenie, skora w standardzie, niektore
elementy wystroju deski zrobione z Kevlaru. Nie byl to model typu
lightweight wiec pomimo niewiele wiekszej mocy byl osiagami zblizony do
"normalnej" M3 Coupe.

E36 M3 GT-R
pojemnosc: 2990cc
moc: 326bhp/7000rpm
produkowany: styczen - maj 1995
wyprodukowano: 15 sztuk (11 w wersji drogowej, 4 w wersji wyscigowej)
notka: Przygotowany specjalnie na rynek australijski, aby walczyc z Porsche
i Mazda w lokalnych legalnych wyscigach drogowych. Najbardziej ekskluzywny
M3 z punktu widzenia ilosci wyprodukowanych sztuk, odchudzony o kolo
zapasowe, system naglosnienia, tylne siedzenie i pare drobnych rzeczy,
stracil w stosunku do oryginalu 200kg na wadze. Moc z jednego litra
pojemnosci 109bhp. Zawieszenie samochodow grupy N. Wzmocnione hamulce.

E36 M3 LIGHTWEIGHT
pojemnosc: 2990cc
moc: 240bhp/7000rpm
produkowany: styczen - maj 1995
wyprodukowano: 116 sztuk
notka: delikatnie odszykowany na rynek USA model dla kierowcow amatorow,
scigajacych sie na tzw "track days". Pomimo standardowego na USA silnika
240bhp model byl odchudzony o szyberdach, system naglosnienia,
klimatyzacje, a drzwi zostaly zrobione z aluminium. Stracil okolo 100kg.
Wlasnie z tego powodu byl szybszy od wersji "standardowej".

E36 M3 EVO
pojemnosc: 3201cc
moc: 321bhp/7400rpm
produkowany: pazdziernik 1995 - kwiecien 1999
wyprodukowano: 41.850 sztuk
notka: najwyzsze "wcielenie" E36 M3. Po raz pierwszy zastosowano skrzynie
6-cio biegowa. Przyspieszenie 5.3 sekundy do 100km/h. Zewnetrznie od
poprzedniej wersji odroznial sie przede wszystkim innymi felgami i bialymi
kloszami kierunkowskazow. Po raz pierwszy zastosowano rowniez
"eksperymentalnie" skrzynie sekwencyjna SMG. Prasa fachowa jednak podaje ze
nie byl to najlepszy wybor i reczna skrzynia spisywala sie lepiej i
bardziej pasowala do charakteru auta. Dopiero dopracowana skrzynia SMG II
zaczela dostawac wysokie noty ale to jest skrzynia montowana w M3 E46 wiec
to juz zupelnie inna historia.

To by bylo na tyle jesli chodzi o elaborat na temat M3 E36.

Pozdrowko
Igor

źródło: archiwalny numer BMW Car

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

"M3 evo" odnośnie e36 jest potocznym określeniem wersji 3.2 stosowanym tylko w UK.

 

wg niekórych zródeł nie tylko.

 

Potocznym określeniem potocznie stosowanym tylko...

 

Mówienie o żródłach terminu potocznego jest bez sensu. W UK tak się przyjęło i tam tak gadają, pewnie czasem tak mówią i w Australii i może jescze gdzieś tam gdzie pada cień Jej Królewskiej Mości..., założe się że teraz ktoś jak będzie chciał błysnąć nowym określeniem na m3 3.2 to też powie że to evo :lol:

 

Nie zmienia to faktu, że żadnego evo m3 e36 nie było, a jak sobie ludzie nazywają kolejne ewolucje modeli to ich sprawa.

E30 m3 evo było jedno /sport evo 2,5L/, ale według niektórych "źródeł" trzy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.