Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do cen, to jezeli II generacja bedzie z jakims troszke lepszym sterownikiem, zbiornikiem toroidalnym i przyzwoicie zalozona to wedlug mnie cena jest normalna.

Raczej wystrzegal bym sie jak ognia wszystkiego ponizej 1500zl bo oszczednosci beda glownie na sterowniku silniczka krokowego ktory bedzie mial bardzo ubogie mozliwosci ingerencji w parametry jego pracy a co za tym idzie niemozliwe bedzie w miare poprawne wyregulowanie instalacji.

 

Jezeli samochod bedzie eksploatowany tylko na krotkich odcinkach to zwlaszcza zima IVgen. bedzie nieco "uciazliwa" ze zwzgledu na koniecznosc rozgrzania do minimum 25-35stopni co jednak przy -20st. musi chwile potrwac... i to chyba tyle jezeli chodzi o wady.

 

IV generacja na 99% bedzie nieco oszczedniejsza a odczuje sie to zwlaszcza jezeli II gen. bedzie wyregulowana prawidlowo czyli nie bedzie zbyt ubogo.

 

IV gen. przy prawidlowej regulacji nie spowoduje mozliwego do wyczucia spadku mocy - przy mieszalniku spadek bedzie zawsze wyczuwalny dla ze tak to ujme "swiadomych" kierowcow ;)

 

I jest jeszcze jedna kwestia - dla jednego istalacja jest cacy bo samochod jedzie, nie sprawia wiekszych problemow, jazda wychodzi troche taniej niz na benzynie, a w razie jak cos to nie rozwali kolektora bo jest metalowy... :mad2:

 

W rzeczywistosci kilka lat testow, badan obliczen i eksperymentow nad tym aby stworzyc w miare mozliwosci dynamiczny i oszczedny (w swojej klasie) system zasilania paliwem z wielopunktowym wtryskiem czy to sekwencyjnym czy fullgroup czy ich hybryda bierze w leb - paleczke "przejmuje" badz co badz prosty sterowniczek silnika krokowego korzystajacy tak na prawde w zasadzie tylko z sygnalu sondy lambda (czasami i tak dosyc nieudolnie) a mieszanka paliwowo powietrzna tworzy sie w sposob bardziej prymitywny niz w wiekszosci starych gaznikow - co by kto sobie nie wypisywal o IIgeneracji ujemny wplyw na wlasciwosci eksploatacyjne samochodu MUSI BYC.

 

Pozostaje jeszcze kwestia czy montazysta zadba aby sterownik wtrysku benzyny "nie zauwazyl" ze wszystkie jego starania w stworzeniu w miare optymalnego skladu mieszanki biora w leb :)

 

I zeby nie bylo - czasami jezdze i serwisuje 316i i znajomego z sekwencyjnym gazem wiec zdarza sie co niektorym zamontowac sekwencje do nieskoplikowanego silnika z metalowym kolektorem...

 

Pozdrawiam

Opublikowano
popieram @ gen sam ją mam od prawie 1,5 roku nic jak do tej pory sie nie dzieje w ziemie latają tylko nieco obroty ale dlatego jeżdze na PB aż sie silnik rozgrzeje a potem przełanczam na gaz. Ja dalem 1750 chyba jak pamietam w firmie Elpigaz
Opublikowano

Instalacje o których pisałem (2 gen. 1800zł, sekw. 2500zł) sa firmy BRC, co sądzicie o tej firmie?

 

P.S. Dość ciekawy link, test z hamowni BMW 525 na gazie. Ja jestem przerażony :cry2: spadkiem mocy!!

 

http://www.godula.pl/index.php?mode=Teoria%20instalacji%20gazowych

 

Godula to wahowiec najwyższej klasy, czytałem wiele jego artykułów i publikacji książkowych.

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano

Jest tam kto :?: :!:

BRC- co sądzicie o tej firmie

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Jest tam kto :?: :!:

BRC- co sądzicie o tej firmie

 

 

czy aby napewno dochodzi do az takich spadkow mocy??wyglada podejrzanie

no ale nie mi to oceniac,

brc chyba jest ok poszukaj o tym juz bylo.....

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
ja na twoim miejscu zakladam bym z sekwencje nie z powodu ze na 2 generacji zle chodzi tylko jest mniejsza szansa ze gazownik zwali instalacje a o czyszczenie wtryskow sie nie martw wtryski zadka sie zanieczyszczaja , kiedys byly matrixy ktore nom stop sie zalepialy , a jak nawet sie zalepia to i tak wszedzie daja gwarnacje na gaz czyli naprawa wtryskow jest za free. pozatym jak na 2 generacji strzeli i rozwali przeplywke to ci sie wyrowna koszt do poziomu sekwencji
Opublikowano
Sorki, ale zeby strzelal w m40 przy II gen to chyba naprawde jakiś hydraulik musialbym zakladac :duh: jeszcze nigdy nie miałem strzałów, jedyne problemy jakie są czasem to falujące obroty i tyle,
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
ja u siebie mam zwykła instalacje. Co prawda sa jakies pierdoły co pisze ze jakas 4 kanałowa ale głowy nie dam. Sprawuje sie bardzo dobrze. NA pełnym zbiorniku tj 32-33l robi epo miescie jakies 330-360km.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Przypomniala mi sie pewna kwestia, zwiazana z lpg w moim aucie. Mam jak pisalem wczesniej najporostrza instalacje 2 gen.

