Skocz do zawartości

Wąs w układzie kierowniczym - wyczuwam luz


don

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

Po zmianie wachaczy, końcówek drążków kierowniczych a na końcu środkowego drążka kierowniczego namierzyłem pewien luz na tzw. wąsie (pozycja 10 na rysunkU). Mechanik przy mnie dociągnął śrubę mocującą (na rys 11 - 12) ten wąs to końcówki kolunmy kierownicy ale to pomogło na dzień, może dwa. Znów jest wyczuwalny luz na kierownicy. Tj, nie ma luzu "pustego" tylko jest od razu wyczuwalny opór w prawo i w lewo, nie mniej już na tym "oporze" jest wg mnie za luźno, szczególnie podczas jazdy bo podczas postoju jest dużo lepiej.

 

Czy wg WAS to tylko wąs czy może coś w przekładni - tylko jak się dostać do śrub "korekcyjnych" ?

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/n/h/4.png

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja u siebie dość często i namiętnie wymieniam wąs nr.14 na rysunku. Pada nie wiadomo czemu , przetestowałem już wszystkie zamienniki i został tylko oryginał , zobaczymy czy ten wytrzyma dłużej - wahacze , drążki kierownicze wraz ze środkowym wymienione - i te są super a wspornik umarł.

Co do regulacji luzu układu kierowniczego było to gdzieś na forum opisane tj. jak się dostać i jak prawidłowo usunąć poszukaj.

Pozdrawiam Kanap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego wymieniasz namiętnie nr 14 a nie np nr 10 skoro to on jest bezpośrednio przy kolumni ekierowniczej

 

ile płacisz za zamiennik (jaki) i ile za oryginał ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

wymieniam 14 bo tam non stop robi się luz a 10 jest spoko - bo jeszcze oryginalny.

Zamiennik kosztuje 68 zł. drążek kierowniczy środkowy - długi- 120 zł.

o oryginały jeszcze nie pytałem.

Pozdrawiam Kanap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie podpiac sie na marginesie z pytaniem

1/ czy aby wymienic tuleje wachacza przod( e36) da sie je bez klopotu zdjac z wachacza czy moze sa one nabite jakos w ta tuleje( rozumiem ze banko jest wprasowanasama tuleja w uchwyt nr. 6 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA11&mospid=47434&btnr=31_0242&hg=31&fg=05 )

2/ odnosnie tylu to samo pytanie ( chodzi tu o tuleje bedaca w nr. 17 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA11&mospid=47434&btnr=33_1004&hg=33&fg=30 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem wszytko - u mnie to nie luz (tak naprawde go nie ma) był przyczyną pływania tylko zbieżność. Po ponownym ustawianiu zbiezności - auto prowadzi sie jak po sznurku!

 

Abstra-chując od mojego problemu - zawieszenie przednie może być "luźne" w kilku miejscach.

 

Na tulejach wachacza górnego, dolnego, na sworzniach, na drążkach kierowniczych, na wąsie od układu kierowniczego.

 

Ja w poprzednim 730 wymiałem samą tuleje na wachaczu i cała operacja trwała 1h i odbyła się bez komplikacji

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 9:01 pm Temat postu:

Już wiem wszytko - u mnie to nie luz (tak naprawde go nie ma) był przyczyną pływania tylko zbieżność. Po ponownym ustawianiu zbiezności - auto prowadzi sie jak po sznurku

 

witam.

Czy ustawiłeś zbieżnoś na wskazania fabryczne,czy własne przemyślenia?

40tys na gazie i bez problemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

u mnie tez sie zrobil luz na wasie - wasa juz wymienialem - jakies 2 lata temu - i znow jest luz ...

 

tym razem chyba bedzie trzeba wytargac przekladnie i cos wymyslic albo ja wymienic na jakas uzywke

 

 

a 14 - tez wymienialem - najpierw sama tulejke - wytrzymala rok - teraz kypilem caly wspornik ( zamiennik za jakies 80 zł )- zobaczymy ile wytrzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.