Skocz do zawartości

Klika pytań dot. automatu..........


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym się dowiedzieć jak wy traktujecie swoje E34 w autmacie...

Jezeli zapalacie samochód, a jest jeszcze zimny, to jak go trzymać na niskich obrotach i jeszcze nim w miarę jechać? Bo jak wiadomo jak automat zimny, biegi sie przeciągają :/

Czy to szkodliwe jezeli często zapominam, i gaszę silnik na DRIVE, a potem przezucam na P ?

Czy biegi w automacie trzeba ZAWSZE zmieniać na hamulcu, bo na początku zwłaszcza przeżucałem (gdy samochód stał na P) na, np. R.. I wtedy samochoód od razu ruszał :(

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja tam jakoś specjalnie nie traktuje (mam ten samochód od lipca zeszłeo roku), ale trzeba pamiętać o wymianie oleju i właściwym jesgo poziomie przede wszystkim. Co do katowania zimnej - to mi szkoda silnika więc jak zimny silnik to i tak powyżej 2,5 tys nie wychodze. Biegi powinno się zmieniać (oczywiście chodzi o biegi pomiędzy R i D) w momencie kiedy samochód stoi (nalepiej z wciśniętym hamulcem). Kategorycznie wręcz zabrania się takiej sytuacji jak zwiększenie obrotów na N i wrzucenie na obrotach na D. Ja zawsze gasze na P (na D też mi się czasem zdażało ale teraz już jest ot odruch że przed tym jak ręka pójdzie do stacyjki to przeżuca skrzynie na P).
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Przerzucaj zawsze z naciśniętym hamulcem roboczym

 

gaś auto w pozycji parking

 

pierwsze kilometry na zimnym aucie - traktuj jak delikatną rozgrzewkę

 

wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami w książce i kontroluj poziom oleju w skrzyni

 

 

zaoszczędzisz chłopie jakieś 3-5 tyś za remont skrzyni :lol:

 

Pozdro

Mario

Opublikowano

1. Jak jedziesz na zimnym silniku to nie dawaj od razu w deche tylko spokojnie jedz. Oszczedzasz wowczas i skrzynie i silnik autka

2. To czy gasisz silnik na P, D i innych biegach nie ma specjalnego znaczenia, wazne jest aby nie odpalac na biegu (powinno byc zabezpieczenie ale spotkalem sie ze nie dzialalo i autko mozna bylo odpalic na D)

3. Biegi jak najbardziej radze zmieniac na hamulcu.

Opublikowano

Masz rację.. U mnie jest takie zabezpieczenie ze nie mozna zapalić na innym biegu niz na P :) Napoczątku strasznie sie wystraszyłem ze drugi dzień samochód w domu a juz nie chce palić :/ Ale na szczęscie to własnie było zabezpieczenie :D Do dziś chodzi jak zegarek :)

A przełączanie biegów na niezapalonym silniku to straszny grzech dla skrzyni ? Bo nie mogę sie przyzwyczaić na gaszenie stacyjki na P :/

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Opublikowano

miałem osobiscie 10 lat temu 520 w automacie..niestety moja wiedza na ten temat była :mad2: beznadziejna i ta niewiedza koszotwała mnie 4000 zł :( cena skrzyni ... tak jak nowa.

Później zmieniłem na inny automat Dodge i zasada jest jedna a wierz mi, że zanim ruszysz (na zimnym) poczekaj chwilkę, aż olej w skrzyni dostanie temperaturę..łopatki w skrzyni lekko pracują. Ja zawsze czakałem do 5 min. i zawsze było OK.

Opublikowano
OK, bo tego sie najbardziej bałem... Przełączać na wyłączonym zapłonie :)

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Opublikowano

Hej

Jedna wazna rada NIGDY NIE HOLUJ AUTOMATU !!! najwyzej jak juz nie ma innego wyjscia to kilka kilometrow z bardzo mala predkoscia (np. 30 km/h), ale wystrzegaj sie tego. Jak zablokuje sie skrzynia na trzecim biegu (bo wydaje mi sie ze masz skrzynie 5hp18) to zjezdzaj do najblizszego warsztatu ktory zajmuje sie automatami, bo to jest tryb awaryjny a to znaczy ze cos jest nie tak.

Oczywiscie zycze Ci aby nigdy sie to nie przytrafilo ale lepiej wiedziec ja nie wiedzialem i mialem wydatki :mad2:

Milego bezawaryjnego uzytkowania

Pozdro

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie

jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni bo chyba nie ma bagnetu do pomiaru i trzeba w jakis sposob od dolu

Opublikowano
Chciałbym się dowiedzieć jak wy traktujecie swoje E34 w autmacie...

