Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mianowicie mam taki problem z Wiskoza?

Pewien czas temu wystraszylem sie ze mi wysiadla wiskoza, nadal nie wiem dlaczego ale jakis mialem leb zakrecony i mi sie cos ubzduralo. Wiec duzo nie myslac podwazylem ta blaszke bimetaliczna w sprzegle i sie troche odgiela, a wisko zaczala chodzic na sztywno i tak bezpiacznie dojechalem do domu choc z wielkimim oporami botaka wisko potrafi stawiac bbbbbbbbardzo duzo oporu. Pozniej rozgladalem sie za nowym sprzeglem, ale w miedzy czasie sprawdzilem to stare. Wiec zdjalem bimetaliczna blaszke wyprostowalem ja ponownie i zamontowalem spowrotem.

Okazalo sie ze sprzeglo chodzi nadal i to bardzo dobrze nawet w bardzo gorace dni tyle tylko ze jak sie ochlodzilo to przestalo trzymac temperature w polowie, szczegolnie jak jezdzilem bardzo delikatnie dopiero jak troche przygazuje to strzala staje sztorcem w polowie ale jak spowrotem mniej daje w pyte to spowrotem leci i ledwo trzyma sie cwiary a jak jest bardzo zimno to tylko oscyluje w okolicy otwarcia termostatu.

I rzeczywiscie zauwazylem ciadla prace wentylatora na jalowym biegu (intensywniejsza niz normalnie). problem w tym ze nie jest najcieplej w aucie i wolno lapie temp.szczegolnie w mrozy

pytanie:

Czy rzeczywiscie sprzeglo padlo, czy moze wykabinowac cos z ta blaszka?

:?:

BMW jest tanie dla bogatych

http://img102.imageshack.us/img102/1093/copyright6phpki9.th.jpg

Opublikowano
Dokladnie, zacznij od termostatu - pewniejsza sprawa a jezeli nie pomoze to zmien visco bo i tak zagioles blaszke i sie nie zapina tak jak trzeba (chyba ze caly czas jest zalaczone)
Opublikowano

Tzn. powiem tak. Jesli chodzi o zapinanie to jak sie troche ostrzej jezdzi to temperatura jest taka jak powinna (wiec w polowie) i dalej juz nie pojdzie wiec wisko w tym zakresie juz pracuje normalnie, natomiast tak jak wspomnialem jak sie nie butuje to spada do ćwiary.

Termostat otwiera sie przy 80oC i jest oki bo minute lub poltorej po odpaleniu temperatura jest za niebieskim polem czyli :cool2: tak jak powinnoAle pozniej juz nie rosnie tak intensywnie i zanim sie dobrze nagrzeje to potrafi troche czasu minac :clap:

A ja z reguy jej czesto nie butuje

W lato bedzie znacznie lepiej bo sie nie bedzie przegrzewac tak czy inaczej sprawne wisko na to nigdzy nie pozwoli

BMW jest tanie dla bogatych

http://img102.imageshack.us/img102/1093/copyright6phpki9.th.jpg

Opublikowano

Kolego..mialem podobna sytuację w mojej E34 TD.

W zeszłym roku w zimę to nie mogłem dogrzac auta. Wskaźnik wychodził mx. na 1/4..to ŹLE!..choć tłumaczyłem sobie...a jest temp. -15..to silnik nie dogrzany. Ale patrząc na temp. kolegi BMW 725 TDS, że u niego jest na 1/2? to stwierdziłem, że termostat. Kupiłem..wymieniłem..i jest OK.

A teraz ciepluto...jak w domku :D . Wskaźnik na połowie..tak jak powinno być.

A!! inf. zanim włożyłem nowy termostat...zagotowałem stary? i owszem otwierał się..ale za szybko. Jeszcze bombelki wody nie pojawiły się..a już był otwarty.

 

pozdr.

Opublikowano

...dokladnie

mialem identyko,

co wolniejsz jazda do opad wskaznika temperatury, trzeba bylo troszke pogonic by wskazowka w pionie stac chciala, przy wymianie plynu chlodniczego podczas opowietrzania panowie mechanicy natychmiast wskazali termostat do wymiany - za dlugo sie nagrzewa - po wymianie wszystkie objawy niedogrzania znikniete...

warto to zrobic bo cieplej w srodku i mniejsze zuzycie paliwa :)

 

Hof

525 tds

Opublikowano

w takim razie poslucham Waszych Dobrych rad i tez tak zrobie :D.

Poradzcie mi jeszcze jaki najlepiej kupic? i za ile zebym nie przeplacil :cool2:

BMW jest tanie dla bogatych

http://img102.imageshack.us/img102/1093/copyright6phpki9.th.jpg

Opublikowano

nie pamiętam symboli? ale kupowałem w "FOTA" chyba znasz ta sieć?

były dwa rodzaje które pasują.

Wymień i zgłowy..pamiętaj o odpowietrzeniu układu!..i!!! na ful pokrętła ciepła przy odpowietrzaniu.. :twisted2:

Opublikowano

no i po problemie

zmienilem termostat i wszystko wrocilo do normy :cool2:

strzala stoi w polowie jak zamorowana no i wisko jak narazie dziala bez problemu :cool2:

Tak wiec temat od poczatku dotyczyl problemu z termostatem ale trak jak pisalem dlubalem przy wiskozie i mialem obawy co do jej wlasciwej pracy :D :cool2:

BMW jest tanie dla bogatych

http://img102.imageshack.us/img102/1093/copyright6phpki9.th.jpg

Opublikowano
no i po problemie

zmienilem termostat i wszystko wrocilo do normy :cool2:

strzala stoi w polowie jak zamorowana no i wisko jak narazie dziala bez problemu :cool2:

Tak wiec temat od poczatku dotyczyl problemu z termostatem ale trak jak pisalem dlubalem przy wiskozie i mialem obawy co do jej wlasciwej pracy :D :cool2:

 

:cool2:

Bardzo nas to cieszy, że mogliśmy Tobie pomóc.

 

pozrd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.