Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ogolnie rzecz ujmujac , czasami pojawiaja sie dziwne sytuacje po przekreceniu kluczyka w stacyjce na polozenie "START". Zauwazylem , ze inwazyjne "skasowanie" kopmutera( czyli po prostu zdjecie klem) pomaga na niektore, dziwne, przypadlosci w pracy silnika.Do naczesciej stosowanych zjawisk:falowania obrotow, niestabilnych obrotow na biegu jalowym, do opadania do niskich wartosci ( na granicy zgaszenia silnika) i podejcie na wlasciwy poziom.

KAsowanie komputera nie powoduje zadnych ukrytych zle wplywajacych rzeczy na silnik( my tez musimy czasem sie zresetowac , walnac po flaszeczce z kumplem na glowke a by sie mozg odswierzyl)

 

1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus

2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie

3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"

6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut

7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut

Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu

( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie

9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

 

czasami wystarcza kiedy zastosujemy pkt. 1 i 2 na dluzszy kres czasu( kilka godzin).

Po rozmowie z MOderatorem-doszlismy do wniosku, ze nie bede usowal tego postu-aby nik nie czul sie urazony, ze moze wykorzytsuje jego slowa z gory przepraszam( a to dlaczego i w jaki sposob to sie tu znajduje jest opisane nizej)Myślę, ze wiecej tym pomoge niz zaszkodze

Edytowane przez czestek1
  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzieki kolego za dokladny opis. Jesli ktos wykona to tak jak opisal Pawel Sitek to na pewno odczuje poprawe. Moje auto bylo jakies dziwne, szarpał, przyspieszal "na raty" i byl zamulony. Po tym zabiegu idzie jak trzeba. Wiec zanim zaczniecie grzebac w krokowcu, przepływce, czy czujnikach przepustnicy zróbcie reset kompa.

 

pozdro

Opublikowano
jeszcze jedno pytanie - niejasny punkt 4 - "połączyc kable aku". polaczyc je ze soba czyli zewrzec ze soba, tak? oczywiscie bez pomocy aku ;) hehe
Opublikowano

czesc!!

 

dzisiaj zrobilem reset jak z opisu i dziwna sprawa, po ponownym podlaczeniu kabli akumulatora zaswiecila mi sie kontrolka motorol i za zadne skarby nie chce zgasnac, stan oleju oczywiscie OK. czytalem w potach na forum ze trzeba pozostawic auto przechylone w lewa strone na noc i zgasnie. moje pytanie jest nastepujace: dlaczego to sie zaswiecilo po resecie a wczesniej bylo ok???

Opublikowano
Nie napisał, że to jego słowa, ale też nie napisał że cytuje :doh:
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano (edytowane)

.........ok to widze , ze macie jakies preblemy - bo ukradlem komus prawa autorskie- i zbujam na tym fortune,TAK. Zrobilem ten temat po to aby pomoc innym, w zadnym innym celu, jak pomoc forumowiczom zeby oszczedzic ludziom klopotow-a slowa te sa z wiadmosci ktora dostalem od jednego z czlonkow forum

moglem napisac ze wystarczy tylko zdjac klemy na dluzszczy czas-bo to wiedzialem juz owiele wczesniej-tyle ze tan sposob daje wieksza skutecz

 

A JESZCZE JEDNO tresc tej instrukcji jest gdzies ....nie widze niz zlego w uprzadkowaniu czegos co jest wazne, aby bylo latwiej dostepne.

Edytowane przez czestek1
Opublikowano
Przecież to jest ŻENADA i DNO. Bezczelnie skopiowane od użytkownika Frank.

Tu jest oryginalny temat:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=17134&start=0

Jesli Tobie cos nie pasuje, to rowniez mozesz zrobic cos dla tego fORUM i umiescic cos przydatnego w Zrob to SAm ( jakbys niezauwazyl jest tam ju zkilka postow mojego autorstwa) i jesli moge pomoc to nei bede sie zachowywal jak jakis zyd co wiedzial i nie powiedzial......zenujacy i odslaniajacy dno jestes w tym przypadku Ty............a najbardziej to widze Ty sie tym przejoles( nie wiem czy Frank , jesli jest ojcem tych slow) sie tak oburzy tm jak Ty sam...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie - bez jaj...

wrzucać sobie możecie na PW...

