Skocz do zawartości

Klika pytań dot. automatu..........


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
w instrukcji którą posiadam napisane jest ze holowanie jest dopuszczalne :reading2: cytuje:BMW 518i , 535i , 524td oraz inne wyprodukowane przed IX.1992 prędkość holowania maksynalna 50 km/h , droga holowania: 50 km , BMW 520.,i , 525i/x , 530i , 525tds oraz inne wyprodukowane po IX.1992 prędkość holowania maksymalna 70 km/h , droga holowania: 150 km , przełocznik w pozycji "N" ,do holowania na większą odległość wymontować wał napędowy.Niestety w moim wypadku skończyło się to remontem skrzyni (choć miałem wątpliwości co stanu przed holowaniem) 525tds holowałem z połowy odcinka "autostrady"Kraków-Katowice czyli ok50 km(do warsztatu) efekt 1500 zł zostało u mechanika(pomijając koszty naprawy silnika!)Więc nie polecam stosowania tej instrukcji w praktyce :nienie: Prędkości z tej instrukcji nie były przekroczone.
  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

istotne jest sprawdzanie stanu i poziomu oleju!!W pracy kilka lat jeździłem "automatem"(2 rodzaje skrzynek-zasada działania tej którą ja miałem czyli ZF ta sama co w BMW!)

i wiem z praktyki jak bardzo to jest istotne , wracając do holowania , w skrzyniach produkcji"voith" zalecano demontaż pół osi

w ZF tylko ograniczenia predkości holowania(30km/h) , kontrole oleju zaleca się na "ciepłym" silniku ,co do reszty uwag zgadzam się w pełni:)

odczekać aż się rozgrzeje, gasić na "P" itd. I nigdy nie zostawiaj auta na "D" np z zaciągniętym ręcznym!!!(patrz ostatni wypadek z Katowic!!Bus z "automatem" pojechał...pa pa pa!) :twisted2:

Opublikowano
Wkońcu dopatrzyłem się,że na zimnym automacie biegi troszke przeciąga :8) bo już myślałem że z moją coś nie tak.Ja się oczytałem na forum i jeszcze ani razy na "D" nie zgasiłem,zawsze na P,biegi zmieniam zawsze z pedałem hamulca wcisnietym,a po odpaleniu po nocy pozwalam popracować troszkę silnikowi(nie tylko z uwagi na skrzynie-to jednak TD i wole go grzecznie rozgrzac,aby pozniej jechał niegrzecznie :roll: )a po ruszeniu nie przekraczam 2.5tyś obr.do momentu az sie zagrzeje :wink: a chciałem się zapytać użytkowników ASB,jak "stoicie" na światłach :?: na "D" z depniętym hamulcem czy przerzucacie na "N" :?: :?:
http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
Tylko na D, chyba że postój jest dłuższy np. przejazd kolejowy itp. Wachlowanie skrzynią na światłach niczemu nie służy i przy takich którkich wachlowaniach może być to szkodliwe.
Opublikowano
Tu mogę jeszcze Was zaskoczyć. W trakcie jazdy po mieście powinno się jeździć na "4". Chodzi o to aby skrzynia jak najrzadziej chodziła między 4,a 5 biegiem. Tryb "D" powinno używać się praktycznie tylko na drogach szybkiego ruchu lub autostradach. Jadąc na "D" przy 50-60 km/h po mieście to jakby jechać na 5 biegu. Ponadto jeżdżąc na "4" moje 525tds 93' zeszło mi po mieście do 9,5 litra. Tą kombinacje jazdy przeczytałem w oryginalnej książce serwisowej, a ku mojemu zaskoczeniu potwierdzili ją panowie z serwisu BMW.Pozdrawiam :handshake:
Opublikowano
jak "stoicie" na światłach :?: na "D" z depniętym hamulcem czy przerzucacie na "N" :?: :?:

Na D z wdepnietym hamulcem, poniewaz ASB sa tak skonstruowane, ze na N lub P wrzucamy, jesli mamy zamiar stac dluzej niz 15 minet.

