Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Szukalem na forum na temat opornicy ale nie uzyskalem konkretnej odpowiedzi w tej sprawie. A mianowicie: cos rozladowywuje mi akumulator, a dokladnie po wylaczeniu wszystkiego czasami chodzi przez 10-15 minut wiatrak dmuchawy, a wczoraj caly czas chodzi az sie akumulator rozladowal, podejrzewam ze jest to opornica, ktora nie wyalcza sie po wylaczeniu zaplonu. Teraz mam pytanie poniewaz wszystkie obroty mi dzialaja poprawnie na klimatroniku , wszystkie predkosci dmuchawy sa ok, Czy opornica ulegla uszkodzeniu ?? skoro wszystkie predkosci chodza wysmienicie . Kolejna sprawa czasami slysze pod maska w dokladniej jak trzymam pedal hamulca takie cykanie CYK TYK TYK , po wylaczeniu dmuchawy calkowicie ustaje, czy to jest opornica ? czy jakis elektrozawor tak skrzeczy. Tylko nie mowcie ze to klapki klimatronika bo to nie sa klapki, klapki inaczej chodza a inaczej te pukanie pod maska w okolocy rozrusznika .
  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
a dokladnie po wylaczeniu wszystkiego czasami chodzi przez 10-15 minut wiatrak dmuchawy

czuc ruch powietrza? czy tylko słychac dmuchawe?

moze to webasto?

 

po zgaszeniu ( przy niepełnym rozgrzaniu) silnika webasto chodzi jeszcze kilka minut,

Opublikowano

Witam,

prawdopodobnie masz u siebie na konsoli środkowej przycisk z napisem REST. Jest to taka funkcja podgrzewania postojowego. Polega to na tym że ciepło pobierane z cieczy chłodzącej jest magazynowane w specjalnym akumulatorze termicznym. Następnie przy unieruchomionym silniku można podgrzać wnętrze. Nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się że funkcja ta jest programowana na czas. Poprzez OBC konsoli środkowej.

Spróbuj wyłaczyć tę funkcję i następnie wysłuchaj szmerów dmuchawy.

Opublikowano
a dokladnie po wylaczeniu wszystkiego czasami chodzi przez 10-15 minut wiatrak dmuchawy

czuc ruch powietrza? czy tylko słychac dmuchawe?

moze to webasto?

 

po zgaszeniu ( przy niepełnym rozgrzaniu) silnika webasto chodzi jeszcze kilka minut,

 

 

 

Nie, wiem co to webasto silnika, chodzi jak odkurzacz, a to jest dmuchawa na 100%, o tym nawet nie ma co mowic , tylko pytanie moje takie czy OPORNICA wyeleminuje te lekkie krotkotrwale lub czasami stale az do rozladowania calkowitego akumulatora obroty dmuchawy ??.

 

PS: gdzie znajde ta opornice w e39 ??

Opublikowano

Ja dałem auto do warsztatu i niebyłem przy tym jak mi go robili.

Pamietam że opornica kosztowała niecałe trzystówki.Nazywają

ją jeż bo ma takie długie kolce i jest wpinana do kostki.

BMW=Boss-Money-Women
Opublikowano

U mnie po wymianie jeża dmuchawa nie chodzi po wył. zapłonu. Wymieniłem ok 2-a mies. temu i ani razu aku nie został rozładowany. Zapłaciłem za niego w aso ok 150pln.

Co do wymiany trzeba zdjąć osłonę plast. za schowkiem, następnie zdjąć boczek i włożyć głowę tam gdzie standardowo pasażer ma nogi. Powinieneś go tam ujrzeć.

Opublikowano
U mnie po wymianie jeża dmuchawa nie chodzi po wył. zapłonu. Wymieniłem ok 2-a mies. temu i ani razu aku nie został rozładowany. Zapłaciłem za niego w aso ok 150pln.

Co do wymiany trzeba zdjąć osłonę plast. za schowkiem, następnie zdjąć boczek i włożyć głowę tam gdzie standardowo pasażer ma nogi. Powinieneś go tam ujrzeć.

 

mowisz o e32?? bo w e39 z tego co sie dowiedzialem znajduje sie ona gdzies kolo wiatraka

Opublikowano

Tak mówię(tzn piszę) o e39. Koło jakiego wiatraka :shock:

Tak jak wyżej piszę jest w tunelu środkowym tylko trzeba zdjąć boczek do niego od str. pasażera. Ktoś wcześniej też to opisywał i pisał, że do wymontowania jeża najlepiej mieć małe ręce, potwierdzam przez parę dni moje ręce wyglądały jak po walce z kotem, a nie jeżem

Opublikowano
Mi również rozładowywał się akumulator. Wymiana jeża pomogła, tyle że nie wiem czemu teraz ogrzewanie postojowe REST obecnie mnie chłodzi... :(
Opublikowano
Mi również rozładowywał się akumulator. Wymiana jeża pomogła, tyle że nie wiem czemu teraz ogrzewanie postojowe REST obecnie mnie chłodzi... :(

 

 

A dlugo bawiles sie z jego wymiana ?

Opublikowano

6 godzin zajęło warsztatowi znalezienie przyczyny rozładowania, 20 min, sama wymiana.

