Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,mam na lato dwie opony rozmiar 205 i dwie 195

jak Beemke kupiłem to 205 były z przodu,teraz mi doradzają na tył

powiedzcie jak jest lepiej;-))

pozdrawiam wszystkich :)

Opublikowano
oczywiscie,ze na tyl,przeciez to tylnia os napedza auto. . .

http://img237.imageshack.us/img237/9199/avako1.png

Przedni napęd jest dla dziewczynek. . . :twisted2:

Opublikowano
ja polecam 205 przod i tyl, tak jak zaleca producent (316i) i nie ma co kombinowac. Ja tak mam i jestem zadowolony. Dobrze trzyma sie na zakretach i komfort tez dobry :cool2:
Opublikowano

Popieram kolege ja mam jak w serii 205/55 R15 i jest jak w sam raz.

Myślałem o opcji 195 na przód ale miałęm problem z doborem profilu żeby zachować oryginalną średnice koła, a że sie trafiła fajna okazja 205/55-kpl (Nokian NRV) to kupiłem.

Od kogo kupiłeś to auto że na przedzie miał 205 a z tyłu 195 :duh: Jakaś dziwna sprawa :wink:

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Tak jak kolega pisze albo 205 albo 185 masz na słupku. Załóż 205 na tył po pierwsze z racji tylniego napedu po drugie z racji tego że jak załozysz na przód to bardziej odczujesz koleiny chociaz przy 205 to w sumie nie ma odczuc takich. PRzy 215 225 i wiecej to już tak. Zakładaj szersze na tył !!!
Opublikowano
dj_pio: u mnie jest w specyfikacji 175/70/14, a w zamiennikach wychodzi 205/55/15, i na takich alusach w opcji wychodziła moja wersja
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
dj_pio: u mnie jest w specyfikacji 175/70/14, a w zamiennikach wychodzi 205/55/15, i na takich alusach w opcji wychodziła moja wersja

 

Pitbulas - nie mieszaj ludziom w głowach :) W tytule wątku jest wyraźnie e36 a ty masz e30, która ma mniejsze koła. Do e36 zalecane rozmiary kół już się pojawiły w tym wątku:

185/65/15

205/60/15

225/50/16

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

Mój bład, rozpędziłem się :modlitwa:

 

P.S. Pitbulas? :wink:

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Mój bład, rozpędziłem się :modlitwa:

 

P.S. Pitbulas? :wink:

 

Sorry za pomyłkę w nicku :duh: :oops: Tak to bywa jak się kilka rzeczy na raz robi :)

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano
Opony 205 przy pojemnosci 1.8 sa jeszcze do przezycia.. chodz na 185 takie jak mam na zime.. jest znacza roznica w zbieraniu sie auta
Opublikowano
dj_pio Wysłany: Wto Lut 13, 2007 8:54 pm Temat postu:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

pibulas:

W serii wg instrukcji jest 205/60r15 jeżeli felga ma 7 cali, jeżeli 6-6,5 to opona 185/65r15.

 

 

 

Ja mam felgi 6 cali. Czy możliwe jest założenie na nią większą oponę np 195 lub 205 jeśli tak to jakie są "+" i "-" takiego zabiegu. :modlitwa:

Opublikowano
tak chcialem nadmienic do tych kolegow co pisza zebys montowal szersze na tyl. po pierwsze to glupota na maxa z tego wzgledu iz opony montuje sie wszedzie takie same jak z przodu 205 to i z tylu. przyklad : mokra nawierzchnia...przednie kola odprowadzaja wode i jedoczesnie robia tor dla tylnych kol ktore napedzaja auto...wezsze opony z przodu = to ze tylna opona bedzie miala z ktores strony wiecej wody do odprowadzania co za tym idzie zmienia sie przyczepnosc do nawierzchni tylnych kol w tym wlasnie miejscy gdzie powinna byc ta woda juz odprowadzona przez przednie kola bo sa wezsze niz tyl. niepolecam takich manewrow.

Keep Drifting Fun

E-36 coupe drift spec.

Opublikowano
jak dla mnie bzdura. po pierwsze wiele aut rozni sie rozstawem kół pomiedzy osiami co juz obala ta teorie a dwa ze w autach sportowych niczym nowym nie jest nawet dosc spora roznica w szerokosci przednich i tylnych opon. dla przykladu porsche 911 gt2 - 235mm z przodu i az 315mm z tylu.
Opublikowano

 

Ja mam felgi 6 cali. Czy możliwe jest założenie na nią większą oponę np 195 lub 205 jeśli tak to jakie są "+" i "-" takiego zabiegu. :modlitwa:

 

Wg. tego co fabryka zaleca na felgę 6" wchodzi opona 185/65/15. Na felgę 6,5" (stalowa) lub 7" (alu) wchodzi 205/60/15.

Jakie są +/-... hmmm, ja zmieniam dość radykalniej - zima 185/65/15 6", lato 225/50/16 7". Więc na zimówkach nie nosi na koleinach, jest troszkę ciszej (ale mam dobre zimówki), auto lepiej się zbiera, troszkę mniej pali. Za letnimi przemawia za to super prowadzenie się, ale to głównie na suchym, no i dużo lepszy wygląd. Najbardziej jednak denerwuje jazda na koleinach.

 

Jeśli miałbym Ci coś poradzić - jeśli masz felgi 6" to zostań przy 185. Będziesz miał to co fabryka zaleca, a i opona będzie tańsza niż szersze rozmiary. Jeśli chcesz szerzej to kup drugi komplet felg 6,5-7" na lato i tam oponki 205.

Pozdrawiam,

Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.