Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Albo słychać dmuchawę, albo ten mały wentylatorek w panelu.

Jeżeli to dmuchawa, to tak jak kolega wyżej pisze, opornica (jeż) do wymiany. U mnie było to samo, ale od pół roku po wymianie jeża spokój

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wlasnie jestem po wymianie jeza. Jedyny problem jaki napotkalem to zdjecie kabla zasilajacego z opornicy. Przydal sie srubokret i lekkie podwazenie zatrzaskow. Trzeba na kable uwazac. Dla zainteresowanych podsylam LINK: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=143393 gdzie mozna znalezc kompletna (wraz ze zdjeciami) instrukcje od A do Z jak to badziewie wymienic - niestety po angielsku. Dodam jeszcze, ze jestem kompletnym laikiem, a jednak mi sie udalo.

 

Mam nadzieje ze bedzie to pomocne

 

Pozdrawiam

 

Znalazlem jeszcze jedna instrukcje ze zdjeciami link ponizej

http://www.540i6.com/finalstagereplacement.html

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wyjołem bezpiecznik 9 i 20 one wylączja klimatronika. Zostawiłem auto na 3 dni I odpalił bez problemu. Wczesniej rozładowywał sie po 3 dniach .Czy to oznacza napewno awarię jeża? Czy takie wyjęcie bezpieczników odłaczyło jeża?

Mam zamiar wymienić tego jeża Czy te moje metody diagnozy są poprawne?

Opublikowano
Wyjołem bezpiecznik 9 i 20 one wylączja klimatronika. Zostawiłem auto na 3 dni I odpalił bez problemu. Wczesniej rozładowywał sie po 3 dniach .Czy to oznacza napewno awarię jeża? Czy takie wyjęcie bezpieczników odłaczyło jeża?

Mam zamiar wymienić tego jeża Czy te moje metody diagnozy są poprawne?

 

3 dni to może być mało. U mnie czasem przez tydzień było OK a później rozładowany akumulator. Nie wiem czy to właściwe bezpieczniki, więc proponuję abyś odłączył samego jeża - wyciągnął wtyczkę. Łatwizna. Zdjęcia gdzie to jest masz na linkach od kolegi, który wyżej napisał.

Opublikowano

Jesli Ci to pomoze to ja napisze tylko, ze nawet nie sprawdzalem, taki bylem wkurzony, tylko wzialem i wymienilem. Od tego czasu nic sie nie dzieje.

 

Ps. Ja po przeczytaniu wszystkich postow na temat jeza bylem na 99% pewien ze to wlasnie on. U mnie widocznym golym objawem jego wadliwego dzialania byla nierowna praca klimy podczas jazdy oraz jej zalaczanie i wylaczanie sie bez mojej ingerencji przy wyciagnietym kluczyku ze stacyjki.

 

 

Pozdrawiam

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam, sorka ze odswiezam temat, ale lepiej chyba kontynuowac niz zakladac nowy.

 

Wlasnie walcze z ta cala opornica. U mnie objaw jest taki ze nie chodzii dmuchawa. Przed chwila, (czytajac forum) poszedlem do auta, a mowie poruszam, odepne wtyczke moze cos pomoze, no i prosze dmuchawa zaczela chodzic, poczodzila przez chwile na wylaczonym siniku tylko zalaczonym zaplonie, po czym chce odpalic auto -->> a tu lipa, akumulator rozładowany:(( Jak myslice czy jezyk do wymiany jezeli taka sytuacja miała miejsce?? Kolejna sprawa, zauwazylem ze nie dziala mi funkacja przewietrzania auta, jak wlaczam to odrazu sie wylacza, tak samo jest z webasto do ogrzwania wnetrza???

Ps. jak zdjac ta oslone ktora jest pod nogami pasazera, tą równolegle nad nim?? Nie widze zeby ona byla tam jakos przykrecona, bo gdybym chcial wyciagac jeza to trzeba ja zdemonowac??

Opublikowano

Osłony nie są przykręcane. Wystarczy pociągnąć do siebie a osłonę na tunelu środkowym zdejmuje się popychając ją do przodu

Naładuj akumulator wyjmij bezpieczniki 9 i 20 i gdy akumulator się nie rozładuje przez 2 dni to jest to napewno jeż.

Opublikowano
dzieki za odpowiedz. Narazie chyba jest wszystko wporzadku, od momentu gdy poruszalem ta cala kostka, zaczol chodzic wntylator. Podladowalem aku i do tej pory jest wsio oka, furka od wczoraj wieczor do teraz stoi na dworzu, bylem teraz odpalic ja na chwile, rozrusznik zdrowo zakrecil, wiec chyba narazie jest wsio okej. CO do webasta i przewietrzania takze jak narazie dziala poprawnie:))
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy objawem uszkodzonego jeza moze byc tez nie reagowanie na natezenie siły nawiewu? oprocz tego ze nnie chce mi sie ten nawiew wylaczyc po wyjeciu kluczyka....
Opublikowano
czy objawem uszkodzonego jeza moze byc tez nie reagowanie na natezenie siły nawiewu? oprocz tego ze nnie chce mi sie ten nawiew wylaczyc po wyjeciu kluczyka....

 

TAK to jest TYPOWE!

Opublikowano
dzieki za odpowiedz. Narazie chyba jest wszystko wporzadku, od momentu gdy poruszalem ta cala kostka, zaczol chodzic wntylator. Podladowalem aku i do tej pory jest wsio oka, furka od wczoraj wieczor do teraz stoi na dworzu, bylem teraz odpalic ja na chwile, rozrusznik zdrowo zakrecil, wiec chyba narazie jest wsio okej. CO do webasta i przewietrzania takze jak narazie dziala poprawnie:))

 

U mnie po naładowaniu aku raz odpalał przez tydzień innym razem przez 1 dzień. Różnie to było i trudno było zlokalizować usterkę. Wymieniłem jeża i od roku jest OK.