 

Pawel - ten opis Franka jest też w tym dziale, na drugiej stronie.

Moderator
Opublikowano

luz chłopaki - opis krąży od jakiegoś czasu po sieci, dlatego Paweł mógł nawet nie wiedzieć, że przekopiował pośrednio post Franka - faktem jest, że jak ktoś podaje czyjeś spostrzeżenia, to powinien podać źródło pochodzenia, żeby nie było wątpliwości, że nie przypisuje sobie autorstwa, ale i bez tego wiadomo, że takie informacje muszą skądś pochodzić

 

BTW - jak znam życie, to Frank też sam na to nie wpadł, tylko musiał tę instrukcję skądś zaczerpnąć (co mu oczywiście wcale nie uwłacza)

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

Wracając do meritum sprawy. połączenie klemów może się odbyć za pomocą ajkiegoś kabla?

Bo u mnie bo maksymalnym naciągnięciu stykają się tylko śruby klemów delikatnie i nie wiem czy to wystrarczy?

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Wracając do meritum sprawy. połączenie klemów może się odbyć za pomocą ajkiegoś kabla?

Bo u mnie bo maksymalnym naciągnięciu stykają się tylko śruby klemów delikatnie i nie wiem czy to wystrarczy?

 

zepnij kablem, co bedziesz tak trzymal :8) przeciez tam plynie tak marny prad, tak jak by go nie bylo :mrgreen:

Breast. Mouth. Waist.
Opublikowano
ja swojej beci zafundowałem taki reset i nie wyszło jej na zdrowie po ponownym uruchomieniu obrotów na jałowym wogóle nie było odpalic sie dała ale po wcisnieciu pedału gazu do połowy po wkrecaniu na 5500 obrotów kaszlała jak malluszek w gaznik jak ktos znaa tegoprzyczyne lub miał tak samo to prosze o kontakt przed zabiegiem było wszystko ok
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
widze ze sa wady i zalety tego resetu. ja narazie nie kombinuje diesel idzie jak powinien ( tak mi sie wydaje)

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Wczoraj się naczytałem o zresetowaniu kompa, i postanowiłem sam to zrobić w E39 525 TDS, ponieważ niedawno padła mi przepływka i ją wymieniałem.

Postępowałem zgodnie z instrukcją i udało się wszystko przeprowadzić bez problemu. Wczoraj jezdziłem, dzisiaj do roboty też dojechałem.(wszystko było OK)Niestety jaja zaczeły dziać się dzisiaj jak wracałem z roboty.

Najpierw ledwo odpalił, a potem po 15 kilometrach zgasł. Udało mi się odpalić i przejechać 100m i padł już na amen :duh: .Rozładowałem akumulator i teraz ładuje, ale nic z tego nie chce zapalić :cry: ]

Czy może mi ktoś poradzić co robić :!:

 

Pozdrawiam,

 

Mario

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Co do tego resetu to zastanawiam sie czy on rzeczywiscie wogole cokolowiek kasuje.

 

Zrobilem kiedys taki reset wg opisu, po tygodniu jechalem do serwisu i przy okazji podlaczalem do kompa. Komp zwykly wogole sie nie polaczyl, wiec mechanik podlaczyl go do jakiegos duzego Modic'a.

No i wykazal on... dodatkowy błąd... "bład braku napiecia w instalacji" czy cos w ten deseń.

 

Mysle ze komp w BMW trzyma bledy w jakies pamieci ktora wykasowac mozna jedynie komputerem (niezaleznie od tego czy sobie klemki zewrzemy czy aku odlaczymy).

 

Wydaje mi sie tez ze jedyne co mozemy wykasowac w ten sposob to tymczasowe parametry pracy silnika.

 

Wszystko to sa moje domysly, ktore daje wam do przemyslenia...

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.