Jezeli zapalacie samochód, a jest jeszcze zimny, to jak go trzymać na niskich obrotach i jeszcze nim w miarę jechać? Bo jak wiadomo jak automat zimny, biegi sie przeciągają :/

Czy to szkodliwe jezeli często zapominam, i gaszę silnik na DRIVE, a potem przezucam na P ?

Czy biegi w automacie trzeba ZAWSZE zmieniać na hamulcu, bo na początku zwłaszcza przeżucałem (gdy samochód stał na P) na, np. R.. I wtedy samochoód od razu ruszał :(

 

Bez urazy....

Ale potem WSZYSCY sie dziwia ze automaty padaja.. jak ludzie nie potrafia ich uzytkowac. Jezdza na znikomej ilosci oleju, z wyciekami i trybem awaryjnym. Straszne.

To jest Twoja skrzynia mozesz sobie jezdzic jak chcesz.. jesli chcesz aby chodzila jak najdluzej to NIGDY! nie wrzucaj biegu bez mocno wcisnietego hamulca. Zawsze gas na N lub P (co szkodzi? u mnie podobnie jak u innych to juz norma) - zdazylo sie ze 2x zgasic na D.

Jak juz tez ktos wspomnial na zimno nie "butuj" skrzyni traktuj ja bardzo delikatnie. A prawdopodobienstwo awarii zmniejszych do minimum!

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
No własnie dlatego się, sie pytam... Bo nigdy nie maiłem automatu, a chciałbym z niej korzystać jak najdłuzej :D Bo to naprawdę super sprawa :8)

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Opublikowano
nie nie mozna holować..choć życie zmusz nas doróżnych decyzji....to tylko jeżeli jest "wyjatkowa" sytuacja!..np. do warsztatu
Opublikowano
nie nie mozna holować..choć życie zmusz nas doróżnych decyzji....to tylko jeżeli jest "wyjatkowa" sytuacja!..np. do warsztatu

 

Automat MOZNA holowac. Na pewno nie szybko i nie dlugo... na dalekie odleglosci. Jest niewskazane....ale mozliwe.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
nie nie mozna holować..choć życie zmusz nas doróżnych decyzji....to tylko jeżeli jest "wyjatkowa" sytuacja!..np. do warsztatu

 

Automat MOZNA holowac. Na pewno nie szybko i nie dlugo... na dalekie odleglosci. Jest niewskazane....ale mozliwe.

 

 

tak jak wcześniej napisałem.

Holowanie NIE.

Można tylko w sytuacjach kiedy nas życie zmusi i bardzo wolno.

Opublikowano

biernus

nikt nikomu nie zabrania holowac automatu kazdy moze jak szybko chce i jak dlugo chce

jak chcesz to holuj ja juz nigdy tego nie zrobie (laweta i juz albo wal rozczepie)

Opublikowano
u mnie w 750 e-32 bagnet jest od strony pasażery poniżej podszybia taka rurka która wchodzi pod samochód z narysowanym czarnym trójkątem tylko trochę ciężko ją wyciągnąć!!!!!!!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

wiesz...juz dobrze nie pamiętam...było to 10 lat?..temu :mrgreen:

, ale bagnet poziomu oleju do skrz.aut jest blisko podszybia....i jest troszkę inny od olejowego tzn. był cały skręcony..pewnie dlatego, że jest dłuższy i musi przejść...kilka zakrętów :mrgreen: .

Jest również zaznaczony poziom min. i max...jak w przypadku olejowego...

Opublikowano

ZF5HP18 nie ma bagnetu.

Silnik nalezy gasic na N albo na P. Na biegu nie wolno, poniewaz skrzynia ma łożyska slizgowe - panewki, ktore sa obciazone wlasnie gdy jest zapiety jakis bieg - smarowane olejem pod cisnieniem a wylaczenie silnika przerywa prace pompy.

Przeciaganie biegow na zimnym silniku ma na celu szybsze nagrzanie sondy lambda.

Opublikowano

Dobra, to jeszcze jedno pytanko:

Jezeli jest ślska nawierzchnia (ale w miarę czarny asfalt) na jakim trybie jeździcie? Zima czy EKO?

I co wogóle daje opcja ZIMA?

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Opublikowano
Poziom oleju sprawdza się na przelew, od dołu w misce olejowje skrzyni jest korek (klucz imbus) przy którym napisana jest temp sprawdzania, jesli leci po zluzowaniu to jest git,,,,tak przynajmniej mi powiedzieli w warsztacie,,,
Teraz to ja mam radość z jazdy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.