Opublikowano
Ja tez juz go wymienialem i rowniez jest wsio okej. Nie rozładowywał akumulatora, ale wkoncu pewnego dnia dmuchawa zamarla na amen. Po wyciagnieciu starego jeza zauwazylem na nim przytopione stykii. Widocznie taki ich urok ze po pewnym czasie w ten sposob zluzywaja...
Opublikowano
Albo słychać dmuchawę, albo ten mały wentylatorek w panelu.

Jeżeli to dmuchawa, to tak jak kolega wyżej pisze, opornica (jeż) do wymiany. U mnie było to samo, ale od pół roku po wymianie jeża spokój

Mi ta dmuchawa załącza sie po odryglowaniu drzwi, w czasie jazdy załacza sie losowo i po zgaszeniu silnika jeszcze chodzi parę minut. Czy padł mi jeż?

Opublikowano
Najlepiej jak bys dostał sie do jeża i nim poruszał kostką, jezeli na skutek ruszania nim dmuchawa sie załącza bodz nie to napewno jezz....
Opublikowano
Witam, ja z jeżem miałem taki problem że jeździłem z zepsutym około roku gdyż nie dawał jasnych oznak zepsucia, jedyne co było wiadomo to to że ładowanie z alternatora było 12,8 a nie w okolicach 14. Dmuchawa chodziła bezproblemowo tylko po wyłaczeniu czasem lekko cos było slychac jak by sie probowalo cos właczyć i nic więecej. W dodatku słabe ładowanie powodowało lekkie szarpanie przy ruszaniu co było spowodowane prawdopodobnie spadkiem napięcia poniżej pewnej granicy. Aż w końcu po roku rozładowało mi aku na amen, oczywiście serwis rozpoznał problem z ładowaniem i stwierdził że do wymiany akumulator i napewno coś w alternatorze. Wziałem sprawy w sowje ręce i podejrzewająć jeża wymieniłem go sam, o dziwo po wymianie na nowyego ładowanie w okolicach 14, auto nie szarpie podczas ruszania, i oczywiście aku nie rozładował się nigdy więcej. Dodam że zauważałem także od czasu do czasu leniwe wchodzenie na obroty co także ustąpiło po wymianie, widocznie napięcie ma ogromny wpływ na wiele rzeczy w naszych autach, być może dlatego że wszytsko co w nim jest sterowane elektornicznie i za małe napięcie powodowało złe działanie. Pozdrawiam, i jeżeli podejrzewacie jeża radze go wymienić odrazu a jazda samochodem satnie się o wiele przyjemniejsza niż była do tej pory :).
Opublikowano

Jestem posiadaczem E46 ro 1998 318i. W moi aucie 3 miesiące temu pojawiły się objawy które skutkowały ty że rozładował sie akumulator. Mechanik nic na to nie poradzil bo nie wiedzial co jest grane. Naładował mi jedynie akum do 90% na rozruchu. Po dwoch miesiacach to samo wlasnie auto stoi pod domem. Bylem u mechanika ktory wyciagnol akum do ladowania i stwierdzil ze to regulator napięci bo gdy dochodzi do 14W to sie wylancza. On zamowil ten regulator i za tzr dni ma mi go wymienic, na ten czas dal mi zastepczy akum, ktory po dwoch dniach padl. :cry2: Z tego co piszecie to wyglada ze chce mie oskubac na kase bo jest to chyba opornica. A objawy sa tego typu: 1) gdy wlacze silnik slychac tzw pykanie (tyk, tyk) w okolicy airbag dla psazera nad schowkiem, 2) nawiew do kabiny podczas jazdy przyspiesz i zwalnia nawet przy wylaczonym auto i clima (webasto nie posiadam), 2) po odpaleniu widac mrygające tzw pulsacje na wyswietlaczu radia climy i km, 3) tak jak kolega w/w zauwazyl spadek mocy tzw zamulenie zanim wejdzie na obroty.

Do tego mechanik sprawdzal poboer energi i nie zauwazyl aby podczas postoju pobieral jakas moc powyzej 0.1 Wiec po przecytaniu wszystkich postow utwierdzcie mnie co mam zrobic bo jestem wpelni gotowy aby wymienic opornice :reading: Z gory dzieki za szybki odzew za dwa dni mechanik che wymienic regulator :cry:

Opublikowano
Kolego na 100% opornica szkoda wymiany regulatora, u mnie ladowanie tez było złe jak pisałem wyżej. Tyle że za małe na poziomie 12,5 13 v po wymiane jak reką odjał, pan który ci naprawia auto poporstu nie zna sie na tym aucie stąd jego diagnoza, mi też nikt nie mógł pomóc jak zgłaszałem problem z zamulaniem, Nawet ASO mowiło że coś z elektryka ale chcieli wymienać regulator akumulator i co dalej to sie zobaczy :) Dodam że sam wymieniłem sobie opornice a nie miałem o tym pojęcia i samochód zupełnie inaczej sie zachowuje!
Opublikowano

Dziekuje ci slicznie jutro pojade do Pana mechanika i mu podziekuje za nowy regulator. Tak masz racje, jezeli po wymianie dalej by sie psuł to pewnie by wymienili alternator, akumulator i Bog wie co jeszcze.

Dzieki :idea: :) powiedz mi jesszcze gdzie mozna na dzien dzisiejszy tanio kupic oprnik?? Najlepiej na zamowienie poniewaz jestem z Elbląga

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tez kupilem u tego goscia w tamtym tygodniu. w aso 280zl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.