Opublikowano

@arek napisal-"Na D z wdepnietym hamulcem, poniewaz ASB sa tak skonstruowane, ze na N lub P wrzucamy, jesli mamy zamiar stac dluzej niz 15 minet."

 

To zalezy ile trwa zrobienie 1-dnej minety :clap: :lol: :clap: :oops: :oops: :oops:

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Czyli Panowie jezeli chodzi o jazde po miescie kolega pisze ze na 4 ale ja mam skrzynie

 

P

R

N

D

1

2

3

 

i przelozenia

 

S - czy jest to jazda tak zwana sportowa?

E - czyli jest to jazda ekonomiczna jezeli dobrze zrozumialem? Na czym to polega?

M- czy jest to przelozenie anty poslizgowe gdzie nie pojdzie z kapcia i cholernie wolno przyspiesza czy wtedy odlancza turbine? Tak przynajmniej mi sie wydawalo

 

Prosze o pomoc dla laika w automatach i dzieki za ten temat, bo gdyby nie on skrzynia laika dalej by dostawala w cztery litery. Dotychczas gasilem na czym popadnie czego nie ulatwiala pompa ktora jest do zrobienia.

 

Jezeli zmieniam z D na R i po jakims czasie jak rusze i nie dodam plynie przez pare sekund leciutko gazu to mi gasnie to wina pompy czy skrzyni.

 

Serdeczne dzieki za pomoc!

Opublikowano

OK, wiec:

 

S - tak jest to jazda sportowa. Autko zmienia biegi przy wyższych obrotach i staje sie bardziej agresywne. Oczywscie wpływa to na jego apetyt ale... warto sobie czasem użyc:D

 

E- 'economic' czyli jazda ekonomiczna jak wspomniales. Autko zmienia biegi przy optymalnych obrotach. NIe jest wtedy tez żarłoczne... po prostu, tryb do zwyklej jazdy.

 

M- tak, w tym trybie wlasnie nie zakreci autko kołami. Przydaje sie na przy ruszaniu na śliskim, holowaniu czy jakims błocie... po porostu używasz kiedy uznasz za stosowne. Co do odłaczania turbiny..nie byłbym taki pewny.. ja mam 2,5 w benzynie i u mnie tez te przełożenie działa..a turbiny nie mam wcale:P

 

 

1,2,3 - autko korzysta z okreslonej ilosci kolejnych biegów ;-)

 

Poza tym, staraj sie kończyc jazde zostawiajac bryke na P, potem Ci to wejdzie w nawyk i bedzesz to robil automatycznie.

 

Pozdro !

Opublikowano

Dębowy dzieki za informacje ale czy moglbys przyblizyc co chciales powiedziec w zdaniu -

 

1,2,3 - autko korzysta z okreslonej ilosci kolejnych biegów

 

bo nie zabardzo zrozumialem

 

1- korzysta tylko z jedynki itp?

 

Czy o co dokladnie chodzi

Opublikowano

Mialem namysli to że:

 

z 1 - korzysta tylko z jedynki

z 2 - korzysta z jedynki i dwójki

z 3 - korzysta z jedynki, dwójki i trójki

 

Jesli cos przekrecilem, niech mnie ktos poprawi. Ale mysle ze wszystko jest oka;) Jakby co to pisz ;)

Opublikowano
Tu mogę jeszcze Was zaskoczyć. W trakcie jazdy po mieście powinno się jeździć na "4". Chodzi o to aby skrzynia jak najrzadziej chodziła między 4,a 5 biegiem. Tryb "D" powinno używać się praktycznie tylko na drogach szybkiego ruchu lub autostradach. Jadąc na "D" przy 50-60 km/h po mieście to jakby jechać na 5 biegu. Ponadto jeżdżąc na "4" moje 525tds 93' zeszło mi po mieście do 9,5 litra. Tą kombinacje jazdy przeczytałem w oryginalnej książce serwisowej, a ku mojemu zaskoczeniu potwierdzili ją panowie z serwisu BMW.Pozdrawiam :handshake:

 