 

Mianowicie gdy wyrzuce na luz, a silnik wczesniej mial pow. 3 obr, to na luzie obroty utrzymuja sie na poziomie 2 tys, i spadaja bardzo powoli.

 

Gazownik polecil zamontowanie malego komputera, ktory bedzie 'od reki' ustawial obroty na zadanym poziomie.. 2 gen + ten komp to instalacja 2.1 jak dobrze pamietam ... Podobniez zjawisko to wynika z tego, ze gaz musi sie 'wypalic' <- tak mi tlumaczyl gazownik..

 

Za zamontowanie takiego kompa to mojej instalki zaspiewal 400 czy 450 zl, moze razem bedzie taniej.. Moze ktos to ma?

 

:roll:

Czesc młody dowiedziałem sie na statku że to ty sie ukrywasz pod tym pseudo,bemke masz ode mnie i widze ze niezle sie sprawuje.Jak ja nia jezdziłem to przy takich objawach puknij delikatnie noga w pedał gazu i obroty o razu spadaja,ojciec mówił ze sie wysypałes do rowu jak wracałeś z Gdyni,mam nadzieje że nic sie nie stało?pozdro

Opublikowano

To może jako założyciel tego tematu, wezme i go zakończe jakąś puantą :wink:

 

Założyłem instalacje LPG, skusiłem sie na sekwencję, firmy VEKTOR (jest to podobno to samo co Stag300).

Kosztowało mnie to 2.600 (z przejściówko do wlewu pod klapką wlewu paliwa i z zatankowaniem do pełna).

Mam butle w kole 48l (wchodzi ok.41-42l).

Koszt zalania do pełna ok 75zł, co przekłada sie na dystans 370km na pełnym baku.

Może i nie jest to najoszczędniejszy wynik świata (ok11-12l) ale przynajmniej w ogóle nie odczuwam straty mocy!!

Frajda z jazdy jest taka sama i w kieszenie dużo więcej zostaje!!!

Mi się podoba i na prawde polecam (od założenia, jakieś 10dni temy zrobiłem ponad 1000km i jest na prawde fajnie)

 

Dzięki za opinie udzielone w tym temacie i Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano

ładuj tą sekwencję i sie nie zastanawaij... chba te kilka stów nie robi różnicy... pozatym - zastanów się żeby samemu założyć - tylko bedziesz musiał skombinować papiery ;) jak masz dojścia to tak zrób

Gaz na śrube miałem i co? 2,0 mnie brały nawet jak jechałem na PB... masz słabszy silnik, ale to nie przeszkadza żeby sterowanie LPG było nowoczesne, i przy dobrym strojeniu i jakości instalki nie sprawiało problemów...

 

pisz do użytkowników sekwencji to ci odpowiedzą konkretnie

 

ps. śruba bardzo dobrze sprawowała mi się w polonezie - zero problemów :)

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
temat dawno nie poruszany czy ktos moze obiektywnie podpowiedziec czy jest sens zagazowac sekwencyjnym 1.8 m40 czy II generacja spokojnie sobie poradzi bo to zawsze temat z podzielonymi zdaniami za kazdą odpowiedz bede bardzo wdzięczny

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano
temat dawno nie poruszany czy ktos moze obiektywnie podpowiedziec czy jest sens zagazowac sekwencyjnym 1.8 m40 czy II generacja spokojnie sobie poradzi bo to zawsze temat z podzielonymi zdaniami za kazdą odpowiedz bede bardzo wdzięczny

 

Zawsze jest sens zakładać sekwencję.Jeśli szkoda Ci kasy na nową szukaj używanej do 4 cylindrów powinieneś kupić za 700-800 zł bez butli.Koszt założenia to ok 500-600 zł.Więc wyjdzie tak samo jak nowe szambo II generacji.

Opublikowano

II generacja goruje nad sekwencja praktycznie wszystkim:

-elektronika zredukowana do minimum(nie ma sie co popsuc)

-brak wtryskow gazu co daje brak klopotow z nimi(czyszczenie,zawieszanie sie na syfiastym gazie itd)

-prostota instalacji

-prostota regulacji

-niska cena

w sekwencji masz troche lepsze osiagi,regulacje komputerem, a do tego wszystkie te klopoty ktorych nie masz przy II generacji,przy zenujacej jakosci polskiego gazu,sekwencja nie ma najmniejszego sensu o ile masz metalowy kolektor(ryzyko mikrowybuchow).