Znalazłem przyczynę chłodzenia przez ogrzewania postojowe - spalony bezpiecznik (w boczku bagażnika, nad akumulatorem) - koszt 50 groszy. Teraz wszystko gra i Buczy :)

Opublikowano
A wiec udalo mi sie dostac do tej opornicy zwanego rowniez jezem. Stracilem okolo 40 minut a w rzeczywistosci jego wymiana do 5 minut roboty. Niepotrzebnie rozkrecilem glowna konsole bo opornica znajduje sie w przedniej czesc nagrzewnicy. Aby sie do niej dostac nalezy wyjac wykladzinke( boczek od strony pasazera )sciagnac plastik pod nogami pasazera oraz wykrecic schowek . Opornica znajduje sie w tunelu przez ktore leci powietrze. Ogolnie to jego miejsce jest nad stopami pasazera w srodkowej czesci .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A wiec udalo mi sie dostac do tej opornicy zwanego rowniez jezem. Stracilem okolo 40 minut a w rzeczywistosci jego wymiana do 5 minut roboty. Niepotrzebnie rozkrecilem glowna konsole bo opornica znajduje sie w przedniej czesc nagrzewnicy. Aby sie do niej dostac nalezy wyjac wykladzinke( boczek od strony pasazera )sciagnac plastik pod nogami pasazera oraz wykrecic schowek . Opornica znajduje sie w tunelu przez ktore leci powietrze. Ogolnie to jego miejsce jest nad stopami pasazera w srodkowej czesci .

 

wszystko sie zgadza oprocz tego, ze nie trzeba rozkrecac schowka

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
A wiec udalo mi sie dostac do tej opornicy zwanego rowniez jezem. Stracilem okolo 40 minut a w rzeczywistosci jego wymiana do 5 minut roboty. Niepotrzebnie rozkrecilem glowna konsole bo opornica znajduje sie w przedniej czesc nagrzewnicy. Aby sie do niej dostac nalezy wyjac wykladzinke( boczek od strony pasazera )sciagnac plastik pod nogami pasazera oraz wykrecic schowek . Opornica znajduje sie w tunelu przez ktore leci powietrze. Ogolnie to jego miejsce jest nad stopami pasazera w srodkowej czesci .

 

wszystko sie zgadza oprocz tego, ze nie trzeba rozkrecac schowka

 

 

Schowek musi sciagnac nowicjusz, ten ktory dokladnie nie zna lokalizacji opornicy, jak juz pozniej obczai sprawe to bez problemowo bez sciagania schowka poradzi sobie z wymiana jeżyka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam podobny problem z rozładowywaniem akumulatora w e39. W jaki sposób można zdiagnozować że powodem jest właśnie ten "jeż" ?

 

Jedyne co zauważyłem to to że po wyłączeniu zapłonu zza ekranu nawigacji dochodzi bardzo cichy odgłos pracy jakiegoś urządzenia (silniczka?).

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Właśnie dołączam się do pytania DRAYa. Nie można zlokalizować przyczyny rozładowywania się akumulatora. Najgorsze jest to, że czasem aku działa przez tydzień a później po naładowaniu przez noc się rozładuje a później znowu przez tydzień działa. Już 1,5 mesiąca się męczę. Mechanicy wyłączali Webasto, imobilajzer i tak się po jakmś czasie rozładowywał. Najlepsze jest to że gdy auto stało u nich nawet kilka dni wszystko było OK. Faktycznie zauważyłem że włącza się wentylator w klimatronicu po wyłączeniu zapłonu. Może komuś opisane przeze mnie objawy kojarzą właśnie z awarią jeża? Edytowane przez Migacz
Opublikowano

u mnie to samo i wylanczam climatronic na noc (odlanczam zasilanie)

 

ale powiedziecie Gdzie i za ile można kupić w/w opornicę (tego jeża)?

tigra12
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie dołączam się do pytania DRAYa.

Mechanory nie mogą zlokalizować rozładowywania się akumulatora. Najgorsze jest to, że czasem aku działa przez tydzień a później po naładowaniu przez noc się rozładuje a później znowu przez tydzień działa. Już 1,5 mesiąca się męczę. Mechaniory wyłączali Webasto, imobilajzer i tak się po jakmś czasie rozładowywał. Najlepsze jest to że gdy auto stało u nich nawet kilka dni wszystko było OK. Faktycznie zauważyłem że włącza się wentylator w klimatronicu po wyłączeniu zapłonu. Może komuś opisane przeze mnie objawy kojarzą właśnie z awarią jeża?

 

dokladnie tak bylo u mnie, dmuchawa wlaczala sie na postoju losowo, czasem rozladowywalsie aku, czasem nie, wymiana jeza pomogla

 

jez w aso 250-300 zl

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
uzywki na allegro widzialem po 150 zl, wg. mnie nie oplaca sie, te z aso sa podobno ulepszone, nie ulegaja tak czesto awaria, faktem jest, ze wygladaja odrobine inaczej niz ten, ktory wywalalem

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
u mnie to samo i wylanczam climatronic na noc (odlanczam zasilanie)

 

ale powiedziecie Gdzie i za ile można kupić w/w opornicę (tego jeża)?

 

Ja też jeszcze spróbuję wyłączać climatronic na noc. Poczekam. Gdy nie rozładuje mi aku kupię nowego jeża.

 

Jak go wyłączasz? Czy wyciągasz bezpiecznik nr 9?

Opublikowano
mam panel climatronic wyciagniety i odlanacza od niego koste zasilajace (ma 3 przewody po prawej stronie oczywiscie od tylu)
tigra12
Opublikowano
mam panel climatronic wyciagniety i odlanacza od niego koste zasilajace (ma 3 przewody po prawej stronie oczywiscie od tylu)

 

dzięks

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.