Mysle ze masz troszke racji, ale z drugiej strony jesli automat wrzuca Ci 5 bieg przy 50km to masz problem. Chyba ze z gorki. Automat ma to do siebie, ze stara sie OPTYMALNIE dobierac przelozenia. Jezdze automatem ponad rok i nigdy! nie zdazylo mi sie aby automat przerzucil mi bieg wtedy kiedy tego nie chcialem.. tak jak niektorzy pisza ze im skacze np. 3-4-3-4. Chce 3 wciskam gaz mocniej i jade...chce 4 odpuszczam. Sprawa jest prosta. Jesli jest gorka i auto potrzebuje mocy bo slabnie na wysokim biegu zrzuca i ciagnie.. proste.

9,5 litra w miescie - bardzo dobry wynik!!! Gratulki.

W poprzednim autkiem jazda na 5tce po miescie z roznymi predkosciami (manual) nie bylo niczym nadwyzczajnym. Spalanie SREDNIE zawsze 5-5,5 litra silnik fordowski 1.8 D przebiegu w kolach prawie 300 000. Takze o zmeczeniu silnika moja jazda nie moglo byc mowy.

Ja jednak wole tryb D - skrzynia ma komputerek niech sama kombinuje ;D ja tylko pomagam dociskajac lub luzujac pedalem gazu ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

tak podlacze sie do tematu :

 

transm...model : A5S 390R to bedzie pewno most ze szpera ??

 

A co do skrzyn Automata pytanie

czy czujnik w piaście przedniej prawej moze miec wplyw na dzialanie skrzyni?? tzn czy może zakłócić tryb skrzyni,przypadek taki ze po wyjeciu tego czujnika z piasty.Kontrolki i komunikaty cacy ,zero bledow na wyswiatlaczu.w momecie wylaczenia silnika i ponowne uruchomienie wszystko ok az do mometu zatrzymania sie i znowu nic D R P +/- zero reakcji no czasem byla reakcja typu wielkiego poslizgu,wylaczenie silnika i ponowne uruchomienie powodowalo ze skrzynia dzialala normalnie R D +- az do ponownego zatrzymania sie . ?? hehe ciekawa przypadlosc,wczoraj bylem swiadkiem takiego zdarzenia.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Kurde... automata trzeba sie nauczyc. Na poczatku mialem sporo pytan co do obslugi.

 

Jezdze 4HP22 juz od pol roku.

 

- Na swiatlach trzymam hamulec i D.

- Na P TYLKO I WYLACZNIE gdy auto stoi. Nigdy nawet jak sie toczy milimetr/godzine (musialem zaspokoic ciekawosc, nie polecam :? )

- Odradzam wrzucac na P na swiatlach gdy stoimi na gorce.

- Jak parkujemy na wzniesieniu to N i reczny, jak na plaskej powierzchni mozna uzyc P

- Przy zmianie kol nie stosowac P zamiast recznego !!!!

- Przelaczanie z R na D robie tak:

Cofam i hamuje, sekunde przed zatrzymaniem wrzucam N, auto szybciej sie zatrzyma i jak juz stoi wrzucam D.

- Jak wrzucisz z N na D (lub R) z hamulcem noznym odczekac az auto "szarpnie" i wtedy przyspieszac (slyszalem ze koles w golfie katowal swojego automata ruszaniem na D z wysokich obrotow i zyl ale nie polecam)

- Jak wrzucisz z N na D (lub R) bez hamulca noznego poczekac az auto zacznie sie toczyc zanim sie wcisnie pedal gazu

- Ja mam 4 biegi + lock up. Jak jade w trasie i mam zamiar wyprzedzac to nie korzystam z kick downa lub tego czy automat sam mi zredukuje tylko wrzucam 3

- Nie wrzucac zbyt niskiego biegu podczas jazdy (np. 2 jadac 140km/h)

 

No i sprawdzac poziom oleju. Ja w swojej miam bagnet pod maska przy tuz przy szybie od strony kierowcy. Zolty (od oleju mam czerwony). Na cieplym i na zimnym poziom bedzie inny wiec sprawdzic w instrukcji jak powinno byc dla cieplego i zimnego).