Do silnika o ktory pytasz smialo II gen.(spalanie 10litrow gazu bez wzgledu na styl jazdy ).pozdro

Opublikowano (edytowane)
dzieki za odp Edytowane przez pawelaspl

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano
II generacja goruje nad sekwencja praktycznie wszystkim:

-elektronika zredukowana do minimum(nie ma sie co popsuc)

-brak wtryskow gazu co daje brak klopotow z nimi(czyszczenie,zawieszanie sie na syfiastym gazie itd)

-prostota instalacji

-prostota regulacji

-niska cena

w sekwencji masz troche lepsze osiagi,regulacje komputerem, a do tego wszystkie te klopoty ktorych nie masz przy II generacji,przy zenujacej jakosci polskiego gazu,sekwencja nie ma najmniejszego sensu o ile masz metalowy kolektor(ryzyko mikrowybuchow).

Do silnika o ktory pytasz smialo II gen.(spalanie 10litrow gazu bez wzgledu na styl jazdy ).pozdro

 

 

 

 

dzieki za odpowiedź zastanawiam sie jeszcze moze najlepszym kompromisem pomiędzy II generacja a sekwencją byłaby III generacja chyba czas odwiedzic gazowników i zobaczyć co mi bedą doradzać i za jaka cene chce na ten cel przeznaczyc 2000-2500zł im taniej tym lepiej ale za dobra jakość jestem w stanie do 2500 zł zapłacić

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano
II generacja goruje nad sekwencja praktycznie wszystkim:

-elektronika zredukowana do minimum(nie ma sie co popsuc)

-brak wtryskow gazu co daje brak klopotow z nimi(czyszczenie,zawieszanie sie na syfiastym gazie itd)

-prostota instalacji

-prostota regulacji

-niska cena

w sekwencji masz troche lepsze osiagi,regulacje komputerem, a do tego wszystkie te klopoty ktorych nie masz przy II generacji,przy zenujacej jakosci polskiego gazu,sekwencja nie ma najmniejszego sensu o ile masz metalowy kolektor(ryzyko mikrowybuchow).

Do silnika o ktory pytasz smialo II gen.(spalanie 10litrow gazu bez wzgledu na styl jazdy ).pozdro

 

A ty nadal żyjesz w epoce poloneza,nie szerz herezji.

Opublikowano
Dudek II,miałem sekwencje w bmce i mialem II generacje tez w bmce,sekwencje srednio co 3-4 tys km,trzeba bylo czyscic,regulowac itd(kazda taka operacja50-80zł),II generacje załozyłem zrobiłem 30tyś.km(4razy wymieniłem filterek-koszt 25zeta),bumke kupil koles i jezdzi do dzis na tej instalacji,wiec nie pouczaj mnie,ze jezdze polonezem,ja znam oba typy instalek z autopsji a Ty?.....chyba z opowiadan taty albo starszego brata.pozdro
Opublikowano
Dudek II,miałem sekwencje w bmce i mialem II generacje tez w bmce,sekwencje srednio co 3-4 tys km,trzeba bylo czyscic,regulowac itd(kazda taka operacja50-80zł),II generacje załozyłem zrobiłem 30tyś.km(4razy wymieniłem filterek-koszt 25zeta),bumke kupil koles i jezdzi do dzis na tej instalacji,wiec nie pouczaj mnie,ze jezdze polonezem,ja znam oba typy instalek z autopsji a Ty?.....chyba z opowiadan taty albo starszego brata.pozdro

 

Jasne że z opowiadań a jak że inaczej....Kto sekwencje reguluje po 3-4 tys?? Na sekwencji zrobiłem 50 tys.Koszty jakie poniosłem to zmiany filtrów 10-15 tys i regulacja co drugą zmianę filtrów.Do tego raz regeneracja reduktora przez zmianę membrany 150 zł i raz czyszczenie wtrysków za 50 zł.Więc nie widzę tych straszliwych kosztów.A co do drugiej generacji hmm,widocznie tylko ja miałem z nią problemy czasem tak bywa...

:lol:

Opublikowano

Dudek II

a mam pytanie do Ciebie jak widze smigasz na sekwencji ale chyba nie w 318 m40 gdybym miał nowszy silnik nawet bym się chwili nie zastanawiał tylko załozył sekwencje i tylko dlatego się zastanawiam ze mam taki a nie inny silnik ale jeśli jest sens i ma chodzic duzo lepiej na sekwencji to jeednak załoze sekwencje STAG 300 i zobaczymy co sie bedzie działo

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano

Pewnie że ma sens, mieliśmy dwie bimki E 30 i E36 ten sam silnik 1,6 M40

II gen. w e 30 chodziła bez problemów zero strzałów ale schody były z utrzymaniem obrotów, w E 36 mam sekwencję zrobiłem na niej do dzisiaj około 30 000 km i nie dołozyłem nawet złotówki, pomimo iż gazownicy chociażby po 1000 km kazali przyjechać na regulację to ich olałem bo mam wszystko OK jestem w 100 % zadowolony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.