No i zmieniac filtr oleju :)

Opublikowano
A o paleniu gumy na automacie to nikt nic nie powie? nie wolno czy co? ja mam automat i tak go nie cackam.Auto ma chodzic i tyle nawet precyzyjniej niż manual dlatego ktos stworzyl automat a najważniejsze pilnowac oleju pozdrawiam
BMW M-Power
Opublikowano
Tylko ze automatem pali sie gume mocnym silnikiem. Sprzeglem nie strzelisz, skrzynia zreszta tez nie. Po prostu wciskasz odpowiednio hamulec, D i gaz do dechy. Jak zrobisz to dobrze to spali gume jak nie to sniszczy skyrznie i/lub sprzeglo hydrokinetyczne. Albo i jeszcze co innego :)
Opublikowano
to znaczy ze automatu nie mozna holowac nawet na N???? :shock:

 

Holowanie automata - tak, ale tylko wtedy jeśli zachodzi nadzwyczajna konieczność!!!!! Tylko na N i przy spełnieniu warunków: każdy z producentów samochodów podaje limit: prędkości (ok. 30-40 km/h) i odległości (kilkadziesiąt km).

A najlepiej jest mieć assistance i zawieźć na platformie holownika, bo już nie jeden kozak po tym jak mu się skończyło paliwo holował auto... prosto do warsztatu :mad2: i kilka tysięcy PLN w błoto...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
3,5 jak najbardziej sie da. Tylko nie wiem jak u ciebie czy jak ustawisz np. na 2 to czy wrzuci max dwojke czy jak dojedziesz do czerwonego pola to wrzuci i tak trojke? U mnie co bym nei robil nie zmieni mi biegu ale kumpel mowil ze w jego e36 zmienia na wyzsze tak czy siak, ale przy samym odcieciu.
Opublikowano
Tylko nie wiem jak u ciebie czy jak ustawisz np. na 2 to czy wrzuci max dwojke czy jak dojedziesz do czerwonego pola to wrzuci i tak trojke? U mnie co bym nei robil nie zmieni mi biegu ale kumpel mowil ze w jego e36 zmienia na wyzsze tak czy siak, ale przy samym odcieciu.

Jak ustawisz na 2 to nie ma bata,żeby zmieniło...Coś z tą E36 jest nie tak.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano

- Odradzam wrzucac na P na swiatlach gdy stoimi na gorce.

- Jak parkujemy na wzniesieniu to N i reczny, jak na plaskej powierzchni mozna uzyc P

- Przy zmianie kol nie stosowac P zamiast recznego !!!!

-

automat zawsze i wszędzie zostawiamy na P nigdy na N!!, po prostu stajesz, zaciągasz ręczny i wrzucasz P, jak masz sprawny ręczny to auto się nie stoczy i będzie wszystko ok,

sporo ludzi mając automaty nie używa nigdy ręcznego i tak jak sugerujesz jest potem problem z przełączeniem z P na bieg, szczególnie właśnie wtedy gdy aut stoi na nierównym terenie i po włączeniu P i puszczeniu hamulca stoczy odrobinę (naprze na zapadkę w skrzyni która na P nie pozwala obracać się wałowi i jest problem z jej zwolnieniem)

co do jazdy to nigdy nie używam N stojąc na światłach itp, tylko wciskam hamulec i zostaje na D, tak samo nie mam pomysłów w stylu wrzucanie N przy dotaczaniu się do świateł :naughty:

Opublikowano
tak samo nie mam pomysłów w stylu wrzucanie N przy dotaczaniu się do świateł

 

Hihi, a sprobuj wrzucic P toczac sie do swiatel.:)

Opublikowano

Przełączanie pomiędzy D a N i odwrotnie podczas jazdy nie ma żadnego wpływu na cokolwiek przy założeniu, że przy przełączaniu z N na D dobrze nie robić tego z gazem (żywotność sprzęgieł wielotarczowych w skrzyni)...

Automat to niezłe cudo i żałuję, że mam manuala. Przekonałem się do automata pokonując w US ponad 6.000 mil Jeep'em Grand Cherokee'im.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.